Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek en ik blijf maar leren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • StevOOOhh
    replied
    Heb toch al eens gelezen dat veel kwekers kiezen voor natuurlijke vijanden om zo van de vervelende beestjes af te raken.Vond het op zich nog niet zo een slecht idee van die spinnen maar je kast hangt dan wel vol spinnewebben he De strips lijken me nog het beste of zo een elektrische vliegenlamp(maar niet in de kast zetten)Planten zien er goed uit,doe zo verder PS: noch is met een G : noG
    Peace Out

    Leave a comment:


  • luckysmoker
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Heb noch ergens zulke vliegenstrips hier ergens in huis rondslingeren , ga het vanavond ophangen als mijn licht aangaat en zoals je zegt zion na de oogst goed de tent kuisen he.
    Thx voor al de info ging bijna spinnen loslaten in mijn tent.

    greet

    Leave a comment:


  • zion
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Wat Smokey zegt is volgens mij ook het beste plan. Gewoon een vliegenstrip boven je plantjes hangen.
    Het grootste deel zal uitgeroeid zijn.
    Na de oogst je tent goed uitkuisen en het komt wel goed.

    Greetz,
    zion

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Zo een gele strips voor vliegen is erg handig, er zijn denk ik nog wel manieren om van vliegen af te komen. Kan je geen foto'tje trekken van zo een vliegje?

    Peace

    Leave a comment:


  • luckysmoker
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Dat zou het wel kunnen zijn Dus als ik bobo goed begrijp kunnen die paar vliegjes geen kwaad.
    Ga enkel goed moeten kijken tussen de topjes dat ik geen ongedierte rook.
    hoop dat het vanzelf overgaat.

    greet

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Je hebt vliegjes in je kweekruimte?
    En heb je van die kleine larven in je grond?
    post11885.html?hilit=fruitvliegje#p11885
    (Anders moet je bobo zijn post nog eens lezen)

    Moet nu weg, zal straks nog eens wat rondneuzen

    Peace

    Leave a comment:


  • luckysmoker
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Godver..... daar had ik ook noch nie aan gedacht
    Mss een vliegenstrip zoiets dat plakt...

    Leave a comment:


  • gugax
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Helemaal geen expert hier maar ik meen te hebben gelezen dat spinnen niet echt een goed idee zijn omdat die uiteindelijk ook voortplanten en je best geen enkel beest bij je plantjes hebt.

    tuurlek kan ik er gwoon naast zitten maar newayz, mooie kweek

    keep it bangin'

    Leave a comment:


  • luckysmoker
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Heb een vliegen / wantsen plaag weet het niet precies. Maar zoek een oplossing en denk dat ik weet wat; de kruisspin?
    Zou het helpen als ik een spin of 4 mijn growtent steek zodat die kortemetten maakt met die vliegdingen,
    heb geen zin om vliegen te roken.
    Die polysect werkt niet zo goed vind ik als ik er op spuit gaat er geen dood, heb er al honderden met de hand gedood maar ze blijven maar komen. Ze eten niet meer van de bladeren dus heb ik schrik dat ze van mijn bloemen (oogst) zullen gaan eten. Wat doe ik verkeerd? En wat is de oplossing?
    Anders is er niks mis met mijn planten ze staan vollop in bloei en ruiken...
    Hier enkele picas



    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Ja dat wou ik zien, ziet er goed uit. Mooi bladvorm
    En idd de moed niet opgeven Thats the spirit .



    peace

    Leave a comment:


  • luckysmoker
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Nee ik hoop niet te veel, maar wilde het toch eens proberen voordat ze volledig in bloei schieten.
    Heb stekpoeder gebruikt genaamd Rootone en ze dan in zaai en stekgrond gezet heb mijn bakkie op de verwarming geplaatst zodat de grond lekker warm blijft, en nu hopen dat 1 stekje het overleeft. 'k Geef de moed nie op ze
    hier een paar picas van boven getrokken hopelijk ist da wat je wilde zien.

    greet

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Heb je stekpoeder of gel gebruikt? (Is dat Zaai En Stek grond?)

    Niet teveel hopen he, ik dacht dat je zijvertakking toch al wat zijscheuten had maar zo te zien niet echt. Het kan zijn dat er geen overleven he, maar is toch beter dan ze weg te kappen.

    Je plantje ziet er goed uit, wel wat gestrekt of lijkt dat gewoon zo?
    Zou je eens een fototje van bovenaf kunnen trekken? (Kunnen we de vorm van de bladeren goed zien)

    Keep on growing, volg je

    Peace

    Leave a comment:


  • luckysmoker
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Heb gisteren een beetje gedievd (beetje afgekeken van da scroggen)
    zie hier het resultaat + mijn eerste stekjes. Hopelijk schieten ze wortels.



    En Smokey thx voor de mini tip
    greet

    Leave a comment:


  • bertold
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    hoihoi,

    lijkt me dat ik wel enkele vraagjes kan oplossen uit eigen ervaring;

    Ik rits altijd de onderste takjes eraf als ze een week of twee-drie in de bloei zijn. Dus na de groeifase (van de bloei). De opbrengst van die takjes weegt toch niet op tegen de energie die je er moet instoppen (tenzij je natuurlijk een ice-o-lator hebt )

    Stekken kan je in die eerste weken nog nemen maar als ze al in bloei zijn is dat wat moeilijker daar je het stekje onmiddellijk doet stressen (van bloei terug naar vegetatieve fase). Als je de worteltjes lekker warm en vochtig houdt kan het wel lukken.
    Ik ga meestal tot een internode of negen; dan heb ik afhankelijk van de soort een zijtak of vier-acht.
    Ik stek af en zet ze dan onmiddellijk in bloei. Zelden stekje dat het niet overleeft.

    Het enigste dat ik doe qua dieven is de grote bladeren eruit knippen als de helft geel geworden is (naar het einde van de bloei toe); heb je ook minder werk bij het knippen van je lekkers op het einde van de rit.

    nog vragen?

    shoot....

    hopelijk een beetje bruikbaar;

    greetz

    b

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    Ziet er goed uit
    De 1ste en 2de vraag zijn eigenlijk hetzelfde. Anyway, je kan dieven als je dat wilt, ik heb hier zelf geen ervaring met dus ik kan niet zeggen of het goed of slecht is etc.

    Je hebt nu van kleine fototjes gepost, ik weet niet of dit de bedoeling was?

    Jou code: http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-T4BAOAQ7.jpg
    Zoals je ziet staat er Mini, als je die Mini weghaalt dan worden de fotos groter.


    Stekken doe je idd tijdens de groei maar je kan eens proberen he, als je toch gaat dieven.
    Betere dan ze in de vuilbak te gooien

    Peace

    Leave a comment:

Bezig...
X