Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia - Kush & Lemon

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hey jack = Het gaat goed zo !!!

Ze staan er nu wel een pak mooier bij dan 6 dagen geleden !!

Ik zie dat de max temperatuur Rond de 27 c ligt ?
    Geven die COB's dan zoveel warmte af overdag ??

En wat vindt jij dan wel een dramatische temperatuur , onder de 15c ?
    Waar staat uw kweek tent & kast in de kelder op zolder ?

Bij mij is het bij licht aan een max temperatuur rond de 23 c
    en bij licht uit rond de 18 c !?i

En hoeveel keer ga je bij deze mooie dames de kop er uit nemen ?

-=> Remco,s Third - Mistery Seeds WT - Edition 24/01/19 <=-

-=[ Eerste teelt in GTools G-kit Bonanza G-led 560W ]=-

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Thx! Gelukkig zijn het sterke planten en als ze terug in goede condities staan herstellen ze snel.
      Ja, die cob's geven zeker warmte. Juist genoeg eigenlijk. Ze branden wel van 15u tot 09u, dus een groot deel s'nachts.
      Overdag is het nu toch wat frisser, dus van 09u tot 15u brandt de verwarming
      Dramatisch zijn vriestemperaturen. Boven de 0C lukt het ze wel. Ze gaan zich natuurlijk niet super voelen bij zulke lage temperaturen.
      Ik houd de temperaturen tenminste steeds boven de 15C. Zo gaan ze goed vooruit.

Ik ga het toppen terug bij eenmaal houden, wat reeds is gebeurd. Ik heb nu 5 planten en die zullen de 0,55m wel vullen

Yup komt dik in orde met deze meisjes !!

Eerst vier , nu vijf moet kunnen op 0,55 m2 , ik heb er 6 staan op 1m2 !!

En deze keer geen fouten he kerel , gaan met die banaan !?i

Up naar de 300 gr. 60 gr. per plant , moet zeker lukken !!!!

En ben je weer aan't genieten van uw purper wietje !!
    Of is uw vooraatje nog aan't rijpen ??

Heb de foto's van uw vorig kweekje nog eens bekeken en
    Ik vindt wel dat ze een heel mooi kleurtje hebben !!
    -=> Remco,s Third - Mistery Seeds WT - Edition 24/01/19 <=-

-=[ Eerste teelt in GTools G-kit Bonanza G-led 560W ]=-

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat ik geen fouten zal maken, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Je kan alleen maar je best doen
      En natuurlijk is het al genieten geblazen van de Bubba Gift's. Een smaak die ik niet vlug beu zal raken.
      Een mooie kleur, geur en smaak. Zeker een soortje om te onthouden

Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 36 dagen
    Totaal: 40 dagen

Temperaturen: 19-26C
    RLV: 45-60%
    Lamphoogte: 57cm

Halverwege week 6 en de Amnesia's hebben hun best gedaan.
    De eerste scheuten bereiken reeds het net. Enkele dagen geleden heb ik de planten op gelijke hoogte gezet
    want er is n Amnesia Kush die wel zeer goed vooruit gaat.
    Ik denk nog maximaal een week laten groeien, als dat al niet te lang zal zijn. Ach, ik zie wel en wanneer de tijd rijp is ga ik overschakelen naar 12/12.
    Het zal in ieder geval geen 11 weken worden zoals bij de Bubba's Gift.

De watergiften zijn nog steeds om de dag.
    Dag 36 kregen ze niets. Dag 37 heb ik ze elk 200ml regenwater gegeven. EC 0.1/pH 6
    Dag 38 terug een dagje niets en op dag 39 kregen ze gevoed regenwater.
    Op 1400ml deed ik 1ml Remo Micro, Grow, Velokelp & Magnifical. EC 0.6/ph 6 Daarvan kregen ze elk ongeveer 280ml.
    Vandaag zijn we beland op dag 40 en wordt het terug een droog dagje.

De luchtbevochtiger heb ik vandaag verwijderd. De planten zijn nu groot genoeg en dan stijgt de RLV vanzelf wel wat.
    Ze ontwikkelen zich verder prima en voor ik het weet zal ik aan het scroggen zijn.

001_29-11-18.jpg

002_29-11-18.jpg

003_29-11-18.jpg

004_29-11-18.jpg

005_29-11-18.jpg

Zo zijn jullie terug volledig mee. C u next time!

Greetz,
    Jack
    Bubba's Gift indoor 2018: Geoogst
    Amnesia Kush & Lemon indoor 2018-2019: In Progress

Comment

Ziet er goed uit tot zover, ben benieuwd!
      Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

Comment

Groeien: 42 dagen
        Voorbloeien: 5 dagen
        Totaal: 51 dagen

Temperaturen: 18-27C
        RLV: 40-60%
        Lamphoogte: 58 cm

Weeral eventjes geleden...

Na 46 dagen vegetatieve fase op 18/6 heb ik ze omgeschakeld naar 12/12.
        Ze staan nu 5 dagen in voorbloei en op elke plant heb ik reeds voorbloei gespot.
        Er is ook weer wat misgelopen want meerdere bladeren werden terug geel.
        Ik vermoed (vrijwel zeker) dat ik wat te vroeg gestart ben met bijvoeden. Doordat ik steeds regenwater gebruik, had ik het gevoel dat die EC van 0,1 te weinig was.
        Dus heb ik een aantal keren gevoed met EC van 0,6. Dat was blijkbaar geen goed idee.
        Daarom ben ik nu al 12 dagen bezig met enkel regenwater te geven. Ze zijn sindsdien niet meer achteruit gegaan en de nieuwe bladeren bovenaan zijn terug ok. Dus terug fingers crossed...

Ze hebben dus om de dag elk 300ml regenwater gekregen. EC 0,1 pH 6,2.

Hoogte zal geen probleem worden. Al zijn het sativa dominante soorten, ze blijven redelijk bushy.
        Misschien had ik nog een weekje langer kunnen laten groeien, maar met 5 planten zou het al eens vlug te druk kunnen worden op 0,55 m.

001_10-12-18.jpg

002_10-12-18.jpg

003_10-12-18.jpg

004_10-12-18.jpg

005_10-12-18.jpg

Tot de volgende!

Greetz,
        Jack

Comment

• BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          zien er mooi uit!
          Ben benieuwd

Dames gaan lekker
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Mooi Jack, zien er weer goed uit ! Denk dat dat rek wel vol gaat komen.

Ik vind het afentoe wel verwarrend met wat sommige onder voorbloei verstaan. Jij noemt dus voorbloei als de lamp op 12/12 gaat ?

Voorbloei zie je nml. ook al in de bloei, meestal na 5 of 6 weken. Ik heb ook al voorbloei en die staan nog steeds op 18/16.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            De allereerste pre-flowers heb ik bij n plant ook reeds gezien toen ze nog op 18/6 stond.
            Voor het gemak begin ik voorbloei te tellen als ik de lamp omschakel. Meestal is er dan al een beetje voorbloei geweest op 18/6, maar na een weekje op 12/12 zijn er al heel wat meer pre-flowers te zien. Ik moet zeggen dat het er nog niet veel zijn deze kweek.
            Bij de Bubba's Gift zag ik na een weekje op 12/12 al pruikjes, nu amper hier en daar wat voorbloei. Echt wel interessant om de verschillen te zien.

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Jack Spliff
            Bubba's gift is een kortbloeier, mijn speedy chili had na 5 dagen pruikjes.
            Zijn jouw huidige plantjes ook kortbloeiers!??

• Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Nee, dat niet. Dus echt vergelijken kan je niet doen.
            Nu zijn het sativa dominante soorten en die doen er wel wat langer over om echte pruikjes te tonen.

De dames gaan lekker?

Ziet er niet goed uit. Je vorige update van 1 week geleden was een stuk groener.

Lijkt me idd goed dat je ff wat weiniger of zoals je nu doet helemaal geen voeding geeft.

En het ging juist zo goed. ojeeojee

Comment

• Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Inderdaad, ze gaan helemaal niet zo lekker. Nu 12 dagen enkel regenwater. Misschien is die potgrond van DCM ook wat te sterk gevoed...
            Of af en toe wat te droog want ik heb een hele tijd 200ml om de dag gegeven. Maar als een EC van 0.6 al zo een overvoeding verschijnsels laten zien, dan denk ik toch dat die aarde wat te sterk is...

Planten zien er mooi uit, goed zo die gaat, succes!
          Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

Comment

Voorbloeien: 14 dagen
            Totaal: 60 dagen

Temperaturen: 17-26C
            RLV: 35-55%
            Lamphoogte: 58 cm

We zijn nu 14 dagen na de omschakeling en het gaat niet echt de goede kant op.
            De bladeren zijn niet naar m'n zin en verbeteren eigenlijk niet. De bovenste bladeren blijven erg smal, al zijn het wel sativa-dominante soorten...ook de kleur is niet goed.
            Ik ben het ook even kwijt wat nu exact de oorzaak is. Te weinig voeding? Te veel? Te weinig licht? Te veel?

Het aantal pre-flowers neemt wel elke dag toe, maar ook redelijk traag. Van echte pruikjes is nog geen sprake. Ze groeien wel nog.

Om de dag hebben ze elk 250-280 ml regenwater gekregen met EC van 0,1 pH 6,2
            Op dag 11 na de switch heb ik ze, na 17 dagen enkel regenwater, terug een lichte dosis voeding gegeven omdat de bladeren toch terug echt wel bleker werden.
            Op 1700ml regenwater deed ik 0,5 ml Remo Micro, Grow, Velokelp & Magnifical. EC was 0,3-0,4 pH 6,2. Daar kregen ze elk 330ml van.

De lampen hangen op 58cm & op 60% gedimd (totaal van 240w Cree cxb3590).

Even terzijde.
            Met de Bubba's Gift kweek ben ik terug in de prijzen gevallen. Ditmaal plaats 7 voor Diary of the Month November (site: Growdiaries.com) De eerste tien krijgen allemaal dezelfde prijs.
            Dus terug wat zaden voor bij de collectie. 42FastBuds heeft wel enkel autoflowers, dus deze ga ik wss eens gebruiken voor een guerilla kweekje. Dit is de prijs.

Prijzen gewonnen.jpg

En nog iets grappig meegemaakt.
            Er werden mij een tijdje geleden gratis zaadjes beloofd door iemand bij Bomb Seeds.
            Maar die werden maar niet bezorgd. Ik had wel een lege data-cd ontvangen waar ik geen idee van had vanwaar die kwam. Ik had dit niet besteld en dacht aan een promo-actie.
            Niet verder meer aan gedacht en die persoon bij Bomb Seeds terug gecontaceerd na een maand.
            Hij ging de zaden opnieuw opsturen, ditmaal met een trackingnummer.
            Blijkt dat er terug een lege data-cd in het pakket zat met het betreffende trackingnummer.
            De dag erop krijg ik terug een pakket uit het niets. Terug een lege data-cd. Dus in totaal heb ik 3 cd's ontvangen. Ik contacteer terug die persoon met de vraag of hij diegene is die lege data-cd's verzend. Deze morgen krijg ik een antwoord.
            Blijkbaar zaten de zaadjes verstopt in het gedeelte van de cd-case dat je eruit kan halen. Dat deel waar de cd inklikt. En ja hoor, mooi verpakt in 4 zipzakjes. 20 zaden per cd...60 zaden erbij.
            15 zaden Berry Bomb, 15 zaden Cherry Bomb, 15 zaden Cluster Bumb & 15 zaden Gorilla Bomb.
            Dat had 'm wel even mogen vermelden dat hij ze zo ging opsturen en ze daar ging verstoppen. Het was net alsof ik een schat ontdekte.

En nog enkele foto's van hoe het er nu bijstaat.
            001_19-12-18.jpg

002_19-12-18.jpg

003_19-12-18.jpg

004_19-12-18.jpg

Tot de volgende!

Greetz,
            Jack

Comment

• smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              mijn vorige kweekje was Berry bomd en heb er mooie cola's mee gekregen ontkiemen snel en groeien makelijk staat er nu nog 1tje buiten in dat weer heeft al gevroren en al en leeft nog ziet er niet uit verbaasde mij als ik het gisteren zag lol
              mooie kerst al die zaden samen zo een 100 tal zaden met de gewonnen zaden erbij ik denk dat je voor tijdje geen zaden meer moet aankomen
              ik heb weinig kennis van sativa volgende kweekje word ook sativa maar ik heb gemerkt met mijn buiten planten deze zomer de sativa ook een week meer nodig had dan de indica's om tot bloei te komen ..... en waarom staat je lamp nog steeds gedimd denk dat het tijd word om naar 100% licht te gaan ..

• Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              @Rreppellsteeltjam: Bomb Seeds zijn idd feminized en de vier strains heb ikzelf mogen kiezen. Normaal had ik maar 5 zaadjes per strain gevraagd, maar met het misverstand van de verstopplaats in de cd's is het dus 3 x verzonden. De bedoeling is om Cluster Bomb samen met Berry Bomb te kweken en daarna Gorilla Bomb samen met Cherry Bomb. Ik denk dat ik nooit meer zaad ga moeten kopen, want wie weet hoeveel aanbiedingen ik nog ga krijgen. Daarbij heb ik nu al een serieuze vooraad.
              De persoon bij Bomb Seeds zei ook dat als deze strains me bevielen, ik er ook andere strains mag bijvragen.
              En ivm de blaadjes, ik weet het even niet. Nu lijkt met me op een tekort, dus ga ik vandaag wat bijvoeden.

@smoker2002
              Sativa's doen er idd wat langer over, dus daar maak ik me geen zorgen over.
              En de lamp is nu gedimd op 70% (280watt totaal) op een afstand van +/- 58 cm. Ik denk dat op 100% ( 400watt totaal) te veel watt is voor 0.55m.

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Mijn hps 250 moet op ongeveer 25 cm afstand, komt dat wel goed bij jouw lamp!?

Hey ik denk dat je toch iets zult moeten ondernemen want alst zo verder gaat zijn ze over een paar weken helemaal geel... hopelijk trekken ze nog bij

Comment

Hoe gaat ie hier dan?
              Audacia Pro Muro et Scuto Opus

Comment

Voorbloeien: 18 dagen
                Bloeien: 3 dagen
                Totaal: 67 dagen

Temperaturen: 17-27C
                RLV: 35-55%
                Lamphoogte: 55 cm

De Amnesia's staan nu 3 weken op 12/12. Maandag ben ik de bloeidagen beginnen tellen.
                Het gaat niet slechter, maar ook niet echt beter met de planten. Het kan allemaal wel wat groener...

Er is nog een beetje verder gescrogged, maar ik ga ze nu laten begaan. Eens er pruikjes zijn laat ik de planten het liefst met rust.
                Elke dag is er ook zo goed mogelijk gechecked op ballen en ik heb er geen gezien.

De watergiftes en voeding doe ik in een bepaalde volgorde. Water Niets Voeding Niets Water
                Dag 61 was dus een voedingsdag. Op 1600 ml regenwater deed ik 0,75 ml Remo Micro, Grow, Velokelp, Magnifical & Nature's Candy. EC was 0,4 pH 6,2. Daar kregen ze elk 300ml van.
                Dag 62 een dagje niets en op dag 63 elk 350ml regenwater (EC 0,1 pH 6,2)
                Dag 64 niks en op dag 65 terug voeding. Op 1800ml deed ik 1ml Remo Micro, Grow, Velokelp, Magnifical, Nature's Candy & 0,25 ml Remo Bloom. EC was 0,5 ph 6,3.
                Vanaf nu ga ik een pH van 6,3 6,4 aanhouden.
                Dag 66 terug een dagje droog en vandaag dan elk 350ml regenwater.

De lampen hangen op 55 cm en zijn gedimd op 75% (300w totaal).

Zo staan ze er nu bij.

001_26-12-18.jpg

002_26-12-18.jpg

003_26-12-18.jpg

004_26-12-18.jpg

005_26-12-18.jpg

006_26-12-18.jpg

Tot binnen een weekje voor het vervolg!

Greetz,
                Jack