Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1m² Ganjagroeitentje, samenstelling en voorbereidingen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Kiek hem gaan dan. Je pakt het direct groots aan .

    Misschien heb ik het gemist hoor, ik heb je topic wat snel doorgelezen namelijk. Het lijkt erop dat je veiligheid erg belangrijk vindt, en dat is natuurlijk top! Helemaal met 600 watt hps. Vergeet dan geen automatische brandblusser man, die paar tientjes maakt ook weinig meer uit.
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hey Tomaten, ja hoor die is voorzien, ik koos voor de auto Mabo brandblusser en een rookmelder, daar bovenop zal de lamp ook s'nachts branden dus is ook al een extra veiligheid denk ik dan, wil zeker weten niets aan het toeval overlaten

      En ja ik ga ervoor, nu de wand toch nog niet geplaatst is en het kamertje niet behangen, ik toch nog niet kan kweken omdat de elektriciteit nog niet in orde is..... Dacht ik vraag wat raad en als ik ev niets over het hoofd zie

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Nice, klinkt goed ouwe baas

    #17
    ik wil
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #18
      Nice!! Goede berichten heel veel succes en plezier. Ik zou inderdaad geen auto's maar gewoon Fem planten zetten. Dat gaat veel beter binnen.

      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Thanks Tomaat dat was het oorspronkelijk plan rond april als het wat warmer word maar kan dus niet wachten en ga voor AF op 20u om gestage temp te behouden en ik ga dus 5 ipv 9 stuks zetten denk ik met wat speelruimte voor de dames lijkt me logisch, het prob is dus Tomaat dat automaatjes knap onvoorspelbaar kun zijn. Ja had ook nooit gedacht deze binnen te zetten maar moet dringend blowen
        Last edited by Rietslang; 30 December 2020, 11:26.

      #19
      Ik ben benieuwd wat je'r van gaat maken. Ik ga het zeer geinteresserd volgen. Het is, zoals ik zelf al gemerkt heb, naast heel leuk, een continue leerproces. Een grote meerwaarde van een kweekverslag is dat nieuw verworven inzichten en wijsheden ook ineens ter beschikking zijn van meekijkers. Een goede voorbereiding is zeker meegenomen. Ik wens je natuurlijk veel succes.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dankjewel Botanicus, en komt wel goed in ieder geval beter dan het gras dat ik nu aan het roken ben van me mislukte buiten plant het is continue leren en fascineren idd, als iedereen elkaar helpt kan het toch niet veel anders dan goei oogstjes teweegbrengen!

      #20
      Maarre....zijn er updates vwb de samenstelling en voorbereiding of is dat klaar ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #21
        Welja voor de moment bezig aan het afwerken met finish gyproc en dan aansluiten maar het droogt echt heel traag.. Leuk dat je het vraagt wel Pas als de elektricien dr niet meer moet zijn, dan zet ik het tentje op en laat het geheel al eens draaien en weet ik meer, ik kan enkel updaten wat de elektriciteit betreft, qua samenstelling is het ok
        IMG_20201229_125854.jpgIMG_20210101_150425.jpg ​​​​​​​
        Last edited by Rietslang; 1 January 2021, 17:46. Reden: Mientje
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #22
          Nice, beter doe je het meteen goed dan dat je na de eerste kweek weer wil verbouwen he..
          Je vult toch niet heel dat gat met finish?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #23
            Neen ik vulde het eerst met cement en dan een laag filler over, afwerken met finish en er is ook een internetkabel voorzien. Denk dat komt wel v pas maar technologie is niet echt mijn ding ik zie wel
            Ook komt er een afvoer in het kamertje wat ook handig kan zijn in de toekomst en waterleiding
            ​​​​​​IMG_20201231_101531.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #24
              IMG_20210103_160947.jpg
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Botanicus
                Botanicus commented
                Editing a comment
                ziet er goed uit. Dit is meer dan "ik flans hier wat ineen", gaat helemaal goed komen jongen!

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Thanks man en ik hoop het, eindelijk wat deftig te roken te hebben

              #25
              Nrml ging ie dus gisteren komen aansluiten en kon dan vol euforie proefdraaien en tegelijk jullie de opstelling tonen maar is dus alweer es uitgesteld straks word het al warmer kan ik gelijk photoplanten kiemen​​​​​​

              Had erg goeie ervaringen met Greenlabel -overgrow the planet- autoflower 2.0 mix, maar die was enkel nog te verkrijgen via een Londense zadenbank dus mijn zinnen erop gezet en moest die tuurlijk hebben, kreeg ik een mail dat ze (corona gerelateerd) onbeschikbaar waren.
              Mss achteraf gezien goed ook omdat deze mix toch wat uiteenlopende sativa/indica bevat en mss daardoor (als binnenkweekleek) in de problemen kom..
              Dus heb ik beslist dan maar te bestellen via jullie banner nl Barney's farm automatische zaden, mede omwille de goeie Barney ervaringen v leden

              Mijn oog viel op;
              Wedding Cake (long-lasting high), Gorilla Glue (incredible creamy), Runtz (unique indica), Pineapple Express (sensual active), Malana Bomb (hashish like high)
              Zo zijn er (ondanks rudelaris genetica) al een aantal soortjes van de 'to grow' lijst, zal enkel nog wat research gaan doen wat betreft hoog en laag stressbestendig trainen want autjes kunnen tuurlijk hartstikke onvoorspelbaar zijn

              Dan maar wachten, niet dat ik zoveel verlangens en noden heb, moet gewoon groeien en roken of goeie weed vinden, na een week geheelonthouding heb ik totaal geen moeite met slapen maar de luguber waanzinnige en obsceen nachtmerries beginnen terug nachtelijks op te duiken word letterlijk hell!
              Terwijl kijk ik om het kamertje wat extra te isoleren met een filmlaagje op de ruit (zou hetzelfde effect als extra glaslaag moeten hebben alhoewel twijfel er sterk aan maar het zal wel ne beetje verschil maken)
              IMG_20210110_072851.jpg Ook voorzag ik een gastoevoer in het groeikamertje waar mettertijd met een gaskachel een beetje zal bijgestookt worden, vrlpg zal ik gebruik maken van een warmtemat die ik nog moet aanschaffen via greensell growshop, dit voor de 3 of 4 uren wnr de lamp zal uitgaan het de dames toch lekker warm te houden en vertroetelen!
              Groei ze gelukzakken​​​​​​​
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat je die afjes beter buiten kan zette dan in je tent. Ja je bespaart op de stookkosten maar je bespaart ook op de opbrengst.. die auto's doen wat ze moeten doen ongeacht omstandigheden, een kweek ruimte wordt gebouwd om die omstandigheden enigszins te controleren en als ultieme kers op de taart mag je ook nog eens zelf beslissen over wanneer ze gaan bloeien.

              • Nirvana
                Nirvana commented
                Editing a comment
                Doe vooral u goesting zeggen ze bij ons !
                Als je er maar plezier aan hebt .


                Fijne avond

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment

              #26
              Nu ben ik bezig met de blijvende opstelling van de tent en bij de Azerwing aangekomen, dit in elkaar te prutsen maar kan der mij mss iem helpen met een paar vraagjes aub?

              * de blauwe en bruine draad, is dat gelijk in welk gat ik dat steek? Dat staat er nergens bij
              * dat cirkeltje bij de aardingskabel steekt daar los op, staat geen uitleg maar der is wel een fijn spanbandje over, dient dat mss om dat bij elkaar te houden?? Wss was daar een fijne draad op om gelijk mee te draaien met de bevestiging maar dat heb ik wss al naar de kl*ten gedraaid

              Kijk ik krijg het van dat soort dingen he plug en play my *ss
              ​​​​​Hartelijk dank mensen ik ben er bijna
              IMG_20210131_164446.jpg
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #27
                Ik liet me wat meeslepen in gedachten sorry mijn gefrustreerde bericht, had beter meteen verslag uitgebracht qua samenstelling en de vraag als bijkomend gesteld maar kijk​​​​​​, morgen terug om 3.30 uit bed om redelijk wa arbeid te verrichten in de ochtendshift dus beslist om ermee te stoppen voor vandaag,
                Heb wel nood aan wat ontspanning of zo.. Een pitje zou eig wonderen doen, ik rookte amper 2 klein blueberry stickys sinds nieuwjaar en nog geen directe vooruitzichten maar zal des te meer smaken uiteindelijk

                Alles is zo goed als klaar, ben dr sinds vnmrgn vroeg mee bezig, alles spic & span en de Mabo automatische brandblusser bevestigd,
                IMG_20210131_142141.jpg

                De elektriciteit is eindelijk klaar en muur afgewerkt,
                IMG_20210131_142408.jpg

                De vloer is koude beton, erg stevige maar koude huizen dus voorzag ik een isolatielaag met plaat wat de vandaag bestelde warmtemat zal helpen met minder verbruik,
                IMG_20210131_142254.jpg

                De kokosfilter werd samen met de afzuiger in de tent gehangen, dit wat volgens mij meehelpt het geluid te dempen maar wss zal hier verandering inkomen als de planten meer ruimte willen..
                Het plan is dan ook proberen groeien met 600w, de tent is maar 180cm hoog dat zie ik dan wel
                IMG_20210131_151857.jpg

                O ja ik maakte dus een gat langs de zijkant vd tent, dit met tips en trick van Q alweer, waarvoor dank dit spaart zowaar 3 bochten uit! wat natuurlijk een groot verschil in lawaai maakt. In de afvoerdarm zelf stak ik ook een flens of hoe heet het, dit zal ook wel iets schelen omdat ik weet dat een kleinste oneffenheid capaciteit kost en lawaai maakt
                ​​​​​​ IMG_20210131_153600.jpg
                IMG_20210131_150836.jpg
                IMG_20210131_153112.jpg

                Deze uitlaat verbond ik dus met het paneel dat de lucht rechtstreeks naar buiten zal afvoeren en zoals te zien met zo min mogelijk bochten
                Had even overwogen de plaat te draaien maar dan zal de lattestoor te veel weerstand veroorzaken denk ik want die moet omlaag
                IMG_20210131_155119.jpg
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Hey Italbri ja ik wil het wel goed doen, valt af te wachten of ik het er evengoed vanaf breng als jij maar denk van niet zeker geen eerste binnenkweek cava heb ik al iets te roken.. Twijfel als ik een werkelijk groeiverslag uitbreng ook

                • Italbri
                  Italbri commented
                  Editing a comment
                  Een goed begin is het halve werk en het begin ziet er heel goed uit, hier ga je meerdere malen plezier van beleven.

                  Waarom twijfel je over een verslag als ik vragen mag? Lijkt me toch wel handig zo een database vol met info die je kan raadplegen bij je volgende rondes.

                  Moet wel goed komen volgens mij, aan de inzet zal het niet liggen.

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Je hebt wel gelijk, het is erg leerrijk met ervaren mensen die willen helpen en je kan er idd op terugvallen, ik kan der hopelijk ook ev anderen mee helpen dat is het leuke van zo een forum maar het is denk ik dan ook niet geheel zonder risico..
                  Langs de ander kant is het dan wel wa hypocriet als ik zelf het risico niet neem en de ander (waar ik veel van leer) dan wel, tenzij er echt te veel op het spel staat

                #28
                Aanzie, ik maakte het licht!
                Wat was het, op de eerste dag? Ik deed er een paar jaar over
                Maar eindelijk zover en zal dus de tent een paar uurtjes gesloten houden met de lamp op 250w om de temp te meten en een idee te hebben alvorens ik er de kleine rakkers in laat opgroeien Heb geen kinderen, enkel een katerschurk en een kattekeppesleppe, erg spannend allemaal dus..

                Het zeil ligt wat slordig maar der komt dus nog een warmtemat onder waar ik eig ongeduldig (duurt dan ook wat lang​​​​​​) op aan het wachten ben, het was dan ook niet echt goedkoop te noemen maar is via Greensell, die mannen hebben wel een goede reputatie en zie ik wel eerstdaags hopelijk arriveren.
                Erg handig hoor die MOJO cow HangUps!



                De kabels zijn ook niet erg keurig samengelegd vrlpg maar stak alles in een kleine haast en vlug in elkaar, schroefde wel de relais (scheef) aan de muur maar daar komt met tijd wel een betonplex paneel en deze heeft een tweede contact voor de ventilator

                Het elektronisch voorschakelapparaat ligt wss ook niet ideaal op de laminaatvloer, bevestigde wel de rubbertjes voor luchtcirculatie maar nrml zou alles heel veilig horen te zijn, het uiterst linkse contact is de 'schone' aparte groep.
                Der moet nog een plaatje op de stopcontact geklopt worden maar dat moet de elektricien (samen met de factuur) nog binnenbrengen, hopelijk wil die dat niet zelf doen


                Ik denk als alles redelijk snor zit qua temp kan ik naar hartelust beginnen groeien??
                Ik had wel nog 3 klein schroefjes over wat bij de Azerwing hoortmss iem die weet waar die voor dienen? Zal wel niets ernstigs zijn
                Als alles binnen is (zaden, mat en wat aanvullende Sannie organische groeiproducten) start ik, meteen ideaal ritme ook, here gaat niets!
                Bedankt alvast voor de ondersteuning vh toekomstig kweekverslag!
                IMG_20210203_191105.jpg
                Last edited by Rietslang; 3 February 2021, 20:08.
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #29
                  ziet er goed uit man hier is over na gedacht .ik volg met argusogen
                  The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                  5 lekkere grieten onder de zon

                  Comment


                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Altijd leuk nauwlettend in de gaten gehouden worden (door een medekweker welliswaar) word gezellig een ervaren groeier feel free met Argus zijn ogen

                  #30
                  Zo, kreeg ik gisteren de warmtemat in de bus met een kort en bondig maar duidelijke uitleg zoals hoe te werken in verschillende laagjes om een optimale warmteisolatie te bekomen, en besliste het dan ook maar gelijk zo aan te pakken zoals op de foto;
                  ​​​​​

                  Op de koude betonnen vloer ligt oude laminaat(1) waarop 1 vd gepreste kartonnen panelen(2) liggen, die op een betere maat zijn gezaagd.
                  Hierop plaatste ik de [bodem(3) vd] tent, waar de eigenlijke isolatiepanelen(4) komen te liggen die ik verbind met isolatietape en de hoeken deels zijn uitgesneden:
                  ​​
                  ​​
                  Daarop werd de warmtemat gelegd, de thermostaat is zo makkelijk bereikbaar en de bedrading redelijk weggeborgen:
                  ​​
                  Weet wel nog altijd niet waarom ik nu zoveel geld heb neergeteld, dacht dit komt vooral wel de veiligheid ten goede en voor minder gaan we niet.
                  Het verschil zit hem zeker wel ergens, net zoals de goeie raad van beowulf om voor een veiliger lichtinstallatie te gaan wat - als ik de vergelijking zie - ik mij niet heb beklaagd

                  De folie mag eig ook als laagje(5) rond het verwarmingselement worden beschouwd


                  Daarop word een laag polythene aangeraden maar hadden er in de winkel nog nooit van gehoord, zou een veelgebruikte kunststof zijn, dan maar gekozen voor een op het eerste zicht ander soort met van die kleine (warmte)verdelingen die iets gekraakt is van er met de fiets om te tjolen maar dat laten we niet aan ons hart komen vandaag, je kent het wel:
                  ​​



                  Daarop werd de tentfolie(6) gelegd, dit zal ik nog afdichten met de isolatietape:

                  Daarbovenop komen de 9onderschaaltjes, eig ook een laagje maar tel ik niet mee

                  Met 6 lagen moet het wel verschil gaan maken denk ik dan.

                  Aarzel vooral nie junder gedacht erover te zeggen eeh thanks
                  Yeet

                  Ik maakte dus ook een luchtrooster in de kamerdeur omdat ik dacht dat op een gegeven punt de tent wat vacuum zou staan maar had het beter eerst uitgetest want achteraf gezien zal het denk ik vooral helpen meer lawaai maken






                  ​​​​​​​
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment

                  Bezig...
                  X