Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganja’s ik kweek nooit meer van de zomer kweek 2020. 3X Kera Premium Diesel onder COB LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Vandaag voor het eerst salade gegeten met snoep tomaten die ik zelf heb gekweekt. De eerste trosje geoogst hmmja In het vervolg eet ik me salades wel weer met cherry tomaten..
    DSC_1444_copy.jpgDSC_1448_copy.jpg
    De paprika's gaan erg goed, had wel wat last van luizen die heb ik weggepest met Rogis wonderspray. Twee keren herhaald en daarna niks meer gezien. Werkt dus goed tegen luis.

    DSC_1445_copy.jpg
    Kon helaas niet alle fotos uploaden waar ze alle op te zien zijn. Moet daar nog wat voor verzinnen.

    Ess kijk dit bedoel ik met vakjes
    027_copy.jpg
    Ad usum proprium!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hey Ess Nee de tomaten heb ik zelf niet ontkiemd , heb het begin april gekregen. Wel zelf getopt en gedieft en of ik aar goed aan deed weet ik nog niet helemaal.. De paprika, zoals ieder jaar heb ik wel zelf ontkiemd. Had ook pepers ontkiemd maar die groeiden zo slecht dat ik die heb weggegooid.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Jaa toch. Ook leuk om te hebben.
      De zaden gebruiken voor volgend jaar en dan wel zelf ontkiemen

    #32
    UPDATE#6
    Ontkiemen; 72 uur
    Groei;
    24 dagen
    12/12: dag 11 vd 18

    Nou vandaag wel keurig op tijd, maar heb verder weinig te melden
    hier wat foto's

    Zonder licht aan. Zat netjes te wachten voordat het licht aanging.
    049_copy.jpg

    Had maar 30 sec de tijd daarna ging het licht aan.
    050_copy.jpg

    Watergiften;

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    04-06-2020
    Elk 150ml water
    pH 6.0
    EC 0,62
    TDS

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    05-06-2020
    Elk 500ml water + Silicium + CalMag
    pH 6.2
    EC 0,69
    TDS

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    06-06-2020
    Elk 500ml water + Powder Feeding Grow 0,8gr/L + Silicium + CalMag
    pH 6.3
    EC 1,69
    TDS

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Variac2 voor afzuiging: 115V

    Temperaturen gemiddeld;
    Nacht 21,2 / Dag 27,3

    Luchtvochtigheid gemiddeld:
    Nacht 59% / Dag 52%


    Jamzieman
    Dit was de oogst vd Northen Lights waren 2 plantjes allebei direct op 12/12
    De huidige drie premiums kunnen in vergelijking nog een stuk gotr worden vanwege het langer voor -groeien.
    151 - kopie.JPG152- kopie.JPG


    Fijne avond nog beste mensen! Auf Wiedersehen
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      ... met van die glittertjes?

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Kerstballen zijn altijd nog beter dan sneeuwballen, om over wintertenen nog maar te zwijgen

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      met kerstmis hang ik ze in de kerstboompjes hopelijk zie je er nog iets van,van die boompjes eh

    #33
    Lekker bezig weer !

    Ik speel juist weer met de gedachte om langer voor te groeien en vaker te toppen.

    Als ik mijn huidige ronde bekijk, die heb ik tig keer getopt en daarna zijn ze door de lamp getopt en die staan er prachtig op. Nog een week of 10 tot de oogst, denk dat ik over een week of 2 begin met zaaien en voorgroeien..

    Keep them green


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Precies Je bent bekend met mijn kameraad die wat meer ruimte heeft, die doet het ook iedere x zo, vaak toppen en wat langer voorgroeien en daar zijn de resultaten dan ook naar.

      Meestal hebben ze een klein weekje nodig om te kiemen, dan duurt het nog een paar dagen voordat ze echt gaan groeien, je bent zo 2 weken verder. Dan een weekje of 6 voorgroeien in het kleine tentje, ompoten, nog een weekje groeien en dan gaat de lamp om. Denk als ik zo wil hebben zonder voorgroeien dat ik ook gemakkelijk aan een week of 8 groei kom alleen dan staat het bloeihok vol.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Die heeft een mooie ruimte btw Iets groter, of beter gezegd breder als die van jou. Perfect voor scroggen en bredere planten kweken in het algemeen. Jij kan het makkelijk doen Flip en als je al een voorraad hebt, doen.

      Persoonlijk wil ik zelf nog eens een plant kweken in de dr60 en dan lang groeien, toppen scroggen etc. 20L pot. Kan evenveel dan wel meer ervan af halen als met 4 kleinere planten, moet het wel goed gaan

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Voorraad aanleggen is vaak een probleem, het beetje dag ik overheb gaat in een aparte doos voor olie. Maatje heeft nu 4 55 liter potten staan en we hebben het oppervlak met 30x220cm verhoogd. Tevens nog een 40 liter pot met een White Widow erbij gezet. Ben benieuwd waar hij op uitkomt deze ronde..

    #34
    Die rechts achter word echt een monster denk ik haha.

    heerlijke perfecte toppen hoeveel heb je er nu vanaf gehaald?
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hoop het Zou zomaar kunnen dat de dame rechts het grootste wordt uiteindelijk was vorige keer ook zo, bleef al die tijd klein en dan bam daar ging ze.
      De laatste ronde neem ik aan? Geen idee man heb niet gewogen deze keer aangezien ik nu al zeker twee x de 1:1 heb behaald. Is niet meer van belang tenzij ik een nieuiwe lampje zou gebruiken. Maar het Leek erop dat het iets meer was als bij de serious, dus zou ongeveer +/-220 gram wezen.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Kijk dat is de moeite waard kameraad netjes man.

      Apart he 1 plant ineenkeer doorgaat tegenover de rest

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Tnx bro
      Ja soms schrijf je het af, geef het toch even de tijd en dan blijken ze veel meer in hun mars te hebben als gedacht.
      Wat het ook nog een beetje weggeeft zijn de nieuwe setjes bladen die nog doorkomen. Als ik nu kijk naar de twee links en dan die van rechts dan heb ik het vermoeden dat de dame rechts nog wel langer zal doorgroeien. Kijken of mijn vermoedens dan bevestigd worden.

    #35
    Yes Ganjagast met zijn mooie kiekjes.. Ik volg!
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Wees welkom Ital
      Thanks!

    #36
    IMG_20191026_200122.jpg en deze dan Italbri?

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hoogste tijd dat je een verslag gaat beginnen Mooi veldje weer rreppell

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ouwe foto, ganjagast.

      Le ambiance, weet je nog!?

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ja nu je het zegt. Ik heb het eerder voorbij zien komen

    #37
    Hii

    Wat een heerlijk verslag Ganja, de informatie en die stunning fotos!

    De dames zien er wel goed uit zeg!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hoooi
      Tnx man goed om te horen!

    #38
    UPDATE#7
    Ontkiemen; 72 uur
    Groei; 24 dagen

    12/12: 18 dagen
    Bloei: dag 2

    Yow fawaka!

    Sinds maandag kan ik gerust zeggen dat ze volop aan het bloeien zijn en dat de strek er wel uit is. Denk dat plantje #2 alleen nog wel wat zal door strekken, kijken voor hoe lang nog en of die uiteindelijk de grootste vd drie zal worden.

    Het weer. Dat het wat aan de warme kant is merken we alle wel en konden we allemaal wel verwachten rond dit tijd van het jaar logische, maar de extreem hoge luchtvochtigheid had ik niet verwacht. Heb nu uitschieters gehad van 83% wat veeeel te hoog is natuurlijk. Damn.
    Wat nu erg van belang is, is voldoende circulatie van lucht, ik heb de grote fan ook maar aangezet voor voorlopig, wel gedimd. Indien nodig verwijder ik extra blad. Aantal bladen en scheuten waren al verwijderd al zou je dat niet zeggen gezien de fotos ghehe Nou, op naar de foto's


    COLLAGE7.jpg

    Het flink strekken kan trouwens ook te linken zijn aan de hoge temperaturen. Maar vind het niet erg zo zitten de toppen niet te dicht op elkaar mooi meegenomen.

    058_copy.jpg059_copy.jpg

    Vanwege de hoge luchtvochtigheid was ik dus ook genoodzaakt wat minder water mee te geven als dat ik zou willen sinds 12-06-2020.
    Inlaat lager, afzuiging hoger nu, een ontvochtiger erin +extra blad verwijderd en vandaag lamp gedimd naar 120W

    Watergiften;
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    07-06-2020
    #1 110ml water #2 100ml water #3 100ml water
    pH 6.1
    EC 0,66
    TDS 347
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    08-06-2020
    Elk 620ml water + Si + CalMag 0,2ml/L
    pH 6.2
    EC 0,67
    TDS
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    09-06-2020
    #1 630ml #2 600ml #3 620ml + PF Grow 0,8gr/L + Si + CalMag 0,3ml/L
    pH 6.3
    EC 1,74
    TDS 858
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    11-06-2020
    #1 550ml #2 510ml #3 550ml + CalMag 0,2ml/L
    pH 6.4
    EC 0,74
    TDS 377
    12-06-2020
    Elk 250ml water
    pH 6.2
    EC ???
    TDS ???
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    13-06-2020 !!EC en TDS moet lager!!
    #1 520ml #2 520ml #3 510ml + PF Long Flower 1gr/L + Si + Calmag 0,2ml/L
    pH 6.3
    EC 1,89
    TDS 1033
    14-06-2020
    Elk600ml + PF Grow 0,1gr/L + Si + Calmag 0,3ml/L
    pH 6.4
    EC 0,86
    TDS 444


    Afstand plant <--> COB LED: 30215V
    Variac2 voor afzuiging: 125V (Hoger kan niet ivm geluid overlast tijdens het slapen!)

    Temperaturen gemiddeld; Hoog!
    Nacht 23,1 / Dag 28,9

    Luchtvochtigheid gemiddeld: Hoog!
    Nacht 73% / Dag 57%


    Random pic time
    Twee AFjes die nu achter het raam ontkiemen. Zijn voor een kennis bestemd.

    dt_IMG_0823_01_copy.jpg

    Nog een foto uit de oude doos van een kweek in 2018. Zaden gekregen van BackYardPlant
    dt_118 - kopie.jpg

    Tot later of straks eigenlijk
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ziet er allemaal weer super uit makker zijn goed gegroeid.Laat die toppen maar groeien en zwellen.
      Die strawberry diaquiri ziet er om op te eten uit.Ook een sterke aardbei smaak?Ik heb de strawberry cough gehad man wat een lekker rokertje was dat,daar ga ik ooit ook nog is een tent mee vullen.

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Wauw lange Jannen eh Jannie's... ik vind het wel wat hebben die lange nekken. Gaat nog warmer worden de komende dagen hopen dat de LV wat omlaag gaat.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      @Ess
      ai mooi mooi

      @Takketoelli
      Vandaag toch een goede waterbeurt gegeven man. Kleinere potten, ik moest wel. Verder idem dito. Helaas balletjes gevonden bij het snoeien zal foto zo uploaden.

      @Jamzieman
      Tnx gab. Ja mooie toppen waren het, mooie structuur en de kleuren Ojaa een geen foxtails Was een lekker rokertje en ik vond ze meer naar kersen ruiken/smaken eerlijk gezegd.
      Strawberry cough heb ik eerder gerookt en die vond ik dan wel meer naar aardbei smaken goed wietje knalde er ook wel in. Staat trouwens ook in mijn verlanglijstje. Heb een grote lijstje trouwens ghehe tjah kan maar 4 per kweek kwijt.

      @Italbri
      Tnx ital.
      T weer Lekker voor mij maar voor de plantjes wat minder. Het is een flinke uitdaging en ik wist waar ik aan begon. Probeer het gewoon af te ronden en anders moet dit voor eens en altijd een wijze les wezen geen binnenkweek vd zomer kan dan helaas niet in huize ganja

    #39
    Mooi zo. Plantje rechts kun je misschien wat ophogen?
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hey Rodigan leuk dat je meekijkt.
      Ik had het vermoeden dat die uiteindelijk toch wel net zo lang zou wezen als de andere twee. Twijfel nu ondanks dat ze nog wel wat strekt. Zou dan aankomende zondag verhogen als het verschil te groot zou blijven.
      Last edited by ganjagast; 18 June 2020, 01:08.

    #40
    Het ziet er weer prachtig uit, ganjagast
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Precies dat wat tomaten aangeeft, ik zou haar ook verhogen en meer op gelijke hoogte brengen. Ontvochtiger zou ik eruit laten geeft alleen maar warmte en beetje hoge lv kunnen ze nu best nog wel hebben. Vanaf week 5/6 bloei, wanneer de toppen gaan uitdijen zou ik me daar pas zorgen om gaan maken.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Yow Tomaten. Als het verschil te groot is dan wel, en nu zit er toch wel aardig verschil in hoogte maar als die dame rechts zondag ver achterblijft zal ik die verhogen. Zij strekt namelijk nog wel wat en is ondertussen weer wat cm langer. Bij de NL zat er ook aardig verschil in hoogte/grootte btw maar de top was goed dik geworden.

      @mafferd
      Heb een meting gedaan met ontvochtiger aan en uit. Verschil is letterlijk 0.9 graden dus die kan ik wel blijven gebruiken en het helpt goed tegen de vochtigheid. Staat trouwens aan zodra het licht uit is. Klopt verder wat je zegt hoor maar vanwege de extreme vochtgehalte vooral als de lamp uit is beter gebruiken.

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Top ganjagast.

    #41
    Goh, hoe zou het eigenlijk met kroket gaan!?

    Met zijn hersenpudding en zijn rookwaar!

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Idd lang geleden dat we kroketje hebben gehoord.
      Hopelijk gaat die goed.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij is 3 uur geleden nog op de site geweest, maar effe zwaaie................... neuh.

      Da's dus 1 puntje van zijn tegoed af!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hehehehe

    #42
    Ondertussen vragen wij ons af, hoest met ganjagast !?

    Nounounou.......?

    Comment

    Bezig...
    X