Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Amesia Haze, 1x Purple Haze, 2x Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • ganjagast
    commented on 's reply
    Met flushen/spoelen bedoelen we alleen nog maar water meegeven de laatste dagen niet zozeer flinke hoeveelheden water in een keer.
    Zou niet teveel verschillende producten gebruiken dat kan vaak me problemen geven dan dat het goed doet. Additieven zijn wat anders..
    Mooie toppen verder vooral de PH maar de Criticals mogen er ook zeker wel wezen

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    Zien er zeker al lekker uit en beginnen ook echt lekker te ruiken,
    De Criticals ruiken citroen achtig en de hazes ook maar ook een beetje gassy achtig
    Kan niet wachten om heerlijk te kunnen gaan genieten van deze dames

  • Elkwazizi
    commented on 's reply
    Die zien er lekker uit!
    Zover ik heb gelezen heb je richting het einde van de bloei meer bladproblemen omdat de plant de voedingsstoffen van het blad gebruikt om de toppen harder te laten zwellen.

  • GreenFuture
    replied
    Dag 79
    En weer tijd voor een kleine update.Gebruiksaanwijzing:
    Orgatrex is te gebruiken voor zowel de groei als de bloeifase. Schud de fles altijd voor het gebruik en meet vervolgens de gewenste dosering af. De standaard dosering is 2 milliliter per liter water. De biovoeding is voor wietplanten in pot alsook cannabisplanten in de volle grond.
    Een oplossing van water en Orgatrex is maximaal twee dagen houdbaar.)
    Het lijkt mij op zich goed dit ook licht toe te voegen maarja ik ben dan ook nog een echte noooob ( Tips>>??)

    Zoals al vele van jullie aangaven is dat je toepassingen met een bio/organische kweek pas veel later ziet (6-16 dagen) dus ben benieuwd naar aankomende week.

    Ondanks de problemen vind ik ze het nog aardig goed doen, De dames van RQS, Dus de Amnesia en de Criticals zijn al aardig trichomes aan het produceren.
    ook beginnen de toppen bruine haartjes te krijgen wat een goed teken is, En mooie dikke toppen
    Het huismerk zaadje,(De Purple Haze) blijft hierin nog een beetje achter maar daarin tegen worden de toppen wel echt HUGE!
    De Purple heeft vrijwel geen blad problemen,Onderin een beetje maar dit lijkt mij normaal tegen deze tijd.

    Ik heb weer wat mooi beeld materiaal voor de liefhebbers
    excuus voor het HPS licht, Ik kwam net te laat thuis van me werk om zonder te kunnen maken.




    19-05-20 Geheel.JPEG 19-05-20 Geheel 2.JPEG 19-05-20 geheel zijkant.JPEG 19-05-20 Top Amnesia Haze.JPEG 19-05-20 Top Critical 1.JPEG 19-05-20 Top dichtbij Critical 2.JPEG 19-05-20 Top Purple haze.JPEG 19-05-20 Close up top Critical 1.JPEG 19-05-20 Close up top Critical 2.JPEG

    Leave a comment:


  • ganjagast
    commented on 's reply
    Misschien wel beter geweest als je van die overactieve handjes hebt dan had je plantjes wel met rust gelaten ghehe.

    Als ik het dus goed begrijp, Nooit dingen knippen in wat voor situatie dan ook tenzij je de dames wil gaan trainen naar eigen smaak. (toppen,Fimmen,Scroggen)
    Juist. Of als de rlv langdurig te hoog oploopt dan zou je eventueel wat extra blad kunnen weghalen.

    En dood blad.. nee zeker niet. Deze meeste (99%) waren verre van.

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    Dam, en ik maar willen knippen haha.
    Ik had beter kapper kunnen worden denk :p
    Als ik het dus goed begrijp, Nooit dingen knippen in wat voor situatie dan ook tenzij je de dames wil gaan trainen naar eigen smaak. (toppen,Fimmen,Scroggen)

    In ieder geval thanks voor deze comments guys, Weer geleerd wat je dus niet moet doen als je dood blad begint te krijgen.
    Zo groeien niet alleen de dames maar ik ook

  • ganjagast
    commented on 's reply
    Lekker bezig

    Maar zoals Waldpiek aangeeft, de bladen lekker laten zitten de volgende keer. Pas als de RLV oploopt zou je verschrompelt bad kunnen weghalen. Die zouden voor schimmels kunnen zorgen ook trekt het bepaalde beestjes aan.

  • Waldpiek
    commented on 's reply
    De plant trekt de bladeren leeg bij een tekort aan voedingsstoffen. Het is dus niet verstandig om ze af knippen omdat je je er aan stoort. Als het blad leeg is valt het vanzelf af.

  • GreenFuture
    replied

    ganjagast op advies van jou heb ik de Amnesia en Critical 1 geflushed


    Het is nu 7 dagen geleden dat ik de tea heb gegeven en heb daarna alleen nog maar water gegeven dat is afgetuurd naar 6,7 met PH- Bloei van Canna.
    Ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik zal gaan doen, Ik wil vanavond weer licht gaan starten met voeding en dan de Normale Pk van Bio-Tabs.
    5-10 ml op 1 liter water, Dit wil ik 1 x per week gaan meegeven zodat ik niet elke dag hoef te gaan lopen kloten.
    Schema geeft aan 10 ml per liter water 1 x per week, Of 1-3 ml per liter water elke dag.
    De twijfel ligt hem vooral dat ik niet zo gauw kan terug vinden dat er in de pk magnesium zit.
    De Orgatrex van Bio-Tabs zit wel wat magnesium in.
    Dit wellicht combineren.. (?)
    Ik heb wat beschadigt blad weg geknipt om betere foto's te kunnen maken maar ook omdat het me nogal begon te storen zon geel veld in de tent

    Tips en opmerkingen worden uiteraard weer zeer gewaardeerd

    15-05-20 dood blad (1).JPEG 15-05-20 dood blad (2).JPEG 15-05-20 dood blad (3).JPEG 15-05-20 dood blad (4).JPEG

    Leave a comment:


  • ganjagast
    commented on 's reply
    Dan is het volgens mij teveel voeding.. krijg je ook blokkades van --> vergeling. Een spoel beurt zou ook wel kunnen helpen?
    Magnesium zou ik ook wat extra toedienen begin met lichte dosis en kijken wat het doet.

    Wat denken jullie ervan mede bio kwekers?

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    ganjagast de problemen begonnen 6 dagen nadat ik de eerste x tea gegeven heb,
    Na de tea ben ik ook gelijk begonnen licht de pk van Bio-Tabs mee te geven dus dit zou het probleem ook nog eens kunnen zijn.
    precies 2 weken na de 1e x tea heb ik nog een keer de tea gegeven in de hoop de problemen zouden verminderen maar dit lijkt niet het geval maar het tegenovergestelde.
    het lijkt inderdaad erg op een cal/mag/ka te kort te zijn,
    de tea is gebrouwen met Orgatrex van Biotabs en de kant en klare compost tea van biotabs waar ook veel van deze stoffen in zitten dus ben ook bang van een overschot
    en wil ze dan ook eigenlijk aankomende dagen alleen kraanwater gaan geven.
    Bij Critical 1 en de amnesia krijgen zowel bijna alle bladeren een gele gloed over zich heen de andere 2 dames hebben hier lichte kenmerken van

  • ganjagast
    commented on 's reply
    Weet het niet zeker.. Maar het lijkt op een magnesium tekort voor de amnees en voor de critical durf ik nog niks te zeggen.
    Zouden d problemen niet erger zijn geworden na het geven van compost tea?

  • GreenFuture
    replied
    Dag72

    Dag dag beste mensen.
    weer even een korte update met een heleboel foto's
    Ik heb afgelopen het een en ander gegeven zoals de compost tea en de pk.
    Jammer genoeg heb ik nu wel wat blad probleempjes.

    Dit lijkt mij een beetje op een kalium te kort maar ben niet zeker omdat er genoeg kalium in de pk zit.

    Ik heb 18 dagen geleden de compost tea gegeven en heb daarna om de dag de Pk (2ml per 1L) gegeven.
    Nu kreeg ik zon 6 dagen geleden last van zon gele gloed over het blad vooral bij de Amnesia (zie foto's)
    Ik heb afgelopen zaterdag weer een compost tea gegeven hopelijkk lost dit het probleem op en ver ergert het niet !

    Ik hoor graag jullie adviezen en tips !

    Verder nog een prettige avond gewenst





    12-05-20 Amnesia haze normaal licht.JPEG 12-05-20 Amnesia Haze witlicht.JPEG 12-05-20 Amneisa Haze 1.JPEG 12-05-20 Amnesia haze blad dichtbij.JPEG 12-05-20 Critical 1.JPEG 12-05-20 alles normaal licht.JPEG 12-05-20 alles met lamp aan.JPEG 12-05-20 onderkant.JPEG 12-05-20 lamp spring aan alles.JPEG

    Leave a comment:


  • QnQ
    commented on 's reply
    Alle planten hebben verschillende bloemen he...een madeliefje ziet er ook heel anders uit terwijl het ook gewoon een bloem is.
    In de helpdesk staan wel wat voorbeelden van hoe bleaching eruit ziet.
    Dan wordt de hele top wit, ook alles wat groen is.
    Aan het gele licht te zien heb je een hps hangen, en bleaching komt niet voor bij HPS, dat is alleen bij LED.
    Hou je wel aan de minimumhoogte, 10% van het wattage is het minimum. Je kan daar rustig 10cm boven zitten.
    Als je een touwtje aan de kap knoopt, en je maakt er op 40-45cm een knoop in ofzo, dan zie je altijd of alles nog op de goeie afstand zit.

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    Oke bedankt weer voor de tip Q.
    De lange witte haartjes.. Dit hoort zo lang te zijn??
    excuus mocht dit een domme vraag zijn.
    Ik zag laatst namelijk een comment van je over gebleachte toppen.
    ben een beetje bang dat hier sprake van is namelijk
    Lamp hing ook maar 40 centimeter van de hoogste top, Die heb ik gister naar 45 centimeter gehangen.
    dit heb ik zo laag gehouden om de strek er een beetje uit te halen.
    En ik heb geen last van verbranding omdat de ventilator precies onder de lamp waait.
Bezig...
X