Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vdmís 1e kweek : 9 plantjes onder 600W

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• BartVdm
    heeft een topic gestart HPS: Vdmís 1e kweek : 9 plantjes onder 600W

Vdmís 1e kweek : 9 plantjes onder 600W

Hoi iedereen,
    Eindelijk is het zover!!

Het heeft een tijdje geduurd maar mijn setup is zo goed als compleet. Ik ga alvast beginnen..
    Ik ga kweken voor mijn eigen gebruik, spendeer het laatste jaar zo een 550 a 600 Eur maandelijks aan straatwiet dat gene wiet is in mijn ogen..en het moet goedkoper en vooral beter!
    Verder gebruik ik wiet omdat ik genoodzaakt ben,
    omwille van medische redenen..
    Ik ben van plan om van mín eigen kweek 80% in voeding te verwerken..
    Alsook heb ik nog een heftige opiaten verslaving waar ik geen controle over krijg, vanwege de pijn moet ik deze nemen, bedoeling is om zware soortjes te kweken, zodat ik minder of helemaal niet naar die bazaar van medicatie hoef te grijpen..

Setup: Tentje Ds120, HPS600W, Can filter 1000, afzuiging 1000 softbox, variac, davindv12, brandblusser. Ph en Ec is voor volgende kweek, anders is het teveel van factoren, wil eerst wat basis aanleren, ben totaal leek..
    Het was de bedoeling om in 18l potten te starten maar ik heb de verkeerde, 14l, dusja ga ik hier maar mee starten als 1e kweekje, ik bekijk het als een leerschool, opbrengst is minder van belang..
    Verder was het heel nipt wat betreft de setup een stekje te geven aangezien ik heel klein woon en zelfs genoodzaakt ben naast mijn tentje te slapen..

Goed, laten we van start gaan! Ik heb enkele dagen geleden 9x14l potten gevuld met Aarde, Batmix..en kleine tornado lightmix int midden..
    Heb de grond voorbewaterd, dag erna zaden in de pot. Potten heb ik in tent gezet en staan 18/6 hps 300w 35 a 40cm, temperatuur overdag 22 graden en snachts 21 graden, LV 55%.
    Toplaag bevochtig ik regelmatig.
    De afzuiger draait om 90V ongeveer..Tot mijn verbazing maakt niks echt lawaai, mijn dampkap maakt meer herrie als ik kook.
    Alle 9 zaden zijn boven, al moet ik morgen eens checken want sommige hebben hun helm nog op en wat strek precies, was wat bang van ze te diep te planten..
    Soortjes zijn cookies kush, blueberry og, pineapple chunk, ayahuasca purple, 8 ball kush.
    Denk ook niet te gaan scroggen of toppen in eerste
    kweek, lijkt me zo moeilijk, als beginner toch..
    Leuke hobby heb ik er alvast bij!
    Fotoís volgen nog.

Grtz from BE

• ganjagast
    commented on 's reply

• BartVdm
    replied
    Thx Ganjagast

Leave a comment:

• ganjagast
    commented on 's reply
    netjes Bart!

• BartVdm
    replied

Leave a comment:

• BartVdm
    replied
    Hallo

Plantjes zijn zoín 30 dagen nu sinds geboorte.
    De 3 backups (Gorilla Skittlez), heb ik getopt omdat deze wat groter denk ik zullen worden dan de rest.
    De rest is niet getopt.
    Alsook staan die in 18L, de backups, de rest 14L.
    Ik hoop dat de hoogteverschillen wat gaan meevallen.
    Meeste dames zijn ongeveer 30 a 40cm.
    Dus ik heb nu 11 planten staan, en ik denk dit weekend over te schakelen naar 12/12 en 600W.
    Straks gaan de lampen uit en zal ik een foto nemen..
    Mijn bedoeling is van zo laat mogelijk te oogsten,
    ik wil vnl amber trichomen, dus vraagje..Beter nu al 12/12 zetten of kan ik gerust zoals gepland nog wachten tot dit weekend?

Grtz!

Leave a comment:

• BartVdm
    commented on 's reply
    Ok, doe ik volgende keer

• ganjagast
    replied
    je kan beter het licht uitzetten dan wat foto nemen vd planten want zo zien we beter als er bladproblemen zijn.

Leave a comment:

• BartVdm
    replied

Leave a comment:

• BartVdm
    replied

Leave a comment:

• BartVdm
    replied

Leave a comment:

• BartVdm
    replied
    Dame 1 heb ik enkele grote bladeren die gele en bruine vlekken vertonen..Weet iemand wat dit is?
    Ik heb soms, tijdens het bewateren wat bladeren mee met mín waterspuit..Is deze schade van natte bladeren? Veel blad hangt nog laag en de eerste bladeren hangen of liggen op de aarde, deze worden soms nat tijdens watergift hier en daar..

Leave a comment:

• BartVdm
    replied

Leave a comment:

• BartVdm
    replied
    Hallo allemaal
    Hier ben ik met een update; De dames doen het vrij goed denk ik. De tent begint al aardig te ruiken als ik ze openmaak. Het is hier heel krap werken, ik heb een tentje met meerdere deuren, maar ik kan maar 1deurtje gebruiken omwille van plaatsgebrek..
    Dames zijn 28dagen ver, staan onder 400W.
    Ze beginnen al iets sneller te drinken, ik denk dat het stilaan op gang gaat komen
    Amai wat een pak groen blad dat er aangemaakt is de laatste dagen.

Leave a comment:

• BartVdm
    commented on 's reply
    Thx Ik ga dit weekend een update plaatsen.
    Het is wel wat, die eerste keer..
    Alvast succes ook! Maak je ook een verslag?

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X