Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Amnesia Haze onder 3x 600W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 5x Amnesia Haze onder 3x 600W

    Korting op 420shop
    Goedemiddag! Na 4 jaar buiten te geknutseld en van planten van 4,5 meter hoog, tot een verregend hoopje toprot te hebben geoogst, heb ik onlangs een tent aangeschaft en ga ik het eens binnen proberen.

    Heb hier veel kweekverslagen gelezen en zal hier die van mij gaan plaatsen. Zie je foutjes? Laat het me weten! Gaan dingen goed? Zeg het dan ook

    opstelling:
    - Mammoth Pro 3,00 x 1,50
    - 3x hps 600W (4e is onderweg)
    - 1.200 m3 afzuiging
    - 90 ltr speciekuipen
    - 40 ltr potgrond onderin, 50 liter growmix bovenop
    - kacheltje voor de donkere uren.

    Ik heb gekozen voor 5 planten, zodat ik binnen het gedoogbeleid blijf. De planten wil ik gaan scroggen, voor een zo groot mogelijke opbrengst per plant.
    Heb bij de Gamma gaaspanelen gekocht, welke ik ophang aan kettinkjes. Maasbreedte is 5 cm.
    Na het toppen gaan deze netten erop.
    Lampen hangen op 80 cm

    Ben al een weekje bezig dus zal bij het begin beginnen:

    4-11 heb ik gezaaid, direct in de speciekuipen
    20191102_173601.jpg

    Na 3 dagen waren ze boven de grond:
    20191106_164002.jpg

    Een plaatje van dag 6:
    20191108_172646.jpg

    Om de dag krijgen ze een 200 ml water met Canna Start. Vanaf volgend weekend krijgen ze groeivoeding en enzymen (plagron)

    Ventilatoren draaien ook voor het kunstmatige briesje door de tent. Min temp is 21 graden. Max 28 graden. Lv is plm 45%

    Ik hoop om de zoveel dagen een update te plaatsen hier.

    groet!



    #2
    Ziet er goed uit allemaal! Maare niet een beetje heel veel 4x600w is 2400watt ofwel 2400gram?
    hoevaak per jaar wil je draaien?

    2400watt is niet gedoogd hoor... 5watt al niet

    1ste foutje je potten helemaal vullen al zou dit met deze grootte niet nodig zijn...

    groetjes Ricky

    Comment


      #3
      Top ga het volgen Suc6 wel best veel licht voor 5 plantjes flinke stroom rekening

      Comment


      • Matthies
        Matthies commented
        Editing a comment
        Heb zonnepanelen. Aangeschaft voor een elektrische auto, die is weg inmiddels, dus ze komen nog goed van pas.

      #4
      Teveel? Geen idee, heb een complete tent besteld en daar zaten 4 lampen bij, vandaar. Ik lees overal dat je niet snel teveel licht hebt, maar misschien ga ik hier dus wel anders lezen of ervaren.

      Bakken vullen, voor zoveel mogelijk wortelruimte neem ik aan? Ik kan er wat bij doen nog inderdaad.

      ik wil 2 a 3 keer per jaar draaien. 4 wkn groei, 4 weken groei en scrog, 12 weken bloei.
      Het ontkiemen en de eerste weken groei doe ik de volgende keer onder een 150W led lamp in 1 liter potjes. Voor een maatje van me doe ik dit nu al in de tent:

      IMG-20191109-WA0012.jpeg

      en vwb het gedoogbeleid: ik dacht dat je 5 planten mocht hebben? Als dit dus eigenlijk ook niet mag, kan ik net zo goed de tent de volgende keer vol zetten met 18ltr potten? Scheelt een hoop arbeid.

      Comment


        #5
        Gedoogbeleid.....er is geen een plant toegestaan binnen onder een lamp!!!

        Verder heb je er wel zin in ofnii haha zal wel aanslag op je energierekening zijn 4x 600w hps.

        maar natuurlijk succes met de kweek
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #6
          Hoe ga je 10KG wiet wegroken in een jaar ?
          Ik heb m’n bedenkingen.

          Gedoogbeleid is een lachtertje natuurlijk.
          Met zo’n setup krijg je serieuze problemen als ze komen.
          Huisuitzetting of je huis wordt afgesloten voor een paar maanden en flinke boete of wat nachtjes logeren.
          Je komt waarschijnlijk ook op de voorpagina van je plaatselijke krant.

          Voila als je er maar van op de hoogte bent he.
          Niet dat je later zegt Ich habe es nicht gewusst.
          Last edited by QnQ; 10 November 2019, 15:32.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Matthies
            Matthies commented
            Editing a comment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Maak je het verslag ook af dan!?

            Of verdwijn je ook in de jd-bermudadriehoek ergens halverwege?

          • Matthies
            Matthies commented
            Editing a comment
            Als het aan mij ligt wel! Ik zal nog tegen veel zaken aan gaan lopen, welke voor mij onbekend zijn als beginnend binnenkweker. Ik ben dit verslag begonnen, zodat andere beginnende kwekers kunnen mee kijken en kunnen leren van de fouten die ik maak, of vragen welke ik heb.
            Het idee was en is, om te leren van de ervaren rotten die hier ook zitten.

          #7
          Ik zou als ik jou was op 2x600watt draaien (dit is veel hoor!).
          gebruik je 2x 1.20x1.20 heb je looppaden en knip/droog ruimte...

          met 1200watt ben je op dit forum al een grote jongen...

          en als je dan 1watt/gram draait nou.... dan kun je wel even.

          wil gewoon even zeggen dat je gaat opvallen met 4x600watt. Het elekbedrijf kan zo uitlezen hoe of wat...

          groet,
          Ricky

          Comment


            #8
            Even een snelle update na alle commotie

            de zaailingen beginnen langzaam maar zeker aan hun 2e vertakking. Nodes wordt dat ook genoemd volgens mij, ik ben nog nog heel erg thuis in de termen en benamingen.
            Buiten was het simpel, zaadje in de grond en tot over een maand of 7..

            20191110_164700.jpg
            Ik heb de tip opgevolgd die ik hierboven heb gekregen en nog een zak grond verdeeld over de kuipen. 1 plantje was nogal gestrekt, maar alle zaailingen staan nu wat vaster in de grond.

            alle peuterplantjes hebben nog een scheut (regen)water gehad met een halve dosering Canna start.

            20191110_164645.jpg

            Op een luie zondagmiddag vind ik het heerlijk om met dit weer wat te snoeien buiten, de plantenkas leeg gehaald en ondertussen bezig geweest met olie maken.

            20191110_164916.jpg

            Het was heerlijk buiten, zo lekker dat zelfs de bijen een paar uur op de vleugels gingen en zowaar nog bloeiende bloemen konden vinden.

            20190419_174738.jpg
            Weekend weer voorbij, klaar voor een nieuwe werkweek.









            Attached Files

            Comment


              #9
              Jij houdt duidelijk van grote planten Maar wel mooi dat je daarmee zoveel mensen om je heen kan helpen
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #10
                Mooi en interessant topic,
                zijn de intenties goed, zoals hier het geval is, komt alles altijd goed, dit volg ik en wens je veel succes !
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #11
                  Last edited by Ipie; 11 November 2019, 15:56.

                  Comment


                    #12

                    Comment


                      #13
                      Hij heeft zonnepanelen liggen

                      Ik ben wel benieuwd of dat in de praktijk nog wat opbrengt in de winter.
                      Anders zou je misschien wel beter ‘s zomers kunnen kweken als je daarmee een extra airco kunt verantwoorden
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Ach, is een leuk onderwerp als het kwartje valt,
                        Kwartje? Ik word echt oud Q!

                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Als je genoeg panelen hebt compenseert de opbrengst gedurende de zomer de mindere opbrengst in de winter. In de winter kost het je een beetje maar in de zomer levert het geld op.

                      • Jamzieman
                        Jamzieman commented
                        Editing a comment
                        Zonnepanelen brengen bij gewoon daglicht nog 50 tot 60 procent van hun maximum wattage op zelfs naar het noorden gericht
                        Ik plaats zonnepanelen.

                      #14
                      Klein rekensommetje. De panelen op het dak leveren in de zomer 25 kw per dag op (beste dag) en in de winter 0 kw per dag (slechtste dag)
                      Gemiddeld dus 12,5 kw per dag. Als ik de monitor kijk, zit ik (tot nu) gemiddeld 15,6 kw per dag.

                      Ik ga de tip opvolgen die ik hier heb gehad en op 3 lampen draaien. Gemiddeld staan die 12 uur per dag aan. Dat is dus 12 x 1.8 kw is een goeie 21 kw per dag.
                      Dus het kost me 8,5 kw per dag a 0,21 euro. Maakt 2 euro per dag. C'est ca.

                      Een volle accu van de auto kostte me 20 kw per keer, dus per dag.
                      Flessenwarmer voor de olie, wat zal die zijn? 1.000W? 2 dagjes olie maken, tel uit

                      Oh ja, ik heb een oude meter, die draait terug. Heerlijk gezicht Stedin benadert me 2x per jaar..
                      -Wilt u een slimme meter?
                      -Nee hoor dankuwel, ik ben slim zat. Daar heb ik geen meter voor nodig.
                      - Maar we bedoelen een elektriciteits meter
                      - Dat begrijp ik, tot ziens!

                      mini update met fotootje, elke plant weer 400 ml water met Canna start gegeven en 2 liter water langs de rand.

                      20191111_170157.jpg

                      Comment


                      • Jamzieman
                        Jamzieman commented
                        Editing a comment

                      • Matthies
                        Matthies commented
                        Editing a comment
                        6 jaar nu. Dus over een jaar of 10 aan iets nieuws gaan denken.

                      • Jamzieman
                        Jamzieman commented
                        Editing a comment
                        zolang je opbrengst wat stabiel blijft niks vervangen.de zuid gerichte panelen slijten rapper als de oost west liggende panelen.ze zullen niet allemaal tegelijk uitvallen hoor

                      #15
                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthies View Post
                      ... en op 3 lampen draaien. Gemiddeld staan die 12 uur per dag aan. ...
                      Vanwaar het woord gemiddeld? Gaan de lampen niet elke dag op hetzelfde tijdstip aan en uit? Of was je gewoon op dreef met een gemiddeld kostenplaatje

                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                      • Matthies
                        Matthies commented
                        Editing a comment
                        Op dreef met gemiddelden. Groei is 18/6, drogen is 0, ontkiemen is een led lampje.

                      • kroket
                        kroket commented
                        Editing a comment
                        Mooi, wel een vast lichtschema dus, daar ging het me natuurlijk om
                    Bezig...
                    X