Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1m² Ganjagroeitentje, samenstelling en voorbereidingen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Soooooon...
    ​​​​​​ Bijna moeilijk te geloven maar tis bijna zover!
    Oooooo Te spannend!!


    Ook valt men frank achteraf gezien dat de potten (welke ook al wel weer een 5j geleden zijn aangeschaft) met hun 14L wel het minimum bedragen voor een bio kweek, dat word volproppen dus

    Wat de betreft zouden er 2 mogelijkheden zijn legt men uit;
    ​​​​​​
    1)een plastiek zak of dergelijk vullen met aarde en een worstvorm maken, daar de sensor induwen en afsluiten/toebinden en tussen de potten leggen.
    2)een gaatje boren in 1 van de potten, een paar cm van de bodem schijnt meest wenselijk en daar de sensor volledig in priemen, dit zal dan wel geen kwaad kunnen als die zo vaak/constant in contact komt met water? Ik vroeg hierover reeds meer duidelijkheid bij Greensell Growshop
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #32
      Dit worden dus de zaden waaruit te kiezen en van welks hoeveel maar ik ga der wss voor als de raad die ik kreeg als lekker 9 versch soortjes klopt gewoon helemaal en ook het meest logisch...
      IMG_20210207_141144.jpg
      het hield me wat tegen omdat men mij kwam vertellen dat 1 soortje gemakkelijker werken is, zeker voor een eerste binnenkweek maar heb wel een aantal jaar buutengroei derop zitten dus komt wel goed, hopelijk
      Ben alle soortjes aan het overlopen dan zal ik ze kort omschrijven in een verslag, terwijl check ik hun hoogte en bloeiduur neventuele stressbestendigheid (makkelijk dan wel moeilijker plantjes? ​​​​​​) en de 9 meest treffende mogen hun kunnen tonen

      Van plan te gaan toppen en supercroppen, maar de Northern lights valt te bekijken omdat deze al gedrongen met een compacte structuur (bossig) is volgens White Labels, deze laat ik dan mss letterlijk in het midden en doe er geen hst aan
      De 3 ouwe soorten als Orange Bud, Cristal White en Dark Delight neem ik zoiezo mee, die zijn ondertussen 6j geworre!

      Maar dat zou denk ik geen problemen mogen geven, toch Daarmee zet ik der een aantal extra, altijd chiller dan En deze laatste strain word als een Hasjachtige en Narcotische tot Psychedelisch monstertje beschreven altijd leuk denk ik dan, die rust
      loop zelf wel wat nerveus neen nie angstig hehe maar het moment van openbaring komt dan ook wa & en plotseling snel dichtbij
      O en een Thunderfucks zal er ook al bij zijn!!
      Blue Mystic wil ook wel erg graag proeven

      De dagen lopen vlug met zoveel vragen & samengestelde voorbereidingen en nog veel te overlopen!
      Good old Vrijdag de grote bloemendag, ik doe wat voort dus
      Geniet van jullie Jointjedraaiende namiddag, relax

      I Am (Excited!)
      NETI-NETI
      Not this Not that
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #33
        Ben ik zowaar en Nrml gezien de hele week thuis door vorst, zit alles bevroren op men werk niets aan te doen en wat een geluk, kan ik mij volledig mentaal voorbereiden op de komst van de 9lingen, dat kan niet beter uitkomen! Was al van plan een dag vrij te nemen maar krijg ik gewoon een hele week Hari Hari!
        Dat komt dan ook OK en van harte, heb dan ook nog erg veel te doen maar intussen klaar met de opstelling vd bloemenmeisjes hebben we dat ook al;

        Na wat opzoek-, noteer-, en logisch denkwerk, dit is wat er vrlpg en overtuigend is uitgekomen:
        IMG_20210210_071703.jpg ​​​​​​
        Kwestie v groei, vooral afgaande op snelheid en vorm kwam ik er al snel achter de Northern Lights in het midden plaatsen omdat ze 'erg Indica met een compacte gedrongen als bossig' structuur zou hebben.
        De rest is ook Indica maar zal beter uitkomen met hst, dan ook lst want dat zullen ze allemaal ondergaan (als alles goed gaat) en daar lenen de soortjes zich ook wel allemaal voor
        Girl Scout Cookies werd bij deze ronde vervangen door Wedding Cake omdat GSC 'graag lang word'? Dat vond ik minder passend in een overheersend Skunk getint en eerder gedrongen Indica tentje maar kom er nu achter dat Blue Mystic ook graag doorgroeit en die plaatste ik vooraan
        Waar ook Rick Ter Boegs Northern Thunderfuck omschreven word als een doorgaans 'kleine kerstboom' dus die reserveerde ik vooraan in een hoekje?
        Hmmm mss beiden wisselen denk ik zojuist! Tvv een goede groeibalans en leuk al dan niet gelijkmatig veldje!
        Bij de lekkere npijnbestrijdende Cheese liet ik dan meer mijn gevoel gaan, ze zou 'sterk opbrengend' zijn, toch reserveerde ik der vooraan in een hoekje.. De 'opbeurende' Orange Bud klassieker zou een plezier zijn om te kweken en vind dan weer alles OK.. Die plaats ik dan mss toch liever waar de Narcotisch-Psychedelische Dark Delight word nrml tot 150cm kom ik net tot inzicht en de fruitige 'uitermate geschikt voor lagere ruimtes' Cristal White kreeg achteraan in het midden een leuk plaatsje en de 'explosieve Hollandse klassieker' White Widow zet ik vrlpg daar want die word ook nrml liever wat groter...
        ​​​​​​​
        Correct me if I'm wrong of verkeerd aan het denken ben
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #34
          Fijn dat je een weekje vrij hebt om je volledig op de hobby te storten!

          Ik zou zeggen: werk liever met verhogingen zodat je niks aan het toeval hoeft over te laten. Tijdens de groei zie je dan vanzelf wie een stoof nodig heeft en wie niet.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #35
            IMG_20210210_122024.jpg
            *bedenk ik wel net kan mss de Orange Bud onder de afzuiger huisvesten, als die dan toch zo gewillig is maar dan wel 2 grote planten bijeen
            ​​​​​​​
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              Zozo jij bent goed voorbereidt,ben benieuwd naar je kweekverslagje

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Thanks Jamz, komt wel goed, denk ik

            #36
            Heb wel eens een suggestie van QnQ gezien waarin hij voorstelde/aanrade het zaadje/stekje niet helemaal in het midden te plaatsen I.v.m. lichtsterkte. Kan 't alleen niet meer terug vinden.

            Succes trouwes. Ga je volgen

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Ja die heb ik ook zien passeren, erg goed idee maar het zal bij overschakeling niet goed uitkomen voor het eindresultaat maar dat is erg goed bij erg klein tentjes.
              Nu kan ik ze nog steeds verwisselen v plaats ook omdat ik niet ga lopen screen of greenen

            #37
            Ondertussen en na de inhoud vd weckpotten gecheckt te hebben, meteen de maankalender geraadpleegd en dit weekend worden het excellente bloemdagen (het element licht verbonden met Tweeling, Weegschaal en Waterman) in dalende maan, dus dit weekend word het roeren en potjes vullen

            Welke dan fermenterend worden opzijgezet id kelder om later eveneens bij bloemdagen, dan weliswaar bij een stijgende maan, (een uitstekende zaaiperiode) gezaaid worden.


            Maar ik had er nog een voorbereiding met vraagje(s),
            Ik wil het nu wel es onder tl proberen voor te groeien ipv hps maar elektriciteit echt niet de sterkste kant..20210811_154505.jpg
            20210811_152437.jpg
            20210811_152142.jpg

            -Dat maakt bij verlichting wss niet uit waar de kleurtjes komen, de aardingsdraad dient wss tussen het vijsje geklemd te worden?

            20210811_155100.jpg

            Thanks jullie hulp
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #38
              zoektlekkeruit_pluizer.jpg
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #39
                1,5mm is voldoende voor tl. Behalve aarde maken de draadjes inderdaad niet uit, links of rechts.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Toch ene die niet mind, hartstikke bedankt!
                  De rest zoek en doe ik zelf wel

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Graag gedaan, succes!

                #40
                ff een opmerking :

                je rolluik is omlaag , met spleetjes open (die gaatjes) maar er hangt geen gordijn.

                ik vermoed als je je tent opendoet , dat dit ZEER duidelijk te zien gaat zijn voor de buitenwereld.

                just a little heads up

                Comment


                  #41
                  0,75 is ook dik zat voor TL.
                  2.5mm heb je in onze hobby nergens nodig.
                  Ahja beetje laat. Was het topic uit het oog verloren eigenlijk.
                  Door laatste bericht kwam die weer boven
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    De volgende opkweek gebeurt met een nieuw aangeschafte Tneon lampje waar de originele kabel bijsteekt maar leuk het te weten nu

                  #42
                  Thanks de alsnog aanvulling,

                  Niet enkel ev glurende buren maar dat zou de oorzaak kunnen geweest zijn van strooilicht en dat was het ook de eerste keer roller,
                  een dekentje volstond niet dus er maar eerst wat folie tegenaan.
                  Had ik het idee dat er niet zo diende op te letten en dat het licht in de kamer (buiten de tent) gewoon mocht branden maar is dus niet het geval
                  20211021_100208.jpg

                  Daar kan het al niet meer verkeerd lopen, maar de oorzaak vd balexplosie kan nog maar letterlijk door het bijgemaakte luchtrooster komen. Dat vertrouwde ik al niet dus heb er maar een koker tegenaan, om het zonlicht uit het kamertje ertegenover te dempen.
                  20211021_100241.jpg
                  20211021_100256.jpg

                  Nu denk ik dat dit nog niet volstaat en het licht tegen de witte kast weerkaatst, door de inlaat vd tent, de plantjes van streek maken, daar stonden ook telkens de ballendames.
                  20211021_100315.jpg
                  20211021_100224.jpg

                  Dus ik denk dat het mss geen slecht idee is de ene kant vd koker ook dicht te maken. Mss was het geeneens nodig een extra rooster te voorzien want niet alleen strooilicht maar ook meer (ventilator)lawaai


                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                  • Ritagrasaf
                    Ritagrasaf commented
                    Editing a comment
                    Je hebt zo te zien wel niet veel plaats maar kan je geen labyrint aan je inlaat hangen? Verder heb je dat hier heel netjes aangepakt!!

                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Dat is wel een idee maar door plaatsgebrek idd word het te krap, moet nu al opletten dat ik ding er niet afstamp tijdens watergeven.
                    Loopt wel lekker denk ik als ik de ene kant dichtmaak, thanks
                Bezig...
                X