Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1m² Ganjagroeitentje, samenstelling en voorbereidingen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1m² Ganjagroeitentje, samenstelling en voorbereidingen.

    Korting op 420shop
    Hey trouwe draaiers,

    dan is die eerste fameuze indoorgroeidag eindelijk in zicht, nog even wat elektriciteit in orde brengen, nog testdraaien en kan ik ook net als de meesten onder jullie de kans krijgen om moeder natuur binnenshuis zo goed mogelijk na te bootsen, ben echt es benieuwd!
    Ik kocht de tent met toebehoren van een vriend maar vernieuwde alles wat mij te onveilig leek.
    Nrml begon ik er al een jaar eerder aan maar toen ik bij de DV-12 handleiding las dat een 'schone' groep geadviseerd word....
    Als ik dus zoiets lees dan moet dat kost wat kost zo gebeuren daar ik niets aan het toeval overlaat en veiligheid primeer, alleen jammer dat de elektricien zo lang op zich liet wachten maar goed dat is dus bijna in orde.

    Graag had ik al eerst es aan mensen met kennis v zaken de samenstelling voorgesteld en werkwijze overlopen om te zien wat ev nog verbeterd kan worden en waar kan dat beter dan hier??
    ​​
    Moesten jullie hier bedenkingen of ontbrekingen opmerken dan weet ik dat graag, het heeft mij een aardige euro gekost maar ik denk dat ik hiermee wel mijn eerste kweek kan doen slagen.. Goede of minder goede ervaringen zijn ook welkom! Ik deed mijn best qua opzoekwerk
    ​​​​​​


    -De tent komt in een kamertje te staan zonder actieve inlaat, ik maakte wel een gat met rooster in de deur omdat ik dacht dat dit voordelig zou zijn maar nu hoor je die zware lompe afzuigventilator tuurlijk des te meer
    -De lucht word afgevoerd langs het raam waar ik een houten plaat met flens heb voorzien, waar de rolluik laag genoeg kan zonder opvallen.
    -De monkey fan word aan de tijdschakelaar verbonden.

    Stel dat er in het ergste geval toch een kortsluiting ontstaat, wat nu toch erg verwonderlijk zou zijn of brand door weet ik veel wat, dan heb ik de Mabo auto brandblusser en een rookmelder hangende.
    -De lamp zal savonds beginnen branden wnr ik erbij ben dus dat alleen al is een geruststelling..

    Dan heb ik ook nog een vraagje beste vrienden,

    Thanks voor de feedback, en geniet van jullie zondags pitje ​​​​​​!
    Last edited by Rietslang; 25 October 2020, 16:34.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Kacheltje is goed voor droge lucht, maakt niet uit dat het op gas is.

    Maareh, die 600 watt is teveel voor dat tentje, 400 zou net kunnen, vanwege de warmte!

    Comment


      #3
      600 watt beter in een tent van 120 bij 120,maar bijna winter dus gewoon knallen nu en als het weer warmer word gewoon de lamp dimmen gaskachel moet je geloof ik zelf aan en uit zetten een zibro lazerkachel op petroleum gaat vanzelf aan en uit met timer kost wel wat centen,petroleum bij de witte pomp in belgie en gaan
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #5
          Zibro is een beetje duur maar de kachels van tecto zijn ook prima,je moet een kachel nemen met een zo laag mogelijk vermogen dus niet een van 4 kw.petroleum is best goedkoop in belgie en je mag 240 liter per keer de grens over brengen.maar elektrische bodemverwarming en een kasverwarming op lampenolie houd je tentje ook wel warm mits het niet gaat vriezen in je kamer.de lampenolie moet je echt ergns in de aanbieding kopen anders veel te duur.fancontroller goed instellen en gaan
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

          #6
          Geloof me gas gaat op de lange termijn vreselijk duur worden
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Denk je dat Joremkrank?? Ik hoorde wel dat het mettertijd eruit moet en alles zoveel mogelijk op elektriciteit maar ik dacht in de verre toekomst pas?
            Leuk, nou twijfel ik nog meeeer thanks

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Gaat nog wel even duren voor dat eruit gaat.
            Als iedereen vandaag zou overstappen zit vanavond half Nederland zonder stroom.

            Gaskacheltje zou ik niet nieuw kopen.
            Een oude gereviseerde met thermostaat is niet zo heel duur.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Thanks

          #7
          Ik las - weliswaar bij rollingstoned - dat het niet aan te raden is om te besparen op lampsterkte in de beginfase vd groei omdat bij genoeg wattage dit het wortelgestel ten goede komt in vergelijking met bvb een lichte tl lamp, en een goeie start, uiteindelijk sterk wortelgestel zou zorgen voor een fraaiere oogst, kan iemand dit beamen?

          Ik overweeg om te starten met 250 watt en mss na een dag of 7 - 10 overschakelen naar 400w.
          I know rollingstoned en hun soms commerciele leugens maar dit klinkt wel logisch?
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #8
            Onzin.
            Voorgroeien onder cool white tl levert nog steeds de mooiste planten op.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ik doe een week of 4 op 20/4 groeien onder cobs (tegenwoordig) daarna toppen, overpotten en onder de hps. Nog 5-6-7 dagen op 18/6 tot ze tegen het gaas aan staan en dan op 12/12.
              Met 2x250W heb ik met 4 planten voor een jaar genoeg. (500gr plus nog was losse rommeltjes)

              Mja er zijn zoveel manieren. Zoek er eentje waar je het best mee uit de voeten kunt. Het eindresultaat hoeft niet te verschillen

              Als je al hps hebt kun je ook uitzoeken of er een hpi lamp is die je op die (e)vsa kunt draaien.
              Dan hoef je alleen de lamp te verwisselen na een week 12/12

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Nouja, ik groei blijvorbeeld voor onder mijn gewone lamp met 3/5000k balken. Gewoon een flinke bak koel licht. Ik vind de groei eigenlijk veels te compact .
              Denk dat je planten een beetje laten strekken in het begin helemaal zo slecht niet is. Ik zit nu met plantjes van 7 cm die al aan de 4e node bezig zijn..

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ja, zo hoort dat he....die strek komt vanzelf.
              De voornaamste taak -voor de 6e-7e-node is blad aanmaken want dat is het enige waarmee ze licht in energie omzet.

            #9
            Last edited by Rietslang; 1 November 2020, 09:01.
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #10
              Ik wist dat ik deze nog ergens op zolder had liggen en vraag me af of hier mogelijkheid mee is? ​​​​​​
              Het was de oude keukenverlichting en de tl zelf zijn 60cm lang, mss kan ik dit gebruiken voor 9 zaailingen of is dit de grootste onwetendheid?
              Er hangt wel geen stekker aan maar deze is makkelijk aan het suikertje te verbinden (denk ik)
              Attached Files
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #11
                Dat is 2x 18W.
                Als de buizen kleurcode 865 coolwhite hebben kun je die gebruiken.
                Even zien hoe de potjes eronder passen, want de buis moet dus binnen 5cm van de blaadjes blijven, dat is wel belangrijk anders gaan ze strekken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Dat had ik gelezen dat die binnen de 5cm afstand van de lamp moeten blijven, maar wist niet zeker of deze oude verlichting dezelfde was als waar jullie kweekervaring mee hebben
                  Ik werk met 9x9 voorgroeipotjes en dit lukt prima bij 5cm afstand, fijn! Koop ik de cool white lampen en groei ik daar een 10 tal dagen mee voor, of zou je dat ook met tl langer doen zoals met de cobs lamp? dan schakel ik over naar 250 HPS en afbloei bij een 400w blij dat ik hier al uit ben qua lichtbron ik zal gebruiken, big thanks!
                  Last edited by Rietslang; 1 November 2020, 13:47. Reden: 111 edibles

                #12
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Gaat meer om voorbloei en bloeiweken, bij 1 soort uit zaad kan je ook verschillende planten ( phenotype )hebben.

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Ja dat zal ook zeker en vast een rol spelen, daarom koos ik ook Indica soortjes.
                  Leuk weetje wat de phenotypes betreft, ik zal het als argument houden tijdens een zoveelste groeidiscussie

                #13
                Ik zou 1 soort doen om te beginnen maar ik zou ook met led kweken en led moet je sws dicht er op hangen en dan kom je in problemen met de hoogtes.

                Jij wil gaan kweken met hps die je volgens mij al vrij hoog boven de planten moet hangen dus als je grootste soort dan niet TE groot wordt kan je de kleinere soorten op verhogingen plaatsen mochten ze te weinig licht vangen.
                De Bloemen Van Bri

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Interessant had er nog niet zo over nagedacht, bij led is er minder speling drm kweken de meeste led gebruikers vooral volgens de scrog methode (denk ik),
                  dat zal dan bij een tl kweek ook wel zo zijn waarschijnlijk
                  Bij hps hoeft en kan dat idd minder dicht, nuttige tip kwestie het verhogen thanks!

                  Ik probeer de soortjes Orange Bud, Cristal White en Dark Delight, heb nog Cheese zaden in geval van nood

                #14
                Ik zou 9 soorten zetten.
                hmmmmm 9 verschillende wietjes in 1 kweek.

                Doe lekker wat je zelf wil.
                Je maat heeft ook niet alle ervaring van de wereld.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Machtig

                #15
                Vandaag de loodgieter gecontacteerd en ik moet een mail sturen met korte beschrijving wat er juist moet gebeuren;

                het zit zo,
                1) onder het groeikamertje loopt een waterleiding die ik laat onderbreken en naar boven sturen, word wat kap en inbouwwerk in het kamertje zelf, de benedenverdieping (waar de leiding dus loopt) word makkelijk, dat mag opbouw want daar komt dus een valse wand.
                2) er komt ook een afvoerbuis tegen de muur die word aangesloten op een bestaande afvoer en ook vertrekt uit de groeikamer, ergens naast de waterleiding.

                Ik ben van plan bio/organisch te kweken wat ik immers gewend ben dus de kraanwatervoorziening is vanzelfsprekend handig ik zal deze wel een 24u beluchten, qua LV zal dat mss niet ideaal zijn omdat in hetzelfde kamertje te doen als waar de tent staat maar dat zie ik dan nog wel
                Een afvoer in een groeikamer leek mij ook wel geen overbodige luxe

                Nu vraag ik aan jullie of er zaken zijn die je te binnen schiet en waar je als onervaren binnenkweker als ik mss wel over het hoofd zie?
                Mss een extra afvoeropening tegen de vloer of zo, rekening houdend met extra groeimogelijkheden in de toekomst, ik zeg maar iets? Kan ik niet kweken, zelfs niet smoren, moet ik mij dan maar daar mee bezighouden
                Dank jullie wel!
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment

                Bezig...
                X