Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig voor eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies nodig voor eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hey,

    Tijdje rondgelezen en heb nu besloten toch echt een kweek te beginnen. De ruimte waarover ik beschik is een schuur die vrijstaat van m'n huis, maar wel aan de tuinen van twee buren vastzit.
    In de schuur is ruimte zat, ik zat te denken aan het bouwen van een kast met de afmetingen 1x1x1,5 (lxbxh). Isolatie met reflectorfolie dat ook achter verwarmingen wordt gebruikt en vijverfolie op de bodem.

    Hierbij wilde ik een 400W SON-T HPS lamp gebruiken en een SCROG opstelling uitproberen met 5x Big Bud van nirvana of PPP van nirvana.

    Een paar dingen waar ik nog niet echt zeker over ben is of het echt nodig gaat zijn om een ventilatiesysteem te installeren, aangezien de schuur toch redelijk goed doortocht en waarschijnlijk niemand tot last is. Ik hoopte eigenlijk dat een inlaat van 2 computerfans en een uitlaat van 2fans genoeg zou zijn om de boel goed door te tochten, misschien filters voor elke PC-Fan schroeven om toch wat lucht tegen te houden.

    Ook maak ik me zorgen om de temperatuur, de temperaturen in de schuur wijken weinig af van de buitentemp. en als de HPS dan dus niet brand maak ik me zorgen over het temperatuurverschil. Als oplossing misschien een klein verwarmingtje in de kast plaatsen?

    Als voeding wilde ik gewoon aarde gaan halen bij de growshop en daar even vragen naar goede voeding voor als de aarde bijgevoed moet worden.

    Nu hoopte ik dat deze opstelling met 5x Big Bud of 5x PPP goed zou werken met de SCROG techniek, en hoop natuurlijk dat ik goede strains heb uitgekozen.

    Deze plannen dus samengesteld na ongeveer een weekje lezen en kijken, advies en kritiek is natuurlijk zeer welkom aangezien ik m'n eerste kweek wel serieus wil nemen en niet te overhaast eraan wil beginnen.
    Last edited by Shakazul; 3 December 2008, 12:09.

    #2

    Comment


      #3
      Beginner

      Hallo Mensen
      Ik ben nieuw op dit form, en heb niet al te veel ervaring.


      ik wil graag 110 stekjes plaatsen. maar mijn vraag is:

      hoeveel lampen heb ik hiervoor nodig? en van hoeveel wat? 400? 600?
      en welke koolstoffilter kan ik hiervoor het best gebruiken?

      persoonlijk heb ik alleen ervaring met voeding geven aan de dames.

      kan iemand me meschien een tip geven.

      groetjes

      Comment


        #4
        Dag cannabis90,
        mag ik je vragen van je voor te stellen in de Member Introduction sectie van het forum en daar even je bedoelingen duidelijk wil maken . Want 110 stekjes lijkt me vrij commercieel en daar zijn velen onder ons niet zo happig op. Je zal wel zien als je rondneust dat velen onder ons het houden bij een 5tal planten, puur bestemd voor eigen gebruik. Hier de Member Introduction sectie:
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f34/

        Als je nog wat info wil op een relaxe manier:
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eks-t2139.html

        Greetzzz

        Jona

        Comment

        Bezig...
        X