Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blazen of toch beter zuigen door een koolstoffilter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blazen of toch beter zuigen door een koolstoffilter?

    Korting op 420shop
    In m'n tentje van 140cm hoog, met daarin een Eb&Vloed systeempje dat wat extra hoogte kost, wil ik wat hoogte besparen door het koolstoffilter buiten de tent te plaatsen.

    Om dit te bereiken had ik bedacht ik twee opties:

    Eerste optie: Inline filter Schermafbeelding 2020-04-02 om 11.07.24 2.png
    Dit zal natuurlijk veel verlies geven maar m'n afzuiger heeft veel overcapaciteit (800 m3 voor een tentje van 60x60x140) dus dat neem ik op de koop toe.

    Andere optie is blazen door het filter..........
    Ik heb wat posts op het forum gevonden en heb begrepen dat dat mogelijk is door het stoffilter aan de binnenkant te knutselen en een nieuw filter te gebruiken omdat de koolstofdeeltjes naar de luchtstroom gaan liggen. Ik kan het helemaal mis hebben maar ik denk dat als ik de 200mm flens van de afzuiger rechtstreeks verbind met de 200mm op de filter ik daarmee ook nog wat minder verlies heb dan bij de inline optie...

    (De slang vanuit m'n tentje is slechts 125mm omdat de doorgangen nou eenmaal niet grote zijn)
    Schermafbeelding 2020-04-02 om 11.07.24 3.png
    Attached Files
    2e
    3e

    #2
    Ik kan je niet helemaal volgen, maar ik ben ook gewoon te lui om het aandachtig te lezen.
    Ik zou zeggen dat je door een filter altijd moet zuigen, want ander heb je overdruk VOOR je filter, waardoor je bij het minste lekje al geur naar buiten krijgt en dat is nou juist niet de bedoeling lijkt mij.

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Klopt, vooral de 20cm tussen de afzuiger en het filter maar dat valt wel dicht te houden lijkt me. In de slang tussen tent en de afzuiger heb je minder overdruk.......... maar die moet je ook goed dicht houden inderdaad......... 1-0 voor de inline optie dus Thx!

    #3
    Zuigen
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


      #4
      Bestel een inline filter?
      Die bestaan gewoon
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Ik weet het, dat is de makkelijkste oplossing............ wel (hele) dikke 100 euro duurder iedere keer als je je filter vervangt

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Zal kwalitatief misschien ook wel een stuk beter zijn als dat zoveel verschilt met je huidige filter.
        Je kunt ook prima door een filter blazen he.
        Al wordt wel aangeraden dat niet met een filter te doen waar eerder door gezogen is.

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Thx Q, dat maakt 2-2 maar jouw comment dat je ook PRIMA door een filter kan blazen haalt me toch over het een filterleven te gaan proberen........ met een nieuw filter inderdaad en het stoffilterdoek aan de binnenkant geknutseld.

      #5
      Beide werkt

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Thx, dat maakt 1-1

      #6
      Hier staat ook e.e.a. Ik zat met hetzelfde vraagstuk:

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...tafzuigsysteem
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        THX, als ik het goed begrijp was je van plan door je filter te blazen en heb je uiteindelijk besloten toch te zuigen........ in jouw geval door het filter in je tent te hangen.
        2-1 voor m'n inline optie dus

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Klopt, I chickened out en ging voor de standaard oplossing. Maar aanzuigen via jouw kistontwerp moet ook gewoon lukken toch (Als ik het tenminste begrijp)
        Lijkt het me alleen nog zaak om het filter in het midden van de box te laten hangen zodat je wel de gehele oppervlakte van het filter benut en de inlaat recht tegen de kop van je filter aan te laten blazen voor een mooie verdeling.

        Ik zeg 100 punten, op naar de garage!

      #7
      Filter is gemaakt om door te zuigen. De hoes houdt alles tegen, dan (afhankelijk van uw type wsl) grote korrel en kleine korrel koolstof. Dus als je er door blaast zal je de lucht eerst moeten filteren want de fijne korrel gaat direct vol zitten.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yes klopt.
        Even de hoes inknippen en binnen in het filter doen.

        * oh was al gezegd zie ik. Pfff weer alle bovenstaande niet eerst gelezen.
    Bezig...
    X