Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vdmís 1e kweek : 9 plantjes onder 600W

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik ben benieuwd Bart.
    Gelukkig had je wat plantjes in bloei staan dan he

Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

• BartVdm
      BartVdm commented
      Editing a comment
      Idd QnQ, dat geluk had ik nog, en zo had ik ineens wat bladafval, amai was dat lang geleden, die ervaring op de Volcano..tsjah, die bladeren groeien niet in het bos he dus je moet zelf dan wat he

Comment

Even samenvatten: Dag 88, week 7 bloei (46d)
      Ik weet niet of het verstandig was, in bloeiweek 5 heb ik de hoofdtoppen geknakt, hier ergens in iemand zín topic gelezen..Niet dat ik ruimte te kort kwam ofzo, dacht gelezen te hebben dat er zo onderin ook wat gebeurt..Wat denken jullie daarvan, kenners? Alsook heb ik veel heel verdorde bladeren zitten in de planten. Sommigen komen niet meteen los ook, kan het kwaad om die te laten zitten of weg ermee?
      De tent ruikt heerlijk in deze periode, ben ook blij dat ik meerdere soortjes gezet heb

Grtz

Comment

Comment

Daar zitten een aantal flinke toppen tussen zeg!
          Gaat nog een hele mooie oogst worden zo te zien

Ik knak alleen als er een noodzaak voor is, maar je kunt er als je dit op het juiste moment doet de topgroei mee stimuleren. Zegt men. De plant in de stress zetten waardoor ze nog ff snel trichoompjes gaat aanmaken en zwellen. Ik doe daar niet aan, ik heb de gave om de plant sowieso af en toe te stressen....

Je zit in de laatste 3 weken denk ik?
          Dan lopen ze aan het eind, dus wat verkleuring is normaal. En je begint binnenkort ook met spoelen (?) dus ze gaan nog wel meer verkleuren. Ik zou mij daar niet druk over maken, ik heb de dames er wel eens veel slechter bijstaan in deze periode van de bloei

Bladeren laten zitten tot ze er vanaf vallen. Dan heeft ze zelf ook de 'wond' afgesloten tegen schimmels enzo. Als ze er bij heel licht trekken afvallen is dit ook wel ok, liever niet
          Alles wat er nog in de bladeren zit mag ze er nog uitzuigen!!

Grote Groeten

De zes van Takketoelli
          ALL IN ALL IS ALL WE ALL ARE

Comment

• BartVdm
            BartVdm commented
            Editing a comment
            Merci man voor uw uitgebreide reactie : )
            Ivm dat knakken was ik aan het twijfelen maar als beginner was ik te laat met dieven onderaan, heb niks gediefd en nu laat ik het ook zo maar, wat weinig zin nog lijkt me..Ik had goed moeten dieven tijdig en ze niet knakken denk ik dan..
            Hihi ja ik had het al wat willen merken als ik in je verslag aan het lezen ben van dat stressen, dan weet ik dat ik in jouw verslag aan het lezen ben hehe, nou ik vind da je het heel goed doet, zelf al veel uit opgestoken..
            Ze zitten nu net in bloeiweek 7, ik ben van plan ze rond 20 sept te beginnen met spoelen nog 14d.
            Geen idee wat ik zelf mag verwachten, ik ben ervan overtuigd dat het veel slechter kon, heb nog niet echt problemen gehad, nog geen beestje gezien, ik zoek er niet naar ook hehe
            Ok, dan laat ik zoveel mogelijk blad nog zitten, bedankt voor de tips!
            Er moeten geen massa’s afkomen, gewoon stevige rokertjes, voor 14liter potten vind ik nog mooie toppen, geen idee als beginner maar op iedere plant zit wel wat op lijkt me.
            De voorste rij, 3 planten zijn 18l, de rest 14l.

Grtz!

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dat is het leermomentje he, eerder en rigoreuzer dieven dus!

Nog een klein maandje dus, komt helemaal goed.
            Jouw oogst van ťťn plant komt ongeveer overeen met mijn eerste oogst met vier planten!

Beetje fluff kan ook weer niet zoveel kwaad hoor, kun je dat straks als eerste beginnen te roken als de rest ligt te rijpen!

Al plannen voor het 'afval'? Of gaat dat allemaal de vulcano in?

• BartVdm
            BartVdm commented
            Editing a comment
            Geen idee wat ik zowat moet voorstellen van 1 plant van mijn eerste oogst en jouw 4 planten?! Ik snap wel wat je wil bedoelen maar ik kan het visueel me ni zo voorstellen, had je dan 4 grote potten enzo en ongeveer zelfde setup? Ik kan het allemaal moeilijk inschatten, die eerste keer, het enige dat ik kan inschatten is een 5je, da zit er ingebrand na al die jaren naar de shop geweest te zijn haha
            Dat was ik helemaal van plan om met fluff te beginnen, en de rest gaat 6 a 9 maand in curepotten, dan zou het naar m’n zin moeten zijn..: D ja echt, ik meen het zo lang, ben echt beu die Crap wiet te roken hier uit BE..
            Dat afval zal voor een groot deel verwerkt worden in voeding, stuk volcano en verder zou ik graag hasholie leren maken, zo da geconcentreerd spul he, ik denk da jij daar veel verstand van hebt ? daar weet ik nog totaal niks van hoe dat te fabriceren ofzo. Gaat dat met bladafval of heb je toppen nodig? Kan je wat kort schetsen Takkii indien je wat meer weet omtrent hasjolie?
            Ik ben me volop de kweek aan het focussen daarmee liggen de studies even stil..

Grtz!

Goedemorgen!

Ik ben ooit begonnen met AFjes onder een zwakke lamp, nauwelijks voeding, geen training, heel veel strek, tegen de lamp aan, knakken, herma's..... wel heel leerzaam, dat dan weer wel!

Na een jaartje aankloten toch maar hier aangemeld, met resultaat!

Afval...
          Zonde om weg te gooien, maar hoe haal je er het maximale uit?
          Ik heb eerst gezeefd en kief gemaakt. Heel veel werk, na persen een klein blokje hash van overgehouden en toch sterk het vermoeden dat er heel veel werkzame stoffen niet meegegaan zijn. Ik heb chronische pijn, en wiet geeft mij op veel meer manieren verlichting dan alleen pijnstilling. Dat totale plaatje miste ik zeg maar met deze methode

Vandaar de olie, er zijn meerdere manieren uiteraard, deze werkt goed voor mij:
          -Afval klein maken en in een pot doen. Hoe kleiner hoe compacter en des te minder alcohol je nodig hebt (duur!). Navimer alcohol gebruik ik, geschikt voor consumptie. Volgende keer ga ik een staafmixer gebruiken, die ik dan afspoel met de alcohol als ik die in de pot schenk
          -Alcohol er dus bij, ik gebruik ongeveer 250-300 ml per keer
          -Dagelijks schudden en minstens een week laten staan op een donkere plek. De alcohol wordt steeds groener tot bijna bruin/zwart. Ik laat het twee, drie weken staan. Op deze manier verzeker ik mij ervan dat er zoveel mogelijk stoffen van de plant meekomen de olie in. Wil je alleen de trichomen dan is heel even spoelen al voldoende, en kun je direct verder gaan met de bereiding
          -Overgieten via een koffiefilter in een bekerglas. Zo'n koffiefilterhouder die je direct op een mok kunt plaatsen zijn handig

-Vervolgens damp je de oplossing in, een goedkoop babyfleswarmer is perfect! Au bain marieke in ieder geval! GEEN open vuur! Ventilatie! Logisch maar toch het vermelden waard
          - Na vertijd van loop zie je er op het laatst een dikke stroperige vloeistof overblijft. Zodra er alleen kleine belletjes bubbelen voeg ik ongeveer gelijke hoeveelheid olijfolie toe en laat dit nog ff opwarmen en goed met elkaar vermengen. Zwaai ter controle met je hand een beetje damp richting je neus en ruik of er nog alcohol verdampt. Ga er niet bovenhangen!
          -De olie is nu in principe klaar! Eventueel decarboxyleren door bekerglas met alufoli af te dekken en een half uur tot drie kwartier op 110įC in de oven. Je kunt dit ook van tevoren doen met de onbewerkte wiet. Dit stinkt alleen (volgens de gemiddelde buurman dan he) en ik denk dat die laatste verwarm tijd bijdraagt aan een goede vermenging met de olijfolie. Blaat het niet schaapt het niet!
          -Aangezien ik de smaak van wietolie ontzettend goor vind gebruik ik capsules om ze in te nemen. Deze manier van bereiden is kwa smaak wellicht de slechtste methode, maar de boertjes die ik moet laten na inname zijn weer heerlijk! De wondere wereld van de Cannabis ....
          Met een spuitje opzuigen en in de capsules druppelen.

Dit zijn stevige pilletjes , 1op1 verdund, waar anderen 1op10 doen. Ik gebruik ze vooral om bij de mindere dagen goed te kunnen slapen. Heerlijk!!!

.... ....

Ik zit er aan te denken om de alcohol terug te winnen door de damp terug te destilleren, AliExpress heeft daar mooie goedkope opstellingen voor. Ik kom uit op 10-15 pillen per keer, 3 bereidingen per liter alcohol. Dus ongeveer 35 pillen voor 30 euro aan alcohol. Dit moet goedkoper kunnen, maar andere alcoholen zijn voor mij geen optie, vandaar

Zo, nu eerst een en een

Grote Groeten!!
          De zes van Takketoelli
          ALL IN ALL IS ALL WE ALL ARE

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik kan natuurlijk die pasta maken die ze bij 'Moonshiners' maken om lekken te dichten...

Oh ja, ik lus geen kaas! Alleen de Pinda en de Lever!
            Hahaha

• Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Meteen 2 maken hŤ Takketoelli, dan kom ik er eentje ophalen

BartVdm Met gas gaat lekker snel, met alcohol duurt wat langer maar de olie die je daaruit wint blijft wat langer vloeibaar en laat zich wat beter mengen heb ik het idee. Je kan ook meer wiet verwerken in 1 x tenzij je een grotere opstelling hebt voor je gas in plaats van een oude bellenblaas

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Nou @FlipHashkip, dat kan wel hoor!
            Ik ga volgende week eerst ff rondsnuffelen op het werk, met een zak zoute drop kan ik wel wat regelen met de TD

Hoi,

Even een update. Dames naderen het einde van Bloeiweek 8. Ik ga nog een weekje door en dan begin ik met spoelen. Ik ga ze allemaal tegelijk oogsten dan. Volgende week ga ik de trichomen eens goed bekijken.

Grtz!

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X