Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1m Bescheiden bij benadering biodynamisch en medisch testkweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Word het toch niet ideaal te noemen, het merendeel de meisjes hun water laten opslorpen met dat laagje Argex
    der blijft te veel i de schaaltjes staan!
    Let op dit komt de luchtvochtwaarde uitstekend, enkel in bloei word dit minder gunstig
    Ook ben ik der niet gerust op als er zonder prob water kan achterblijven, ik weet dat wortelrot snel optreed maar niet zeker hoe het zit met een laag kleikorrels daartussen, ik vermoed van niet

    Toch maar het zekere voor het onzekere en de aardige hoevheid deruit gewrongen, lijkt me nuet slim dit te laten staan, dit lukte wel aardig, toch ook wel een gedoe en met hernia gebrekigheid ondanks dit jaar niet uit men werk geweest en veel fitter soepeler sinds ne paar enkele changes maar Ayurveda is the key voor veel lees alle problemen, ja Ultieme medicijn niet zoals hier als er iem voor je staat en 5 verzch benzo's vorgschreven krijgt, damnit get it together, maar ok tis niet simpel soms.
    pffff teveel aan het blowen ongewoon tssss

    Plantjes gaan echt hard nu en dan is de echte groeischeut nog niet begonnen, ze staan wel aan de natte kant, maar valt mee en had de ervaring met een buutenkweek viel mij op dat het leek ze bij de bio methode niet alleen een ph-, maar ook een waterbuffer hadden in de bodem, wss de zuurstof in het bodemvoedselweb door de micro-organismen, dan zou voor minder een mulchlaagje aanbrengen en lukt aardig

    Smoor ze


    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Ayurvedisch eten is wel lastig als je niet van curry's houdt ;') zeer interessante leer wel al sta ik er niet voor de volle 100% achter, om maar een voorbeeld te noemen, waarom zou je geen ui/,knoflook mogen gebruiken?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment

    #47
    Rietslang ik dacht ook dat knoflook erg gezond was, net zo als ui, en gebruik het ook veel in allerlei (exotische) gerechten, dacht ik ben redelijk goed bezig, helemaal omdat ik een lastige eter ben w.b. groentes en rauwkost enz.enz, maar het moet nu wel, ik heb geen keus meer, pfff, anyway in het YouTube filmpje wordt het ook uitgelegd door Sadhguru ( vanaf 2.30 min)
     

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ja juist, wijze Ome Guru heeft gelijk ze brengen ook negatieve Prana(levenskracht) zoals ondermeer koffie en thee. Kruidenthees wel OK, doordat geen caff bevat heeft geen invloed op het centraal zenuwstelsel.
      Nachtschadeplanten wel en allen min of meer giftig en Prana neutraal
      Vlees bevat ook 0 kracht omdat het is dood
      Zwarte peper erg Prana positief!

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Oke duidelijk, het doet iets met ons bewustzijn, net als koffie. Op het laatst zegt deze meneer ook dat er niks mis is met koffie maar wel met afhankelijk zijn van koffie. Hij zegt alles moet een keuze zijn en geen gewoonte, het mag geen invloed op de kwaliteit van je leven hebben dus.

      Dan is er toch ook niks mis met knoflook? Als het maar een keuze is en niet een vaste gewoonte, hier heeft die wel een punt, elke maaltijd die ik kook begint met het snijden van ui en knoflook, waarom? Ik zou dus knoflook moeten gebruiken voor zijn kwaliteiten en niet voor de smaak.

    #48
    Overschakel uitgesteld!
    Dames 27 dagen groei & running


    Plantjes blijven lekker gaan ondnks de enige slapte v sommige in de toppen, ze zien er gelijk wat gelig uit Hmmmm mss toch wat te kwistig met het lavameel alhoewel dit geen voeding bevat, wel mineralen ik weet er nog steeds te weinig over maar eerst de focus aan de binnentuintheorie en lukt al aardig gelukkig en totnutoe, in de toekomst wat dieper het bio-organisme uitpleuren
    Ik moest de meiden al wat meer uiteen halen de deugnieten pfffff day 35 denkk unplugged uit de coommatrix; overal meiden en poezen ik denk nig steeds recovery fase of zo, nu we houwe vol for the greater good! Damnt YouTube met zen uitdagende meisjes tegenwoordig!

    Goed verder gaat Sannie zijn (4 stappenplan) methode ook wel lekker, kan wel begrijpen dat sommige groeiers dit saai vinden, beu wordend na een paar kweeks maar dees net ideaal handig omdat er op dat vlak niet veel mis kan lopen..
    Tenzij je (net als ik) loopt te klooien met allerhande brouwseltjes en toevoegingen, dus voor nu enkel de 4 stappen, tenzij ok mss 2 keer wat wormenpercolaat toevoeging
    20210314_155017.jpg 20210314_155021.jpg 20210314_160025.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #49
      Ziet er goed uit, deze ga ik volgen. Succes nog!

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Welcome Thanks en hartstikke gezellig !

      #50
      Men maat waar ik dikwijls weed ed gerelateerd over discussieer gaf me de raad over te schakelen wnr de blaadjes elkaar raken;

      OK al goed en wel maar als je het nagaat hangt het moment toch ook af van voorafgaand handelingen en toppen deed ie nooit, enkel croppen!
      eventjes redeneren..
      De plantjes werden door mij getopt en onderste zijscheuten verwijderd, als je dan een klein beetje kan inbeelden en vooruitdenken dan komt toch de vaststelling dat ze nog wel eventjes kunnen?

      Zeker als je denkt dat die in de weg komende schutbladeren toch hgstwss op later tijdstip verwijderd worden.
      Maar nu ook niet zo lang meer want de tent is maar 180cm.. + der staan er dan ook !
      Door de versch soortjes reageren ze tuurlijk ook anders maar no worrying, dat valt wel bij te sturen met supercroppen, desnoods omleggen heb al van die speciale plastic katrollen klaar

      Nrml ben ik geen zo ne pezewever (muggezifter) maar het juiste moment v overschakeling blijft toch cruciaal, doorslaggevend drm ook trekt niem der zich van aan en moet je het voor jezelf uitzoeken denkk


      De plantjes staan nu ong. max. uiteen, enkel de North Thunder langs voren in het midden is wat achter gelukkig, heb ik wat plaats over voor de bevochtiger en 5-L fles water die telkens op temp. komt

      Es zien eeh

      Attached Files
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #51
        Hallo Rietslang

        Ik kom ook eens ff een kijkje nemen, dat had ik wel wat eerder mogen doen.

        Ik zou niet te lang meer wachten met omschakelen

        Gaat verder wel goed hier, succes!!

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          O thanks Takketoe! Was eventjes wa onervaren onzeker, je opinie doet me ne groot plezier,
          28 dagen voorgroei zullen het zijn

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          dat gaan mooie plantjes worden a zo verzorgd

        #52
        Rietslang
        Gaje nu met de maan mee kweken? Ik ken die theorie er nog niet over
        Screenshot_20210317-190959_Samsung Internet.jpg

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Rietslang 'S Nachts verlichten?

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          De lamp snachts doen branden en van hun nachten dagen maken

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ahh Oke! Sorrey

        #53
        Na 9 dagen is de 125w tube heater eindelijk terecht!
        Ondanks het ding snel opwarmt merk ik dat ie erg rammeltdit bij een lichtjes schudden.

        Stuurde meteen een mail naar Greensell en vroeg mij af of dit nrml was, dat de veiligheid me wel zorgen baartkreeg ik als antw dat iets? rammelen nrml is, en dat er een oventemperatuur beveiliging is ingebouwd die de veiligheid garandeert.

        Wat dat betekent weet ik niet maar is ht nrml dat zo een verwarminsbuis rammelt als je daarmee schud?
        zo goed ingepakt was die namelijk niet

        Er steken pluggen en vijzen bij voor muurbevestiging maar ik neem aan de tube gewoon met touw ophangen in de tent?

        Gracias muchachas
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je moet er gewoon niet mee schudden.
          (denk dat hij wel horizontaal gemonteerd moet worden)
          Ik vraag me af hoe jij je magnetron test ...

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Heb ik niet, drm dus mijn onwetendheid
          Neen maar die was lang onderweg en dan nog bij een verder buur dacht dat der mee gesmeten was hehe. Die hangt al ik geef later een update
          Echt thanks guys

        #54
        Rietslanghttps://www.tuinkassenwinkel.nl/tuin...-135-watt.html
        Des te meer reden om terug te sturen....

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Die van jou voorgestelde site is gewoon 15 eur goedkoper en dan zegt Greensell dat die nrml nog es 15 eur duurder is ! Nuja wel uitstekend service

        #55
        Nou rest er nog wat onduidelijkheid,

        nl ik snap niet wrm de tent zelf, tuurlijk niet hermetisch maar lichtdicht afgesloten is terwijl als de zijflapjes opengepleurt worden, der toch ongetwijfeld licht de tent binnkomt??, of is dit niet zo?

        Er komt id voormiddag wel wat zonlicht het kamertje binnen, langs het raam en de luchtuitlaat.
        Momenteel is het flapje langs die kant wel dicht omdat de tube heater derboven hangt en de afzuig op kleinste stand maar eens die vochtigheid omhoog moet die een versnelling bij en daarmee alle luikjes zeker open!
        Zal er daarlangs geen licht de tent binnen komen??

        thanks jullie professsionele raadgevingen en de gelijk daarbij komende goeie welverdiende karma

        S'nachts, terwijl de meiden hun speeltijd in het hps zonnetje:
        20210320_104821.jpg

        Daytime, de meisjes slapend genietend na 12u het beste v zichzelf te geven ;
        Hier dus de twijfel of er langs de luikjes geen licht binnen komt:

        20210320_104852.jpg
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Je kan voor de zekerheid dat venster met een niet licht doorlatende folie ofzo afplakken. Beter zeker

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Dan komt er nog steeds voldoende licht langs de afvoerdarm om de cyclus te verstoren.

          Nu kan ik voor een sonoconnect model kiezen wat geen licht doorlaat (wat ik toch v plan was als geluidswerendheid) maar dan wil dat zeggen dat er niets van licht in de kamer mag zijn,
          ook niet de kamerdeur openen.
          Dan is er geen nut de tent zelf lichtdicht is gemaakt?

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ik geloof wel dat de meeste tenten 95% procent lichtdicht zijn in nieuwstaat, na een paar jaar gaat da wel minderen. Ik opteer voor een pikdonkere ruimte in de donkere fase, een maat van mij heeft dan ook wat licht in de kamer waar zijn tent staat en heeft nooit hermas of problemen gehad. Ik zou ook kijken een lichtdichte afvoerbuis...

        #56
        Alles kunnen installeren vanmorgen nog voor 10u voor het nacht werd voor de meiden;

        Geen kettingen meer voorradig dus ik bevestigde spanbandjes met daaraan touw en katrolledingetjes.
        Ziet er veilig uit, ngmls dank de hulp & tips,
        is allemaal nog wat zoeken!

        Hopelijk werkt het buizenspel naar behoren, vnvnd klokslag 22u
        OK schudden doe je nrml niet maar als je een rammelende tube uit de doos haalt is het toch niet ongewoon daar effe wa vragen bij te stellen
        Ben er wel nog niet helemaal uit wat de meest ideale bladafstand betreft.

        Ook werd de kokosfilter op de afzuiger verbonden en draait die nu 24
        u
        (Een ferm veelbelovend luchje was al goed in de gang waarneembaar bij thuiskomen na werk en de meisjes zijn pas 5 dagen 12/12)

        20210320_085804.jpg
        Er was wat wormenpercolaat gepland maar daar wacht ik toch nog liever mee, de scheuten blijven gelig wat een teken v overvoeding is, 1 plant de Girl scout heeft zelfs klauwende verbrande topjes..
        Ik gok, dit is te wijten aan de droogmethode, teveel laten uitdrogen waarna goed natzetten, met als je derover nadenkt het resultaat en stikstofoverschot

        20210320_095201.jpg
        20210319_224353.jpg

        Best dat ne menselijk lid mij op tijd waarschuwde voor klokverandering anders werd er een paar keer gevloekt denk ik..
        Ik denk het word close wat een goede topverdeling betreft zonder elkaar in de weg te zitten!

        20210320_085609.jpg
        Deze Noorderdonderf☆ck werd op een erg vroege top getopt, is er der een fim v voortgekomen maar ideaal eig bij deze plant:
        20210319_225852.jpg

        Gauw om ne bescheiden rookvoorraadje, word
        Geniet er ook van jullie
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Komt helemaal goed! Succes nog!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ziet er idd heel goed uit... heb je toevallig niet zo'n lasertemp meter liggen? Op alieexpres heb je ze voor een tientje. Zo kan je mss beter de hitte op je blad inschatten door de tube heater 125 watt is niet nx he

        #57
        Toevallig wel Waterfall420 en goed idee,
        Ik wist dit ooit nog es van pas zien te komen!

        20210321_153720.jpg

        Ja wat je zegt, de tube hangt nu eig (erg) dicht tegen de zijwand vd tent en relatief dichtbij de blaadjes, maar ze zijn de nacht erg goed doorgekomen en de paar graden temperatuursverhoging word erg en hartstikke in dank afgenomen zo te gluren..

        'Nacht'temp:
        door middel van TubeHeater gebruik!

        Het is me het extra wattageverbruik wel waard als ik de wijven zie glunderen na een hetere nacht en word volgens mij opbrengstelijker ah eind vd rit,
        althans erg in dank aanvaard zo blijkt dus Hell with it
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #58
          28 Groeidagen
          7 Dagen van 12/12

          20210322_101452.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #59
            Gisteren na gedane klop, gelijk met het toppen van de Noorderdonder (waarvan 1 top denk ik nog een fim zal uit voortkomen want had wel gemist met een deel eruitgeknipte blaadjes na thuiskomen en roken),
            van (bijna) alle plantjes de onderste scheuten gediefd + een paar 'tactvolle' moves met de bedoeling een egaler veldje,
            eens zien hoe het evolueert.

            Deze handelingen wachtte ik af tot wanneer de dalende maan periode gisteren van start ging, het liefst op bloemdagen uiteraard tijdens de inademing vd aarde en een snel herstel is zeker merkbaar! ​​​​​

            Na 10uur lichttijd wel een lv van 30%! geen plaats meer voor de bevochtiger maar plantjes gaan al bij al lekker en na mulchbeneveling toch een kleine 10% hoger

            Ze krijgen nu bijna dagelijks 'ontchloord' leidingwater op temp. gebracht, een 350ml lijken de dames leuk en de potten stabiel qua gewicht.
            Ze smullen nog steeds vd voedingsbuffers en ik zal ze hoogstens wat verwennen met wat zelf(nujanietzelf)gemaakte biologische wormenpercolaat en bloeivoeding vanaf de derde week!


            20210323_095643.jpg
            Noorderlicht:
            20210323_095503.jpgHuwelijksCake:
            20210323_095200.jpg

            Door de hps bril
            20210323_095817.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Zal een mooie tuin zijn

            #60
            Thanks allemaal jullie interesse en Zors erg fijn als je der iets kan van opsteken dat is wederzijds

            De plantjes gaan wel goed, alleen de bloei vind ik wat aan de trage kant gaan maar het is dan ook lente wnr alles voor de zoveelste keer ontluikd word alles trager in het Kapha seizoen, alles verandert gewoon en voortdurend maar trager nu toch komt zie ik het goedkomen..
            Aloewel niet voor 1 Thunderfuck! Die blijkt mannelijke kenmerkjes!!

            20210327_082656.jpg
            20210327_082754.jpg

            Ik denk niet dat het uitgebroken is daar er geen open ballen te zien zijn, gelukkig laat ik men hoofd dagelijks een uur in de tent hangen.. hmmm mss vandaar ze stressen
            Of ze stond in het licht in het begin van 12/12 toen de kamer niet (genoeg) verduisterd was.

            Zo is er meteen wat plaats gemaakt ne geluk bij een ongeluk, nuja der zijn geen ongelukken en toeval bestaat niet? kun ma juste zien dat ik de hele tent niet op de compost mag pleuren dan word het effe vloeken!! want wel nood aan wat eigen kweek geblow ipv dat via via hoog maar droog chemisch gruis dat doet iets met het bewustzijnsniveau denkt de ik, of het komt door het te vele kaffiegezuipslechte gewoonte dat achja keuzes he of toch de illusie ervan tis moeilijk soms maar dan soms een moment v besef het is maar een droom dan word het chill terug want dan niets doet er nog toe, enkel een lekker afgebloeid tentje s tuurlijk wel fijn

            Ik maak straks wnr het licht uit nog een foto vh inmiddels totaalplaatje, totnutoe allemaal vrouwelijk bloeiverschijnsel

            Totaalbeeldje:
            20210327_095057.jpg
            De Cheese is echt wel ne kleine stakker maar dat kwam ik nog tegen das wel de enige die op een verhoogje staat wat meteen kouwere wortels betekend
            Please Please Please hopelijk wat eigen kweek smooring

            20210327_095126.jpg

            Last edited by Rietslang; 27 March 2021, 09:07. Reden: Totaalbeeldj
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Welke mannelijke kenmerken dan?

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Teelballen en een fluit

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
          Bezig...
          X