Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waardeloos filter Rhino

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waardeloos filter Rhino

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers,

    Ik had al eens wat rond gekeken op het forum en google en kwam al wat meer klachten over het merk Rhino filters tegen.
    Hiervoor het ik een PHAT filter gehad maar ik ben er nu inmiddels wel achter dat Rhino een totaal andere kwaliteit is.
    (Op de site waar ik het besteld heb stond namelijk "PHAT/RHINO filter"

    Heb nu bijna 2 rondes compleet gedraaid (zit in week 10 bloei) en buiten ruik je een overheerlijke wietlucht.......mooi klote dus.

    Filter gaat dus niet eens 2 hele rondes mee. Het filter is niet blootgesteld aan te hoge LV.

    Het is een 800m3 en ik heb een 750 softbox. Zelfs als mijn box lager draait meurt het buiten. Of had ik voor de 750 box een 1000m3 moeten kopen?

    Heeft iemand tips zodat ik hier snel iets aan kan doen want woensdag komt de glazenwasser en die gaat het zeker ruiken.
    Ik zit er aan te denken om woensdag mijn afzuiging maar heel de dag uit te zetten of gaat dan echt binnen de kortste tijd heel je huis naar wiet ruiken?

    Mijn tent staat wel in een afgesloten kamer.....


    Wie kan me snel helpen met een creaftief idee ofzo?........ben aardig in de stress...

    Update: Ik kan morgen wel een filter halen maar nu is mijn vraag 1000m3 of misschien wel nog groter? Of heeft dit weinig zin met een 750m3 softbox
    Last edited by Wierie Wierie; 14 March 2016, 17:20.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Re: Waardeloos filter Rhino

    Jupiter in denhaag zijn 7 dagen in de week open en hebben ook noodnummer
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Waardeloos filter Rhino

      800m3 = geen 750-verliezen. Een filter filtert alleen op 100% goed. Heb je hem ook nog gedimd?
      Als die echt meurt trouwens eigenlijk nooit, je ruikt altijd wel een bijzonder luchtje in huis

      Comment


        #4
        Re: Waardeloos filter Rhino

        Heb hem nu op 100% staan merk inderdaad dat hij wat minder meurt als op gedimt.

        Maar dan nog ik koop een filter dat hoort toch langer mee te gaan als 4 maanden ? Dit slaat echt nergens op.

        Dan zou je dus ook helemaal geen overcapaciteit filter moeten nemen als hij alleen goed filterd op 100%? Als je dan bv een 1500m3 filter neemt op een 1000m3 afzuig dan komt daar dus nooit 100% capaciteit doorheen?
        Volgens jou bewering zou je dus gewoon 1000m3 afzuig 1000m3 filter alleen ik lees overal dat je altijd overcapaciteit filter moet nemen.... Dat klopt dan toch niet?

        Ik heb inmiddels een adres waar ik morgen een filter kan ophalen.


        Nu wil ik dus graag weten met de 750m3 softbox die normaal gedimt is adv temperatuur of ik nu een 800m3 moet nemen of bijv. een 1000m3 filter. Ik wil nu zoiezo minimaal een jaar zonder stankoverlast zitten.

        Wat zijn de adviezen hier?
        Last edited by Wierie Wierie; 14 March 2016, 17:21.
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          #5
          Re: Waardeloos filter Rhino

          De echte zware filters zijn zeker beter (can original, enz, maar dat voel je simpelweg al aan het gewicht), maar een grote fout is het filter groter te nemen als de afzuig.
          De reden is dat de afzuiger meestal gedimt wordt en ong. de helft? aan capaciteit overhoudt,en dan verliezen in bochten slangen buizen, houd je te weinig FILTER capaciteit over, terwijl je afzuigcapaciteit ruim voldoende is, qua klimaat.

          Comment


            #6
            Re: Waardeloos filter Rhino

            Oke begrijp het....
            Ga morgen naar locatie waar CAN en Emprire filters gemaakt worden via contacten. Maar hoeveel m3 adviseer je dan adv een 750 m3 softbox?
            Draait inderdaad alleen in de zomer op 100% als het heel warm is.
            NLX outdoor kweek 2011
            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

            Comment


              #7
              Re: Waardeloos filter Rhino

              filter zonder slang aan de softbox bevestigen,en de uitblaasslang zo kort mogelijk houden en zonder bochten.dan werkt ie het beste,en inderdaad gaan de zware canfilters het langste mee.800 cub moet in jouw geval goed zijn.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Re: Waardeloos filter Rhino

                Thanks. Ja morgen bij de fabriek van de filters 1 ophalen dus daar kunnen ze me vast ook wel eens wat adviseren. Die filters hebben inderdaad veel zwaarder koolgewicht als wat ik nu heb hangen. Zijn ook een stuk duurder maar dat intereseert me niet.

                Alles beter als de politie aan de deur.

                Helaas moet ik de softbox buiten mijn tent hebben ivm ruimte gebrek. Er zit vanaf filter tot softbox 1 meter slang aan die 2 onscherpe bochten maakt...
                Vanaf softbox naar buiten is helaas een stuk langer. Ongeveer 3 meter met helaas ook een paar flinke bochten.

                Die 750 afzuiging zal in realiteit dus onder de 700m 3 zitten denk ik.
                Ze verkopen een filter met 19 kilo kool er in waar ook bij staat relative luchthoeveelheid 700m3 , die zal dan toch wel geschikt zijn? Of zal ik voor zekerheid gaan en een grotere nemen?
                De volgende maat is een filter met 29 kilo kool en die kan een luchtdoorstroom van 1000m3 hanteren
                Nu heb ik er ook 1 van 800 en dat werkt dus niet dus ben eigenlijk beetje bang om weer een 700m3 te nemen.
                NLX outdoor kweek 2011
                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                Comment


                  #9
                  Re: Waardeloos filter Rhino

                  geraakt u tot in de fabriek dan?
                  Zou zeer leuk zijn wat informatie te vragen en delen dan.(neem aan dat de fabriek er echt verstand van heeft )
                  Als je er serieus in verdiept zoals je nu gelukkig doet, heb je te maken met debiet waardes enz. daar moet je dan aan gaan rekenen, probleem is jouw veranderende klimaat waardes, zoals je al zei in de zomer 100% vermogen, dan is 700 m3 weer goed, half vermogen is het maar 300m3 ofzo.
                  Adviseren doe ik absoluut niets btw,daar heb je evt die fabriek voor, kun je niet vragen iets voor een objectieve reportage te maken ofzo?

                  Comment


                    #10
                    Re: Waardeloos filter Rhino

                    maak foto,s van je systeem en meet de lengte van de slangen op,ik denk dat ze zullen adviseren om een kleinere filter te nemen,want je systeem klopt nu voor geen meterik wist dit zelf ook niet,maar kwam er achter toen ik vanaf een kast met 9 meter isoslang naar buiten wilde me softbox van 1000 redde dat echt niet,en de temperatuur in de kast werd veel te hoog.
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #11
                      Re: Waardeloos filter Rhino

                      Ja is goed. Zal morgen zoveel mogelijk info vragen.
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                      Comment


                        #12
                        Re: Waardeloos filter Rhino

                        Hallo Jongens,

                        Ben vandaag in de fabriek geweest.
                        Heb nu een Empire Diana genomen op advies van de man die me geinformeerd heeft. 1000m3
                        Hij zei al het heeft heel veel verschillende oorzaken waardoor een filter sneller gaat doorlaten. (Zoals LV , soort geur die gezuiverd moet worden , intensiteit van de geur , etc.)

                        Maar 1 ding wat hij zei ben ik nu toch echt benieuwd naar.... want ik lees ook het tegenovergestelde......

                        Die man zei als je een groot filter neemt en je softbox is gedimt dan stroomt de lucht er minder snel door dan heeft de lucht meer tijd om gezuiverd te worden door de kool. Alleen er zijn ook heel veel mensen hier die roepen nee hij moet juist volle bak draaien als de lucht er sneller door heen gaat filtert hij beter. Weet dus niet hoe dat zit iedereen zegt wat anders alleen kan nergens info vinden waar dit hard gemaakt wordt. Dus als iemand mij hier een website of info over kan geven dat hij juist volle bak moet draaien wil ik deze info graag lezen.

                        Heb nu in iedergeval een grote dus met grof gewicht kool. (Filter is echt zwaar) Hij zei dat dat beter was als de lite uitvoeringen vooral voor wietjes zoals Amnesia want dit zijn toch wel de uitzonderlijk sterk geurende soorten.

                        Morgen met een helpende hand een poging doen om tussen de planten door achter in mijn tent dit groffe kanon op te hangen. Hoop dat het lukt. En dan laat ik jullie wel weten hoe het verder gaat met die filter..... Verwacht nu toch wel dat ik minstens een jaar vooruit kan.
                        Last edited by Wierie Wierie; 15 March 2016, 11:27.
                        NLX outdoor kweek 2011
                        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                        Comment


                          #13
                          En, hoe ging het, kon je een jaar vooruit?

                          Comment


                            #14
                            Ondertussen verhuisd december 2016 , nieuwe kweek draait nu weer in de nieuwe ruimte met nog steeds hetzelfde filter. Doet et prima
                            NLX outdoor kweek 2011
                            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                            Comment

                            Bezig...
                            X