Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilator en filter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ventilator en filter

    Korting op 420shop
    Ik heb net mijn eerste kweek gedraaid. Hiervoor heb ik een groeikit van Mars Hydro gekocht met 70x70x160 tent, TS1000 lamp en ventilator+koolfilter.

    Nu ben ik niet tevreden over zowel de ventilator en koolfilter. Ventilator is echt flink luidruchtig en koolfilter werkt maar half-half, hele beneden etage rook nog naar wiet. Koolfilter zit goed aangesloten, zelfs verschillende installatiemethodes geprobeerd, verschillende standen van de ventilator maar hielp allemaal niet.

    Nu wil ik de volgende kweek op de boven etage doen, naast de slaapkamer en wil ik dus investeren in een ventilator die geruisloos is en een goedwerkende koolfilter zodat ik (lees; mijn vrouw) 's morgens niet wakker word in een wietgeur

    Iemand tips over combinaties die goed en stil werken in een klein tentje?

    Last edited by Sinaasappel; 14 July 2021, 13:35.

    #2
    Neem overcapaciteit zodat de afzuiger op halve kracht kan, prima klima en canfilter effe checke.

    Comment


      #3
      Met can filters nog geen probleem gehad.

      Een fancontroller is ook handig .

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Wel een goede controller nemen want die goedkope geven weer een brom. Een Variomatic bijv doet dat niet, die werkt met een trafo.

      #4
      Kijk eens naar kleine softboxen.

      Comment


        #5
        Rreppellsteeltjam Ben even op Prima Klima gaan zoeken, en dan zie je al door de bomen het bos niet meer. Die Prima Klima PK125-EC/TC springt er natuurlijk bovenuit als "Rolls Royce", maar qua prijs ook natuurlijk. Anderzijds ook wel een investering waar ik nog lang lol van kan hebben, zeker als ik ooit zou upgraden naar een groter oppervlak.

        softbox met een goede trafo fancontroller kom ik zo snel bekeken op een vergelijkbare prijs uit en zou de voorkeur voor mij eerder vallen op die van Prima Klima. Of kan ik net zo goed bijv een voor een PK125-TC gaan voor die 100 euro verschil?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Goede afzuiger betaald zichzelf terug.

        • Fruttella
          Fruttella commented
          Editing a comment
          Is juist goede afzuiging is zijn geld waard.

          Ik heb die prima klima pk125 met fancontroller ,
          ‘k ben daar zeer tevreden over .

        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Thanks, ik heb de PK125 EC/TC maar gewoon besteld, ik ben benieuwd

        #6
        Hey growers,

        Ik kom hier even aansluiten met een gelijkaardige vraag. Ik ben een kastje aan het bouwen (60 x 80 x 100) en ik ben op zoek naar goede afzuiging maar het mag geen overkill zijn. Ik ben aan het twijfelen over de Ruck Etamaster 125 (want de 125mm uitlaat is al voorbereid). Maar daar zit geen regeling op dus dan heb ik schrik voor overkill. De passieve inlaat is 80mm. De primaklima die hierboven beschreven wordt is ook een kanshebber, maar dan zitten we prijs x3.

        Kunnen jullieb evt. ervaringen delen of is hier een duidelijke winnaar?

        Comment


        • Haze smoker
          Haze smoker commented
          Editing a comment
          Kun je beter even in een nieuw topic vragen
          Of even de zoekfunctie gebruiken heb je meer kans dat je sneller antwoord krijgt

        #7
        Optie om nieuw topic aan te maken met verschillende merken en types afzuigers en dat de leden die die afzuiger hebben hun ervaring erover kunnen delen? Wil dit eventueel wel opstarten.

        Comment


          #8
          Staat er een afzuiger niet bij dan kan iemand hem toevoegen, krijg je 1 database met de verschillende ventilatoren. Nu is het erg zoeken in verschillende topics

          Comment

          Bezig...
          X