Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wat bedoel je met "weet iemand of het met de aardebak zou lukken? "
Je kan een aardebak gebruiken of potten, dat kies je zelf.
Mensen gebruiken aardebakken zodat ze heel het oppervlak kunnen gebruiken (wat met potten niet altijd lukt) Of voor ruimte te besparen in de hoogte zoals bij jou dus.
Zou handiger zijn als je een klein kastje had maar je wilt gewoon op zolder kweken?
Dan kan je bv een hokje/tentje maken van Zwart/Wit folie zodat het licht beter weerkaatst.
(Je kan ook gewoon je plantje er zetten je lampen er boven he, maar dat wordt er weinig licht terug gekaatst)
Op zolder kan het wel erg warm worden tijdens de zomer maar zo warm zal het nu wel niet meer worden denk ik
En Potten of Aardebak dat kies je zelf he.
In een aardebak moet je wel met drainage enz werken, potten lijken mij makkelijker.
Anders moet je eens wat opzoeken over aardebakken (Google?)
is voor 1 plant in te zetten.
er wordt gebruik gemaakt van 3x13watt spaarlampen.
de muren en de vloer worden bekleed met piepschuim voor de koude.
mijn vraag is dan.
1. is het nodig om nog een houten kastje te maken, en dan te bekleden met zo een zwart wit doek of mag die doek gewoon op de piepschuim.
2. en als je een aardebak maakt van 11liter die maar bv. 4 cm hoog is of een bloempot van 11 liter.
(kan dan ruimte in de hoogte besparen.)
Leave a comment: