Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Horks Fototopic 2.0

    Korting op 420shop
    Na er een nachtje over geslapen te hebben wil ik toch weer af en toe wat kiekjes tonen van mijn kweekjes. Aangezien het vorige topic wat een zootje was geworden met foto's die niet meer zichtbaar waren, begin ik met een frisse start en zal de foto's hier uploaden.

    De highlights van mijn vorige kweek. Twaalf Amnezen onder 800 watt Samsung ledstrips.

    IMG_5858.jpg
    IMG_5859.jpg
    IMG_5865.jpg
    IMG_5860.jpg
    Met als resultaat.

    Dat je 1178 gram bij elkaar kan kweken met slechts 800 watt had ik in de dagen dat ik nog met hps kweekte niet geloofd.

    Maar goed, dat is alweer verleden tijd en ik mag hopen weer zo'n ronde te draaien. Momenteel ben ik doende met 2 x 480 watt Samsung ledstrips boven 130 x 260cm (breedte van de slaapkamer). Deze zijn 10/1/2021 op 12/12 gegaan.

    Een paar dagen geleden. Links staan de Amnezen en rechts de S.O.G. en drie Northern Lights uit zaad (wietzaadjes.nl huismerk).

    IMG_5915.jpg
    De Amnezen.

    IMG_5912.jpg
    S.O.G.

    IMG_5914.jpg
    Nogmaals de Amnezen.

    IMG_5940.jpg
    Nou, zolang J.D. in de lucht is, zullen deze foto's niet verdwijnen.
    Last edited by Silas; 22 March 2021, 13:07.
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    Sinds vandaag beginnen de twaalf S.O.G. stekken aan de eerste dag van week drie bloei. De foto's zijn van eergisteren.

    image_399279.jpg

    IMG_6149.JPG

    IMG_6152.JPG

    IMG_6151.JPG





    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      vol kopjes , da komt hier goe , keep it green !! !!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Er is plek zat!

    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Pfft dat ziet er goed uit!

    #3
    Het is nog maar twee dagen geleden sinds mijn vorige update zie ik. Dan wordt het wel een beetje als gras zien groeien maar ook dat kan boeien! De dames zijn begonnen met zuipen als doorgewinterde alcoholisten van de blauwe knoop.

    IMG_6163.JPG

    IMG_6166.JPG
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank je wel!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik ben eens even terug aan het kijken, jij doet verder niks dan doe roosters plaatsen en de zijtakken erlangs af te duwen? Niet toppen of dieven?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ik top wel maar dieven doe ik niet nee.

    #4
    Mijn nieuwe voorraad Amnees is droog! Heb het nog even een weekje laten curen in een papieren zak en het smaakt voortreffelijk!

    IMG_6179.JPG

    IMG_6177.JPG

    IMG_6178.JPG
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed gezien Takketoelli, je bent de eerste ooit die dat opmerkt! Mijn complimenten voor je scherpheid! Deze soort heet voluit Amnesia Haze, het is de clone only die al heel wat jaren rondgaat in Nederland. Ooit via via een stekje van gekregen en een moeder van gemaakt. Voor zover mij bekend de echte Amnees, maar het naampje zegt mij minder dan de smaak! Het is precies een soort die ik altijd erbij wil hebben in de weckpotten.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Amnesia Haze, Silver Haze.... ik wil die zeker nog kweken. De bloeitijden zijn alleen erg lang, en als beginneling durfde ik dat nog niet aan. Ik kreeg altijd een hoop perikelen in week 4, en als je dan nog 8 weken moet.....

      Nu dus Amnees, wat een Amnesia Haze is ontwikkeld door Belgicanna. Die zijn dus onbekend voor mij maar er zijn tegenwoordig ook 100den zaadboeren he
      Ik ga uit van minstens 10 weken bloei

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De clone only Amnees die ik heb bloeit 'maar' negen en een halve week en is derhalve volgens sommigen het onwaardig om Haze genoemd te worden. En daar zit ook wel wat in, deze soort heeft niet die typische Haze smaak en zou misschien treffender Amnesia Sativa genaamd kunnen zijn. Niet typisch Haze maar wel de typische smaak die ik zoek en die geen andere soort heeft die ik ooit gerookt heb. De weckpot met Amnees labelen is niet nodig, even ruiken is voldoende.

      Succes met je Belgicanna Amnees!

    #5
    Ik heb me een week verteld. Vanaf vandaag beginnen de dames aan de tweede dag van week drie 12/12.

    IMG_6185.JPG

    IMG_6184.JPG

    IMG_6187.JPG

    IMG_6189.JPG

    IMG_6188.JPG

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Gaaf al die toppen, ze zijn niet te tellen, overal waar je kijkt zie je toppen, mooi man.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Heerlijk werken zo'n vol veldje... Ga vooral zo door

    #6
    Morgen beginnen de dames aan de eerste dag van week vier 12/12.

    IMG_6196.JPG

    IMG_6195.JPG

    IMG_6198.JPG

    image_400622.jpg

    IMG_6197.JPG
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja die aflevering heb ik ook gezien, mooi je die wietvelden. Ik ben ze zelf ook tegengekomen maar dat was in afganistan. Hoek dat ziet er echt gezond uit grote klasse!!

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Dat wordt een dikke vette oogst zo te zien!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Leuk om te lezen dat mijn eenvoudige wijze van kweken wel in de smaak valt!

    #7
    We zijn begonnen aan de vierde dag van week vier bloei. Dus over de helft aangezien deze soort acht en een halve week bloeit. Maar misschien laat ik ze wel een week langer staan, dat bekijk ik wel als het zover is.

    IMG_6217.JPG

    IMG_6213.JPG

    IMG_6220.JPG

    IMG_6215.JPG

    IMG_6214.JPG

    IMG_6219.JPG
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #8
      Kwijijijijijijl Kwijijijijijl gewoon prachtig , ik wil ook zo een veld !!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hork wat bedoel je precies met de uitschieters afknippen, je knipt dan letterlijk de hoofdtoppen die te hoog zijn eraf? Misschien een stomme vraag, maar toch.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Kunichika ja precies, tot week twee bloei knip ik de alle toppen weg die boven het maaiveld uitkomen, anders moet ik mijn ledlamp hoger hangen vanwege een paar toppen en dat wil ik voorkomen. In week drie knak ik de paar laatste uitschieters.

      #9
      Echt superstrak... Ik snap niet dat jij het spul zo mooi donker van kleur hebt met zo'n lage EC. Het is dat ik vanmorgen ververst heb en iets overgedoseerd waardoor ik vanavond nog een deel zal moeten verversen maar ben nu stiekem ook wel benieuwd of ik met een EC van 1.9 een wat donkerder kleur krijg. Is jouw EC van 1.2-1.3 incl. de EC van je kraanwater? Zo ja, wat is de EC van je kraanwater?
      Lopend Verslag

      Comment


        #10
        Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
        Echt superstrak...
        Dank je!
        Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
        Ik snap niet dat jij het spul zo mooi donker van kleur hebt met zo'n lage EC. Het is dat ik vanmorgen ververst heb en iets overgedoseerd waardoor ik vanavond nog een deel zal moeten verversen maar ben nu stiekem ook wel benieuwd of ik met een EC van 1.9 een wat donkerder kleur krijg.
        Wat een keer lichter van kleur is wordt nooit weer donkerder. Een Ec van 1.9 zou ik nooit geven, ik vind 1.4 al hoog. Hoe ik ze zo groen houd is door de ondergrens van de voedingsbehoefte te zoeken. Planten die groen zijn door een hoge Ec brengen lang zo veel niet op als planten die gevoed worden aan de ondergrens. Het groen wat jij ziet op de foto's is groen afkomstig door laag in de voeding te zitten.
        Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
        Is jouw EC van 1.2-1.3 incl. de EC van je kraanwater? Zo ja, wat is de EC van je kraanwater?
        De Ec is inderdaad inclusief die van het kraanwater, wat zit op 0,7. Dus ik geef feitelijk maar Ec 0,5.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik kijk niet naar voedingsschema's maar lees mijn planten.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Maar ik neem aan dat jij ook eerst van een bepaalde basis uit gegaan bent? Ik vind het schema op zich ook niet zo spannend, echter is het wel fijn als je weet waar je moet beginnen. 1.9 is inderdaad wat hoog, had gisteren dan ook wat water willen verversen maar las dat indien de plant meer voeding opneemt dan water de ec daalt en andersom. Dus besloten om te kijken wat er gebeurd

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zeker ga ik uit van een basis en die basis is de Ec van het kraanwater + 1. Vervolgens is mijn vuistregel dat ik niet lager ga dan Ec 1.2 en pas hoger als ik heb uitgesloten dat de pH goed is (5.0-5.5 tijdens de groei en 5.7-6.0 tijdens de bloei) maar alleen als het strikt noodzakelijk is. De ervaring leert mij dat een hoge Ec meer kwaad doet dan goed. Planten hoog in de Ec glanzen van gezondheid maar willen niks opbrengen omdat hun luie leventje ze veel te goed bevalt. De boodschap moet zijn: haast u want de oogsttijd is nabij!

        #11
        Vandaag is het de tweede dag van week vijf bloei.

        IMG_6241.JPG

        IMG_6245.JPG

        IMG_6242.JPG

        IMG_6244.JPG
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Verbrandt door de lamp.

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          die gaan nog altijd heerlijk!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dank Elkwazizi en Nederhigh heb nog even gekeken maar je hebt gelijk.

        #12
        Hoe geef jij water, irigatie systeem via onder? Wel apart om te zien je eerste fotos van dit verslag, je bakken/potten zijn maar voor de helft gevuld. Normaal krijg je daar flink commentaar op, maar als de planten goed uitzien dan houdt een ieder zich stil. En hoe groot zijn jou bakken/potten aangezien ze maar half vol zitten en je ze bij elke voeder/waterbeurt 1,5l voert? Man man man wat is dat gezond jou veld

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          2 hier, ja twee.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik begrijp volkomen waarom je het doet, als je goed gescrogd heb of vaker getopt dan kun je wel een paar uitschieters missen. Is natuurlijk situatie afhankelijk

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Met hydro kan je tijdelijk de ec verlagen, zodat het minder groeit.

        #13
        De oogst ligt te drogen en ben alweer van start met een nieuwe ronde. Te weten negen zaailingen, Afghan x Skunk#1 (huismerk wietzaadjes.nl) en SoGouda (Soma Seeds) beide soorten zijn fems. Heb ze een paar weken laten voorgroeien onder een TCI ledstrip van 15 watt.

        IMG_6331.jpg

        IMG_6330.jpg

        IMG_6329.jpg

        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niet iedereen heeft een kont, kom af en toe skeletten tegen ..........

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ja dat snapt mijn reet(haha)ook VHE. ik houd wel van een lkkr kontje

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Een rookverslag is wel een goed idee ja. Zodra de oogst droog is zal ik er een maken of als iemand anders dat wil doen stel ik een top beschikbaar. Wie daar interesse in heeft mag me wel even een pm met zijn of haar adres sturen.

        #14
        De planten zuipen zo ontzettend veel, dat er niet tegen op te gieten is. Zodoende heb ik maar een x-aantal liter voedingswater in de lekbak gekiept zodat ze voorlopig niet droog komen te staan.

        De zaailingen staan nu twee dagen op 12/12.

        IMG_6345.jpg

        IMG_6346.jpg

        IMG_6344.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Mag ik vragen op welke datum deze zaden ongeveer in de grond zijn gegaan?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Heb ze gekregen als kleine plantjes van een maat die ze over had, maar denk drie weken geleden ongeveer.

        #15
        De vijf Afghan x Skunk en vier SoGouda zaailingen doen het prima. Alles is mooi dichtgegroeid en ze blaken van gezondheid.

        IMG_6351.jpg

        IMG_6354.jpg
        Last edited by Hork; 18 May 2021, 00:02.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          ziet er weer netjes uit, keep up the good work
      Bezig...
      X