Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takketoellies Tententuin ☆ altijdlastigeenleuketitelverzinnen ☆ 01-21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COB: Takketoellies Tententuin ☆ altijdlastigeenleuketitelverzinnen ☆ 01-21

    Korting op 420shop
    Een zeer goede maandag samen!!






    Vrijdag schijnt ook een goede dag geweest te zijn, daar hadden best veel mensen het over



    Takketoellies Tententuin is alweer aardig leeg aan net raken, dus hoogste tijd om die weer te gaan vullen!

    Voor de volledigheid:
    90x160x200 tent(entuin)
    2 Cree Cobs, 1x 200 en 1x 250 watt
    Gtools EC-TC
    Plagron Lightmix
    Plagron terra groei en bloei, Vita Race en Green Sensation
    Atami CalMag
    En wat niet zo belangrijk spul




    SHISKABERRY
    Barney's Farm
    Puur indica
    Feminised
    7 - 8 weken

    MONEY MAKER
    Strain Hunters
    Voornamelijk indica
    Feminised
    8 - 9 weken
    Pyramid Seeds
    Puur indica
    Feminised
    7 - 8 weken

    OVERLOAD
    Belgicanna seeds
    Voornamelijk Sativa
    Feminised
    9 - 10 weken

    AMNEES (2x)
    Belgicanna seeds
    Voornamelijk Sativa
    Feminised
    9 - 10 weken

    20210405_211508.jpg20210405_211531.jpg

    Wat is er allemaal nieuw?
    Ik ga de strijd met de mugjes niet opgeven; sterker nog, we zijn net een nieuwe fase ingegaan. Geen poedertjes of watertjes maar zorgen dat ze niet uit kunnen vliegen en/of terug de grond in kunnen. Twee stuks haarnetjes onder om de potten gezet en de toplaag van de potten bestaat uit een laag aquariumgrind. Mooi wit!

    20210405_211851.jpg

    Verder heb ik nu dus sativas in de tent.... dat ging in het verleden nooit zo goed; Takketoelli en Sativadiva's gaan vaak niet samen in een tententuin. Tja, wegblijven gaat niet he... Spannend!!



    20210405_211547.jpg20210405_211539.jpgGrote Groeten!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    Ziet er mooi strak uit dat aquariumgrind
    Hopelijk hou je zo de beestjes uit de grond.
    Ben benieuwd.

    Wel gedurfde mix.
    Sativa`s met Indica`s.
    Ook groot verschil in bloeitijden.

    Wens je veel succes met deze ronde!
    ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Cannaboid!
      Das waar, die mix gaat wel een uitdaging worden. Maar ik heb nu veel meer ruimte als eerdere ronde met sativa, dus we gaan er weer voor! Normaal kweek ik nooit sativadiva's, teveel kapsones

      Bedankt!

    #3
    Mooie soortjes weer, ga zeker weer meekijken, suc6
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Welkom en bedankt!

    #4
    Belgicanna ? Nooit van gehoord.
    De foto's komen me wel bekend voor trouwens.
    Een Nederlands bedrijf zo te zien, en ze kweken zelf niks, ze kopen zaden op.
    Dat wil niet zeggen dat deze niet goed zijn he....
    Het is alleen de vraag of je altijd dezelfde soort krijgt als je die nog een keer bestelt.

    zij zijn de enigste die Amnees en Overload beide in het assortiment hebben
    Yeah...maar wat is Overload ?
    De kans is groot dat het verzonnen naam voor een bestaande soort is.
    Een Sherbert nakweek misschien ? Die Kush en Durban zitten daar al doorheen, en ik zie dat ze nog meer "scheve namen" gebruiken voor de andere soortjes.

    Anywayssss...
    Aquariumgrind he...das wel een goeie inderdaad. Beter dan perliet wat ik geprobeerd heb en het klinkt niet zo in als gewoon zand.

    Ze staan er nog nietsvermoedend stralend en gezond bij...ik ben benieuwd wat het wordt.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Beetje wazige boer ja, denk niet dat ik daar ooit ga bestellen. Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden. Gewonnen hier oppe forum, en ik ga een gegeven paard niet te lang in de bek kijken

      Jazekers Q, de zoektocht naar de perfecte afdeklaag gaat verder! Perliet was niet echt handig, en metselzand verkopen ze alleen in 25 kilozakken. Dat lukt niet met mijn fietsje. En dat inklinken inderdaad.
      Schelpenzand was tweede keus, alleen is dat allemaal 'verrijkt' met een anijsluchtje....
      En toen stuurde mijn neefje een foto door van zijn nieuwe aquarium!
      Wit, zelfde korrelgrootte en goed schoongemaakt! In handelbare zakken van 10kg. Potten worden wel erg zwaar, misschien heb ik een te dikke laag aangebracht...

      We gaan het meemaken!

    #5
    Sub knopje aangeklikt! Veel succes takkie!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Nederhigh!

    #6
    Het gaat weer goed zo te zien, met die toeli wat je daar hebt haha

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Weinig takke, veel toelli
      Daar gaan we voor

    #7
    Ziet er weer mooi uit! Veel succes, ik volg in je wiel!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Tsjara!

    #8
    Veel succes ! Zeer benieuwd naar de money maker Strain.
    LSD staat lekker opgezwollen zeg

    geniet van het verse groen.
    groet Nirvana

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Nirvana!
      Die Money Maker is die kleine midden vooraan. Ik hoop dat ze nog de hoogte in gaat, maar ziet ernaar uit dat het een kleine compacte dame gaat worden.

      Die LSD gaat echt nergens over, daar zijn de laatste dagen heel wat grammen aangekomen

    #9
    Succes weer. Ik ben tot nu toe content van mijn diatomeenaarde tegen VRM en consorten.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Daar heb ik wel eens van gehoord, moet ik eens nazoeken. Maar ik wil geen poedertjes of watertjes extra gebruiken. Eerst eff pas op de plaays voor een ronde of 2

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Vermalen skeletten. LR2 is niet zo een fan.
      Spul werkt als een bad vol scheermesjes voor insecten.

    #10
    Ziet er mooi uit! Succes gewenst!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Hork!

    #11
    Heb ook gesubbed.
    Ben nu met een HPS kweek bezig die ik ook deel en zal over een anderhalf a twee weken ook met een COB setup gaan beginnen dus ga je volgen zodat ik weer wat bij kan leren

    PS, Ik heb een topic gestart in "de kweekruimte" met wat vragen over COB dus mochten er mensen zijn die er verstand van hebben en zouden wilden helpen dan zal dat heel fijn zijn.

    Succes @Takketoelli

    Comment


      #12
      Hallootjes luitjes!




      Nog ff, en dan is het weer weekbegin. Of doordeweeks. Begin van het einde van het weekend.


      De dames groeien:
      20210411_220953.jpg
      Lamp staat net aan, en tot iets over de helft gedimd. Vorige ronde had ik een herma, zeer waarschijnlijk omdat ik toen de dames van een 55 watt tneon naar 450 watt cob verplaatste.....
      Nog een geluk dat het er bij eentje bleef, als dat de reden is geweest.
      Deze ronde bouw ik het om de drie vier dagen iets op. Eind volgende week staan ze weer volop aan!

      Ik zal de dames eens voorstellen:


      AMNEES1
      20210411_221034.jpg


      AMNEES2
      20210411_221039.jpg
      De beide Amnees en de Overload zijn hier gewonnen zaad van Belgicanna, en vooral de beide Amnees hebben bleke topjes met slap hangend blad. Beginnen die Sativadiva's nu al??
      Nog ff afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Net voor het verpotten hebben ze allemaal 2x groeivoeding gehad. 1x 1ml en 1x 2ml, dus weinig. Verder 1x per week Vita Race. Dus voedingsproblemen zijn er niet lijkt mij

      20210411_221309.jpg


      OVERLOAD
      20210411_221055.jpg
      Deze dame is dus ook van Belgicanna geeft geen divagedrag zoals de Amneesjes



      MONEY MAKER
      20210411_221043.jpg
      Nou, dit wordt weer zo'n super compacte lastige 'doet mij denken aan een Widow' dame...
      Ze staat midden vooraan, om die reden. Erg lastig te trainen en verzorgen, dus ik wil er goed bij kunnen


      SHISKABERRY
      20210411_221028.jpg20210411_221048.jpg
      Kwa uiterlijk vindt ik deze dame het mooist. Zullen de spaanse geentjes wel zijn
      Ech wel benieuwd


      .... ....

      De dames staan nu bijna een weekje op 12/12. Blumats zijn aan het druppelen, lamp wordt langzaam opgevoerd, beetje trainen nog... lekkere rustige periode na al dat oogstgeweld
      Vanaf volgende week begin ik weer voeding te geven, langzaam per vat opbouwen.

      Ik wil niet te snel te hard schreeuwen; maar er zijn gewoon geen mugjes in de tent!! Een 0.0 tententuin!!

      Dat aquariumgrind doet zijn ding wel geloof ik. Super!!!

      20210411_221117.jpg




      Grote Groeten!







      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Maar even aan sluiten. Mooi tent

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Welkom!!

        Eerste ronde in jaren zonder rouwvarenmugjes, en wie komt er aansluiten??

        Juist

      #13
      Dat gaat al weer de goede kant op. Ik dacht dat ik soms snel door ging maar dit is next level
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Grapjas! Dat denk ik dus precies bij jou....

        Welkom!!

      #14
      Hoi Takketoelli vraagje, ik ga buiten voor de eerste werken met blumats, nu is mijn vraag welke voeding gebruik jij in je vaatjes en is dit langer houdbaar of gebruik je alleen water en geef je de voeding apart.
      gr, Corleone1933
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Oke dank je wel, had al wel gegoogeld maar kwam niet heel veel naar voren, wat ik wel vond was kristalon wat wel goed werkte met druppelsystemen en wat wel langer goed blijft, maar heb pas hier een terra pakket gewonnen dus dat ga ik maar eerst uitproberen, nogmaals dank.
        Over enkele dagen ga ik mijn buitenverslag weer starten dus eerst vier weken binnen en dan half mei naar buiten. Gr. Corleone1933

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Als je dan een niet te kleine pot neemt (4 liter of zo)met goede grond hoef je die eerste 4 weken niet te voeden. Blumats met alleen water is zowat probleemloos.

        Succes!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ze staan al in de tent met 3 liter potten, na twee dagen in de koffiefilter waren ze al gekiemd, vandaag zijn de zaadjes erin gegaan, als het goed is over twee dagen het eerste groen boven de grond, volgende week nog drie soorten.
        Thanks man.

      #15
      20210420_212757.jpg


      De sativadiva's staan achteraan, de indicaatjes dus vooraan. Takketoelli en sativadiva's..... blijft spannend.
      Ook deze ronde staan ze nog niet eens in bloei of ze beginnen al divagedrag te vertonen.




      Eerst maar eens de dames langs gaan:

      SHISKABERRY
      20210420_212809.jpg20210420_212815.jpg20210420_212824.jpg
      Deze dame groeit het mooiste ineens, het zou zomaar eentje van Barneys kunnen zijn. Wel worden de toppen in net midden iets te hoog denk ik. Maar plaats zat



      AMNEES1
      20210420_212849.jpg

      AMNEES2
      20210420_212844.jpg
      Ze hebben beide al een tijdje gelere bladeren bij de nieuwe aangroei. Ik dacht eerst aan te sterke lichtintensiteit maar nu vermoed ik toch iets met voeding. Ik ben in ieder geval begonnen nu na 2 weken 12/12 wat ik altijd doe met indica's.

      20210420_213100.jpg
      In normaal licht valt het allemaal wel mee, de bovenste zijn sativa, onderste indica


      OVERLOAD
      20210420_212832.jpg
      Ontzettende zuupert is ze!! Dat heeft ze ook nodig, ze is erg hard aan het groeien nu. Normaal voor diva's.

      20210420_212838.jpg
      Deze dame had al verkleurde bladpunten voor ze voeding kreeg. Vreemd hoor, zou het kunnen dat lightmix teveel voeding voor sativa's bevat?? Nee toch?



      .... ....



      20210420_212914.jpg

      Maar eens wat meer verdiepen in sativadivagedragingen
      Verder gaat het zijn gangetje. Aquariumgrind doet haar ding, dames staan volgende week in bloei. Tegen die tijd staan beide lampen ook op 100%


      Ondertussen in het voorgroeikastje
      20210420_213523.jpg

      Een nog hele kleine Big Bud!! Ander is een Skunk geloof ik
      20210420_213531.jpg








      Grote Groeten!!

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Hahahaha

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        verdorie de start alweer gemist. ik zat nog in je oude topic
        succes man!
    Bezig...
    X