Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe het zelf topic Kweektent / Koolstoffilter

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Doe het zelf topic Kweektent / Koolstoffilter

    Korting op 420shop
    Een tentje kopen, koolstoffilter en lampjes erbij en gaan met die banaan. Dat was mijn gedachte toen ik begon met kweken.

    Als echte liefhebber wil ik me nu meer gaan bezig houden met het zelf vervaardigen van de spullen die ik, toen ik begon, achteloos kant-en-klaar gekocht heb. Waarom? Omdat het leuker is, goedkoper en praktischer (optimaal gebruik van de beschikbare ruimte). Daarnaast is een tent voor mij een must, aangezien ik de kweekruimte indien nodig volledig en snel wil kunnen opruimen.

    Tot zo ver de inleiding! Wat ik met dit topic wil bereiken is met jullie van gedachten wisselen over materialen die gebruikt kunnen worden om zelf een tent te maken. En de sport voor mij is om dat zo goedkoop mogelijk te doen zonder (teveel) in te leveren op kwaliteit. Mocht het topic aan slaan, dan wil ik later ook nog een eigen koolstoffilter met actieve uitlaat maken.

    Als tentframe wil ik werken met pvc buizen. Hout is duur, onhandig en zwaar. Een pijpje aan elkaar lijmen zou iedereen moeten lukken lijkt me! De eerste vraag is dan ook, welke pvc buizen?

    Kant-en-klare kweektenten zijn gemaakt van polyester. Op fora wordt vaak vijverfolie genoemd om als tentzeil te dienen. Is dit de beste oplossing?

    groet, K!

    #2
    Re: Doe het zelf topic Kweektent / Koolstoffilter

    Hoe zou je die rits er willen gaan innaaien? Vijverfolie in wit/zwart bestaat niet. Enkel zwart/wit folie en die gaat doorscheuren. Pvc buis buigt te hard door, lijkt mij geen optie. Frame moet sowieso uit metaal, al zeker voor de veiligheid. Moet het gewicht van een filter en een lamp kunnen dragen.

    Ik ben pro dingen zelf maken, maar iets wat snel terug uit elkaar moet zoals een tent? Daar trek ik toch mijn grens. Gaat sowieso niet beter, noch goedkoper.

    Comment


      #3
      Re: Doe het zelf topic Kweektent / Koolstoffilter

      Ga je het wiel weer uit vinden , sneller dan een tent uit elkaar , waar je een tas bij krijgt , veel geluk dan !

      Comment


        #4
        Re: Doe het zelf topic Kweektent / Koolstoffilter

        Hoeft ook niet beter maar praktischer... Tent hoeft niet heel snel uit elkaar, ik wil alleen geen complete kamer als kweekruimte inrichten.

        Sterkte van pvc buizen staat niet ter discussie lijkt me: http://content.artofmanliness.com/up...13/03/pic1.jpg

        De afbeelding geeft ook een beeld van waar ik naar toe wil.

        Comment

        Bezig...
        X