Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

    Korting op 420shop
    Goedemorgen dames en heren van het goede leven...

    Vanmorgen besloot ik nieuwe zaden te bestellen omdat ik eens gewoon een rondje Jack Herer wilde zetten. Met de huidige ronde die nog een week of 5 moet leek me dat een ideaal moment om vast te bestellen.
    Toen zag ik plots een leuke aanbieding voor een 60x60 tentje i.c.m. een Mars-Hydro TS1000 en het idee werd definitief om een aparte voorgroeiruimte in te richten. Wat ook meespeelde in deze beslissing is dat ik vorige keren steeds heb moeten drogen in de kelder (en ja, dat stinkt) een beperking van stroomkosten (de lampen lijken minder goed te functioneren indien gedimd) en eventueel wat tijdswinst hoewel dat niet heel belangrijk is omdat ik sowieso al meer van de dames af haal dan ik perse nodig heb. Ik heb dan ook besloten om mijn overschotten tot hasj te verwerken zodat ik dat ook eens kan roken.

    De setup zal dus als volgt zijn:
    Tent: Secret Jardin DS60 (60x60x160cm)
    Potten: 6x 5,7 liter voorgroei, 5x 38 liter Airpot bloei
    Medium: BAC Bio Kokospotgrond
    Zaden: 5x Jack Herer Kera Seeds, 1x Gelato 41 (BCN)
    Afzuiger en filter: tot 360 M3/u, variabel (hoofdzakelijk bedoeld voor drogen)
    Voeding: BAC Grow, Plagron Alga Bloom, BIOBIZZ CALMAG, Plagron Sugar Royal
    Controlemiddelen: Blumat Digital 5x, Bluetooth RH/temp meter

    Toegevoegd 1e week bloei: CO2 generator ProLeaf 3KW. Pro-Leaf Co2 controller PPM-B1, ingestelde waarde 1200PPM

    Ontkiemen ga ik toch eens proberen met een Plagron Seedbox, ben benieuw of er verschillen zullen zijn.

    Tevens ga ik deze ronde weer met Blumat en Airpots werken in een SCROG setup. De voorgroei zal zo lang zijn als de huidige ronde nog loopt, het idee is om met 6 planten de ruimte (circa 220x63) te gaan vullen. Het verschil met vorige rondes zal zijn dat ik per pot 2 blumats XL plaats i.p.v. druppelverdelers. De Gelato zet ik alleen met het idee een reservezaadje te hebben mochten de jacks niet allemaal ontkiemen. Ik heb hiervoor dan ook geen airpot of blumat aangeschaft. Mocht toch alles ontkiemen zal ik deze in een gewone 30 liter zetten en handmatig bewateren.

    Het zal sommigen zijn opgevallen dat ik voor de bloei ben overgestapt naar Plagron. Ik wil dit toch eens proberen want gemakkelijker verkrijgbaar en een stuk voordeliger. BAC GROW heb ik nog ruim voldoende van dus die maak ik eerst op.

    In ieder geval heb ik er al vast weer zin in, exacte startdatum is nog niet bekend (alles deze ochtend besteld dus moet nog binnenkomen) maar ik verwacht dit weekend.

    Kweekplan in het kort... Toppen vanaf de 7e node totdat de planten verhuist kunnen worden naar de afbloeikast. In de afbloeikast gedurende de eerste 3 weken (voor-)bloei onder het net binden en dan hopelijk een week of 8/9 niet al te veel meer naar omkijken. Ik hoop 1-1,5 gram per watt te draaien in SCROG dus dat belooft wat.

    Waar ik nog wel over twijfel is of ik ze eenmaal in de grote kast nog een weekje laat groeien i.p.v. ze direct naar 12/12 te zetten. Dit met het oog op de overstap van 5,7 liter naar 38 liter potten. Advies daarover wordt gewaardeerd.
    Last edited by Voor het eerst; 19 November 2020, 12:28.
    Lopend Verslag

    #2
    Zo dat is een mooie setup
    dat is lang groeien ik heb 7 weken laten groeien met het idee dat ik ging scroggen maar heb het uit eindelijk niet gedaan moet ze nu af en toe wel knaken

    Comment


      #3
      Alvast succes deze ronde. Ben wel benieuwd naar je kweekje, heb zelf deze zaden ook nog liggen. Wat me wel een nadeel lijkt is de verschillende pheno 's met verschillende bloeitijden. 7-10 weken scheelt 3 weken.

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Is ook lastig maar aan de andere kant oogst ik meestal toch al in delen. Eerlijk gezegd hoop ik erop dat gewoon alle 5 de Jack’s boven komen

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Heb nog even gekeken maar valt allemaal wel mee.. De gelato is 9 weken, de jack herer 7-8 weken. Nou kan het natuurlijk zijn dat de jack sneller afbloeit en de gelato langzamer waardoor er inderdaad 3 weken tussen zit maar ik weet voor mezelf dat ik de kast niet 3 weken met 1 plant laat draaien dus in het ergste geval oogst ik deze wat te vroeg.

      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Op de site van Kera geven ze een bloeitijd aan van 50-70 dagen. Maar goed. We gaan het zien.

      #4
      Alles is vandaag binnen gekomen, zaden zitten in de Plagron Seedbox (Ik wilde het toch eens proberen). Nu afwachten. Wat betreft de Seedbox, dit wijst zich vanzelf. Ik heb nu de helft van de oplossing aangemaakt omdat ik ook maar de helft van de pluggen gebruik (6 stuks). De Gelato41 staat apart, de Jack Herers staan bij elkaar. Nu benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de eerste witte puntjes zie. Tijdstip van planten: 15:33u. Vreemd is wel dat er in de aanwijzing staat dat ze voldoende licht moeten hebben, dacht eerlijk gezegd altijd dat zaden niet per se licht nodig hebben om te ontkiemen. Nou ja...het zal wel goed komen. In ieder geval tellen we 29-09 als DAG 1
      Lopend Verslag

      Comment


        #5
        Goedemorgen... Nog niets te zien Duurt lang..
        Zonder gekheid... Levering van All4plants was uitstekend. Gistermiddag alles binnen gekregen en zit nu dus alleen nog te wachten op de Mars Hydro TS1000. Deze is volgens DHL onderweg dus deze zal naar verwachting ruim op tijd binnenkomen. Zodra ik de eerste groene blaadjes zie wil ik ze er eigenlijk onder hebben (i.v.m. Temperatuur en ter voorkoming van strek). Waar ik me wel nog steeds druk over maak is de vraag of overpotten van 5,7 liter naar 38 liter straks wel zo’n goed idee is. Wellicht had ik toch beter een grotere tent besteld voor de voorgroei, echter heb ik daar helaas geen plek meer voor dus vandaar maar zo.

        Even een fotootje van hoe het er nu bijstaat in de Plagron Seedbox:
        4BAD355F-4695-4A53-8289-9ACB0E1128B9.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Flip Hasjkip ik denk niet dat verpotten een slecht idee is, ik vraag me alleen af of het niet een te grote stap is van 5.7 liter naar 38 liter.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Nee dat is geen probleem, ik heb ook kleine stoffen potten (volgens mij een liter of 2/3) om voor te groeien en ga van daaruit naar 40 liter root pouches. Doen het prima.

          Kameraad heeft 6 liter potten en gaat van daaruit naar 65 liter root pouches, groeit als een malle.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat is fijn om te horen. Dan toch maar blumat sensoren bestellen. Zal wel prettig zijn met de AirPots

        #6
        Succes deze ronde

        Comment


          #7
          Gaan die door pouches wel passen. Ik heb gat potten van 18ltr gebruiken denk ik. En die zijn al 28x28, die pouches van jou zijn miss wel veel hoger geen idee. Maar een leuke set up en is het zeker

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nee die grote potten gaan niet in deze tent passen, maar dat hoeft ook niet. Ze groeien hier alleen maar voor. De potten die ik heb zijn 42,8cm in diameter en 37,5cm hoog. Ik zou er dus niet eens 2 in krijgen.

          #8
          ik zet hier mijn stoeltje bij aan, heb een gelijke soort setup.

          heb dezelfde lamp en mijn tentje is 70x70.

          Succes en kijk nieuwsgierig mee!

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik verwacht hier niet heel veel spectaculairs in het begin. De tent wordt alleen gebruikt voor voorgroeien. Zodra mijn huidige ronde geoogst is gaan ze de kast in en komen ze onder 2x 300W Mars Hydro TSL te staan. Mijn idee was om met 150W voor te groeien op 100% I.p.v. voorgroei onder 2x 300W tot 25% gedimd. Of dat slim is?? Daar zijn we over een paar weken achter.

          #9
          2 zichtbare witte puntjes. Tot nog toe ongeveer even snel als ik gewend ben van koffiefilters. Ben benieuwd of het de €20,00 waard is. Vandaag komen ook de Blumat digitale binnen. Ben erg benieuwd naar de werking dus zet ze mooi in het grote hok waardoor ik er al een beetje mee kan leren omgaan. Wat ik wil leren is hoeveel water er bij moet als ze op zeg 200 mBar staan en ik ze terug wil hebben naar 80.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ok... 5 witte puntjes.. De gelato is nog niet zichtbaar

          #10
          Ik heb 4 jack’s boven en that’s it. Hopelijk vandaag of morgen toch nog even een vijfde erbij. Ik begrijp uit de handleiding van Plagron dat het zinvol is de plantjes in de pluggen te laten groeien tot de wortels er uit komen. Ik wacht dat dus nog even af voordat ze verhuizen naar hun 5.7 liters. Lamp hangt inmiddels in de tent, draait 18/6 op 100% vermogen op een goede 50cm boven de Seedbox.
          Opvallend verschil met de koffiefiltermethode is dat je €20,00 uit geeft en eigenlijk nog minder ziet dan in de koffiefilters. Voordeel is dan wel weer dat je er niet met de vingers aan hoeft te zitten. Tijd tot ontkiemen maakt volgens mij geen verschil, wellicht dat ze sneller wortelen maar dat zie ik dan de aankomende week wel. Ze hebben het over gemiddeld 10 dagen tot overpotten.

          Deze ronde verneuk ik mogelijk mijn blumats. Ik heb een mini-circulatiepomp aangeschaft welke ik in het voedingsvat wil hangen. Zo is het mijn doel om steeds voor circa 3 dagen voeding aan te maken wat afgeraden wordt I.v.m. De kans op verstopping van het blumatsysteem. BAC geeft aan dat de voeding er na 48 uur minder goed uit gaat zien maar kwalitatief niet minder wordt. Nou ja, we zien wel.

          Nou had ik natuurlijk de keuze kunnen maken om over te stappen naar minerale voeding echter bevalt het me wel dat ik geen zaken als PH-waarde hoef bij te houden. Ik controleer dit nu steeds om de week en zit met de BAC lijn steeds rond de 6.5 wat me prima lijkt.
          Lopend Verslag

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nee dat is niet nodig.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Op kokos heb ik nooit gekweekt, wel op kokosgrond, en dat was geen succes.
            Met kokos als medium moet je constant de pH en EC meten.
            Als je water erin gooit, en als het er onderuit komt meet je het weer als controle.
            De kokosvoeding van BAC is minerale voeding. Van minerale voeding moet je altijd de pH aanpassen.

          #11
          Inmiddels zijn 4 dames zo’n 2 cm hoog. De andere 2 laten net hun kopje zien maar zijn dus wel ontkiemt. Ben benieuwd. Helmpjes zitten er nog allemaal op.
          Lopend Verslag

          Comment


          • witpen
            witpen commented
            Editing a comment
            De andere twee zullen wel snel het helmpje loslaten

          #12
          Tsja... wat moet ik er van zeggen. Prima toch?
          FF71C9D3-8EB4-4122-A31D-0C4C91945AA3.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Wel jammer dat die jacks nog niet allemaal boven zijn. Had ze graag onder het volle licht gezet met de blumats. Mijn idee met de blumats is om ze in te wateren totdat ze op 100 mBar staan. Dan de blumats afstellen en als het goed is gaat het daar vanzelf. Circulatiepompje is voorzien van bubbelslangetje dus er komt ook nog wat zuurstof mee. Ben benieuwd hoeveel muggen ik straks ga hebben met blumat en airpots. Ontvochtiger kan ik er denk ik beter vanaf dag 1 in zetten

          #13
          Nou daar zijn we niet blij mee... van de 5 Jack Herer’s is er 1 beschimmeld lijkt het en 1 komt maar gewoon niet op. Ik heb wietzaadjes maar een mailtje gedaan... aan de manier van ontkiemen kan het haast niet liggen. Verder dan toch maar in de 5.7 liters gezet en deze allen voorzien van 600 ml water. lamp op 60cm gehangen en dan nu maar afwachten. Zullen voorlopig geen water nodig hebben denk ik zo. Het plantje met helm (eerste foto) is de Gelato 41. Hopelijk kan wietzaadjes vandaag nog wat op de post doen want dan heb ik in ieder geval wel 5 planten. Ik heb vast een Gelato 41 in een filter gestopt mocht wietzaadjes niets vergoeden. Dan wordt het dus 3 om 2CAEB207E-6D64-4788-A060-EBD41FC8E750.jpeg 84BD6839-96D4-4E17-B0BD-2BCA053173DD.jpeg 49EBB155-2849-4A0D-BB06-860A637B55BA.jpeg B26E9046-C75A-447E-B4A3-9B16218F8412.jpeg 1E4E360D-E8A6-42B9-B1B9-74583E89840F.jpeg 0AE032D2-AAE5-4EDF-A615-3074DCC82F4C.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Wat zonde van die ene, maar je hebt ze nu 600ml ff gegeven op die potjes is dat niet wat veel. Ik hoor hier altijd voorbij komen kijk uit met zaailingen te veel water geven.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ok dat is wel interesant, en ook weer voer voor de hersenen . Dus toch meer water geven hmmm

          #14
          dacht ik toch even dat jij een Politie in val hebt gehad en ze niks hadden gevonden. en deze plantjes dan ?
          God was never on your side..

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat klopt... echter kan je daar na 3,6 of 12 maanden weer terug in. In het geval van een huurwoning ben je hem kwijt en kan je 3 jaar niets huren via woonstichting

          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Volgens mij gaan ze alleen over tot uitzetting wanneer er aantoonbaar sprake is van broodkweek

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat zou best kunnen maar ik ga die gok dus niet nemen. Dacht eigenlijk dat ik goed zat zo. Verkeerd gedacht dus

          #15
          Wietzaadjes heeft toegezegd 2 zaden te vergoeden en als het goed is komen die vandaag binnen. Direct in koffiefilters dan maar, snel laten ontkiemen en asap de potten 1. 1 weekje verschil mag niet zo’n heel groot probleem zijn.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Cammadorgrows
            Cammadorgrows commented
            Editing a comment
            Heel chill! Hopelijk kunnen ze mooi mee met de rest!
        Bezig...
        X