Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouwverslag klein budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    zeg kroket wa vraagde per uur ik heb ook nog een ruimte van 2 m op 1.5m waar ik ook nog een allround hok wil maken mor ik ben zo handig ni haha
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha.. Al naar de begin datum van dit topic gekeken. Denk niet dat dat uit kan

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      ne dan ga ik men grootmoeder moeten omleggen voor jou te kunnen betalen idd

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      dat wil ik niet op m'n geweten hebben nee

    #47
    Maar weer tijd voor een update

    Omdat MDF nogal de neiging kan hebben om te splijten, vooral als het een klein oppervlak heeft. Vond ik het weer eens tijd om een beetje te overdrijven
    7696DA30-9F34-4B80-8A8D-DB42F27E5023.jpeg
    Vijf schroeven per beugel erin, een ringetje om de druk iets meer te verdelen, en de randjes ingesmeerd met lijm

    Elektra
    Nou euhm.. Elektra dus Laat ik beginnen met een zucht, bakje koffie en goede moed Alleen als ik naar al die gaatjes kijk
    996B15C1-C024-4809-BE39-BFE2B5BD63AC.jpeg

    Maar goed, praatjes vullen geen gaatjes, schroeven wel.
    1E6B19CD-B165-40D8-B5E9-80558CA5F77A.jpeg

    Daarna de aardlekschakelaar, wat relais en ander spul erop gezet. Begint er al interessant uit te zien
    B65A7736-08AC-45FA-8B94-5F4DE3BF9C80.jpeg
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ziet er netjes uit. En ik heb zelf idd. ook enkel een verlengsnoer en een stekker.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Hehe, ziet er indrukwekkender uit als het is hoor Takketoelli
      Een aardlekschakelaar (aangezien de helft van m'n groepen niet via een aardlekschakelaar lopen). Een relais voor de brandbeveiliging. Een tijdschakelaar, relais en 2 automaten (1 als extra) voor de verlichting. En nog een relais voor de afzuiger (was goedkoper als een schakelaar).

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Bouwen is de helft van de fun, zeker als je zo in de details kunt gaan en niet afraffelen Benieuwd wat je erin gaat zetten straks.

    #48
    jouw budget begint toch al aardig op te lopen,kroketje is zich helemaal aan het laten gaan ziet er echt nice uit makker
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik ga voor het einde van het verslag alle bonnetjes nog eens bij elkaar optellen

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd want ne mens staat daar niet altijd bij stil,nog effe dit nog effe dat,
      in ieder geval het zal zen geld waard zijn.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Jep, het zijn die kleine dingetjes die er flink kunnen inhakken. Gelukkig uitgesmeerd over een langere periode, dat verzacht de pijn
      Maar ben ook wel benieuwd naar het totaal!

    #49
    Mooi bouwprojectje voor de dames

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Alleen die laatste loodjes...

    #50
    Go kroket!


    Gisteren nog aardappelkroketjes gemaakt.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Stel kannibalen hier op het forum ​​​​​​​

    #51

    Comment


      #52
      Even een kleine update. Ik ben een beetje op een zijspoor geraakt en heb wat tijd doorgebracht achter de naaimachine

      Om het koolstoffilter te sparen aan het begin van een nieuwe ronde, heb ik van filterdoeken een stoffilter gemaakt. Zo blijft de afzuiger hopelijk mooi schoon als ik geen koolstoffilter gebruik
      EB63BDA8-7EA7-46B0-8611-C0B8EFE272A3.jpeg
      9568A140-65BB-43FB-8E7F-C15D5AFAB25F.jpegEF2B65EF-D338-4EEE-AE0C-96E97A5244BF.jpeg

      Voor de kabeldoorvoer had ik een.. ..kabeldoorvoer opgehaald. Duidelijk? Denk het niet, dus maar even een foto:
      9C288D35-7DF3-455B-BA65-63EB94A1DDF9.jpeg

      Alleen vertrouwde ik er toch niet volledig op dat het voldoende lichtdicht zou zijn. De kweekkast staat weliswaar in een andere kast, denk dus niet dat ik me er druk om had hoeven maken. Maar waarom zouden we het niet gelijk goed aanpakken
      Volgens mij was het Takketoelli die met dit geweldige idee kwam, waarvoor nog bedankt.
      8E5AAE49-73CB-4C7C-9913-29ECD8940BEA.jpeg

      Nog een sokje dus, gemaakt van 100% lichtdichte tentdoek Ook voorzien van een veter, om hem mooi samen te kunnen trekken om de kabels heen. Die heb ik vastgelijmd op de kabeldoorvoer, die straks dus mooi lichtdicht is
      7EB12743-3FAD-4139-911B-4E15DA689384.jpeg
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Af en toe sla ik er ook wel een beetje in door hoor kelderkastje Anderzijds zal het altijd een doorn in m'n oog blijven als ik het niet doe

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Heb je al een streefdatum in gedachten? We willen plantjes in de kast!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        1 januari kelderkastje Lijkt me een goed begin van het nieuwe jaar Maar naarmate die datum dichterbij komt twijfel ik steeds meer of ik dat ga halen...

        Het is nog steeds de hersenschudding die me flink tegenwerkt. Nog steeds beperkte concentratie, nadenken is moeilijk en dingen doen kosten me absurd veel meer tijd. Maar ik merk afgelopen week eindelijk dat er vooruitgang in zit en het me lukt om ietsje meer gedaan te krijgen. Mag ook wel na 5 of 6 weken

      #53
      prachtig werk kroket handig ben je zeker
      maar zoals ze hier boven al vermelden we willen plantjes zien in die kast

      we zijn al over 1jan. hopelijk is ze af ....erg benieuwd
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        1 januari is niet gelukt, maar.. ..er komt zo een update aan Bedankt

      #54
      we want more we want more
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        We want it all!

      #55
      Les bij kroket per week..ex btw. 456 euro!
      Grapje mag ook op JD................Toch?

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Daar doe ik het wel voor

      #56
      Je krijgt nog 1 weekje de tijd Kroket,.........goed drinken,rusten en dan gaan met die.... banaan ( of juist niet natuurlijk bij deze hobby)

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Nope, fricandel blijkt toch lekkerder

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Mevrouw Kroket?

      • JFall
        JFall commented
        Editing a comment
        FLIP,.......Ik pies bijna in mijn broek,...)

      #57
      Goed, weer tijd voor een 'kleine' update dus

      Elektra
      We trappen af met de elektra, wat nogal veel werk was Maar alles is inmiddels netjes aangesloten.
      We beginnen maar waar alles begint.. Het stopcontact en het verlengsnoer Die heb ik open geschroefd / doorgemeten en vervolgens de nul gemarkeerd.
      B2BB1FC7-04A1-411F-83E0-E82B7C1F761D.jpeg

      Het verlengsnoer loopt vervolgens door slagvaste pvc buisjes naar alle elektra toe. Hier zag ik weer reden om een beetje te overdrijven De uiteindes van de pvc buisjes heb ik voorzien van rubberen kabeldoorvoergevaldingen.
      07A22167-28A3-48F8-8EEE-22046727CB1A.jpeg

      Voor het aansluiten gebruik ik voornamelijk 1.5mm draad met vaste kern. Voor de gevallen waar ik wel draad met een soepele kern gebruik, voorzie ik deze van adereindhulzen (zoals het hoort )
      F54EE5DA-C092-4A85-BCE5-B2C977B83D65.jpeg

      De terminal blocks die de 'stroom verdelen' heb ik verbonden met een mooie brug.
      D0BADE27-459B-4C09-99AB-DE0841394010.jpeg

      En dan ziet het er na flink wat uurtjes zo uit. Ik ben zelf erg blij met het resultaat
      C362BB47-A07B-49BC-9C3B-EEA7828299C0.jpeg
      Op twee plaatsen heb ik er een stukje MDF tussen gepropt. Toevallig is het MDF precies even dik, als de twee componenten die daarvoor in de plaats komen
      Helemaal links komt een waarschuwingslampje, die ook brandt als de werklamp aanstaat.
      En bij het rechter houtje komt nog een circuit breaker, zodat ik de afzuiger ook individueel kan uitschakelen (deze staat nu altijd aan als de spanning is ingeschakeld).

      De temperatuur schakeling / brand beveiliging moest natuurlijk ook getest worden. Helaas gaat m'n c.v. maar tot 30 graden, terwijl de beveiliging pas intreedt bij 50 graden Gelukkig bracht een kop thee de oplossing met zich mee.
      E6476992-8310-4159-8626-1DDE72F61E4A.jpeg
      Een kleine 30 seconden onder de sensor, klik, schrik, halve kop thee in de kast gemorst, maar de spanning is uitgeschakeld! Dat werkt dus mooi

      Als laatste (over de elektra) heb ik alle metalen objecten geaard. Better safe than sorry en overdrijven deed ik toch al
      F07C4A50-EDBF-4931-BECB-C30499EA6091.jpeg

      Ander geknutsel
      Daarmee was de kast alleen nog niet klaar, er moest nog genoeg geschroefd en geplakt worden Op de schroefjes doe ik een druppeltje houtlijm. Zo sluit ik het MDF mooi af en ik hoop dat dit de verbinding ook steviger maakt.
      CEFE2EF7-CA2E-4B5D-8720-FA6E80CAF428.jpeg

      De deur, of eigenlijk het 'kozijn' heeft een rubberen tochtstrip gekregen. Zo is de boel mooi lichtdicht.
      F83C6789-0D79-44EF-AE1E-047BF2C09EE8.jpeg

      Iets verder naar beneden, heb ik de passieve lucht inlaten aan de binnenkant voorzien van lamellenroosters. Aan de buitenkant heb ik ventilatieroosters voor de pc gebruikt. Daartussen heb ik drie lagen koolstofdoek gestopt, wat er voor zorgt dat de inlaten ook lichtdicht zijn
      0331E425-70F1-4C64-89DB-CECB824FA331.jpeg
      1B27E675-A577-4DD0-8027-F49AB651FB02.jpeg

      Bovenin de kast ook het plankje en deksel gemonteerd, om de filterruimte aan die kant af te sluiten
      E07D1716-B427-4A83-8C73-360BDD18248E.jpeg

      Lampje ophangen, het begint er al op te lijken..
      95684104-383E-44C7-97AF-A09ABB909101.jpeg
      Of wacht Dat was het.. ..K-L-A-A-R!!!
      E129648D-AD2B-4CF2-A255-52DDBAE381FE.jpeg
      Time for some grass in the kas
      75041A39-0787-4B11-AD07-0B40A58EE330.jpeg

      Op dit moment staat alles aan om even te testen hoe het gaat met de temperatuur. Hopelijk gaat dat goed, de zaadjes zitten inmiddels al in de koffiefilters
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Super!
        Gaaf!
        Mooi!
        Waanzinnig!
        Perfect!
        Subliem!
        Geweldig!
        Prachtig!
        .....!

      #58
      Woohoo ! Zit er netjes uit, mooi huisje voor je gewas !

      En een controlelampje voor de werklamp, slim bedacht !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Misschien heb je wel een geweldige manier ontdekt om de wiet mega-sterk te maken Toelli. Scheelt ook nog eens een paar weken

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Nou, het is ook zeker de Money Maker van Strain Hunters. Als ik het verslag terugkijk (een soort van geestelijke zelfkastijding) gaat die ook wel errug goed. Enorm veel trichomen en plakt als de neten.
        Nu weet ik niet wat neten zijn, maar die schijnen dus hard te kunnen plakken...
        En 1op1 verdund he, dat baat eigenlijk nergens over met complete toppen. Ook al waren deze dus nog niet volgroeid, al een goede potentie!!

        MONEY MAKER!!

        Die gaan jullie zeker terugzien in mijn verslagen!!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        MONEY MAKER!!
        Check! Die zetten we op het lijstje "wietjes die ik ooit wil kweken"

      #59
      Hieperdepiep! Quasi op schema.

      Wat voor zaadjes?

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Critical Jack, Gorilla Glue en OG Kush

      #60
      Ola klaar daar heb je nu een mooie kast man
      zelf ben ik niet zo handig maar als je het kan waarom niet ... zou het zelfde doen als ik zo handig was .... nu growen wat ga je erin zetten van soortjes ?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Gelukkig zijn er tegenwoordig ook genoeg mooie tenten en kasten te koop

        Soortjes: Critical Jack, Gorilla Glue en OG Kush
    Bezig...
    X