Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2017

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Morgen Zonder Zorgen
    replied
    Je zit toch niet te klagen over je toppen??????

Leave a comment:

• witpen
    replied
    Ziet er lekker uit QnQ en hele mooie toppen.
    En veel succes met de buitenkweek

Leave a comment:

• Nonsense
    replied
    Dat ziet er weer lekker uit Q ondanks de forumsoftware toch een mooi verslag .
    Tijd om lekker buiten te gaan spelen ,goed getimed nu de temperaturen omhoog gaan .

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    Wow wat een toppen zeg!

giphy.gif

Mooi gedaan Q!

Leave a comment:

• QnQ
    replied
    QNQ201705.256.JPG
    16/05/17

Dussuuuh, jullie hebben nog een update tegoed.
    Eigenlijk is het laatste stukje vrij vlot verlopen en zonder noemenswaardige problemen.

QNQ201705.257.JPG

Ik kwam nog wel een banaantje tegen, maar zo aan het eind maakt dat niet zoveel uit.
    Ik knip ze wel weg, als ik ze tijdens de oogst nog tegen kom, het staat zo slordig tussen de wiet vind ik

QNQ201705.260.JPG

QNQ201705.259.JPG

Nog even genieten van wat laatste kiekjes bij leven.

QNQ201705.258.JPG

Ze is machtig gegroeid. Dit is zoiets als iemand zegt, ik heb een scrog, en dat je dan zegt, dat is helemaal geen scrog.
    Tja....ze zat toch met zo'n 40 klemmetjes aan het gaas vast, maar dat ze zó zou doorgroeien tijdens de bloei had ik ook niet op gerekend.

QNQ201705.261.JPG
    Het ziet er wel mooi uit maar levert geen handelbare topjes op.
    Nahja, volgende keer beter heh, met een beetje proppen past het toch wel in een paar weckpotten.

QNQ201705.262.JPG

Knipperdeknip, in het begin haal ik een schaaltje toppen eraf, en als ik naar de plant kijk lijkt het wel of er niets weg is, ghehe....
    De bladeren in de toppen zien nog wel erg donkergroen, bijna zwart zelfs.
    Met Biobizz voeding geef je ook tijdens de bloei de groeivoeding door.
    Dat heeft voordelen, maar aan het eind krijg ik ze nooit echt 'arm' bovenin de plant.
    Anyways...who cares, dat blad gaat er toch af.
    QNQ201705.263.JPG

De eindbaas.

QNQ201705.264.JPG

QNQ201705.265.JPG

Da's een lekker stapeltje Sweet Deep Grapefruits.

QNQ201705.268.JPG

En dan blijft er een geraamte over.

QNQ201705.267.JPG
    Wortels maken de plant.

Ik heb nog even de kluit uit de pot getild om een plaatje te maken van de ondergrondse.

Ahja, wat ik verder nog wilde melden, de beestjes-verklikker-plakplaatjes.
    Ik had een gele en een blauwe hangen.
    Check het verschil.

QNQ201705.270.JPG QNQ201705.269.JPG (voor- en achterkant)

De gele zitten geen beestjes op, de blauwe wel.
    Beestjes hebben ook voorkeur voor kleur, zo lijkt het.
    Of misschien hing die blauwe iets meer strategisch dan die gele.
    Ja, beetje stof zit er ook op, ik slaag er ook elke kweek in, om er met m'n arm of hoofd aan vast te plakken.

QNQ201705.266.JPG

De eerder geoogste White Diesel. sombrero_smiley.gif
    Prima wietje.
    Karakteristieke Diesel geur, en smaak.
    Ik had de White Diesel van White Label Seed Company een paar jaar geleden al aangeprezen in éen van m'n vorige verslagen en deze is weer goed.
    Aanradertje dus.

QNQ201705.271.JPG

De print van m'n datalogger.
    De rode lijn is de temperatuur en de blauwe de luchtvochtigheid.
    't Is leuk, en ik had 'm er eigenlijk alleen voor m'n verslag in gehangen.
    Als je de grafiek een beetje kunt lezen zie je dat er geen onverklaarbare uitschieters zijn.
    Ook bijna geen overstromingen in de kelder dit jaar dus de Lv is ook mooi binnen de perken gebleven.

Dus hier laat ik het maar even bij denk ik, voor wat betreft dit kweekverslag.
    Misschien nog een plaatje die ik vergeten ben ofzo, maar er staan geen plantjes meer binnen.
    Het buitenseizoen is begonnen dus binnenkort misschien weer wat autoflowers loslaten.

Grtz,

QSign.jpg

ps. Excuses maar weer voor de opmaak.
    Ik heb nu 7x (!!!!!!) geprobeerd alles goed te zetten na het posten, maar de ontwikkelaars van vBulletin vinden features belangrijker dan een goeie werking helaas.

Last edited by QnQ; 17th May 2017, 06:16.

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    En al van gedachten veranderd over de zoete diepe grapefruit

Ik heb binnen nu een paar keer bio potaarde van pokon en welkoop(zelfde fabrikant) gebruikt maar ik vind de planten het er niet zo lekker op doen, terwijl het buiten niet uit lijkt te maken.

Leave a comment:

• Morgen Zonder Zorgen
    replied
    aha, goede tip. De laatste weken gewoon een uurtje meer licht, ik ga het ook doen

Leave a comment:

• QnQ
    replied
    Thanks Grey, inderdaad, ik had 'm in de zolderkast gegooid toen ik zelf ging bouwen.
    Nu komt het mooi uit dat ik 'm niet verkocht heb.

Yeah, ze zijn een beetje uitgerekt MMZ

13 uur licht, 11 uur donker, inderdaad.
    Licht = gewicht Ron, vanaf week 7 bloei (+/-) krijgen ze 13 uur licht per dag.

En dan kun je discussiëren of je dat verschil gaat zien en of het rendabel is.
    Idunno, ik kan het niet vergelijken, maar omdat ze zo zijn blijven groeien zijn ze niet zo heel dik.
    250W hps is ook geen overdaad, dus geef ik ze een uurtje langer.
    Het kan geen kwaad verder, ze blijven gewoon in bloei, maar ze dikken wel wat extra aan in de laatste twee weken, tenminste, ik heb die overtuiging wel.

Leave a comment:

• Ronthebudman
    replied
    Geef jij nou 13 uur licht en 11 uur donker? Of andersom? En zo ja, Waarom?

Grtz, Ron

Leave a comment:

• Morgen Zonder Zorgen
    replied
    Zo Q, dat zijn wel flinke lange toppen man, gaaf hoor.

Leave a comment:

• Greyvol
    replied
    Mooi updaatje
    jammer van de schakelkast, wel heel fijn dat je nog een ouwe heb liggen.

Leave a comment:

• QnQ
    replied
    QNQ201704.242.JPG
    Yep, dat klopt, de kans wordt groter dat ze 'naar buiten' komen.
    Die schimmels en toprot enzo zitten dan natuurlijk allang in en om de plant.
    Dus zolang ik de omstandigheden voor die ongewenste levensvormen onaangenaam hou is er niks aan 't handje.
    Eigenlijk hoef je er niet zoveel voor te doen. Een perfect klimaat en een sterke gezonde plant. Easypeasy
    Ik heb in geen enkele tent/kweekruimte een fan staan trouwens, het kan prima zonder.

Nog maar een kleine update dan.
    26/04/2017

QNQ201704.251.JPG

Ondanks dat alles van een leien dakje lijkt te gaan is er toch weer wat voorgevallen.
    Dit keer problemen met de zon.
    Het viel me eerder al een keer op dat de lamp niet aan was op een tijd dat die wel aan hoorde te zijn.
    Aight...dus ik geef een klap op de kap, een klap op de evsa en een klap op de schakelkast.
    Niente-niks-niet. Geen zon.
    Hoofdschakelaar op het bord even uit en aan gezet, en voila de lamp deed het.
    Hmm...apart.
    Volgende avond ...
    Zelfde verhaal.
    Dus ik heb meteen dat schakelbord van de muur getrokken en meteen z'n ingewanden verwijderd zodat ik 'm niet stiekem nog eens kan proberen.
    Die moet ik dus eens gaan nakijken, als ik me verveel ofzo...misschien dit jaar nog

QNQ201704.248.JPG
    Tot die tijd m'n ouwe klokkie maar even opgehangen,
    Die weigert nooit.
    Tot nu toe.

QNQ201704.249.JPG
    (check die licht-uren

QNQ201704.250.JPG

Dooie asielzoekers op de vloer.
    Niks te vreten, da's mooi.
    Of hij zag m'n blote voeten op zich af komen en is toen flauwgevallen, idunno

QNQ201704.252.JPG

Ik probeer een beetje te wennen aan de Fertometer.
    Heb dat ding wel vaker geprobeerd, maar kon er niet mee overweg.
    Nu volg ik gewoon m'n schema, en regelmatig steek ik die pen in de grond om eens te zien hoe die erover denkt.
    Het is net als met de vochtigheid in de pot, ook de EC is niet overal hetzelfde.
    Soms zie ik een geel ledje, en soms een groen ledje, afhankelijk van de plaats.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

QNQ201704.254.JPGQNQ201704.253.JPG

Binnenkort deze ook oogsten ?
    Het gaat niet lang meer duren denk ik.

Leave a comment:

• ganjagast
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Omdat ik geen aanwijsbaar verschil zie of ik nou een fan in de kelder zet of niet.
    Ik heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd, maar als het toch niets uitmaakt haal ik 'm liever weg eh

Het helpt wel dat m'n kweekruimte twee bij drie meter is.
    Het klimaat is wat makkelijker te controleren hier.
    Als de lv% (latere bloei fase) wat aan de hoge kant zou zijn en de lucht verplaatst zich niet voldoende dan heb je toch veel meer kans op toprot/schimmels?
    En ik gebruik ook een ventilator om de stam te versterken en de warmte te verspreiden.
    Denk wellicht doordat je een grotere ruimte ter beschikking hebt dat de lucht beter circuleert en dus ook minder kans op rot. Als het voor de rest geen invloed heeft in je ruimte en voor de plantjes dan zou ik het ook niet voor spek en bonen laten draaien Zo bespaar je ook nog wat toch..

Leave a comment:

• QnQ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
    En waarom vind je het overbodig?
    Omdat ik geen aanwijsbaar verschil zie of ik nou een fan in de kelder zet of niet.
    Ik heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd, maar als het toch niets uitmaakt haal ik 'm liever weg eh

QNQ2011 Kelder

Het helpt wel dat m'n kweekruimte twee bij drie meter is.
    Het klimaat is wat makkelijker te controleren hier.

Leave a comment:

• BackYardPlant
    replied
    Aah okay, netjes hoor

De fijne aarde is een goeie om te onthouden voor als ik m'n eigen grond ga samenstellen (staat nog op m'n planning), bedankt voor die opmerking

Ik zelf ook niet, maar zo te zien is dat ook niet per sé nodig voor een dikke stam haha

Leave a comment:

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X