Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1m Bescheiden bij benadering biodynamisch en medisch testkweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik had de lamp een cm ofzo verhoogt omdat ik verbranding meende te zien strekken ze meteen, 15cm is dus het minimum
    de ene lijkt er dan wel meer last van te hebben dan de ander ook, lap dat begint al die verschillende kuren. Je word bedankt Q lekker 9 versch soortjes zei ie
    of ze zijn mss gewoon blij maar dat denk ik niet lijkt te geforceerd, de lamp is maar wat verlaagd terug
    20210225_232130.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #32
      Goed, na een cm fzo lager gebracht is er nog steeds sprake van strek wel ineens minder, wel nice te weten waar de streefwaarde ligt dat zal 14 15cm lampafstand zijn.. MAAR het is dan wel een erg dunne lijn want waar de strek nu minder is, word er kanobladinademing vd aarde) waar het meest actieve gebeuren vd plant ondergronds bevindt, dit na 15:00u
      (je kan dit zelf waarnemen wanneer na 3u ong id namiddag de plantjes er wat kwakkelig bijstaan waar ze als vroeg in de morgen en ochtend eerder leeuwenfier bijstonden)
      EN zoals eerder werd genoteerd tijdens Noordelijke verplanttijd (dalende maan) its showtime
      20210226_160141.jpg 20210226_160316.jpg
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #33
        Een deel vd dames is dus gisterenavond verplant geweest en het kanoblad is weggetrokken na wat lampafstand adjustment, de strek is der vrlpg ook terug uit
        De plantjes die verhuisden kregen 2x toe water met uitvloeier bij het verplanten was een deel(midden) vh medium nog steeds kurkdroog, het wortelstelsel was allesbehalve mooi volgeworteld ik moet ze serieus hebben laten uitdrogen
        (nu maak ik daar geen zorgen over, maar al te vaak zag ik hoe het stelsel een sprint neemt na bepaald level v uitdroging. Of het bodemleven een kolonie heeft opgebouwd met zo weinig wortel is de vraag)
        maar aan de plantjes zelf niets te zien en lijken meteen goed te reageren. NOTA: Volgende x minder lavagruis gebruiken, de indruk dat de wortels er moeilijker in wortelen en ook het medium vooral onder hps sneller uitdroogd!

        • Bio-Bizz lightmix
        • 5% Lavagruis
        • 5% Lavameel
        • 10% Turf
        • Mychorriza 1gr bij de wortels
        • 3 BufferTabs/pot
        • Top Dressing
        • Bacto en Yucca(uitvloeier)
        • Kleiballetjes
        Der werd even getwijfeld wat betrefd de kleiballen omdat het medium nrml voor 70% langs onder bewaterd word maar toch gekozen voor een dun laagje, wel eerst goed afspoelen
        20210223_085911.jpg
        20210223_090343.jpg
        Goed, een fijn laagje dus en zo een derde ongeveer 'stamp' ik wat aan zodat het medium meer opzuigcapaciteit heeft
        20210223_092924.jpg 20210223_095806.jpg
        Maar voorafgaand werd dit natuurlijk eerst gemengd, ja met de onbeschermde nivea handjes door het rauwe lavagruisen terwijl ingewaterd met de sproeier met ontchloord leidingswater en Bacto met uitvloeier20210224_093259.jpg
        Eerst alles droogmengen zodat men 1 mengsel bekomt zonder ev klonters, alvorens de spuit erbij te halen en nat te mengen
        20210223_093527.jpg
        Wat de vochtigheid voor de eindpotten betreft, anders dan bij de voorgroeipotjes knijp ik niet tot er druppels uitvloeien maar tot het mengsel niet meer uit elkaar valt. Ik gebruik dan ook uitvloeier en geef graag wat meer water bij het verplanten zelf
        20210226_103351.jpg
        20210223_091348.jpg
        Zo dat was ook wel een werkje maar bij de volgende ronde dient de toplaag enkel vernieuwd te worden wat wel net zo handig is


        Aangekomen bij de cute jongedames in kwestie, vind ze wel guitig en speels zeker niet preuts ze doen hun best dat wat telt;
        20210226_221528.jpg
        3 kalkballetjes daarbij en nog es wateren met Bacto en uitvloei, afwerken met n laagje TopDressing(hooi)
        O juist eerst nog een grammetje Mychorr dichtbij de wortels
        20210226_232525.jpg

        Zo, heb ik zoveel mogelijk men best gedaan niet af te wijken van Sannie zijn 4-stappenplan en de (neutrale) Lava + Turf toevoeging kwam er na advies uit goeie bron, wist alleen niet goed de verhouding maar 10% voor beide toevoeging zit wel goed denk ik (hoop ik)
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          In de link de uitleg:
          https://www.biogroei.be/kenniscentru...e%20verbeteren.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Lavagruis is vooral bedoeld zoals het op de zak staat voor (klei)bodemverbetering als een betere drainage, hoe fijner(meel) hoe sneller het de mineralen vrijgeeft, toch zou het pas ten volle opbrengen tegen wnr een 2de kweek.
          De combinatie Lavasteen-Wormendroppings-Guanoshizzle zou een sterk bodembevorderend synergetische werking hebben, later meer hierover maar het gruis was in de 1ste plaats bedoeld als afwatering maar perlite is -zeker bij voorgroei- een betere keuze denk ik

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Dat is duidelijk. Thx

        #34
        Advies is welkom van ervaren rotten maar tuurlijk ook minder ervaren groeiers,
        dit mijn eerste binnenkweekje
        Wees een beetje menselijk
        Attached Files
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          @iedereen, heb alleen wat basiskennis, veel ervan hier opgedaan bij JD, de rest zoals deze reactie heb ik opgedaan door veel te lezen, daarbij volg ik ook, m'n gevoel, m.a.w. is veel van wat ik weet theorie, daarbij kijk of probeer ik (samen met jullie)dat in de praktijk te implementeren.

          Nu ff over het licht, waarom je op de max moet zitten i.p.v. te dimmen, het klopt dat in de 1e 5 weken je toppen gaan aanzwellen, daarna is de groei er wel een beetje uit, misschien is daarom de gedachte bij je opgekomen dat je dan kunt dimmen.

          Maar dat is dan weer een belangrijke fase v/d toppen, in de laatste weken zwellen de calyxen aan, en ook belangrijk is de productie v/d trichomen in die fase.
          Kortom, licht is gewicht.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Fine tuning, waarvan je het verschil.amper kunt meten. Op het einde liefst wat droger, tegen de 50% om toprot tegen te.gaan.

          Maar ieder zijn idee, en het zal wel.loslopen.
          Na een paar rondes.zul.je anders naar je plantjes kijken.

        #35
        ma 1 mrt.
        Temp 19/26
        Lv 30/38


        Thanks jullie input, het is nog allemaal nieuw idd op de duur doeje het wss met de ogen dicht he
        Een hele ronde hps is dan ook wss veel minder interessant voor de meesten maar beslist zo te beginnen tot ik tenminste van een gaskacheltje gebruik kan maken

        Het word wel erg droog (30%) in de tent als de lamp brand dus ik heb wat het hooi natgespoten tot de meter bijna 40 aangaf wat nog laag is, dit is ook te merken aan de plantjes.
        Ik denk door de warmtemat en de lamp zo dicht erop.

        Leden zweren bij hoge vochtigheid in groei, anderen beweren dat eerder laag goed is omdat de wortels dan meer gaan zoeken?
        Nu kan ik op het zicht al zeggen dat ze het liever wat vochtiger hebben
        Ik heb wel een bevochtiger staan maar wacht nog om te zien hoe ze het er vanaf brengen, ze doen het toch al bij al goed zijn nu ong bijna 15 dagen oud

        Zijn ze eindelijk voltallig en denk tegen het einde vd week 400watt te droppen, mss een week of 10 dagen later op 12/12 liever de eerste maal wat vroeger dan te laat overschakelen.
        De achterste meisjes zijn het oudst, en de jongere en kleinere Thunderfucks en Northernlights staan vooraan en in het midden,
        wat volgens mijn idee goed zal uitkomen..
        Erg spannend!
        20210301_155440.jpg
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Correctie Lv moet min.30/max.52 zijn nog net binnen de perken alvorens de hulpstukke bove te hale

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          De ideale luchtvochtigheid is tijdens de groei het liefst hoog. 65 tot 70% is heel fijn. Verlaag vervolgens de luchtvochtigheid iedere week met 5% tot je 40% bereikt. In de bloei zet je de luchtvochtigheid op 40-50%.

          Bron:
          https://www.wiet-info.nl/wiet-kweken-beginners/

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Got it, ik zie hoe het verloopt met het hooi vochtig houden dan word de vernevelaar in gezet, kan hem nu evengoed gebruiken, gelijk accuraat instellen. We gaan voor Top Shelf thanks

        #36
        Damn it na eindelijk terug wat amn te scoren n nog es te checken ziet het gebeuren er eerder slordig uit

        Kijk in het vervolg voor wat netter pics maar het hooi werkt echt nuttig, onder zoveel andere bvb je kan vernevelen zo blijft de vochtigheid iets langer en terwijl word de bodem minder vochtig, dat is 1 vd voordelen. 1 groot nadeel, de makkelijker huisvesting van ev critters
        Ik he wel een zwavelverdamper maar beter voorkomen toch Je ziet het niet zo vaak passeren ook
        Dat word zoiezo oppasen want veel in de tuin aan het klooien

        4 dagen thuis heeft gevlogen maar ik ben er geraakt de basis is gereed en alles is klaar nu enkel water geven, vanaf derde week bloei bac bloom en Pk, scheut guanothee,
        en 2x wormenpercolaat (wnr volgeworteld)
        alles vliegt almaar sneller (Black Hole) -De zwaartekracht is er zo immens, alles stort ineen en groeit almaar sneller in een punt drm gaat alles sneller met ouwer worden aldus Sri Nissargadatha Maharaj

        Wat raar is de 4 die gisteren werden geplant waren veel meer geworteld, die kregen een dag voor verplanting een bijzonder ruime waterbeurt en de ander enkel ne scheutje een half uur voordien, beiden aan de erg droge kant laten worden.
        Had het al gemerkt hoe ze daar op reageren, en als zot een wortelstelsel vormen met na droogte een ruime waterbeurt
        Last edited by Silas; 28 September 2022, 14:31. Reden: herstel
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #37
          Luchtbevochtiger met hygrometer:
          Dit zal het droge lucht probleem wel oplossen denkk
          Nieuw gekocht via zo een koopjesbestelsite, ik geloof 50 euro betaald (ong ook al 5-6j geleden) dacht dit kan handig zijn en waarachtig;

          -Het verrekt handige is dat je kan de gewenste graad van relatieve luchtvochtigheid instellen,
          via de Humidistat knop van 40 tot 95% in stappen van 5%, net zoals Old Dawg het beschreef
          -Met de Preset knop kan men tijd selecteren, waarna het toestel automatisch wordt geactiveerd.
          -De Timer button dan weer het automatisch uitschakelen.
          -Mist functie is de neveluitstoot en bepaald het verbruik maar deze heeft amper een 30w piek dus daarvoor kan men het moeilijk laten, toch

          Ik vind ze der nogal droogjes uitziend, lv blijft halverwege 30% ondanks het vernevelen en probeer het morgen, dames net te rusten
          Attached Files
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Heb ook zo'n dingetje! Het klopt niet altijd volledig. Als ik 50 instel kom ik op 40. Stel ik 60 in dan ist plots 65

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Oh dan klonk dat mss idd wat te mooi om waar te kun zijn maar al goed dat de vochtigheid stijgt

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Zeer zeker! Werken goed

          #38
          Plantjes gaan lekker(der) met de hogere vochtigheid;
          Girl Scout Cookie bij 30% lv:
          20210303_192223.jpg
          Het koekjesmeisje bij een 60%:
          20210304_155147.jpg
          Ze ziet er duidelijk meer gehydrateerd uit! Het apparaat doet wel goed zen werk, totaal niet accuraat zoals je zei en vervelend dat het dagelijks moet bijvullen
          De soortjes waaronder GSC is het kanoblad terug en gelijk de lamp wat verhoogd, wie had gedacht dat er zo weinig speling was??
          De lamp nu op 18cm, en probeer zaterdag 06/03 de 400watt stand uit op een 45-50 cm, de dag erna 40 cm

          Plantjes bij een 30% luchtvochtigheid;
          Te droge, ingetogen meisjes:
          20210303_155414.jpg
          Bij een 60%:
          Stoer en dominante allesbehalv preutse meisjes,
          20210304_155158.jpg 20210304_200346.jpg
          Je ziet ze welliswaar niet sterk staan, het dieper ingraven is een waar lapmiddel het zullen veel minder sterke plantjes zijn maar het is dan ook een (zoals steeds) bescheiden & testronde
          20210304_155037.jpg

          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Hehe dt zal de sereniteit die Northern Light uitstraalt i guess, is dan ook een sterk meditatief en introspecitive strain. Ey en geen mannen tussen men meisjes

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Wie zegt dat ik een man haha ben ah nee shit men naam zegt genoeg.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

          #39
          image_397753.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Old dawg ik moe zeggen da het prima werkt allesinds in de koudere dagen... je wortelzone blijft lekker rond de 20. Als het dan eens 16 is kan je altijd evt wat bijstoken eh... maar idd voor de zuinigheid... ik gebruik persoonlijk wel nog een kacheltje, die gaat aan 1 uurtje voor de lamp aangaat en 1 uur nadat het licht uitgaat... afzuiging werkt hoger ivm hogere lv, vooral nu in de laatste weken probeer ik het dauwpunt te breken. Het wor nooit kouder dan 18 door de bodemverw en het cv die er hangt aan de muur. Nuja stoken is nog altijd cheaper dan koelen, hoe dan ook, als je t zelf begint te doen, snap je waarom de gem prijs van 10p g rondgaat

          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Heb ook een nieuwe olieradiator gekocht met 3 vermogensstanden 600w, 900w, 1500w.
            Daarvan is de bedoeling alleen voor bijverwarming op 600w, hopelijk is dat voldoende.
            Ik ga de zaadjes eerst binnenshuis laten ontkiemen onder een t-neon lamp voor +/- 2 weken, daarna naar de schuur waar de tent staat, daarover later meer.

            Rietslang, sorry voor offtopic, gaat overigens wel lekker zo bij je, ga zo door en succes

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Thanks ! ga maar es nuts hoor gin probleem

          #40
          Ja beetje ruim gerekend, ik heb hier de verbruiksmanager op los gelaten. Alleen je lamp 400w en je tube heater 125w en dan 100dagen. Weet niet wat je nog aan hebt staan. Ik neem aan een afzuiger en nog een fan. Zie hieronder wat je kwijt bent met alleen de lamp en heater.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Kunichika; 9 March 2021, 18:47.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ik kan opeens de foto's niet meer bewerken, dit gebeurt klaarblijkelijk vaker als je mot hebt met de motterators. Maar zal binnenkort wel weer verdwijnen als sneeuw voor de zon

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja die tubeheater hebk goeie dingen van gehoord!

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Zal het wel zien op de afrekening, er al zo lang mee bezig dat het me weinig uitmaakt wat het zal kosten maar tuurlijk niet gek begin doen

          #41
          20210309_223356.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #42
            Plantjes getopt en de onderste zijscheuten verwijderd,
            komt wel goed denk ik met 3 paar takken en supercroppen waar nodig maar het word moeilijk ze klein genoeg te houden met de afzuiger in de 180 tent
            Daarom denk ik eraan ze een paar dagen recoverie te gunnen alvorens 12/12 man kan nog altijd niet geloven

            De Girl Scout Cookie groeit het snelst(rechtsonder), sjanse de North Thunderfucks zijn kleiner want daarvan zijn er dus 3 na de te oude zaden mislukking.
            Cheese achter rechts gaat lekkerst en Northern Lights ernaast en centraal doen het ook goed.
            Links centraal WWidow en daarachter Wedding Cake

            Stak der een gewone timer tussen de afzuiging en deze slaat af wnr ze slapen, zo was er een iets hoger temp v 15,2 graden, toch 2 graden warmer.
            De warmtemat zet ik vrlpg ook een graadje hoger tijdens nachttijd tot wnr de heat tube arriveert, de 2 samen zullen zorgen voor een optimale en constante temperatuur
            Sommige vd plantjes hebben wel al serieus paarse steeltjes (maar dat verbeterd terug heb ik de indruk) andere klauwen dan een beetje maar dat is mss vd hps te dicht geweest of te droog gezet, mss wel te koud of teveel wind..

            De voorste plantjes met uitdrogingssymptoom is vd ventilator te rechtstreeks denk ik drooggeblazen
            (de bedoeling een dikkere stam te kweken na de strekking maar ik bleef ze id constante briesachtige wind zetten, ik denk mss daarmee) + ze kregen dan ook weinig water. Ik houd het id gaten
            De ventilator even weglaten, de schatten hebben al stress genoeg met de hps en nu zeker hst.

            De lamp hangt kop 40 cm, ook hier is weinig speling
            Hoog gestresste meiden das nog iets anders dan schijtende poezen de oudste zijn nu 23 dagen:
            20210310_232639.jpg

            20210310_232331.jpg
            20210310_233148.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Ze hebben het lekr zeg maar.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Licht en zaad zijn het belangrijkste. De rest is bijkomstig. Een beetje vertroetelen met goede voeding helpt wel.

            #43
            Kom ik thuis na te noest gedane arbeid, merk ik een groeispurt
            Waar de meisjes elkaar pas aantikten zijn ze overnacht aan het strelen geslagen, ik gaf hen eindelijk voldoende water dus volgens mij te wijten aan het droogtestressen, of het toppen kan mss een reden zijn? 1 feit is dat ze snel elkaar naderen
            20210311_222020.jpg
            Ik weet nu niet was is wijsheid, ikzelf denk de meisjes nog even laten bekomen van het hoogstressen gisteren en zaterdag omschakelen of maakt dat niet ?
            20210311_221923.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Blijven daddy's lil meisies hoor

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Netjes

            #44
            Mr Minoeshke zegt morgen overschakelen, dus doen we dat uiteraard
            20210302_121945.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Zelfzekere showtime kattenblik

            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Haha t is moeilijk om niet van die maffe diertjes te houden. Vandaag de schrik van me leven gehad ik was op t toilet voor een kleine boodschap, kijk ik even naar boven door het raampje zie ik in 1 keer 2 ogen naar me staren, bleek de kat van de buren te zijn die zoekt al weken toenadering schijnt het.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Mientje is ook ne overloper. Zijn gewoon moeilijk te weerstaan die poesjes

            #45
            za 13 mrt.iets20210313_155152.jpg
            De (naar het schijnt) gebalanceerde suikerzoete wedding cake, wel iets kleiner bij mij:
            20210313_155132.jpg
            Het kalmerende eenheidsbrengende noorderlicht20210313_155121.jpg De North Donder straalt nu al psychedelica uit dat beloofd zie je hoe dicht ze komen:
            20210313_155126.jpg
            Ik denk zelfs geen slecht idee om eerst de scheuten wat te laten doorgroeien, enigszins een basis ontwikkelen alvorens 12/12 omschakeling ah we zien wel, ik hoop alleen op


            Vnvnd eten we konijn, lekker. Kreeg net een welverdiende slag achter de oren, lekker mals een stukje vlees hoe kun je neen zeggen?
            20210313_170031.jpg
            Smakelijk
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Haha opnieuw beginnen

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Remco dien in het mandje was het konijn net doodgemept maar een nekschot kwam als tip rara

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
          Bezig...
          X