Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

filter voor of na de afzuiging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    filter voor of na de afzuiging?

    Korting op 420shop
    Ik ben lekker aan het bouwen. Ik heb een ruimte van een kleine 2x3 gemaakt. Helemaal luchtdicht en heb het e.e.a. aangeschaft. Netjes een plank via metaal aan het plafond gemaakt, volgens mijn vriend is dat trillingsvrij, alleen hebben we het direct buiten het hok gemaakt. Ik dacht logisch gezien dat je eerst de ventilator neer zou moeten zetten en daaraan de koolstoffilter, maar ineens begon ik te twijfelen en zie het overal andersom.

    Ik heb nu dus eerst een softbox staan en daarna een plank voor mijn filter. Kan dit? Of moet ik dit omdraaien en een kast om de filter bouwen, zodat de lucht in die kast komt en vervolgens door de filter door de ven getrokken wordt? Of moet de filter zelfs binnen in het hok hangen, wat niet zo fijn zou zijn, want het is maar een krappe 2 mtr hoog, dus ik kan hem niet boven lampen hangen...

    Alvast bedankt voor jullie tijd

    #2
    Re: filter voor of na de afzuiging?

    Oi oi Nedergrietje.
    Je kan 2 dingen doen

    1: filter in het hok, zuigen uit de filter
    2: filter buiten het hok, blazen door de filter

    1 wordt het vaakst toegepast
    2 wordt ook toegepast door, plaatsgebrek of geluidsdemping


    Ik had deze vraag al eens gesteld en dit heeft Bobo me weten te vertellen.
    (probeer de zoekfunctie eens, meestal krijg je op die manioer het snelst antwoord op je vragen )

    Nadeel door de filter blazen:
    Je afzuiger moet meer cappaciteit hebben door de filter te blazen om hetzelfde effect te bereiken dan als je afzuigt.
    Je stofmat heeft geen enkel nut dan.
    Je afzuiger gaat rapper defect, omdat je allerhande stof en beestjes in je rotor zuigen.
    Je filter raakt van binnenuit verstopt.
    Indien de verhouding van in en uitlaat niet goed zitten, creeer je bovendruk in je ruimte, niet zo goed voor plantsappen.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: filter voor of na de afzuiging?

      Dank je

      Ik heb al vele vragen gevonden met de zoekfunctie, maar deze kon ik niet vinden.

      Dus toch beter de filter eerst. Maar kan ik die zoals ik ergens heb gezien op een plaatje naast de ruimte plaatsen in een afgesloten box die ik weer bevestig aan de afzuiger?

      Comment


        #4
        Re: filter voor of na de afzuiging?

        Ik had deze vraag al eens gesteld en bobo heeft me erg goed geholpen.
        Lees deze eens door Koolstoffilter Doe Het Zelf
        Last edited by Jointjedraaien; 13 June 2011, 03:13.

        Comment


          #5
          Re: filter voor of na de afzuiging?

          Natuurlijk

          6 600 watt philips son nog iets lampen
          torin softbox 4250m3
          carbonfilter 2500 cub
          kant en klare schakelkast (geen idee nog of daar een relais in zit, dacht het wel, maar ik ben niet zo technisch, laat ik ook nog iemand naar kijken)

          Ik heb alles geisoleerd met glaswol, daarna helemaal afgetimmerd met osb, met latex afgewerkt (tegen gassen). Ik wil nog antidetectiefolie plaatsen, maar twijfel nog een beetje of ik dat van binnenuit ga doen of van buiten uit. Ik ben uiteindelijk namelijk niet in de kelder gaan bouwen zoals ik eerst wilde doen, maar heb een stuk aanbouw gebruikt en daar zitten schrootjes tegen de aanbouw aan de buitenkant. Volgens mij als ik dat er netjes af haal en het folie daar aan de binnenkant op doe ben ik efficienter bezig met de ruimte. Want ik had gelezen dat je minimaal 5 cm lucht moet houden tussen de detectiefolie. Wat ik alleen niet zie is of je aan beiden kanten lucht moet hebben. De meeste zullen het namelijk in hun ruimte doen en als ik het buiten de ruimte doe, zit het direct tegen de muur aan, dan ongeveer 5 cm lucht en dan schrootjes. Maar daar kan ik ook niets over vinden.

          De inlaat is nog niet gemaakt. Ik wou het in eerste instantie proberen met een buisventilator. Gewoon bij de Gamma gehaald Ik weet alleen niet of dat voldoende is, maar het was de grootste die ze hadden en gezien ik de ruimte niet kwijt wilde zijn aan nog een softbox (dingen zijn huge) wou ik het dus eerst hier mee proberen. De softbox is toch groter dan wordt geadviseerd, net als de filter.

          En wat ik dus in gedachte heb is dus zoals op dat tekeningetje van jouw link, alleen dan de ventilator direct achter de box van de filter, zodat er zo min mogelijk kracht verloren gaat. En wat ik wel zie is dat iemand als tip geeft als je voldoende ruimte overlaat in de box van de filter dat het goed moet gaan. Hiernaast is mijn vriend bezig met een box van 60x60x120. Ik hoop dus maar dat het voldoende ruimte is...

          En de softbox binnen ophangen boven mijn planten lukt niet. De ruimte is krap 2 mtr hoog door alle isolatie :-p Dus als ik daaronder nog eens mijn lampen moet gaan hangen hou ik niet voldoende ruimte over. Dus box aan de binnenkant, betekend 1 lamp minder denk ik...

          Comment


            #6
            Re: filter voor of na de afzuiging?

            Nog even gekeken... inzuiger is 22 watt en 380m3h. Beetje weinig.. ist niet?

            Comment


              #7

              Comment

              Bezig...
              X