Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

    Korting op 420shop

    De eerste volledige ronde in mijn tentje! Thanks for Reading!


    Dit hadden we eigenlijk al van bij het opzetten van de tent moeten doen, maar beter laat dan nooit. We gaan proberen er een geslaagde eerste ronde van te maken en zeker proberen om niet dezelfde fouten te maken!


    Onveranderde Setup, ditmaal met juistere gegevens :

    - Secret Jardin 60x60x120 Dark Street
    - Canlite afzuiging RK125L 350m3 met koolstoffilter en temperatuursensor - 65w
    - Mars Hydro SP250 - 242w Max output
    - 2x Secret Garden fan 16w
    - 6x 5 gallon pouch

    Ik heb Pouches van 5 Gallon = 18L gekocht, maar heb er 4 - 4,5 zakken Plagron Lightmix (binnengesmokkeld vanuit NL!) in gekregen = 33L-35L aarde per zak. Het was wat proppen in de tent, maar het lijkt allemaal net te passen. Ik heb de inlaat van de tent ook wat ruimte gegeven zodat er zeker voldoende lucht aangevoerd kan worden.

    Ik zou ook eens moeten controleren of de lamp wel op maximum capaciteit brand en eigenlijk de driver buiten de tent moeten verplaatsen. Dit zal toch wel wat warmte besparen en veiliger in het algemeen zijn. Projectje voor dit weekend?

    Ik zal de dames toppen/fimmen op de 4e node en een Scrog-netje plaatsen na de tweede keer toppen, en hopen dat het net zich mooi vult. Wanneer er iets meer dan 50% van het net vol is, is het plan om over te schakelen op 12/12. Dat geeft ze nog voldoende tijd om 10 dagen over te schakelen en het net hopelijk vol te maken. Alle soortjes zouden goed zijn voor een scrog.

    Voeding

    - Bio Nova Super Soil Mix
    - Bio Nova PK 13-14
    - Bio Nova BN Zym
    - Bio Nova The Missing Link
    - Bio Nova BN Roots
    - Bio Nova BN X-cel

    Ladies:

    2x elks 15 Mei ontkiemd:

    Er waren ook nog 2 White Windows geprobeerd om te ontkiemen, maar deze waren al even oud en hadden een colour coating van de greenhouse errond. Ze zijn niet ontkiemd. De coating brak niet vanzelf af in water en na het plaatsen in de vochtige grond gebeurde er niets. Ik heb ze nogmaals in water gelegd, maar ondertussen ook al opgegeven. Ik heb nog 2 white rhinos met colour coating, kan ik waarschijnlijk hetzelfde van verwachten. Mijn nieuw bestelde zate van the greenhouse kwamen zonder colour coating, oef.
    Schermafbeelding 2020-05-22 om 22.53.13.png


    Schermafbeelding 2020-05-22 om 22.53.53.png


    Schermafbeelding 2020-05-22 om 22.53.38.png



    Er staat ook nog AMS voor buiten voor te groeien:

    18 Mei

    IMG_3504.JPG image_362558.jpg

    21 Mei

    IMG_3519.JPG

    Links 2x Jack Herrer - Midden 2x Blueberry OG - Rechts 2x Purple Bud - AMS in het kleine potje ertussen, tijdelijk

    IMG_3540.JPG
    Attached Files
    Ignorance is bliss

    #2
    ph en ec meters afspoelen met kraanwater niet met demiwater en zet ze daarna in de bewaarvloeistof bin there done thatvan demi water gaan ze echt kapot vraag me niet waarom
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Ok ok, kraantjeswater wordt het! bedankt!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Opletten met bewaarvloeistof die kristaliseert dus controleer je ph pen als je m een tijdje niet gebruikt

    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      Handig om te weten, lees namelijk overal dat demiwater gewenst is. leuke business dus

    #3
    Goede avond aan allen! Zondagse update, niet veel te melden!


    Ontkiemd: 15/03
    Boven: 18/03
    Licht: 18/6

    Groei: Dag 6
    LV: 45%-65%
    Temp: 19.4 - 27.2

    De dames stellen het goed. De voorste Purple Bud blijft wat achter. Geen water meer gegeven sinds ze in de zak werd gezet, grond voelt nog vochtig genoeg aan naast de plug. Ik geef haar nog een paar dagen recuperatie. Als er niet veel verandering in komt, dan neemt mogelijk de A.M.S haar plaats over in de pouch en gaat de purple evt naar buiten of in de vuilbak. De rest heeft ook geen water meer gehad, zij groeien op hetzelfde niveau, de 2e set bladeren begint vorm te krijgen.

    Na wat research op het forum ga ik proberen de 4way-LST methode proberen toe te passen. Modest heeft een interessant artikel vertaald, ik ga mijn best doen om deze techniek toe te passen! Link hier ! Dat wil zeggen beginnen toppen op de 5e node. Na 3x toppen zal het hopelijk voldoende zijn om het net te spannen en een mooie volle scrog te hebben. We bekijken uiteraard wat de dames er zelf van vinden en hoe ze reageren op het "mishandelen". Alle soorten zouden goed zijn voor scrog volgens de zaadbank, Let`s see!

    Links Jack Herrer`s

    IMG_3608.JPG IMG_3609.JPG

    Midden Blueberry OG`s

    IMG_3610.JPG IMG_3611.JPG

    Rechts Purple Bud`s

    IMG_3612.JPG IMG_3613.JPG

    Kleine pot - A.M.S.

    IMG_3614.JPG

    IMG_3607.JPG


    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


      #4
      Succes
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      #5
      Ik schuif me stoeltje hier ook aan.
      Wil in mijn volgende ronde scroggen gaan proberen/leren
      Ben dus erg benieuwd naar dit verslag
      Mooie keuzes zaden ook,
      Succes met de kweek

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Thx! Ik probeer de verwachtingen in te lossen en een mooie scrog neer te zetten!

      #6
      Fijn om te merken dat er toch nog iemand m'n topic leest, zou het dringend nog eens moeten updaten .

      Staar je niet blind op de 5e internode, ikzelf top hier de eerste keer na het eerste 5-vingerige blad (meestal de 3e internode).
      Die 27 graden mogen wel wat lager nu ze nog zo klein zijn, bij de eerste Jack Herer zie je dat die er een beetje last van had.

      Heb je zaaigrond gebruikt of steken ze direct in de supersoil? Want dan kan dat wel een hevige schok zijn voor de dames. No worries, groeien ze wel overheen.
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        Je benoemde al eerder dat je een topic zou hebben dat gaat over scroggen,
        Heb je hier een linkje van voor mij,
        Dan zal ik die is even goed door lezen

      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        De link zit hier ergens in post nummer 3.

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment

      #7
      Succes met de kweek Kurk!
      Ad usum proprium!

      Comment


      #8
      IMG_2441.jpg

      Jack Herrers

      IMG_2443.jpg

      Blueberry OG

      IMG_2444.jpg

      Purple Bud (bovenste op de foto met 2)

      IMG_2446.jpg IMG_2445.jpg

      A.M.S. Onderste

      IMG_2445.jpg

      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


        #9
        Het begin is er al. Stoeltje staat klaar

        Suc6 met de meisjes en kweek.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


        #10
        IMG_2452.jpg

        Blueberry OG`s

        IMG_2453.jpg

        Purple boven en in kleine pot, AMS onder

        IMG_2454.jpg

        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thx Waldpiek ik denk dat ik dat inderdaad al meer gehoord en gelezen heb, maar ik probeer het in de eerste fase toch wat hoger te houden, en tijdens de bloei laag! Grtz

        • GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          haha eerder een domme Nederlander maar 40 tientjes is inderdaad 400 Ekkies bedoelde 4 tientjes (40 Euro) excuus.
          Waldpiek ik dacht dat het bij zaailingen altijd van belang was om hoge lv aan te houden?
          kurkentrekker wat je ook nog zou kunnen proberen om hogere lv te krijgen is je afzuiging wat lager zetten (mits mogelijk)

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Ja de afzuiging is nodig voor de temperatuur onder controle te houden met de lamp aan (18u), springt om de 5-15min aan niet altijd even lang, afhankelijk van de temp buiten. Tijdens de donkere periode staat deze altijd op de allerlaagste stand.

        #11
        Fijn lang weekend allen! Wat gaan we weer allemaal doen... Juist ja, niet veel, updaten mijn verslagje maar.

        Misschien een kleine quiz om het weekend te beginnen?

        Zoek de fout/ het verschil :

        IMG_2455.jpg

        Juist ja, een thermo geeft 28.2 aan, de andere 24.7. Ze stonden de hele nacht naast elkaar in de tent. Ik denk toch dat een van de twee een afwijkende waarde vertoont. De Beurer is ook al een aantal jaar oud en heb ik onlangs voorzien van een nieuwe batterij, dus ik denk dat het helemaal niet zo warm werd als ik eerst dacht. Hopelijk. Een derde weerstation van buiten zal hopelijk een indicatie of gemiddelde kunnen geven.

        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


        • GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          IK vroeg me ook al af hoe dit kan dat je afwijkende waardes ziet terwijl de meters zo goed als bij elkaar staan,
          maaar wellicht weet ik in deze situatie het geval.... Ik heb ook die Beurer thermometer en volgens mij meet die vanaf de achterkant.
          Jij heb hem op de foto plat liggen dus wellicht meet die daarom niet goed omdat er geen goede luchtstroom door de meter heen komt,
          je zou kunnen testen of de verschillen nog steeds zo groot zijn als je hem recht op zet

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Zal het eens controleren, had je comment niet gezien!

        #12
        IMG_2506.jpg IMG_2507.jpg IMG_2508.jpg
        Na
        IMG_2517.jpg

        Blueberry OG`s

        Voor
        IMG_2509.jpg IMG_2510.jpg IMG_2511.jpg

        Na
        IMG_2519.jpg IMG_2520.jpg

        Purple Bud

        Voor
        IMG_2514.jpg

        Na
        IMG_2522.jpg

        A.M.S

        Voor
        IMG_2515.jpg

        Na
        IMG_2521.jpg


        Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

        Comment


        • CroqueMonsieur
          CroqueMonsieur commented
          Editing a comment
          Welke thermometer was het die afweek?

        #13
        filedata/fetch?id=1510163&d=1591132444&type=thumb filedata/fetch?id=1510161&d=1591132443&type=thumb

        Jack Herrer

        filedata/fetch?id=1510162&d=1591132443&type=thumb filedata/fetch?id=1510160&d=1591132442&type=thumb

        BB OG#2

        filedata/fetch?id=1510158&d=1591132440&type=thumb filedata/fetch?id=1510156&d=1591132437&type=thumb

        Purple Bud

        filedata/fetch?id=1510159&d=1591132441&type=thumb filedata/fetch?id=1510154&d=1591132436&type=thumb

        A.M.S

        filedata/fetch?id=1510157&d=1591132438&type=thumb filedata/fetch?id=1510155&d=1591132437&type=thumb

        bove links BBOG#1, rechts daarnaast Jack, daaronder BBOG#2, daaronder Purple Bud, linksonder A.M.S (op de foto bekeken)

        filedata/fetch?id=1510164&d=1591132445&type=thumb

        Grtz Kurk
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 11 photos.
        Last edited by kurkentrekker; 2 June 2020, 23:21.
        Ignorance is bliss

        Comment


        • GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          Zien er goed uit en groeien lekker door... lekkaah bezig

        #14
        IMG_2599.jpg IMG_2597.jpg

        Allen samen

        IMG_2598.jpg

        Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

        Comment


          #15
          Je kan dus 7 liter meer aarde in die pouches doen dan aangegeven? Interessant.

          Die blueberry (linksonder) ziet er niet happy uit.

          Comment


          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Eerder 10-15L extra als ik goed heb gerekend, maar we zijn hier allemaal stoners, kan er wel eens naast zitten . Net de 4-way LST methode toegepast bij de blueberry, je zou voor minder wat triest worden als je zo mishandeld wordt... Komt wel goed !
        Bezig...
        X