Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Pineapple Kush, 1x Chocolate Haze, 600W Mars Hydro LED, 1m²

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 3x Pineapple Kush, 1x Chocolate Haze, 600W Mars Hydro LED, 1m²

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers!
    Mijn eerste kweekje is begonnen, 3x Pineapple Kush en 1x Chocolate Haze van RQS.

    image_333278.jpg

    Mijn setup :17 April : zijn ze de tent ingegaan, nadat ze al met al 3 dagen hebben ontkiemd en boven de grond zijn gekomen.

    22 April : het beginnen al echte plantjes te worden, met de dag zag ik ze ook groeien, behalve 1, het "omhulsel" van het zaadje bleef aan het lobblaadje hangen. En dit remde zijn groei. Een dag later heb ik dit ook voorzichtig met de hand eraf getrokken, een colaflesje kapot geknipt en op het zaadje gezet. 2 dagen later begon deze ook te groeien, helaas wel met een week vertraging, maar goed hij doet het, ook heb ik per ongeluk de kaartjes (waar de soort opstaat) door elkaar verwisseld, ik heb op dit moment geen 100% zekerheid welke plant, welke soort is.

    22 April
    image_333279.jpg image_333280.jpg image_333282.jpg image_333283.jpg image_333284.jpg

    2 Mei : Anderhalve week verder, ze groeien als kool! Ik heb de 3 grootste getopt, het achterblijvertje is te klein is ga deze ook niet toppen. Na mijn idee zijn alle omstandigheden goed temperatuur op 20 tot 28 graden, LV 40% tot 60%, PH 5.8 tot 6.2.

    Ik probeer het schema aan te houden van Plagron. Ik kweek op Batmix dus gebruik alleen de Alga Bloom, maar denk er nog over om de green sensation aan te schaffen.
    Is dit een toevoeging? of moet ik het gewoon "basic" houden? image_333303.jpg



    2 Mei
    image_333285.jpg image_333304.jpg image_333286.jpg image_333307.jpg image_333308.jpg image_333287.jpg
    13 Mei : Weer Anderhalve week later zijn ze zeker weer 10cm gegroeid, en ben ook LST gaan toepassen. Wel vind ik ze erg "bossig", sommige bladeren liggen op de bodem. Is het verstandig om deze te gaan dieven? Ze zijn nu ongeveer 20/25cm, behalve de laatkomer die is nog maar 15cm. LV: 40% tot 60 % Temperatuur 20 tot 28 graden PH 5.8 tot 6.2.

    13 Mei
    image_333289.jpg image_333281.jpg image_333294.jpg image_333292.jpg image_333290.jpg foto's 526.jpg image_333293.jpg image_333288.jpg image_333291.jpg image_333295.jpg image_333300.jpg image_333301.jpg image_333302.jpg image_333299.jpg image_333297.jpg image_333296.jpg image_333298.jpg
    Aankomende week zal ik het SCROG netjes plaatsen.

    Dat was het tot nu toe, ik probber elke week een update te posten. Dit is mijn eerste kweekje dus advies, tips e.d. zijn meer dan welkom.
    Kunnen de kenners zien welke plant de Chocolate Haze is?

    Last edited by bosmuis; 22 May 2019, 12:39.

    #2
    die gaan lekker
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      De lamp gebruikt 235w geen 600w

      ik denk dat de kleinste de chocolate is aangezien de andere 3 behoorlijk op elkaar lijken

      ziet er goed uit
      succes
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • bosmuis
        bosmuis commented
        Editing a comment
        Ik weet het. Maar de lamp heet "Mars Hydro 600W Eco" niet "Mars Hydro 235 W Eco"

      • Socrannabites
        Socrannabites commented
        Editing a comment
        Tis altijd iets met die heethoofden.... Tgaat uiteindelijk niet om meer dan de wattage. Zeker bij led is het oneindig.

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Altijd wat met die heethoofden??
        Denk je op je taal moet letten was gewoon normaal antw dat hij geen 600w trekt maar minder weer zon dom antw net zoals bij je eigen verslag toen

      #4
      Netjes man!

      Welke led is dat en bevalt die?

      Comment


      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Ik gok de Mars Hydro 600W Eco..
        Zo als bosmuis al aangaf.

      • bosmuis
        bosmuis commented
        Editing a comment
        Yes, het is de mars hydro eco 600w. ik heb geen ervaring met verschillende lampen, maar tot nu toe geen klagen.
        Het blijft natuurlijk een lamp van 130€, denk niet dat ik daar het ultieme van kan verwachten.
        Had liever een KIND LED K5 XL1000 gehad , maar heb daar simpelweg het geld niet voor.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Waar heb je die lamp vandaan? Amazon denk ik? Ik heb net ff gezocht, is nu al 180 euro. Evengoed erg goedkoop, ivm met mijn spectrabox. Die was of is 100 euro duurder voor 100 (werkelijke) wattage minder!!
        Vandaar mijn interesse.
        Nadelen spectrabox vindt ik vooral de zoemende fans en de lichtkleur. Vandaar dat ik cobs heb gehaald, geen fans en wit licht
        Wat vindt jij daarvan bij de Mars?

      #5
      Lamp iets hoger zetten.. Zullen dan wel strekken lijkt me.

      Zien er goed uit, ben benieuwd hoe het er over paar weken uit ziet

      sigpic

      Comment


      • bosmuis
        bosmuis commented
        Editing a comment
        goede tip! De fabrikant geeft aan 40/50 cm in de groei, heb hem op 45cm. maar zal hem eens 10/15 cm hoger hangen.

      #6

      Comment


      #7
      Zien er mooi uit.... benieuwd naar het eindproduct

      Comment


      • bosmuis
        bosmuis commented
        Editing a comment
        ik ook, ik ook... kan niet wachten tot ik mijn eindproduct kan roken, en niet telkens langs de shop hoef.

      #8
      Vandaag de knoop toch maar doorgehakt, en plagron green sensation aangeschaft. Kon het niet laten, heb er veel goeie verhalen over gelezen.Ik zal dit ook in de 3/4e week gaan gebruiken.

      Comment


        #9
        ziet er goed uit, succes

        Comment


          #10
          Zo die staan er netjes bij.
          Die strek komt vanzelf. Als je dat gaat forceren dan ga je ze dus eigenlijk te weinig licht geven.
          Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #11
            Zien er goed uit lekkah bezig!
            Nieuwe generatie Mars lampen ben benieuwd wat het je gaat opbrengen. Succes
            Ad usum proprium!

            Comment


            • bosmuis
              bosmuis commented
              Editing a comment
              Bedankt! Heb wel door dat geduld tijdens kweken, een schone zaak is.. hopelijk word het beloond!

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Ja geduld hebben is een kunst zeker als je kweekt.
              Meeste bouwen meer geduld op als ze al een voorraad hebben staan dat helpt ook wel gehehe

            #12
            Dames zien er goed en gezond uit zeg!

            Comment


            • bosmuis
              bosmuis commented
              Editing a comment
              Dankjewel, mijn eerste, dus af en toe best onzeker over dingen, maar jullie complimenten doen me goed!

            #13
            Gaat goed toch! Lekker bezig.

            Comment


              #14
              Ik kijk vooral naar jouw zakken ipv potten omdat ik dat later wellicht ook wil gebruiken.

              Comment


              • bosmuis
                bosmuis commented
                Editing a comment
                Ik heb er zeker geen klagen over. Het schijnt beter voor je wortels te zijn, en je kan ze ook nog hergebruiken. Wat wil je nog meer!

                Ik zie nu (te laat), dat het erg makkelijk is om papierklemmen te gebruiken, mocht je lst willen toepassen.

              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Ben even aan het investeren in mijn tomatenkweek buiten ik laat mijn dames binnen even zoals ze het gewoon zijn

              #15
              Zo we zijn weer een week verder, en er zijn een paar dingen veranderd. Het achterblijvertje is bijgekomen, heb een SCROG net geplaatst (5 dagen geleden) en heb de dosis water opgevoerd. Na mij idee zien ze er goed uit, zie dag na dag het netje voller worden.
              Heb wat bladeren onderaan verwijderd.

              Aangezien dit mijn eerste keer is, twijfel ik over alles.
              Ik zit nu met 1 grote vraag, wanneer zet ik ze op 12/12? Merk dat hier geen eenduidig antwoord op is, in het ene verslag zie je ze al na 14 dagen in de bloei gaan, en bij een ander gaan ze pas na 80 dagen in bloei. wie kan me helpen met deze vraag? Ze zijn 33 dagen "boven de grond".

              Hier de foto's, die zeggen altijd meer dan woorden
              IMG_20190520_090649.jpg IMG_20190520_090653.jpg IMG_20190520_090616.jpg IMG_20190520_090624.jpg IMG_20190520_090641.jpg IMG_20190520_090634.jpg IMG_20190520_090701.jpg IMG_20190520_090804.jpg IMG_20190520_090756.jpg IMG_20190520_090715.jpg IMG_20190520_090812.jpg



              Comment


              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                Hier geven ze wel een redelijke goede uitleg. https://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial

                Ik vind het moeilijk om te zeggen aangezien niet iedereen het op de zelfde manier doet.. o.O
                Ik doe zelf altijd, terug toppen naar 4e internode, over potten, net er over heen, nog weekje laten groeien(16/8) en dan 12/12 en dan beginnen met binden.
                Wat ik ook dee in het begin was bij mensen afkijken op dit forum :p maar dat was rond 2014/15 haha

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Je zet ze op 12/12 wanneer jij dat zelf wilt. Ik zie dat je nog wat ruimte over hebt dus je kan nog even doorgroeien maar dan niet te lang. Bij het omschakelen groeien ze nog wel even door en -dan heb je een volle bak. Leuk voor het oog, maar minder voor de plantjes die waarderen een beetje ruimte wel krijg je meer voor terug.

                En 80 dagen voordat ze de bloei in gaan.. Nee.
                Zodra je over gaat van 16/8 of 18/6 naar --> 12/12 dan duurt het ongeveer 14 dagen voor zichtbaar voorbloei. Nog een weekje erbij (dus 3 weken 12/12) dan zit je echt in de bloei periode. Dus na laten we zeggen 21 dagen 12/12 dan dan begin je de bloeidagen te tellen. Dit is per soort verschillend

                Bij jou zijn ze dus al 33 dagen in de groei dus je zal mits je omschakelt geen bloei krijgen zo. Afjes zijn een ander verhaal.

              • bosmuis
                bosmuis commented
                Editing a comment
                bedankt voor jullie reacties mannen, ik heb hem vannacht overgezet op 12/12. Aangezien ik nu al moeite heb met water geven, wil ik heb niet helemaal vol hebben staan. Over 2 a 3 weken ga ik de bloei tellen.
                Als ik RQS moet geloven, moet de pineapple kush, 7 a 8 weken, en de chocolate haze, 9 tot 10 weken.
            Bezig...
            X