Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s eerste indoor ervaring - 3x Autoflower - Ronde 0

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kurk`s eerste indoor ervaring - 3x Autoflower - Ronde 0

    Korting op 420shop
    Setup:

    - Secret Jardin 60x60x120 Dark Street
    - Canlite afzuiging 450m3 met koolstoffilter en temperatuursensor
    - Mars Hydro SP250 - 250w Max output
    - 2x Secret Garden fan 16w

    Ladies:

    - RQS Royal Gorilla Autoflower
    - RQS Sweet Skunk Autoflower
    - RQS Northern Lights Autoflower

    Voeding

    - Bio Nova

    De dames werden allen op 19 februari ontkiemd en staan nu al enige tijd buiten en achter het raam te groeien. Ik meen de eerste witte haartjes te zien, maar ze zijn nog zeker niet in volle bloei geschoten. Ik kan ze verder buiten afbloeien en nieuwe zaadjes ontkiemen, maar wil niet meer te veel buiten zetten voor de buren (rijhuis) en wil het wat discreter aanpakken. Alles moeten ze 5-7 weken bloeien, met de Northern lights 6-7 weken volgens RQS. Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan geven onder de LED, al verwacht ik er niet overdreven veel van en hoop ik op al wat lekkers om te roken tijdens de eerste, volledige ronde.

    Ik heb enkel nog maar goede ervaringen met Bio Nova gehad en ik heb de volledige lijn besteld ( Autoflower supermix en PK 13+14 had ik nog, BN Roots, BN Zym, BN Xcel, The missing link). Ik zal nog niet te veel van alles extra behalve de supermix en pk 13+14 bijgeven, daar dit voor de volgende ronde bestemd is, maar waar nodig zal ik ze bijgeven.

    Tent:

    filedata/fetch?id=1491091&d=1586787239&type=thumb filedata/fetch?id=1491092&d=1586787239&type=thumb filedata/fetch?id=1491090&d=1586787239&type=thumb

    Dames:

    Royal Gorilla - RGA

    filedata/fetch?id=1491093&d=1586787267&type=thumb

    Sweet Skunk Autoflower - SSA

    filedata/fetch?id=1491095&d=1586787268&type=thumb

    Northern Lights Autoflower - NLX

    filedata/fetch?id=1491094&d=1586787268&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by kurkentrekker; 13 April 2020, 16:26.
    Ignorance is bliss

    #2
    Succes , heb 2 van deze soortjes ook in de koelkast liggen voor later, benieuwd naar het verloop ervan !
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Succes.

      Potje mag alsnog vol aarde.
      AFjes mogen allemaal samen in de tent.

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Daar maak je een heel goed punt man, bedankt!

      #4
      Kiek eens an wie er terug is
      WB en succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        WB?...Waar kan ik die
        goede man/vrouw vinden?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        WB = Welcome back

      #5
      Zo, eerste update!


      Even terzijde, deze ronde wordt voornamelijk een testcase om de lamp en kast te leren kennen en de omstandigheden optimaal te krijgen. Het is duidelijk dat ik hier nog heel veel te leren heb, vandaar, alle tips welkom en fijn dat jullie meelezen!

      De setup

      Mars Hydro Emmie

      Ik was aangenaam verrast toen ik de doos open deed en ik zag dat er reeds een verlengstuk van 2m aan de driver hangt, voor moest ik die buiten de tent willen hangen. Ik had al commentaar gelezen dat vorige modellen soms warm werden en dat het verplaatsen van de driver wel een verschil geeft, dus de noodoptie is een standaardkeuze geworden! Geen gedoe met eigen elektriciteitsaanpassingen, oef! De lamp schijnt heel fel, de dames smaken het heel goed.

      De temperatuur schommelt tussen de 18.5 en 26.5 graden. Wanneer de lamp aanstaat lijkt het moeilijk om rond de 25 te blijven, zonder de afzuiging op volle kracht te zetten. Ik merk precies ook een discrepantie tussen de temperatuursensor van de ventilatie en de meting van de hygrometer. Deze staat op 25 graden alvorens dat de ventilator harder begint te zuigen. Even wat spelen met de instellingen, elke dag wat lager zetten en zien wat het geeft.

      De LV is ook heel laag. Dit mag toch iets hoger zijn volgens mij, ik heb wat extra water in de kast gezet, maar het doet niet zo veel. Ik zou een humidifier moeten voorzien, maar wil niet te veel extra in de kast plaatsen. Kan ik de dames besproeien met een vernevelaar om het wat vochtiger te maken, voordat de lamp aanspringt?

      filedata/fetch?id=1492118&d=1587053244&type=thumb filedata/fetch?id=1492119&d=1587053264&type=thumb filedata/fetch?id=1492120&d=1587053264&type=thumb

      De ladies

      Ik heb de dames van een normale cyclus buiten, rond 16u, in de kast gezet en daarna de lamp om 00u00u laten aangaan om vervolgens 18u licht te geven. Misschien wat brutaal, maar de dames lijken het enkel maar goed te vinden. Ik heb het SCROG-net geplaatst om de hoofdtop wat tegen te houden en de zijtoppen meer naar boven te laten komen. Ik zal de hoofdtop nog proberen te binden waar mogelijk en voordat de echte bloei begint, maar de eerste witte haartjes zijn bij alles zichtbaar in de hoofdtoppen dus ik vermoed nog een dikke week voor de start van de echte bloei. Benieuwd wat het allemaal gaat geven.

      Nog wat foto's om het compleet te maken, tot de volgende! Sorry voor de slechte kwaliteit!

      filedata/fetch?id=1492123&d=1587053317&type=thumb

      NLA:

      filedata/fetch?id=1492124&d=1587053318&type=thumb

      RGA:



      SSA:

      filedata/fetch?id=1492122&d=1587053317&type=thumb

      Grtz


      Kurk
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 8 photos.
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Mars Hydro Emmie
        Mars Hydro Emmie commented
        Editing a comment
        Bedankt voor het delen!
        Mooie baby's, gelukkig opgegroeid met SP250 light

      #6
      Als de planten eerst buiten hebben gestaan, is er wel een grote kans dat je ongedierte mee hebt genomen de tent in. Ze hebben nu alleen geen toegang tot de vijanden uit de natuur. Ik zou ze dus wel behandelen met neemolie of iets..

      Voor de rest succes en veel plezier met je kweekje
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Jup, ik heb nog canna cure staan, vnv besproeien, net voor de lamp aangaat. Werkte heel goed buiten, ik hoop op hetzelfde resultaat binnen. Thx for the reminder !

      #7
      Is het niet lastig om LST toe te passen als dat net er al boven hangt?

      Planten zien er goed uit, succes!
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


        #8
        filedata/fetch?id=1492534&d=1587190075&type=thumb

        RGA

        filedata/fetch?id=1492538&d=1587190077&type=thumb

        SSA

        filedata/fetch?id=1492535&d=1587190075&type=thumb

        filedata/fetch?id=1492536&d=1587190076&type=thumb filedata/fetch?id=1492537&d=1587190076&type=thumb

        Grtz


        Kurk
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Stel de tijdschakelaar zo in dat de zes warmste uren van de dag het licht uit staat

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thx man, dat is inderdaad een goed idee. Het warmste temperatuur van de dag zou volgens de wetenschap rond 16u liggen. 13u-19u donker lijkt me dan wel goed? ik schuif vanaf vnv een uurtje op voor de volgende 3 dagen! Cheers!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          zijn toch autoflowers? Zou ze gewoon ineens omzetten, die paar uurtjes extra licht kunnen dan weinig kwaad lijkt mij vooral omdat er zat zijn die ze onder 24/0 hebben staan.

        #9
        filedata/fetch?id=1493058&d=1587299410&type=thumb filedata/fetch?id=1493052&d=1587299403&type=thumb

        RGA

        filedata/fetch?id=1493057&d=1587299410&type=thumb

        SSA

        filedata/fetch?id=1493056&d=1587299409&type=thumb

        filedata/fetch?id=1493054&d=1587299403&type=thumb filedata/fetch?id=1493053&d=1587299403&type=thumb
        Grtz Kurk
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 9 photos.
        Ignorance is bliss

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thx! Ik heb ze liggen, met ijkingsvloeistoffen, maar ga me niet te vele bezighouden in deze halve kweek. Ze moeten niet zo lang afbloeien en als ik de helft van de kweek het al niet gedaan heb, dan lijkt het me ook niet meer de moeite. LV en temp onder controle krijgen, das een andere zaak Cheers!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heb voor mijn kweekje 2 luchtbevochtigers gekocht, maar overal lees ik , alles uit zaad moet je niet letten op lv, maakt niet uit , behalve dan te hoog op einde bloei, kan dit? ik denk ook dat het bijna niets van verschil heeft gemaakt op duur of kwaliteit van de groei. En mijn temperatuur krijg ik doorheen de kamer gelijk door een extra ventilator bij te zetten , recht tegen over elkaar , beetje eigen bevindingen weeral hier lol.

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Ik weet het ook niet met zekerheid, maar een hoge LV in het begin van de kweek en lage naar het einde toe is toch wel veel voorkomend en lijkt me ook niet onlogisch, hoog tijdens de groei en laag tijdens de bloei, en ja het blijft nog wat zoeken hier en daar. Heb ook twee fans staan, Max temp kwam niet boven de 25 deze nacht en overdag, tijdens de donkere uren 18.7 minimum. Moet toch wat gelijker geraken tijdens de donkere uren. De verwarming laten opspringen in de kamer zou het moeten verhelpen, maar zeker af laten staan tijdens de lichturen. Deze week eens wat spelen met die schema's. Cheers

        #10
        Succes kurk
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #12
          Hallo growers

          De planten blijven wat flauw en triest uitzien. Heb de lamp op 60cm gehangen, ga even een paar dagen geen water meer geven, heb minimaal gegeven de laatste dagen. De bovenste laag is goed droog, als ik mijn vinger in de aarde steek voel ik nog wat vochtigheid, maar niet om te zeggen overdreven vochtige wortelbodem waardoor de planten krullen.

          Dit lichtschema kwam ik tegen van Mars, 60cm voor overgang groei/bloei lijkt me toch ok? Mag misschien toch nog iets lager?

          filedata/fetch?id=1494116&d=1587573511&type=thumb

          Mars Hydro Emmie Kan je bovenstaand lichtschema bevestigen voor de SP250? Deze heeft maar 1 stand, geen aparte Bloom en veg stand? Op de foto wordt de aangeraden hoogte aangegeven voor maximale lichtsterkte, verdeeld over een oppervlakte e.g. 12" (= 30cm) hoogte over een oppervlakte van 2`x4` (=60cmx120cm) geeft 1133 + 1025 + +1012 umol/m2.s . Begrijp ik de foto goed?
          Thx!

          Grtz Kurk
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by kurkentrekker; 24 April 2020, 22:47. Reden: Een vraag gesteld aan een forumlid
          Ignorance is bliss

          Comment


            #13
            Ik denk dat die afstanden in dat plaatje overeen komen met de standen van de lamp, niet zozeer met de fase waarin de planten zitten.
            Als je alleen de veg. stand aan hebt 18-24 inch en met de bloom 12 inch. (1 inch = 2.54cm)
            Als de lamp lager hangt heb je ook een kleiner oppervlak wat belicht wordt.
            Ik zou niet veellager gaan dan ze aanraden.
            Ik weet niet hoe het met deze lampen is, maar in het verleden waren de afstanden vaak wat aan de krappe kant met lightbleach als gevolg.

            Ik zou die twee fans wel omdraaien, omhoog laten blazen ofzo, plantjes houden absoluut niet van tocht in een kleine ruimte.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx Q, ik ga eens horen bij Emmie denk ik, misschien dat zij hier verheldering in kan brengen. De lamp heeft namelijk maar 1 stand, je kan niet tussen Veg of Bloom kiezen. Ik dacht dus dat de afstand op die foto overeenkomt met de lichtintensiteit die de planten krijgen op die afstand in de groei en bloei, en dat je in de groei kan kiezen op basis van de noden/eisen/comfort van de plant. Kan inderdaad zijn dat deze foto niet van mijn lamp is, maar ze staat wel duidelijk mee op de foto !

              Bij mij hangt de lamp nu op 60 cm. Ik had deze voordien op 40 hangen, maar omdat er toch iets mis lijkt te zijn met de flauwe blaadjes en vergeling van binnen/onderkant heb ik ze op 60cm gehangen (teveel warmte/licht). Ik reken vanaf vandaag de echte bloei, als ik dit interpreteer zou de lamp vanaf vandaag op 30cm mogen... Lijkt me precies toch wat overdreven op deze moment, hoger dan 60cm zal ik ze niet hangen.

              Onder de hoogte van de lamp staat dan volgens mij wat het bereik van de lamp is ( 12" geeft 2`x4` bereik (60cmx120cm), 18" geeft 3`x6` bereik (90cmx180cm).

              Ik dacht dat het net goed was voor beestjes en de groei/sterkte van de plant om de fans zo te hangen. Wederom bedankt voor de tips!

            #14
            Northern Lights Automatic

            IMG_3247.JPG IMG_3248.JPG

            Royal Gorilla Automatic

            IMG_3245.JPG IMG_3246.JPG

            Sweet Skunk Automatic

            IMG_3243.JPG IMG_3244.JPG


            Grz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment

            Bezig...
            X