Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Flip Hasjkip
    replied
    Ja echt goed nieuws, gefeliciteerd ! Komende 5 jaar worden spannend maar daar hoef je nu nog niet aan te denken, voorlopig genieten van elkaar en het leven !

    Goed om te zien dat je de kweek nog mooi hebt kunnen afmaken, mooi resultaat en het is een beetje n mooi verslag geworden, bedankt daarvoor !

    Leave a comment:


  • exmember47012
    replied
    Welkom terug, echt super nieuws! Gefeliciteerd.

    Leave a comment:


  • Takketoelli
    commented on 's reply
    Uitgebreid eindverslag!
    Netjes hoor. Mooie wietjes ook, ondanks alles. Er komt eigenlijk altijd wel wat af he

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    En ik denk dat we commentaar krijgen van iedereen die deze nachtelijke berichten zien!


  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    WHA.....!?

    Geen matrozenpakje?

    Maar.........het admiraalspak staat mijn vriendin absoluut niet!!

  • OudHollander
    commented on 's reply
    Hahaha! Dat lijkt me een geode start ja
    En je hoeft ook niet telkens zo'n zeemanspak aan hoor

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    De horizon die maar niet stil blijft liggen....

    kan natuurlijk ook gewoon dat geschilderd zeepanorama aan de muur vastschroeven in plaats van dat gammel spijkertje, waar die nu op hangt.

  • OudHollander
    commented on 's reply
    Nee joh, dat is, denk ik, het grootste misverstand over waterbedden, je wordt er helemaal niet zeeziek van
    (eerlijk: het is de beste koop die ik in de laatste 15 jaar heb gedaan en kan het alleen maar aanraden)

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Bweurk............zo seesiek ineens......

  • OudHollander
    commented on 's reply
    Haha Ik wilde eigenlijk ook gaan Netflixen vanvond maar ben iet van het forum af geraakt

    Ik heb nog nooit in een hangmat geslapen, mijkt me niet gemakkelijk ... Ik slaap prima in m'n waterbed dus ik ga passen voor de hangmat

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Ja, tussen Netflix en Discovery door effe kijken naar nieuwe post, ,

    Geen aanbieding maar heb je weleens in een hangmat geslapen!?

  • OudHollander
    commented on 's reply
    Hahahaha @Rreppellsteeltjam

    Bij een vraag hoort een antwoord, dus hier gaan we dan

    V: was het echt nodig om dit om 04:30 te posten?
    A: Ja, wat moet ik anders doen op dat uur?

    V: hoelang heb je erover gedaan?
    A: Net lang genoeg om alles te kunnen typen

    V: hield de kat je gezelschap?
    A: Nee, die heeft andere prioriteiten op dit uur: slapen... Pff hoe haalt ze 't in haar hoofd...

    V: wat vind je vrouw er van?
    A: Geen idee, die heeft andere prioriteiten op dit uur: slapen... Pff hoe haalt ze 't in haar hoofd...

    V: heb je soms een nieuw bed/matras nodig?
    A: Nee hoor, heb je d'r eentje in de aanbieding dan?

    Maar nu heb ik ook een vraag voor jou: was dit nou echt nodig om 5u 's morgens?

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    ja, vragen!!

    was het echt nodig om dit om 04:30 te posten?

    hoelang heb je er over gedaan?

    hield de kat je gezelschap?

    wat vind je vrouw er van?

    heb je soms een nieuw bed/matras nodig?

    en kruip je nou je nest weer in of lekker aan het werk?


  • OudHollander
    replied
    Zo, ga ik toch even de tijd nemen om dit verslag netjes af te sluiten

    Vooreerst wil ik alle lezers bedanken om mee te denken en bij te sturen waar nodig. Zonder jullie input had die kweek nooit dit succes gekend.

    Ja hoor, ik noem dit een succes. Zeker als je weet hoe moeilijk de start ging in de garage met de verhuis naar binnen tot gevolg. Als je daarbij ook in acht neemt dat ik in de laatste 3 a 4 weken op automatische piloot ben gegaan zonder de ontstane problemen nog aan te pakken, dan vind ik 0,5gr/Watt niet zo'n slecht resultaat. En met alle respect mag ik zeggen dat er ook veel betere lampen bestaan. Dus alles bij elkaar spreek ik toch van een succes
    De volgende ronde is in de maak, en we gaan streven naar een groter succes, een nog beter resultaat.

    Ik wil jullie deze laatste foto's niet onthouden. Jammer genoeg heb ik tijdens die laatste autopiloot-weken bijna geen foto's meer genomen, mijn hoofd stond er niet naar...



    IMG_2881.JPG
    (de schaduw aan de rechtse zijkant en in de hoek is vanwege slechte belichting bij het nemen van de foto, als de lampen aan staan, is er uiteraard geen schaduw)

    Het scroggen is aardig gelukt. Ik dacht dat ik een foto had van onder het bladerdek maar blijkbaar toch niet... Onder het net zijn de dames volledig kaal (lollipop)
    Je ziet hier 4 planten die elk 2x getopt zijn.

    Wat je ook ziet is dat de randen van het veld niet begroeid zijn. Er was nog ongeveer 15 cm ruimte rondom tussen het bladerdek en de tent. Volgende keer zal ik ofwel 3x toppen om meer spreiding te krijgen, of zet ik er een 5de plant bij.

    In de hoogte had ik nog heel veel ruimte vrij door het scroggen. Om een idee te krijgen: de lampen die je bovenaan de foto ziet, hangen op ongeveer 1.2m van de grond. De hoogste toppen waren maximaal op 60cm hoogte (van de grond gemeten)


    Het oogstmoment:
    IMG_2909.JPGIMG_2908.JPGIMG_2904.JPG

    Deze vreemde top wilde kost wat kost naar de grond toe groeien. Je kan die ook zien op de eerste foto, rechts achteraan.

    IMG_2943.JPG


    De wiet:


    Amnesia Haze:
    IMG_3213 2.JPGBCN Critical XXL:
    IMG_3214 2.JPG

    Ik had geen idee wat ik van deze plant kon verwachten. De XXL slaat op de hoge opbrengst dat deze soort zou kenmerken. Omdat de bloei geheel is gaan stilstaan tijdens de laatste weken vanwege het opgedoken probleem, heeft ook deze plant haar potentieel maximale gewicht niet bereikt volgens mij.
    Ze had wel de grootste en meest compacte toppen van allemaal. Van alle planten droogde deze ook het makkelijkst, vreemd vond ik dat. Van compactere toppen had ik net andersom verwacht.

    Telkens ik deze wiet ruik, denk ik meteen aan citrus. Misschien omdat er echt citrus tonen in zitten, of misschien is het omdat deze wiet gewoonweg heel erg 'fris' ruikt. Heel af en toe krijg ik hinten van lavendel, heel erg opvallend. Goh dit is allemaal zo moeilijk te omschrijven...

    De smaak ligt dicht tegen de geur. Deze wiet verliest een deel van haar frisheid bij het roken maar behoudt wel de citrus aroma's. De joints ruiken ook veel sterker dan je zou verwachten na het ruiken aan de toppen. Tijdens het kweken vond ik deze soort het minst lekker ruiken, beete stinken zelf. Maar na de oogst is dat dus helemaal gekeerd.

    Het effect van deze Indica dominante hybride is precies wat je ervan kan verwachten: hevig. Dit wietje rook ik alleen 's avonds als ik zeker weet dat ik niet meer naar buiten toe wil. Het is zo'n typisch afsluitertje van de dag. Ze bezorgt je een vrij stoned gevoel dat je meteen aan je oogleden merkt. De ontspanning in de spieren is ook een aangenaam effect. De actieve creativiteit van Haze is bij deze soort ver zoek, maar mijn hoofd staat ook niet stil na het roken van deze wiet. Zin om lekker onderuit te zakken in de zetel met diepe filosofische gedachten? Dan is dit je wiet.


    Royal Domina:
    IMG_3215 2.JPG

    Wat een apart wietje is dit toch! Een echt buitenbeentje.
    Makkelijk te kweken is zeker een kenmerk die ik wil aanhalen. Ondanks de problemen die opdoken, leek deze soort er het minst last van te hebben. Ook buiten deed deze plant het zeer goed en was ze zeer bestendig tegen het klungelen met voeding en pH waardes (zie mijn andere posts)
    Mooie compacte toppen met hier en daar een paarse hint. Toen ik deze paarse verkleuring voor het eerst zag bij deze soort bij mijn planten buiten, dacht ik dat de lagere temperaturen er wat mee te maken hadden (zoals vaak het geval is) maar ook binnen met de perfecte temperaturen kregen deze toppen een paarse hint. Het zit dus echt wel in de genen.

    Van alle soortjes is het geur en smaak profiel van deze Royal Domina het moeilikste te omschrijven, het is zo apart. Zowel bij het ruiken als het roken weet je, meer dan bij welke andere soort ook, dat je een bloem van een plant aan het consumeren bent. En toch vind ik de term 'bloemig' of 'fleurig' niet gepast. De geur is zeer doordringend en herkenbaar uit de duizend.

    Deze soort had ik ook buiten staan en omdat ik die dus eerder had geoogst, wist ik waaraan ik me kon verwachten. Maar het verschil van aroma met binnen was geheel onverwacht. Binnen was het profiel luchtiger, iets minder scherp ook. Buiten had de plant dan weer de meest hooi-achtige aroma's van alle buitenplanten. Als je ze naast elkaar ruikt, is de buitenwiet onmiskenbaar typisch. Deze soort is het minst dominant in geur van alle genoemde soortjes, zowel buiten als binnen bleef de geuroverlast zeer beperkt. Of eigenlijk moet ik zelfs zeggen dat die onbestaand is. Ik moest buiten al binnen 2m komen van de plant om ze te kunnen ruiken. Een Haze is anders

    Al bij al een makkelijke soort om te kweken. Geen extreme korte of lange duur van bloeiperiode en een heel apart geur/smaak profiel. Een absolute aanrader zou ik zelfs zeggen.
    De kans dat ik deze soort nog eens in mijn tuintje zet (binnen en/of buiten) is hoog, deze wiet bevalt me heel erg en blijft me verrassen.

    Zo, ik hoop hiermee toch nog een beetje een deftig einde aan dit verhaal te hebben geknoopt
    Hopelijk hebben jullie er wat aan en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

    Bedankt voor het lezen en jullie steun! Op naar de volgende ronde

    Groentjes!


    PS: ik vond toch nog een foto van onder het bladerdek, maar het staat er maar deels op omdat iemand anders in de belangstelling stond op deze foto

    D'r was er eentje in de tent gegelipt die haar nieuwsgierigeheid niet kon bedwingen

    IMG_2850.JPG

    Leave a comment:


  • OudHollander
    commented on 's reply
    omg, die grappen



    Maar inderdaad @Rreppellsteeltjam die "Lambs Breath" zit er bij (althans zo heet de strain bij Vision Seeds) en is trouwens een kruising met AK-49 en de enige in mijn rijtje die niet voor 100% ras-echt is...
Bezig...
X