Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Amesia Haze, 1x Purple Haze, 2x Critical

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• GreenFuture
    commented on 's reply
    Ik heb niet het vermoeden dat de hoge temp zorgt voor problemen qua topvorming want ook ik ben dik tevreden over de toppen.....Thanks
    De Purple Haze is zeker een knaller en dat voor een huismerkzaadje van ik geloof wietzaadjes.nl die kreeg ik erg gratis bij de bestelling van 3 x Amnesia haze waarvan vermoedelijk door eigen schuld 2 niet ontkiemd waren. Purple blijft in Trichomes produceren wel erg achter met de rest maar daarin tegen zijn de toppen echt huge en heeft nog veel minder bruine haartjes/rijping als de rest dus die geef ik nog wel een dikke 4-5 weken.
    Die trichjes komen vanzelf nog wel

• Wesley pipes
    commented on 's reply
    De hoge temp geen probleem voor topvorming? Zoals ik zie niet , mooie toppen hoor! Purple haze ook een soort die ik met tijd eens wil proberen , en zoals ik het hier zie , zet ik hem liever vroeger dan later

• GreenFuture
    replied
    Dag 94

Bij de Criticals en Amnesia Haze ben ik 4 dagen geleden gestopt met voeding geven, De Purple Geef ik om de dag licht de PK mee.
    De dames zien er erg ongezond uit maar daarin tegen zien de toppen erg sweety uit en ruiken erg lekker.
    De Criticals wil ik aankomende 2 weken nu op flush gaan zetten dus alleen maar licht afgezuurd water ph van 8,3 naar 7,0.
    daarna gaan ze op de kop gehangen worden, De purple geef ik nog een goeie 5 weken voordat die klaar is.
    Deze gaat nog een goeie 2-3 weken pk mee krijgen om de dag.

Ik geef iedere dag zon 1,2-1,5 liter water per dame,
    Luchtvochtigheid zit tussen de 30-40% Soms 45% als het buiten regent bijvoorbeeld.
    Temperatuur was aardig hoog laatste dagen met lamp aan 30-31 graden en uit zon 24-26 graden

Greetz

03-06-20 alles.jpeg 03-06-20 Critical 1.jpeg 03-06-20 Critical 2.jpeg 03-06-20 Amnesia Haze.jpeg 03-06-20 Purple Haze.jpeg

Leave a comment:

• ganjagast
    commented on 's reply
    Ja kan je doen maar dan niet het maximale meegeven ondanks dat overvoeden stuk moeilijker gaat als wanneer je mineraal kweekt. Max dan weer minimaal etc. Ik doe liever om de beurt, dus alleen water dan weer voeding enz. (met BAC). Als je er echt zelf controle op wilt hebben ben je beter af met minerale voeding of bio mineraal.

• GreenFuture
    commented on 's reply
    Denk dat het spoelbeurtje toch wel iets heeft geholpen ja Thanks voor de tip ganjagast
    Dus jou advies is om met een bio kweek elke dag voeding mee te geven zonder een dag over te slaan,
    Dit heb ik namelijk niet altijd gedaan dus zal ook nog het probleem kunnen ziijn.
    Bij deze kweek heb ik niet echt routine gecreŽerd qua voeding geven wat het dus ook onduidelijk maakt waar nu het probleem zit.
    Ik wil in mijn volgende ronde wel wat meer routine creeren,
    Door middel van de BioCanna Voedingslijn en een schema gecreŽerd via de calculator van hun site

• ganjagast
    commented on 's reply
    spoelbeurtje heeft wellicht geholpen
    Ook al geeft een voeding schema aan dat je mag voeden, kijk naar de plant. Als ze er gezond en vitaal uitziet mag je best wat minder meegeven als je bio kweekt en met mineraal kan je zelf een keer overslaan.
    Mooi knuppels

• ganjagast
    commented on 's reply
    Additieven zijn in principe neutrale toevoegingen zoals silicium en bepaalde vitamines en eiwitten. Dan maakt het merk verder niet veel uit of dat het voorkomt in een bepaalde voedingslijn. Vaak staat het ook vermeld op de verpakking.
    Wat jij hebt, dat van GHE is meer een bodemverbeteraar/booster dacht ik zo, dit zou nutteloos wezen als je volledig mineraal kweekt, bio is wat anders maar kan zijn dat bepaalde merken niet in synergie werken waardoor je problemen kan krijgen.

• GreenFuture
    replied
    Dag 85

Weer bijna een weekje verder een tijd voor een kleine update

Afgelopen 7 dagen heb ik als volgt voeding gegeven

dag 78 Ma : 5ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 79 Di : 6ml pk en 2ml orgatrex op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 80 Wo : 6ml pk op 4 liter, 800 ml per dame
    dag 81 Do : 6ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 82 Vr : 7 ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 83 Za : 7ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 84 Zo : Alleen water
    Alle keren een ph aangehouden van 6,5 - 6,8.

Temperaturen waren met lamp aan 28-29 toen het van de week erg warm buiten was zelfd de 30 aangetikt
    met lamp uit is de temperatuur 19-20 graden
    Lucht vochtigheid redelijk stabiel 35-45 %
    gister met dat natte weer f de 50% aangetikt
    Nu begon ik me eigenlijk af te vragen of het niet beter is om om de dag voeding te geven of 1 x per week.
    Iemand suggesties/tips

De dingen die mij opvallen is dat bij de Amnesia en Critical 1 die ik van de week geflushed/doorgespoeld heb de problemen geremd zijn.
    Bij de Critical 2 waarbij de zelfde problemen ontstonden en die ik niet geflushed/doorgespoeld heb zijn de zelfde problemen veel erger geworden.
    Verder zijn er een paar bladeren wat vergeelt bij de purple Haze maar niks schokkends.
    Ondanks deze problemen zijn de toppen echt lekker dik gaan zwellen Vooral de Purple Haze is echt een Sumo worstelaar aan het worden.
    De Amesia en Criticals lopen aardig gelijk op, Toppen hebben al aardig wat bruine haartjes en flink wat trichomes,
    Op de 420shop een betere scoop besteld dan ik nu heb dus ben benieuwd naar duidelijker beeld van de trichomes want kan dat met een 45x niet goed zien zonder de lens in de top te duwen.

Ik geef de Amnesia en Criticals nog een 2-4 weken..... Wat denken jullie ?

De purple haze is nog steeds dik aan het worden en hopelijk wordt die aankomende dagen ook nog lekker vettig van de trichomes,
    Er beginnen ook al enkele bruine haartjes te vormen.
    Ik geef de Purple nog wel een 6-7 weken....... Wat denken jullie ?

Ik denk ook dat het verstandig is om de Amnesia en Criticals alleen nog water te geven met een ph van 6.5 - 6.8.
    De Purple wil ik nog een week of 2-4 bijvoeden.

Filter....
    Ik heb een
    CanLite 425m3 koolstoffilter maar moet toch zeggen dat die niet altijd 100% geur vrij is
    Iemand suggesties voor een betere filter die wel 100% werkt..dan maar wat duurder.

Ohja Ik heb de lamp vandaag ook op 600 boost stand gezet

Ik hoop jullie weer wat leuk leesvoer bezorgt te hebben voor deze mooie dinsdag avond

Tips en suggesties zijn wederom weer zeer welkom.
    zijn er dingen die ik nog kan doen of juist niet moet doen ?

Ik ga de dames maar is van wat drinken voorzien, Daarna gaat een familie lid de grinder in,
    En vervolgens...

Chillingzzzzzzzzz

25-05-20 Alles.JPEG 25-05-20 alles zijkant.JPEG 25-05-20 Critical 1.JPEG 25-05-20 Critical 2.JPEG 25-05-20 Purple Haze.JPEG 25-05-20 Amnesia Haze.JPEG 25-05-20 Mix.JPEG

Last edited by GreenFuture; 1 week geleden.

Leave a comment:

• GreenFuture
    commented on 's reply
    ganjagast wat wordt er bedoeld met additieven ?
    Is dit zoals de lqiud seaweed die ik heb van GHE ?

• ganjagast
    commented on 's reply
    Met flushen/spoelen bedoelen we alleen nog maar water meegeven de laatste dagen niet zozeer flinke hoeveelheden water in een keer.
    Zou niet teveel verschillende producten gebruiken dat kan vaak me problemen geven dan dat het goed doet. Additieven zijn wat anders..
    Mooie toppen verder vooral de PH maar de Criticals mogen er ook zeker wel wezen

• GreenFuture
    commented on 's reply
    Zien er zeker al lekker uit en beginnen ook echt lekker te ruiken,
    De Criticals ruiken citroen achtig en de hazes ook maar ook een beetje gassy achtig
    Kan niet wachten om heerlijk te kunnen gaan genieten van deze dames

• losbramos
    commented on 's reply
    Die zien er lekker uit!
    Zover ik heb gelezen heb je richting het einde van de bloei meer bladproblemen omdat de plant de voedingsstoffen van het blad gebruikt om de toppen harder te laten zwellen.

• GreenFuture
    replied
    Dag 79
    En weer tijd voor een kleine update.

In mijn vorig verslag gaf ik aan dat ik de pk weer wou gaan geven 10ml op 1 liter per week zodat ik niet al te veel hoef te kloten.
    Na toch nog even goed nagedacht te hebben besloten dit gewoon licht iedere dag mee te geven in plaats van een hoop in 1 keer.
    ook na aanleiding van de comments heb ik dit besluit gemaakt, Gracias

Afgelopen vrijdag heb ik de Amnesia en Critical 1 doorgespoeld (Geflushed) met gewoon water (Ph 6,5 - 6,8)
    Dit net zolang gedaan tot er aardig wat water vanaf onder gesijpeld kwam, Niet te overdreven.
    De Purple en Critical 2 gewoon water gegeven met juiste ph.

Zaterdag ben ik gestart weer met licht de PK mee te geven.
    Ivm de flush van de Amnesia en Critical 1 heb ik alle 4 de dames maar 500 ML voeding gegeven, Normaal zou ik rond de 800 - 1000 ML vocht toedienen
    Wou het verschil weer een beetje recht trekken, Dit veroorzaakte wel dat bij de Purple en Critical 2 het blad onderin de volgende dagen slap begon te hangen.
    Het gewicht van de potten is nu weer redelijk gelijk.

Za. 2ml PK op 2 L - alle 4 de dames 500 ml
    Zo. 3ml PK + 1ml Liquid seaweed op 2.5 L - alle 4 de dames 600ml (De seaweed ivm het vele magnesium wat erin zit.
    Ma.5ml PK +2 ml seaweed op 4 L - alle 4 de dames 900 ml (hier kreeg ik het slappe blad vandaar de sprong naar 900 ml)

Vandaag wil ik alles 1 liter gaan geven met een verhouding van 6ml PK op 4 liter water.
    Zit te twijfelen om wellicht lichtjes Orgatrex hieraan toe te voegen 1 of 2 ml.
    De volgende informatie over Orgatrex heb ik van een site gekopieerd

(Orgatrex is ťťn van de vloeibare onderdelen van de bio-tabs voedingslijn, Je gebruikt het in de beginfase na het overpotten en als aanvullende voeding bij je BioTabs. De biovoeding voor cannabisplanten bevat alfalfa meel, gemixte molasses, kali vinasse, silicon oxide en steenstof als basis van opneembare micro nutriŽnten. Qua NPK verhoudingen is Orgatrex 5-1-5 NPK, met gebalanceerde hoeveelheden van Zn, Cu, Ca, Mn, Mg, S, Si and Fe.
    Gebruiksaanwijzing:
    Orgatrex is te gebruiken voor zowel de groei als de bloeifase. Schud de fles altijd voor het gebruik en meet vervolgens de gewenste dosering af. De standaard dosering is 2 milliliter per liter water. De biovoeding is voor wietplanten in pot alsook cannabisplanten in de volle grond.
    Een oplossing van water en Orgatrex is maximaal twee dagen houdbaar.)
    Het lijkt mij op zich goed dit ook licht toe te voegen maarja ik ben dan ook nog een echte noooob ( Tips>>??)

Zoals al vele van jullie aangaven is dat je toepassingen met een bio/organische kweek pas veel later ziet (6-16 dagen) dus ben benieuwd naar aankomende week.

Ondanks de problemen vind ik ze het nog aardig goed doen, De dames van RQS, Dus de Amnesia en de Criticals zijn al aardig trichomes aan het produceren.
    ook beginnen de toppen bruine haartjes te krijgen wat een goed teken is, En mooie dikke toppen
    Het huismerk zaadje,(De Purple Haze) blijft hierin nog een beetje achter maar daarin tegen worden de toppen wel echt HUGE!
    De Purple heeft vrijwel geen blad problemen,Onderin een beetje maar dit lijkt mij normaal tegen deze tijd.

Ik heb weer wat mooi beeld materiaal voor de liefhebbers
    excuus voor het HPS licht, Ik kwam net te laat thuis van me werk om zonder te kunnen maken.

19-05-20 Geheel.JPEG 19-05-20 Geheel 2.JPEG 19-05-20 geheel zijkant.JPEG 19-05-20 Top Amnesia Haze.JPEG 19-05-20 Top Critical 1.JPEG 19-05-20 Top dichtbij Critical 2.JPEG 19-05-20 Top Purple haze.JPEG 19-05-20 Close up top Critical 1.JPEG 19-05-20 Close up top Critical 2.JPEG

Leave a comment:

• ganjagast
    commented on 's reply
    Misschien wel beter geweest als je van die overactieve handjes hebt dan had je plantjes wel met rust gelaten ghehe.

Als ik het dus goed begrijp, Nooit dingen knippen in wat voor situatie dan ook tenzij je de dames wil gaan trainen naar eigen smaak. (toppen,Fimmen,Scroggen)
    Juist. Of als de rlv langdurig te hoog oploopt dan zou je eventueel wat extra blad kunnen weghalen.

En dood blad.. nee zeker niet. Deze meeste (99%) waren verre van.

• GreenFuture
    commented on 's reply
    Dam, en ik maar willen knippen haha.
    Ik had beter kapper kunnen worden denk :p
    Als ik het dus goed begrijp, Nooit dingen knippen in wat voor situatie dan ook tenzij je de dames wil gaan trainen naar eigen smaak. (toppen,Fimmen,Scroggen)

In ieder geval thanks voor deze comments guys, Weer geleerd wat je dus niet moet doen als je dood blad begint te krijgen.
    Zo groeien niet alleen de dames maar ik ook

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X