Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hybride Fems

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Kan iemand me een beetje toelichten bij deze casus en meningen geven wat hier kan mis zijn met de Wchoco Haze. Ze zijn 25 dagen geleden gezaaid en hebben nu plotseling een soort calmag issue, wat ik betwijfel gezien hun leeftijd. Kan het lichtverbranding zijn...? Ze zijn redelijk snel meegegaan naar 300 watt op 50 cm
    Screenshot_20211116-224024_Gallery.jpg Thx!

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Als het al een calmag issue is dan alleen een beginnend magnesium tekort. Dit kun je makkelijk en goedkoop oplossen door ff naar de drogist te gaan om epsomzout. Even een theelepel door je voeding en het lost zich wel op. Als het snel achteruit gaat kun je het ook als bladvoeding sprayen

    #17
    17 November

    2 Gelato in haar eindpot, bij gebrek aan perliet zal de andere voor morgen zijn
    Zeer mooi wortelstel
    Screenshot_20211117-221155_Gallery.jpg

    20211117_204252.jpg 20211117_210238.jpg Ze zijn een maand oud en ga ze wat lst geven om de andere gelijk te laten komen

    White choco 3 weken
    20211117_210217.jpg 20211117_195924.jpg Zoals je ziet bij White choco haze is er hoogstwaarschijnlijk licht schade opgetreden, ik zou niet kunnen weten wat het anders is.

    Klimaat is zeer goed hier maxima van
    28 en min 19
    Lv is 50 tot 70%
    20211117_210133.jpg
    We kijken het wel af, als de nieuwe scheuten goed zijn komt da wel goed hoop ik...

    Grrtz Waterval
    Attached Files
    Last edited by Waterfall420; 17 November 2021, 22:18.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik had hetzelfde, het kwam toen doordat te lamp er te dicht op hing, toen de lamp weer op juiste hoogte was, werden de nieuwe bladeren weer gewoon mooi groen.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ah. En net nu denk ik zelf toch calmag probleem te hebben, is mijn vermoeden . Dus lamp te dicht in de groei dan.

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de feedback gents

    #18
    MAANDAG 22 NOVEMBER

    6 WEKEN VERDER NA DE ZAAI VAN DE 3 GELATOS
    4 WEKEN VERDER NA DE ZAAI VAN DE 2 ZUSJES WHITE CHOCO HAZE

    IMG_20211122_185529_547.jpg Klimaat zeer gunstig
    28/20 50%/60% ventileren maar nog niet afzuigen.
    De twee white chocos ga ik verpotten in de eindpot en erbij zetten sebiet!Zelfde principe aarde knijpnat.
    Rhizotonic 40ml op 10l
    Calmag 5 ml op 10l
    Terra vega 2ml op 10l

    Lamp op 50 cm vd kopjes op 300wat
    Bodem blijft constant 25 graden

    Scrognet nog verkleinen naar 100 op 100 en dan stilaan moeten overgaan naar 12/12 denk ik of ze groeien er door...


    Grtz Waterval
    Last edited by Waterfall420; 22 November 2021, 20:43.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #19
      Veel werk verricht alles is aangesloten klaar om te gaan.
      Afzuiging blaast uit in dezelfde kamer... de kamer is wel voorzien van een ventilatiesysteem en er wordt constant verse lucht toegevoerd.
      Ik kan een venster kippen maar dan laat ik koude binnen... Buiten de kamer uitblazen is niet mogelijk. Ik kan geen gat in deur of muur maken.
      20211123_201447.jpg Klimaat is goed nu.
      23 Graden en 60% RLV
      Minimum deze nacht was
      18.7 met een RLV van 70%
      20211123_201503.jpgKnorr Kuipen bevatten elk 40 liter aarde. Heel veel dus. Ik laat ze nog even naar het net toegroeien en zal dan stillaan moeten nadenken om een 12/12 schema.
      Voeding hebben 1 maal gehad en die zit ook verwerkt int de 100 dagen voorbemeste aarde.
      Calcium/Magnesium heb ik in totaal 2 maal meegegeven. 20211123_201457.jpg 20211123_201623.jpg Nog even... goed vullen... en knallen!!
      Fijne avond
      Wtrvral^

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Jaja zeer zeker overal gaten

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Nice ja, een goeie basis.
        Kun je geen stuk spaanplaat op maat in je venster steken en er eerst je diameter uitzagen waarop je de afvoerslang bevestigd? De ander kant heb ik hoogglans wit geschilderd en een rooster op de uitlaat, te zien bij de voorbereidingen.

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik kan dat eventueel proberen maar vraag me af of het al dan niet kwaad kan als ik in dezelfde kamer uitblaas, met het gegeven dat daar toevoer zit... een buis van dia 50 blaast uit het plafond verse lucht... naar buiten blazen rechtstreeks kan ik enkel als ik de venster op kipstand zet en dan de buis er er zo halverwege tegen monteren. Wat kan er optreden van problemen als ik uitblaas in dezelfde kamer?

      #20
      Het net begint te vullen...
      IMG_20211125_222812_108.jpg IMG_20211125_222817_517.jpg Die gele pot verdwijnt op 12/12
      De Gelatos van Zamnesia doen het bijzonder goed. De White Choco Haze lijken echt een Calmag issue te hebben. Maar ik kan ze toch niet overmesten met CalciumMagnesium...
      Het zit al in het kraanwater en ze kregen het al 2x mee in kleine dosis...

      IMG_20211125_222814_271.jpg Ik weet het echt niet...
      Good evening

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Lijkt me ideaal zo'n scrognet maar ontzettend lastig om vol te krijgen! Wat doe je met de uitschieters van de planten die veel sneller groeien als de anderen? En kan je er een beetje bij?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik heb dit nog gezien, ik zoek even mee...

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Hork, zelfste scrognet gebruikt op mijn Hps ronde. En heb nog nooit zo een egaal veldje gehad...

      #21
      Ziet er goed uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #22
        Er heeft ier ne pippo in de straat de ganse straat zonder eletriek gezet, geen licht. Geen verwarming...
        Vuilbak??? Hermaas??
        Last edited by Waterfall420; 27 November 2021, 16:45.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Balen maar geen reden om ze er uit te trekken, je hebt een geluk bij een ongeluk dat ze nog niet in de bloei staan!

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Oeff dit zal wel niet 1 2 3 zijn opgelost, maar ik zal voor je duimen dat het gauw goedkomt en je planten hier geen knap van hebben gekregen.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          ze zijn met man en macht bezig normaal binnen twee uren moet het gefixed zijn. Deze morgen om 7 uur is de lamp na 1 uur aan, uitgegaan door de stroompanne. dus ze hebben nu 6 uur nacht plus alles vanaf 7 uur deze morgen... best meteen overschakelen op 12/12

        #23
        De stroom is even uit geweest maarja kijk mss ideaal voor over te gaan naar 12/12
        Morgen krijgen ze vo de tweede keer een lange nacht. Nu de volle 12 uren

        Temp is koud.
        22-19
        RV Zit tussen 50 en 60%
        Bodemverwarming van 50 watt gaat nu full time aan.
        Screenshot_20211127-204427_Gallery.jpg Screenshot_20211127-204440_Gallery.jpg Screenshot_20211127-204419_Gallery.jpg Omzetten en wachten op de groeispurt...
        Zullen drukke weken worden

        Fijne Avond Watervaal



        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik zou in ieder geval zeker niet langer wachten...

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Welke bodemverwarming gebruik je?

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          zelfsgemaakte bodemverwarming, kabel van 50 watt in een zandbak gemaakt uit trespa. de omschakeling is vandaag gebeurd , maar de temperatuur is amper 20 graden... ik denk dat ik ga moeten afbloeien onder HPS zeker???

        #24
        Ik had het niet verwacht maar mijn temperaturen zijn dus toch veel te koud denk ik om te kweken met LED in de winter. Ik zou er eventueel HPS boven hangen, gaan de planten niet protesteren omdat het ander type licht is? Ik haal amper 20 graden met mijn led...

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Bij mij word het ook niet veel warmer als 21 graden, kan bij mij aan het te wattage liggen. Maar de toppen blijven erg klein. Ik zelf heb een tubeheater tussen de 4planten liggen. Nadeel daarvan is dat de kant waar de heater ligt, de bodemtemperatuur 23graden is en de andere zijde 17. Dus zo'n tubeheater is het niet.

          Ik denk dat ik volgend kweekje eens op 250hps ga kweken puur voor de warmte. Als ik het verslag van Zors lees, word het in zijn tentje met de lamp uit 15graden en die toppen zijn toch aardig groot. Het is gewoon trail and error

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Kunichika, is wel 400 w van mij maar denk niet dat dit veel scheelt in temp. Maat toch even vermelden

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Algemene temperatuur wel degelijk als ik jou thermometer zie. Maar of het wat doet met de bodemtemp, dat denk ik ook niet

        #25
        5 DAGEN 12/12

        20211201_173310.jpg Oke, het scroggen is begonnen hier. Ik heb ze vandaag eens een snoeibeurtje gegeven.

        Klimaat is goed
        20211201_173341.jpg Uitblazen gaat nu via een deur naar de gang.

        20211201_173316.jpg Ze kregen wat extra calmag en een kleine dosis Terra Vega en Rhizotonic
        20211201_173352.jpg We gaan dit hier zo goed mogelijk proberen te temmen.
        Good evening
        Waterfall

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Freedom1984
          Freedom1984 commented
          Editing a comment
          Succes met het temmen van de meiden,.. maar pas op met vrouwen

          Staan er mooi bij

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Inderdaad, ze blaken van gezondheid! Ik volg de scrog op de voet want ik ben er niet zo goed in .

        #26
        7 Dagen 12/12

        Weekje voorbloei met een gunstig klimaat.
        Tukken en weven moet elke dag gebeuren

        KLIMAAT

        22 /18
        60% / 70 %

        20211204_093720.jpg 20211204_093242.jpg 20211204_093238.jpg Ze hebben amper voeding gekregen, enkel iedere 3 dagen Calmag

        GOEIE TEELT AARDE VAN DCM!!

        Fijn weekend
        Waterval^^


        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Zeker in deze periode het oog er op houden inderdaad ! Dat net komt mooi vol man

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Dat is nog eens een mooi netje vol voor de scrogg ziet er goed uit thumbs up

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Dat wordt een volle bak

        #27
        Lekker hoor de kopjes piepen er langzaam aan bovenuit. Ik dacht eerst dat jou mazen iets te klein waren. Maar lijkt wel goed te gaan. Nice nice

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Dankje, nee de mazen zijn aan de kleine kant maar dat werkt prima. Zie hps ronde, zelfde net...

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik zal eens gaan loeren!!

        #28
        10 Dagen 12/12

        Screenshot_20211207-172442_WhatsApp.jpg De kracht van de plant is ongekend hoe ze haar door het net wringt...

        Grtz

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Oeh rechts voor is mooi op gelijke hoogte gekomen

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          kroket , ja dit is een White Choco haze, groeit heel uitbundig nu na 12

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Mooi veld....

        #29
        Hoezo het netje is een beetje voll haha mooi man ga zo door

        Comment


          #30
          20211208_170325.jpg 20211208_170334.jpg 20211208_170343.jpg 20211208_170350.jpg 20211208_170329.jpg Ik laat vanaf nu alles gewoon doorkomen. Geen ondersteek meer enz.
          Watergift per 48 u 1.5l
          Vandaag enzymen opgestart en nog een laatste dosis Terra Vega EC 2 PH 6.25

          Nu hopen op wat snoeit groeit

          Good Evening

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            kelderkastje idd vooral bij vruchtstruiken is snoeien doet bloeien

          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ziet er netjes uit man. Mooi om te zien hoe snel het netje zich vult. Welke maat mazen heeft je scrog netje? Ik ga volgende week eentje in elkaar beunen voordat het te laat is.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            mazen zijn ong 5X5 maar ze kunnen open en toe
        Bezig...
        X