Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Past ventilator Winflex 185m3 met PK-2600 mini filter bij tent Secret Jardin HS80?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Past ventilator Winflex 185m3 met PK-2600 mini filter bij tent Secret Jardin HS80?

    Korting op 420shop
    Pier is “om”
    Met de Mars TS1000 vers in huis is de kogel door de kerk: er komt een tentje.
    De keuze is gevallen op de Secret Jardin HS80 van 80x80x180. Maar nu zoek ik daar een betaalbare ventilator met koolstoffilter bij.
    Ik zag DEZE, maar is die volgens jullie geschikt voor die tent? Of goedkoop = duurkoop?

    Edit: stuk duurder, maar DEZE heel veel beter?
    Last edited by Pieremegoggel; 27 January 2021, 16:40.

    #2
    Die 2e is beter maar volgens mij bromt die op de lage stand. Bovendien gaat die de helft van je ruimte in beslag nemen.

    Die eerste kun je in een slang verwerken en dan kun je kiezen of je de filter binnen of buiten de tent plaatst.

    Of die eerst qua capaciteit genoeg is weet ik niet.
    Nu waarschijnlijk wel maar als de ruimte wat warmer wordt zal het krap worden misschien.

    Allemaal theoretisch.
    Ik heb geen van beide ooit gebruikt.
    Hopelijk reageert er ook iemand die 1 van deze gebruikt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Wat raadt Secret Jardin aan?

      Comment


      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        70 - 140 m3/h (afhankelijk van verlichtingstype)

      #4
      Ik heb dus die 2e. Geen gebrom. Je hoort dat ie lucht uitblaast, maar dat was het ook. Helemaal geluidstil ga je het zonder softbox niet krijgen denk ik. Maar ik vind het sowieso heel minimaal en stoor me er ook niet aan. Zo lang je op je zolder aan het knutselen bent maakt het ook niet uit. Ik slaap naast de ruimte waarin het ding staat te blazen en ik lig er niet wakker om ofzo. Sterker nog; ik hoor hem niet eens.

      Comment


        #5
        Geen idee hoe het met het gebrom van de 2 standen G-Tools is, maar de dimbare is niks. Thermostaat vind ik zelf erg handig, maar onder de 80% bromt het ding als een gek. De PK 125 EC-TCschijnt wel bromvrij te zijn tot 20%.

        Ik vermoed dat die eerste ook niet heel stil zal zijn....
        Last edited by GreenBio; 27 January 2021, 22:18.

        Comment


          #6
          Bedankt voor de reacties.
          Uiteindelijk is het DEZE geworden, inclusief geluiddemper.

          Comment


          • Pieremegoggel
            Pieremegoggel commented
            Editing a comment
            Oh, oke

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Dat zit vast wel goed. Wel even laten weten wat je er van vind natuurlijk

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Die badkamer ventilators hebben een te lage capaciteit om er een filter aan te hangen. Hier hangt er zo eentje op de DP 90, maar dan gedimd op de sms controller en zo doet die het wel goed. Zou er niet aan beginnen om daar een filter aan te hangen, kans is groot dat ze al snel overbelast geraken. Zo'n set zou niet verkocht mogen worden. Kheb er zo eentje open gevezen die kapot was gegaan, motortje van niks.

          #7
          Nog een vraagje over die Winflex met geluiddemper ( DEZE )

          M’n tent heeft een passende luchtafvoer opening in het dak, dus niet aan de zijkant. Die lange geluiddemper past precies mooi door de opening, maar dan ‘staat’ ie wel rechtop. Filter en fan hangen dan in de tent en de demper erbuiten, als een schoorsteen zeg maar.
          Is dat rechtop staan een probleem? Scheelt veel ruimte.

          Comment


          #8
          Mocht je nog geen luchtslang hebben, zou je nog als extra een geluiddempend sonodec luchtslang erbij kunnen nemen
          https://www.nomercyshop.nl/Klimaat_e...ter-nl-nl.html

          succes

          Comment

          Bezig...
          X