Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. 9xNLX - 1m² kweektent - 400 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek. 9xNLX - 1m² kweektent - 400 watt hps

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Natte handdoek ophangen schijnt te helpen en eventueel nog wat schaaltjes met water in om te laten verdampen.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • encapsulator
      encapsulator commented
      Editing a comment
      Ok lijkt te werken, plots 50 procent en stijgende. Heb de warme natte handdoek onder de bakjes gelegd. Benieuwd hoe lang dit effect aanhoudt en hoe het evolueert.

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Moest het nodig zijn kan je hem ophangen en zal hij door de luchtcirculatie nog sneller verdampen.
      Ik weet niet hoe snel hij zal opdrogen maar moest dat te snel gaan kan je hem misch half in een emmer water hangen zodat hij water blijft zuigen en verdampen.
      Geen ervaringen mee want ik heb led maar gewoon beetje logisch denken en proberen

    • Wimmer
      Wimmer commented
      Editing a comment
      Zelf een leek maar mijn luchtvochtigheidsprobleem heb ik opgelost met schaaltjes. Zoals hier al vermeld is.
      Heb wel ondervonden als het voor verdamping is. Dat een terracotta schaal heel goed werkt.
      Ik had eerst een plastiek schaaltje en dat viel al bij al mee. Maar nu met het terracotta schaaltje blijft alles veel stabieler.
      Veel succes.
      Ik ga ook even volgen hier.

    #3
    luchvogtigheid moet je je niet om druk maken het zijn zaad planten
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    Comment


      #4
      Als het echt te warm en te droog wordt eens kijken of je je (passieve?) luchtinlaat van een wat koelere plek kan halen,
      Buiten luchtvochtigheid zit rond 80-85% op dit moment.

      Lukt dit niet kun je een dimmer op je afzuiging zetten ,of het met een klok regelen dat hij niet constant draait.

      Toppen gemiddeld vanaf de 5e/6e internode ,maar wanneer en hoe vaak je moet toppen is vooral ook afhankelijk van hoe hoog/groot je ze wil laten worden en op hoeveel liter je ze (uiteindelijk) laat afbloeien..

      In je intro staat SOG, dit is het dan niet echt helemaal... een SOG gaat meestal uit van stekken en 25x 4 literpotten op een vierkante meter met minimale voorgroei
      (2 weken) , je zal zeker iets langer moeten groeien als je met 9 potten het beste rendement uit je hokje wil halen.

      Succes!
      Last edited by misty; 30 January 2019, 00:53.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • encapsulator
        encapsulator commented
        Editing a comment
        Super, bedankt voor de info, ik zou idd nog voor vochtige luchtinstroom kunnen zorgen. Nu zet ik mijn afzuiging niet constant aan, zodat het wat vochtiger blijft. Ik was idd van plan om een regelbare stekker aan te schaffen zodat ik het wat minder hard kan laten draaien.

        Ik ga ze waarschijnlijk in 18L potten zetten. Ze mogen zo groot worden als de ruimte kan dragen. Ik dacht eraan rond de 4e of 5e week om te schakelen omdat ze nog wel wat zullen strekken en 1 keer te toppen. Maar weet niet of dat goed is
        Last edited by encapsulator; 31 January 2019, 15:31.

      #5
      Kijk even naar hoe je plantjes zich ontwikkelen, je ziet wel of ze langer of breder groeien, ligt vooral aan de genen van je NLX.

      Met jouw potten kun je vaker toppen, maar je moet je dames dan wel telkens de tijd geven om van het toppen te herstellen
      Dus het is dan maar net wat je wil.


      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • encapsulator
        encapsulator commented
        Editing a comment
        Hmm, idd, zo had ik het nog niet bekeken.

      #6
      Okey. Update: plantjes zijn nu kleine 10 dagen oud. Ze gaan redelijk lekker, al hebben ze dit weekend even moeten afzien. Ik was weg en de aarde is te droog geworden dus de blaadjes hingen een beetje. Zijn ze redelijk snel van hersteld.

      Ik heb mij vergist van potgrootte, ik heb 9x11 liter. Daarom vlug 9x18 liter besteld, die nu onderweg zijn naar mij. Kan in het slechtste geval duren tot volgende maandag (nu dinsdag). Kan ik nog een kleine week wachten met ze te verpotten?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #7
        Ja geen probleem. De groei remt een beetje maar dan wortelen ze nog goed.

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment


          #8
          En ze voorlopig gewoon in die 11 liter laten doorwortelen kan natuurlijk ook?
          Moet je alleen 2 keer overpotten.
          Heb er op 11 liter staan die 1.20 zijn, dus je kan voorlopig wel vooruit.
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #9
            ik denk dat het geen kwaad kan om tot maandag te wachten
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

            Comment


              #10
              Oke, thx, ik denk dat ik dan maar even ga wachten tot ik de grotere potten heb. Ik zou liefst geen twee keer verpotten voor mijn eerste kweek.

              Blaadjes van de plantjes stonden meer naar beneden dan anders. Ze hebben voldoende water al was het wel erg warm en droog deze middag. Komt denk ik vanwege de afzuiging die hard aan stond.

              Sensor/domotica systeem en webserver zijn ook live (een side-project), zie screenshot. Temperatuur stijgt vaak tot 31 graden, maar plantjes lijken dat helemaal niet erg te vinden.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Last edited by encapsulator; 6 February 2019, 19:37.

              Comment


              • zeitgeistmovement
                zeitgeistmovement commented
                Editing a comment
                30 graden is optimaal zag ik in een onderzoek van Migro.

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                zonder actieve inlaat zou ik het niet te lang proberen om de 30 graden aan te houden

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment

              #11
              Update: blaadjes van de plantjes hangen erg. Ik dacht eerst aan te weinig water maar mss heb ik er wel te veel gegeven (ookal is de grond niet zeiknat ofzo). Foto: bij dit plantje is het het ergst.
              Ik heb alvast de ventilator aangezet om de grond te drogen. Wat denken jullie?

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • zeitgeistmovement
                zeitgeistmovement commented
                Editing a comment
                Ik denk teveel water. Hier worstelt zo'n beetje iedereen mee. Tensiometer kopen en nooit meer problemen.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Pot op tillen.

              • kees49
                kees49 commented
                Editing a comment

              #12
              Ik denk dat ze te kleine schoenen hebben waardoor het moeilijk is om goed vochtig te houden.
              Wil je het goed doen moet je waarschijnlijk 2x watergeven tijdens de lichtperiode.

              (niet 1x een overdosis dus)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #13
                Oke, bedankt. Ik ga dat proberen.

                Comment


                  #14
                  Plantjes tonen inmiddels tekenen van herstel. Nu proberen minder water te geven en vaker.

                  Comment


                    #15
                    Hoi, plantjes zijn verpot

                    Plantjes hadden wat waterproblemen. Ik heb sindsdien even gewacht met water bij te geven en dan enkele gespreide dosissen gegeven. Ze zien er nu iets beter uit , maar de blaadjes staan nog steeds wat neerwaards en een beetje flets.

                    Maar nu staan alle plantjes dus in 18 liter potten. Ik heb ze een kleine dosis water gegeven na het verpotten en enkel over de aarde waar de plant in staat. Ik denk 100 ml per plant. Hoeveel water schatten jullie dat zon plantje nodig heeft in deze potgrootte?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • zeitgeistmovement
                      zeitgeistmovement commented
                      Editing a comment
                      Misschien 100 ml elke 2/3 dagen. Maar ik zou gewoon een tensiometer kopen.
                  Bezig...
                  X