Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter in kweekruimte of erbuiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koolstoffilter in kweekruimte of erbuiten?

    Korting op 420shop
    Hoi kweekfanaten,

    Kan de koolstoffilter ook buiten de kweekruimte geplaatst worden? Dit om ruimte te besparen.

    Het lucht wordt dan niet door de koolstoffilter getrokken door de buisventilator maar er doorheen geduwd. Maakt dit een verschil?

    Alvast bedankt,
    Sp4ceman

    #2
    Daar zijn veel verschillende meningen over........ het kan prima als je een nieuw filter gebruikt (dus niet een filter waar al eerder door aangezogen is) maar het gemiddelde van alle meningen is toch dat het niet de meest optimale manier is heb ik begrepen
    2e
    3e

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Easy! Thanks

    #3
    Met een nieuw filter maakt het geen verschil. Je kan prima door een filter blazen.
    Een filter dat al gebruikt is om door te zuigen kun je beter niet meer gebruiken om door te blazen.
    De theorie daarachter ken ik niet maar het zou geur lekken kunnen opleveren.

    De stoffilter, die normaal om je filter heen zit moet je wel aan de binnenkant van de filter frommelen want die is om stof op te vangen zodat de koolstof niet vervuild met grove delen.

    Wat nog verschil maakt is dat een buisafzuiger meer toeren maakt, dus meer druk kan opbouwen dan een slak, en dus beter geschikt is om door een filter te blazen dan een slak (centrifugaalventilator)

    Een slak is beter om door een filter te zuigen, ze zijn stiller en rendabeler.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Goed antwoord!

      Het is een nieuw filter dus dat zou kunnen. Slim om dat nog even te noemen inderdaad, sok erin frommelen.

      Ik ga eerst passen en meten. Beslis later wel. Goed om te weten dat er mogelijkheden zijn

    #4
    Heb het ook eens gedaan, ging prima, geen geur

    Inderdaad wel het filterdoek verplaatsen, ik heb deze toen voor de afzuiger geplaatst. Bleef die ook mooi schoon.

    Bij een gebruikt filter (waarmee de lucht is aangezogen), is de theorie volgens mij dat je de 'opgeslagen geur' er weer uitblaast. Maar goed, je gaat toch een nieuw filter gebruiken, ik zeg het ter aanvulling
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #5
      De kooldeeltjes sluiten mooi aan zodat er geen lucht langs kan ontsnappen. Als je dan van zuigen naar blazen gaat dan draaien de kooldeeltjes zich om en dan sluiten ze niet meer mooi aan en dan krijg je luchtlekken.

      Dat is de reden dat het alleen gaat met een nieuwe filter. Althans, zo heb ik het eens hier op het forum gelezen.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment

      Bezig...
      X