Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• kelderkastje
    replied
    Schepje Kali/Potas door de bodem?

Geen excuses nodig, wťl veel sterkte voor je vrouw en en jezelf.

Kanker is kut.

Leave a comment:

• JFall
    commented on 's reply
    sterkte!

• Plagron
    replied
    Hey OudHollander,

Wat een rot nieuws zeg.. Heel veel sterkte voor jou, je vrouw en je omgeving.. hopelijk gaat de operatie goed.

Wat betreft het bladprobleem, ik vermoed ook een Kalium probleem. Ik vermoed dat dit niet zozeer komt door overvoeding (EC van rond de 2 is niet zo gek eigenlijk, de lightmix is nu echt al helemaal leeg namelijk) maar meer door een gebrek en een blokkade welke de calmag veroorzaakt. De Calmag bestaat waarschijnlijk uit Calcium, Magnesium en stikstof. Deze 3 elementen hinderen de opname van Kalium. Ik zou de calmag achterwege houden, je planten zien er namelijk niet uit alsof ze calmag nodig hebben.

Houd je ons op de hoogte?

Leave a comment:

• ganjagast
    commented on 's reply
    Sterkte en beterschap!

• QnQ
    replied
    Aloha OudHollander
    Het bladprobleem lijkt veel op een tekort of blokkade van Kalium.
    Een tekort zou niet mogen, omdat je genoeg voeding geeft.
    De planten zijn ook vrij donker van kleur wat ook wijst op de bovengrens van de voeding.

Een andere optie zou het licht kunnen zijn, mogelijk een hotspot, of iets te dichtbij ?

Plagron is ook niet echt mijn voeding dus ik vind dat vrij moeilijk conclusies te trekken.
    Als ik lees wat je geeft gaat mijn gedachte voor 51% naar teveel voeding, en voor 49% denk ik idunnoman.
    Wellicht dat Plagron een beter inzicht heeft.

Sterkte man, voor jou, je vrouw en je familie.
    Pluk de dag!

Leave a comment:

• Jamzieman
    commented on 's reply
    hey no probs familie gaat voor wens jullie in ieder geval sterkte en een positieve uitslag.
    ik zou enkel even gewoon water geven en geen voeding

• Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Beterschap daar!!

Misschien toch wat overvoeding!

• SweetMango
    commented on 's reply
    Sterkte en Succes!

• kroket
    commented on 's reply
    He bah, ik hoop op een goed herstel! Sterkte voor jou en de vrouw..

• Waldpiek
    commented on 's reply
    Je werd inderdaad gemist , maar je prioriteiten liggen waar ze horen! Sterkte voor jou en je vrouw

• Flip Hasjkip
    commented on 's reply
    Sterkte, dat is vreselijk nieuws, dat zet je wereld totaal op zijn kop. Mijn vrouw heeft borstkanker gehad, ze is met de kerst een jaar geleden gelukkig schoon verklaard.

Heel veel sterkte de komende tijd en neem de tijd voor haar maar ook voor jezelf. Dat is nu het belangrijkste, andere zaken komen later.

Met je bladproblemen kan ik je helaas niet helpen, daarvoor heb ik te weinig ervaring, heb er zelf ook vaak mee te maken en dan is het ook vaak gissen naar de oorzaak.

• kweek0r
    commented on 's reply
    Wow wat afschuwelijk. Bedankt voor je update we maakten ons al zorgen. Sterkte de komende tijd!

• OudHollander
    replied
    Hoi iedereen

Vooreerst mijn excuses omdat ik zo lang niet online ben geweest!
    Bedankt voor jullie berichtjes, ik wist niet dat ik zou gemist worden op dit forum ...

Ongeveer een maand geleden kreeg mijn vrouw zeer slecht nieuws van de dokter waardoor ons leven op z'n kop is gaan staan. Om de zeer agressieve kanker te slim af te zijn, moesten alle hens aan dek gebracht worden en onze prioriteiten verlegd worden. Ik kom er niet meer aan toe om in de studio aan de pc te gaan zitten, en dus ook niet op dit forum. Mijn excuses... In de eerste week van januari moet ze nog een keertje onder het mes, hopelijk voor de laatste keer, en dan is het bang afwachten of we de strijd aan het winnen zijn.

Begin januari is ook de moment waarop de oogst zou moeten plaatsvinden van mijn tentje. Ik vrees alleen dat ik daar niet toe zal komen.
    Met de tent ging alles goed tot ongeveer een week geleden. Omdat ik er niet mijn volle aandacht bij ben, ben ik op automatische piloot overgeschakeld en ben ik het Plagron voedingsschema blijven volgen. De planten zagen er gelukkig goed uit en alles ging als een trein. Tot vorige week dus. Toen trok ik de tent open en zag een aantal oranje bladeren (zie foto's). Dit is bij ťťn van de Amnesia Haze planten, de andere Amnesia heeft er voorlopig geen last van. De Royal Domina begint ook bleke bladeren te vertonen. Ik kan momenteel jammer genoeg niet de tijd nemen om een langdurige en doorgedreven diagnose te stellen want het lijkt niet op iets voor de hand liggend.

Ik zal wat foto's plaatsen voor de liefhebbers van de afgelopen week.
    Mochten er mensen zijn die een idee hebben, dan hoor ik het graag. Zo niet, dan laat ik alles zoals het is en ik zie het wel waar ik uitkom...

Licht:
    Afstand lampen:
    30cm (tot de hoogste top, al de rest heeft grotere afstand tot max 40cm afstand)

Voeding: (per liter)
    5,5ml Plagron bloei
    1 ml Green Sensation
    1 ml CalMag

EC: 2.05 (zonder het CalMag suplement) 2.15 met CalMag erbij.
    PH: 6.4

De planten krijgen nu elk een liter water per dag.

Volgens het Plagron schema zou ik maar 4ml voeding mogen geven maar dan kom ik niet aan de aanbevolen 2.05 EC. Dus ik geef bloeivoeding, de Green Sensation en voeg extra bloeivoeding bij tot de EC juist is.

Hier zijn enkele foto's:
    PS: de schaduw op de foto's komt omdat ik de lampen uit heb staan voor de foto's. Als de lampen aan staan, is er natuurlijk geen schaduw.

7 December:
    IMG_2828.jpg

IMG_2829.jpg

IMG_2830.jpg

IMG_2831.jpg

Een horizontaal groeiende top: (geen idee waarom)
    IMG_2832.jpg

IMG_2833.jpg

En dan deze week zie je de oranje bladeren ontstaan: (rechts achteraan)

IMG_2855.jpg

De rest ziet er ok uit:

IMG_2856.jpg
    IMG_2857.jpg

Maar dat ziet er niet ok uit: BOOM!
    IMG_2858.jpg
    IMG_2859.jpg

De verkleuring is zich op een paar dagen aan het manifesteren in de hele tent. Ik zie andere planten ook verkleuren.

Wat ik opmerk is dat de nerven donkergroen blijven, de verkleuring begint aan het uiteinde van het blad, bij het tipje van de vingers, en verspreid zich verder over het blad.
    De planten hebben geen rode stengels dus ik een tekort aan N kan het niet zijn volgens mij.

Geen idee wat ik ermee moet aanvangen want zoals ik al zei, is mijn focus niet op de tent gericht momenteel

Ze zitten nu in de 4de (tot 5de) week bloei. Ik ben laat beginnen tellen (er waren al vrij grote pruikjes te zien toen ik de bloeiweken ben beginnen tellen)

Als de verkleuring aan dit tempo blijft verderzetten, zal er van oogsten niet veel sprake zijn binnen een paar weken.
    De planten hebben niet veel meer bladeren dan wat je op de foto's ziet. Onder het net heb ik bijna alles weggehaald (lollypop) Dus als de planten deze bladeren verliezen is het einde verhaal ...

Ach we zien wel....

Jullie hebben op z'n minst een update gekregen en nu weten jullie ook waarom ik niet online ben...

Groentjes!
    Last edited by OudHollander; 14th December 2019, 13:20.

Leave a comment:

• ganjagast
    replied
    Ben ook wel benieuwd. We kunnen niks anders doen dan geduldig afwachten.
    Last edited by ganjagast; 22nd November 2019, 17:34.

Leave a comment:

• Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Binnenkort maar een damper-alert laten uitgaan dan!?

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X