Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

Korting op 420shop

De eerste volledige ronde in mijn tentje! Thanks for Reading!

Dit hadden we eigenlijk al van bij het opzetten van de tent moeten doen, maar beter laat dan nooit. We gaan proberen er een geslaagde eerste ronde van te maken en zeker proberen om niet dezelfde fouten te maken!

Onveranderde Setup, ditmaal met juistere gegevens :

- Secret Jardin 60x60x120 Dark Street
    - Canlite afzuiging RK125L 350m3 met koolstoffilter en temperatuursensor - 65w
    - Mars Hydro SP250 - 242w Max output
    - 2x Secret Garden fan 16w
    - 6x 5 gallon pouch

Ik heb Pouches van 5 Gallon = 18L gekocht, maar heb er 4 - 4,5 zakken Plagron Lightmix (binnengesmokkeld vanuit NL!) in gekregen = 33L-35L aarde per zak. Het was wat proppen in de tent, maar het lijkt allemaal net te passen. Ik heb de inlaat van de tent ook wat ruimte gegeven zodat er zeker voldoende lucht aangevoerd kan worden.

Ik zou ook eens moeten controleren of de lamp wel op maximum capaciteit brand en eigenlijk de driver buiten de tent moeten verplaatsen. Dit zal toch wel wat warmte besparen en veiliger in het algemeen zijn. Projectje voor dit weekend?

Ik zal de dames toppen/fimmen op de 4e node en een Scrog-netje plaatsen na de tweede keer toppen, en hopen dat het net zich mooi vult. Wanneer er iets meer dan 50% van het net vol is, is het plan om over te schakelen op 12/12. Dat geeft ze nog voldoende tijd om 10 dagen over te schakelen en het net hopelijk vol te maken. Alle soortjes zouden goed zijn voor een scrog.

Voeding

- Bio Nova Super Soil Mix
    - Bio Nova PK 13-14
    - Bio Nova BN Zym
    - Bio Nova The Missing Link
    - Bio Nova BN Roots
    - Bio Nova BN X-cel

Ladies:

2x elks 15 Mei ontkiemd:

Er waren ook nog 2 White Windows geprobeerd om te ontkiemen, maar deze waren al even oud en hadden een colour coating van de greenhouse errond. Ze zijn niet ontkiemd. De coating brak niet vanzelf af in water en na het plaatsen in de vochtige grond gebeurde er niets. Ik heb ze nogmaals in water gelegd, maar ondertussen ook al opgegeven. Ik heb nog 2 white rhinos met colour coating, kan ik waarschijnlijk hetzelfde van verwachten. Mijn nieuw bestelde zate van the greenhouse kwamen zonder colour coating, oef.
    Schermafbeelding 2020-05-22 om 22.53.13.png

Schermafbeelding 2020-05-22 om 22.53.53.png

Schermafbeelding 2020-05-22 om 22.53.38.png

Er staat ook nog AMS voor buiten voor te groeien:

18 Mei

IMG_3504.JPG image_362558.jpg

21 Mei

IMG_3519.JPG

Links 2x Jack Herrer - Midden 2x Blueberry OG - Rechts 2x Purple Bud - AMS in het kleine potje ertussen, tijdelijk

IMG_3540.JPG

Ik hoop dat de Purple Bud rechtsonder nog wat groei inhaalt, mini plantje, misschien verplaats ik haar nog wel naar het midden als ze echt achter blijft. Even afwachten. De rest ziet er goed uit, ze beginnen allen aan de eerste node!

Temp was afgelopen nacht en overdag tussen 20.8 en 27.7. Ik heb de sensor op een iets hogere temperatuur laten afzuigen vanwege de warme dagen. ALs het 28 buiten is en je die lucht aanzuigt, is het niet zo makkelijk dit omlaag te krijgen. Meestal is de ruimte wel koel, zeker nachts, maar als ik de deur overdag laat open staan dan warmt het toch aardig op.

LV tussen de 43% en 73%. Nog geen goede plaats/hanger gevonden, moet ook nog iets beter op gevonden worden om deze tussen het bladerdek te laten meten, alsook de temperatuursensor van de fan.

De lamp staat nog steeds op 18/6, ik hoop ze over een goeie maand over te kunnen schakelen. Zal weer wat temperatuur in de vroege ochtend en avond schelen op warme dagen, hopelijk doet het niet al te gek tot dan, al zijn de voorspellingen droog en wel goed voor de tuin!

Watergift, heel belangrijk. Ze staan nog in een kokosplug dus de hoofdkluit zou water moeten zuigen, ik heb gisteren 5ml op de plug en 10ml errond gesproeid in een uiteenlopende cirkel. Vandaag hetzelfde herhaald en iets meer water aan de rand van de pot gegeven. De potgrond voelt ook niet 100% droog als ik naar onder voel, maar ik wil zeker niet teveel geven. Beter te weinig als teveel heb ik al gemerkt! Ik zou al wat BN Roots kunnen bijgeven, maar ben wat voorzichtig met extra voeding. Ik ben ook al spaarzaam met de 150L regenwater die in mijn ton overblijft. Ik hoop dat die nog wat gevuld geraakt om de zomer door te komen. De groentjes, fruit, munt en rozen in de tuin krijgen vanaf nu kraantjeswater. Het lijkt er op dat we weer een warm voorjaar en een goeie zomer tegemoet gaan. Die zal ik voornamelijk in mijn kot spenderen!

De PH en EC meter worden morgen ook geijkt en in gebruik genomen. Ik heb gedemineraliseerd water om deze af te spoelen. Ik zal ook een paar druppels ijkingsvloeistof in de dop van de meters kappen, om deze vochtig te bewaren. Ben er nog niet helemaal uit hoe vaak ik zou ijken, er wordt aangeraden na elke meting, maar dat vindt ik precies wat overdreven. Ik zal regelmatig wat metingen doen op het regenwater en deze telkens als richtlijn voor een accurate meting houden, voor zover mogelijk en me ok lijkt. Kraantjeswater zit toch altijd binnen ongeveer dezelfde waardes? Ik zal het snel zelf ondervinden! Ik bestel binnenkort ook nog extra ijkvloeistof!

Dat was het weer! Tot de volgende update of ergens in de comments!

Grtz Kurk
    Attached Files
    Ignorance is bliss

ph en ec meters afspoelen met kraanwater niet met demiwater en zet ze daarna in de bewaarvloeistof bin there done thatvan demi water gaan ze echt kapot vraag me niet waarom
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

• kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Ok ok, kraantjeswater wordt het! bedankt!

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Opletten met bewaarvloeistof die kristaliseert dus controleer je ph pen als je m een tijdje niet gebruikt

• GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      Handig om te weten, lees namelijk overal dat demiwater gewenst is. leuke business dus

Goede avond aan allen! Zondagse update, niet veel te melden!

Ontkiemd: 15/03
    Boven: 18/03
    Licht: 18/6

Groei: Dag 6
    LV: 45%-65%
    Temp: 19.4 - 27.2

De dames stellen het goed. De voorste Purple Bud blijft wat achter. Geen water meer gegeven sinds ze in de zak werd gezet, grond voelt nog vochtig genoeg aan naast de plug. Ik geef haar nog een paar dagen recuperatie. Als er niet veel verandering in komt, dan neemt mogelijk de A.M.S haar plaats over in de pouch en gaat de purple evt naar buiten of in de vuilbak. De rest heeft ook geen water meer gehad, zij groeien op hetzelfde niveau, de 2e set bladeren begint vorm te krijgen.

Na wat research op het forum ga ik proberen de 4way-LST methode proberen toe te passen. Modest heeft een interessant artikel vertaald, ik ga mijn best doen om deze techniek toe te passen! Link hier ! Dat wil zeggen beginnen toppen op de 5e node. Na 3x toppen zal het hopelijk voldoende zijn om het net te spannen en een mooie volle scrog te hebben. We bekijken uiteraard wat de dames er zelf van vinden en hoe ze reageren op het "mishandelen". Alle soorten zouden goed zijn voor scrog volgens de zaadbank, Let`s see!

Links Jack Herrer`s

IMG_3608.JPG IMG_3609.JPG

Midden Blueberry OG`s

IMG_3610.JPG IMG_3611.JPG

Rechts Purple Bud`s

IMG_3612.JPG IMG_3613.JPG

Kleine pot - A.M.S.

IMG_3614.JPG

IMG_3607.JPG

Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

Comment

Succes
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

Ik schuif me stoeltje hier ook aan.
      Wil in mijn volgende ronde scroggen gaan proberen/leren
      Ben dus erg benieuwd naar dit verslag
      Mooie keuzes zaden ook,
      Succes met de kweek

Comment

• kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Thx! Ik probeer de verwachtingen in te lossen en een mooie scrog neer te zetten!

Fijn om te merken dat er toch nog iemand m'n topic leest, zou het dringend nog eens moeten updaten .

Staar je niet blind op de 5e internode, ikzelf top hier de eerste keer na het eerste 5-vingerige blad (meestal de 3e internode).
      Die 27 graden mogen wel wat lager nu ze nog zo klein zijn, bij de eerste Jack Herer zie je dat die er een beetje last van had.

Heb je zaaigrond gebruikt of steken ze direct in de supersoil? Want dan kan dat wel een hevige schok zijn voor de dames. No worries, groeien ze wel overheen.
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

• GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        Je benoemde al eerder dat je een topic zou hebben dat gaat over scroggen,
        Heb je hier een linkje van voor mij,
        Dan zal ik die is even goed door lezen

• Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        De link zit hier ergens in post nummer 3.

• kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Het was me alleszins heel leerrijk, ik ben je alvast heel dankbaar ervoor! Enkel laadden de foto's niet goed in het topic bij mij, waardoor ik ook in het engelse topic heb moeten rondkijken (Mac zeker?), maar dat was zeker geen probleem.

Ik dacht altijd dat het vanaf de 4e internode ok was voor een kleine plantje, maar die 5e werkt precies ook wel goed als je de foto en resultaten in de engelse versie ziet. Ik zal de bladeren in het oog houden en zien wanneer 5 of meer vingers zichtbaar zijn, dat lijkt me inderdaad een betere indicatie voor het eerste topmoment.

Klopt van de warmte, vlak nadat de lamp om 19u aanspringt moet de afzuiger wel zijn werk doen totdat het voldoende afkoelt buiten en in de kamer. Hij stond boven de 25 en de sensor meet met ook niet altijd even exact tov de thermometer. Ik zet hem onder de 25! Met de bloei en de lamp op 12/12 is dit verholpen natuurlijk.

Ze zitten allen in Plagron lightmix, dus qua schok valt dat hopelijk mee, niet te zwaar bemest. Ik twijfelde om eerst nog over te potten naar een kleiner formaat voor betere wortelvorming en watergift(Zoals de AMS nu), maar toch gekozen voor zo weinig mogelijk stress en ineens de grote zakken in!

Thx for the insight, much appreciated! Grtz

Succes met de kweek Kurk!
      Ad usum proprium!

Comment

Weeral een paar dagen geleden hier

Groei: Dag 9
      LV: 42%-59%
      Temp: 21.1 - 27.8

Vandaag de voorste Purple Bud uit de pouch gehaald en verpot naar een kleinere pot. Ze had nog maar amper wortels aangemaakt, een paar wortels kwamen nog maar door de plug. Volgens mij bleek de grond veel te nat voor haar. De potgrond was allesbehalve droog vanuit de zakken en ik heb daar niet goed op gelet, 1 watergift na verpotten gedaan en dat bleek al te veel voor haar.

De A.M.S. in de pot dan maar in de pouch gezet, aarde omgewoeld zodat er toch wat meer droge aarde onderaan kwam, ik hoop dat zij het aangenamer vindt! haar wortels waren al wel goed verspreid over het hele potje. Haar stam was wel tegen de grond gevallen, maar lijkt me geen stamrot, enkel te weinig water. Ze kreeg ook amper water zoals al de rest in de pouches, maar zij had het wel nodig. Ze is begonnen aan haar eerste 5 vinger blad.

De achterste Jack lijkt het ook nog steeds te warm te vinden en blijft ook iets achter, het blad verkleurt ook. Ik hoop dat ze het haalt, we laten haar nog een paar dagen proberen.

De rest is bezig aan hun 3 vinger blad, ze lijken allen toch ook wat teveel water in de pouch te hebben. Ik woel de grond aan de kanten wat om en pik met een priem rond de wortels om wat zuurstof in de aarde te krijgen.

Moeilijk om de temp laag te houden vlak nadat de lamp aangaat. De kamer waar de tent staat is naar het westen gericht, dus vangt heel de dag wel wat warmte van de zon. Niet ideaal, het gaat nog een uitdaging worden op echt warme dagen. Ik gein te begrijpen waarom iedereen afraadt om in de zomer te kweken, maar we geven niet op. Misschien kleine airco om toch maar wat koelere lucht aan te zuigen, maar we bekijken het nog even verder. Ik bedenk met ook dat de afzuiger op volle kracht 350m3 lucht verplaatst, terwijl er maar lucht aangezogen wordt door een 12,5mm gat. Als ik het goed heb begrepen wordt er dan 12,5x12,5x3,14= +-500m3 lucht aangezogen, terwijl dat eigenlijk het dubbele (3x inlaat tov uitlaat) zou moeten zijn. Das lang niet voldoende. Trekt de tent ook lucht aan langs de rits als die gesloten is? Er zit rondom de tent een volledige rits. Ik kan de rits wel wat open staan aan de voor en achterkant van de tent, omdat er voor de tent een verduisteringsgordijn hangt. Ik zal eens zien wat het geeft.

Paar plaatjes:

IMG_2441.jpg

Jack Herrers

IMG_2443.jpg

Blueberry OG

IMG_2444.jpg

Purple Bud (bovenste op de foto met 2)

IMG_2446.jpg IMG_2445.jpg

A.M.S. Onderste

IMG_2445.jpg

Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

Comment

Het begin is er al. Stoeltje staat klaar

Suc6 met de meisjes en kweek.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Hi folks

Groei: Dag 11
        LV: 31%-47%
        Temp: 21.2 - 30.7

Het blijft redelijk warm worden in de tent. Had niet gedacht dat het zo gemakkelijk boven de 30 zou geraken, terwijl de temperatuur buiten toch nog redelijk laag is. Ik heb geprobeerd om de rits onderaan van de tent aan de zakken wat extra open te zetten. Er schijnt minimaal licht door, maar dat wordt opgevangen door het gordijn. Ik weet niet of het daardoor komt dat het zo warm werd. Hopelijk morgen meer onder controle. Ik heb ook isolatie aan de buitenkant van de tent rondom gezet. Misschien houdt dit de warmte ook te lang vast? Ik heb de lamp ook een paar cm hoger gehangen, zodat er toch nog voldoende afstand is. Mogelijk dim ik de driver dit weekend en kijk ik wat dat doet aan de temperatuur. In de groei mag het iets minder zijn.

Enkel de Jack achteraan blijft slechte groei vertonen. Ook de purple blijft achter, ik heb een klein worteltje beschadigd met het verpotten, duidelijk zichtbaar door de verkleuring op de logblaadjes. Mogelijk verdwijnen ze dit weekend uit de tent. De rest doet het in mijn ogen vrij ok. De A.M.S. lijkt me het verste, enkel bij haar begin 5 vinnervig blad gespot. Mogelijk dit weekend een eerste keer toppen bij haar, onderste twee nodes dieven en zien wat het geeft. Mogelijk zet ik haar alleen in het midden en de rest rondom rond. Ze kregen nog geen water, en ik denk ook niet dat het de volgende dagen nodig zal zijn. Het wordt wel warm, maar de grond in de zakken blijft vochtig. Ik heb ook geen wortelstimulator gegeven, dit zal mogelijk bij de eerst volgende watergift worden gegeven, mogelijk ook niet. Wil zeker niet te veel voeding geven deze ronde, goede voornemens, weet je wel...

Paar foto's:

Jack Herrers

IMG_2452.jpg

Blueberry OG`s

IMG_2453.jpg

Purple boven en in kleine pot, AMS onder

IMG_2454.jpg

Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

Comment

• kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thx Waldpiek ik denk dat ik dat inderdaad al meer gehoord en gelezen heb, maar ik probeer het in de eerste fase toch wat hoger te houden, en tijdens de bloei laag! Grtz

• GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          haha eerder een domme Nederlander maar 40 tientjes is inderdaad 400 Ekkies bedoelde 4 tientjes (40 Euro) excuus.
          Waldpiek ik dacht dat het bij zaailingen altijd van belang was om hoge lv aan te houden?
          kurkentrekker wat je ook nog zou kunnen proberen om hogere lv te krijgen is je afzuiging wat lager zetten (mits mogelijk)

• kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Ja de afzuiging is nodig voor de temperatuur onder controle te houden met de lamp aan (18u), springt om de 5-15min aan niet altijd even lang, afhankelijk van de temp buiten. Tijdens de donkere periode staat deze altijd op de allerlaagste stand.

Fijn lang weekend allen! Wat gaan we weer allemaal doen... Juist ja, niet veel, updaten mijn verslagje maar.

Misschien een kleine quiz om het weekend te beginnen?

Zoek de fout/ het verschil :

IMG_2455.jpg

Juist ja, een thermo geeft 28.2 aan, de andere 24.7. Ze stonden de hele nacht naast elkaar in de tent. Ik denk toch dat een van de twee een afwijkende waarde vertoont. De Beurer is ook al een aantal jaar oud en heb ik onlangs voorzien van een nieuwe batterij, dus ik denk dat het helemaal niet zo warm werd als ik eerst dacht. Hopelijk. Een derde weerstation van buiten zal hopelijk een indicatie of gemiddelde kunnen geven.

Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

Comment

• GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          IK vroeg me ook al af hoe dit kan dat je afwijkende waardes ziet terwijl de meters zo goed als bij elkaar staan,
          maaar wellicht weet ik in deze situatie het geval.... Ik heb ook die Beurer thermometer en volgens mij meet die vanaf de achterkant.
          Jij heb hem op de foto plat liggen dus wellicht meet die daarom niet goed omdat er geen goede luchtstroom door de meter heen komt,
          je zou kunnen testen of de verschillen nog steeds zo groot zijn als je hem recht op zet

hi folks

Groei: Dag 12
        LV: 25%-48%
        Temp: 21.1 - 27.1

Problem solved met de thermos. 1 vertoond een afwijking van bijna 3 graden, wat dus helemaal geen overvloedige temperaturen geeft als ik dacht. Die zal niet meer gebruikt worden. 5 dames hebben vandaag hun hoofd eraf zien komen. Bij de een al meer secuur als de andere gedaan, bij de ams en de blueberry og misschien wat brut te veel eraf getrokken, maar komt wel goed. Ze hadden allen een 5 vinnervig blad aangemaakt, de een al kleiner dan de andere.

Morgen verdwijnt de Jack die wat achter blijft uit de tent, samen met de purple Bud zorgenkindjes. Ik ga ze proberen inleven te houden en mogelijk weggeven of een plaatsje in de tuin voorzien, maar ze hebben het lastig binnen.

Jack Herrers

Voor
        IMG_2506.jpg IMG_2507.jpg IMG_2508.jpg
        Na
        IMG_2517.jpg

Blueberry OG`s

Voor
        IMG_2509.jpg IMG_2510.jpg IMG_2511.jpg

Na
        IMG_2519.jpg IMG_2520.jpg

Purple Bud

Voor
        IMG_2514.jpg

Na
        IMG_2522.jpg

A.M.S

Voor
        IMG_2515.jpg

Na
        IMG_2521.jpg

Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

Comment

Groei: Dag 15
          LV: 34%-54%
          Temp: 21.2 - 28.0

De LV meter is tegen de grond gegaan en reset zichzelf bijna elke keer als ik dat ding aanraak. Niet echt de beste move, maar ze overleeft het nog wel een ronde. Bij onze vriend Ali een paar besteld, hopen dat dat snel hier is, gezien de crisis, we wachten geduldig af.

De dames doen het goed, ze zijn hersteld van het toppen, bij sommige al beter en aardiger gelukt dan andere. Ik laat ze nog een paar dagen groeien om ze dan tegen de grond te binden. Beetje vergeling bij het blad dat ik heb weggeknipt (nieuwe blaadjes), lijkt me normaal. De aarde is nog altijd goed vochtig, maar heb al regelmatig de kanten wat omgewoeld en het begint droger aan te voelen. Vanaf nu laat ik de aarde met rust, tenzij het is om even wat dieper te voelen. Ze hebben sinds de eerste watergift (11 dagen geleden) niets meer gekregen, en lijken het ook nog zeker niet nodig te hebben. Ik had nog wat wortel stimulator maar door de natte ondergrond heb ik deze nog niet gegeven. als het wat droger wordt kan het eventueel, maar momenteel is het goed zo.

BB OG#1

Jack Herrer

BB OG#2

Purple Bud

A.M.S

bove links BBOG#1, rechts daarnaast Jack, daaronder BBOG#2, daaronder Purple Bud, linksonder A.M.S (op de foto bekeken)

Grtz Kurk
          Attached Files
          Last edited by kurkentrekker; 1 dag geleden.
          Ignorance is bliss

Comment

• GreenFuture
            GreenFuture commented
            Editing a comment
            Zien er goed uit en groeien lekker door... lekkaah bezig

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X