Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Wat is dit? Zichtbaar op enkele bladeren.

    IMG_2357.jpeg IMG_2356.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #62
      Zijn dat ballen? Zo ja, Herma?
      IMG_2360.jpeg

      Volgens mij bijna oogsttijd: IMG_2358.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #63
        Calyxen en een stikstofoverschot
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Stikstofoverschot komt denk ik door overmatig voeden?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een top bestaat uit calyxen.
          Deze zijn van de voorbloei.
          Je zou ze zelfs kunnen plukken, drogen en roken.
          Ja, groeivoeding teveel. Veel stikstof zit in groeivoeding, maar ook in bloeivoeding zit stikstof.
          Probeer constant te zijn, lagere dosissen, maar wel blijven geven.
          Niet stoppen en weer overdosis en weer stoppen en weer OD

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dus hoog tijd voor bloeivoeding? Qua voeding gaat het wel aardig constant. Vanaf week 4 steeds 2ml op 1 liter water gegeven (voorschrift leverancier). Echter heb ik van de week per abuis een flinke klodder onverdund in een pot laten vallen (gok ml of 5). Daarna kwamen dus deze vlekken. Ik heb er aan gedacht om het zand helemaal door te spoelen maar dat vind ik eerlijk gezegd ook wel wat riskant. Dus voor nu heb ik maar even water aangemaakt met 1ml op 1 liter. Er gaat nu zo'n liter water per dag per plant doorheen (soms sla ik een dag over).

        #64
        Bijna zo ver denk ik? Weekje nog? Rest loopt 1,5 week achter lijkt het maar deze kan ik dan toch vast omhalen volgende week?
        IMG_0010.jpg IMG_0011.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Plantjes staan sinds 4 augustus

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Het maakt niet uit hoelang ze staan dat is alleen een verkooptruukje als ze beweren 10weken van zaad tot oogst ofzo.
          Ze moeten een week of 7-8 bloeien.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Wow... in dat geval heb ik zometeen plantjes die dus bijna 5 maanden hebben gestaan.

        #65
        IMG_2363.jpeg QnQ Goed, gisteren dus maar een microscoop aangeschaft. Valt niet mee om die werkend te krijgen op een mac dus dat wordt nog even vervolgd. Maar zoals qnq al zei, Ze moeten inderdaad nog wel een paar weekjes. Er zijn circa 10 melkwitte trachomen te ontdekken maar duizenden compleet heldere. Op zich niet zo heel erg natuurlijk, tijd zat, coffeeshop zit dichtbij etc. en eerlijk gezegd zijn de topjes ook nog wel aardig miezerig (Als er nu 10 gram droog afkomt dan mag ik in mijn handen wrijven gok ik zo) maar wat wel lastig is en 100% mijn eigen schuld is dat ik er ook 3 purple haze bij heb staan in helaas dezelfde potten en deze zouden eigenlijk wel naar 12/12 mogen. Als "oplossing" doe ik deze nu maar om de dag een beetje opbinden zodat ze de breedte ingaan i.p.v. de hoogte maar als ik het zo zie houd ik dat ook nog maar een weekje vol want mijn kast is niet breder. Ze lijken er overigens geen last van te hebben want er ontwikkelen zich uitsluitend nog 9 en 11 vingerige bladeren en ze zijn mooi groen van kleur. Tevens hebben ze een stam maar menig stuk onkruid in mijn tuin jaloers op is (nu zo'n 2cm dik) en die blijft maar aanzwellen. Een maat van me wil hier graag wat stekjes van maar hoeveel stekjes kan je veilig van een plant halen zonder dat deze kapot gaat? Op zich zou het niet eens erg zijn om van bovenaf wat stekjes te halen, dan kan ik de plant ook weer twee/drie weekjes laten doorgroeien.
        Last edited by Voor het eerst; 19 October 2019, 13:55. Reden: foto vergeten
        Lopend Verslag

        Comment


          #66
          Een autoflower kun je niet stekken. Photoperiode wel, zoveel je wil.

          Als je er fotoperiode bij hebt staan kun je ook omschakelen naar 12/12.
          Als dat bovenstaande foto is zijn ze daar wel aan toe misschien.
          Die gaan veel meer opbrengen als een autoflower, dus dan zou ik zelf daarvoor gaan, en de mindere oogst van de auto voor lief nemen.
          Die bloeit natuurlijk wel gewoon door, alleen door minder lang licht gaat het resultaat niet gigantisch zijn.

          Als je die hazen nog een week of 4 in de groei moet houden, want zolang gaat het nog wel duren voor die autoflower klaar is, ga je het niet redden met een beetje binden denk ik
          Maar je kunt die ook gewoon snoeien. Over een week of 4 zie je daar niks meer van, behalve dat het wat voller staat
          Als je maat daar stekken van wil komt dat mooi uit, dan knip je van alle takken een flink stuk af.
          --- aandachtspuntje daarbij dus: je krijgt voor elke afgeknipte tak op die plek twee takken terug.
          Dus de planten gaan zeker eens zo breed worden.
          Mja, met een schaar kom je ver, als het niet meer past kun je een dag of 10 na omschakelen op 12/12 ook nog de helft wegsnoeien, dan komt daar niets meer voor terug.

          Mogelijkheden genoeg.
          Zolang je goed gezond groen blad hebt kun je veel doen met een plant.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            SweetMango Dat resultaat krijg je ook als je ze in een schuurtje zet waar het maar 15˚C is. Zie 2e foto in post 62

          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Bij jou of reddit?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Bij mij

          #67
          nr001.png nr002.png

          Yeah, ze staan allebei nog steeds buiten.
          De halve kluit terug in eenzelfde 11L pot en links en rechts bijgevuld met verse grond.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #68
            Ze zijn gescheiden. Ik hoop dat we niet hoeven te zeggen tot de dood ons scheidt. Ik heb voor de zekerheid maar wat rotostimulator toegevoegd volgens de voorgeschreven verhouding. Morgen even zien hoe erg de schade is.

            Maar zo ziet het er nu uit:
            IMG_2368.jpeg IMG_2369.jpeg IMG_2370.jpeg IMG_2371.jpeg IMG_2372.jpeg

            IMG_2372.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Oftewel... Links nu de Purple Haze (in de achterste pot staan er 2), rechts de autoflowers (2,1 xamnesia haze)

            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Ha, geloof mij dat lukt ze wel hoor. Klein beetje wortel schade.

              Heb mijn plant dat in de volle grond stond er uit moeten halen, en toen vervolgens in een pot gezet. Duurde, 3/4 dagen en ze ging weer veder.

            #69
            Zojuist even wezen kijken bij de gescheiden plantjes... Ze staan weer fier rechtop dus dat komt denk ik wel goed
            Lopend Verslag

            Comment


              #70
              Niet op de kwaliteit letten (microscoop camera voor windows xp) maar zo zien mijn blaadjes eruit bij ongeveer 40x vergroten
              Snapshot4.jpg Snapshot2.jpg
              Attached Files
              Lopend Verslag

              Comment


                #71
                Foto in comment wil niet, dus dan maar even zo. Gisteren plantjes dus gescheiden... Zo staat de haze er nu bij. Heb voor de zekerheid 5ml op 1 liter rootstimulator toegevoegd.
                IMG_2380.jpeg

                En haar zusje:
                IMG_2379.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment


                  #72
                  Wat voor beestjes zijn dit?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Thrips ga ik vanuit ?
                    Zien er een beetje raar uit, maar omdat ze op het blad zitten en langwerpig zijn dus.
                    Check helpdesk, staan veel topics over thrips

                  #73
                  Heb het grote beestjes topic maar eens doorgenomen. Jouw conclusie lijkt juist. Thrips. Kan ook nog cecade zijn begreep ik. Maar aangezien de laatste in deze aantallen zeker niet schadelijk zijn en de eerste wel heb ik direct wat vangstrips besteld. Pfff ging er eigenlijk van uit dat ik met binnenkweek geen beestjes zou krijgen maar na het lezen van het beestjes topic weet ik wel anders
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #74
                    Oke, ik vond ze meer op springstaartjes lijken, maar ik dacht misschien vertekent de foto en springstaartjes zitten op de aarde, niet onderop het blad.
                    Springstaartjes bij mij : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...008#post536008
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #75
                      Trips zijn helemaal weg. Heb van die blauwe kaarten opgehangen nadat ik de plantjes heb bespoten met pyrethrum. Op de kaarten vind ik er geen en ook op de plantjes zijn ze niet meer waar te nemen. Dikke meevaller dus. Moet zeggen dat de laatste paar weken wel veel saaier zijn dan de eerste. Kan niet wachten tot ze omgehaald kunnen worden. Het scheiden van de planten heeft ook zijn vruchten afgeworpen, de purple Hazes zijn inmiddels zo'n 15cm hoger dan de afjes en de lampen kan ik dan nu ook eenvoudig juist afstellen. Komt meteen de volgende vraag bij me op. Ik heb dus een Mars Hydro TSL 2000 besteld. Echter is het wellicht verstandiger om deze te retourneren en dan 2x een Mars Hydro TSW 2000 te bestellen. Deze zijn in principe gelijk echter vierkant ipv langwerpig. Als ik dan enorme hoogteverschillen krijg kan ik toch optimaal blijven verlichten lijkt mij zo.
                      Lopend Verslag

                      Comment

                      Bezig...
                      X