Nieuw leven, nieuwe kansen en het voornemen is om vanaf nu gewoon lekker het ene kleinschalige kweekje na de andere te doen.
Wie weet wordt er ooit nog een keer uitgebreid (
)
Ik ben slechts een beginner met wiet kweken en dit is pas mijn tweede kweekje.
De eerste keer ging qua resultaat ondanks het stroeve opstarten bovengemiddeld goed.
Dat kun je hier terugzien;
Dit gaat geen spannend kweekje worden, laat de natuur gewoon zijn gang gaan met behulp van een kunstmatige zon.
Dus er wordt niet getopped, geen LST toegepast etc.
Verder zal ik van dag tot dag bijhouden wat er allemaal in het knusse hok aan de hand is en zal er een 18/6 lichtschema gehanteerd worden.
De setup:
60x60x160 tentje
Mars Hydro TS1000 lamp (150W)
4x 11L pot
BioBizz Lightmix + voeding
Gorilla Glue AF zaden van wietzaadjes huismerk
High Garden Pro temperatuurmeter
G-Tools afzuiger
Filter van de vorige ronde (dat was 4 jaar terug
)
Oh en er is nog een camera onderweg die op zonnecellen werkt.
Even ter test en gewoon voor de leuk.
Niks speciaals, simpel dingetje van maar €50 op Ali.
Ding moet uit Polen komen, dus die hoop ik deze week te ontvangen en in de tent te installeren.
De vorige ronde is één plantje niet opgekomen en de ander... Geen idee, maar die groeide na een week of twee geen milimeter meer en is de kliko ingegaan.
Resultaat dat er twee planten werden gekweekt ipv vier.
Dat wilde ik dit keer voorkomen dus ik heb 6 Gorilla Glue zaden laten ontkiemen voor het geval dat.
Heb ze allemaal 8 uur laten weken in een glas water en daarna in een koffiefilter gedrukt.
Na iets meer dan 48 uur was dit het resultaat, supernetjes:
20250526_120514.jpg
Hierop besloten om de twee met de langere penwortels elk in een pot te drukken en de overige 4 met korte penwortel twee om twee in de andere twee potten...
Op hoop van zegen dat alles naar boven komt. Mochten ze alle 6 hun kopje laten zien, gaan de twee kleinsten hun kist in.
20250526_114701.jpg
Even lekker geklooid.
Vergeten van tevoren in te wateren...
Een goed begin is het halve werk, nietwaar?
Maar goed, twee zaden moesten de pot in dus we zien het allemaal wel.
Ondiepe kuiltjes gemaakt (5-10mm), plantenspuit er op, zaden er in, wat losse aarde er bovenop opgeschoven, nog een keer de plantenspuit erbij en hoppakee de tent in.
En dat brengt ons hier;
20250526_131430.jpg
Lampje voor de zekerheid maar aangezet.
Klotending van een plantenspuit gebruikt en ben mogelijk wat uitgeschoten.
Goede hoop dat het met de lamp aan enigzins verdampt zodat ik met één a twee dagen met een klein beetje water een cirkel rondom de planten kan gieten.
Dat was 'm voor nu!
Dat ze maar groot en sterk mogen worden.
Goed om weer terug te zijn.
Jala jala,
TBD
Wie weet wordt er ooit nog een keer uitgebreid (
Ik ben slechts een beginner met wiet kweken en dit is pas mijn tweede kweekje.
De eerste keer ging qua resultaat ondanks het stroeve opstarten bovengemiddeld goed.
Dat kun je hier terugzien;
Dit gaat geen spannend kweekje worden, laat de natuur gewoon zijn gang gaan met behulp van een kunstmatige zon.
Dus er wordt niet getopped, geen LST toegepast etc.
Verder zal ik van dag tot dag bijhouden wat er allemaal in het knusse hok aan de hand is en zal er een 18/6 lichtschema gehanteerd worden.
De setup:
60x60x160 tentje
Mars Hydro TS1000 lamp (150W)
4x 11L pot
BioBizz Lightmix + voeding
Gorilla Glue AF zaden van wietzaadjes huismerk
High Garden Pro temperatuurmeter
G-Tools afzuiger
Filter van de vorige ronde (dat was 4 jaar terug
Oh en er is nog een camera onderweg die op zonnecellen werkt.
Even ter test en gewoon voor de leuk.
Niks speciaals, simpel dingetje van maar €50 op Ali.
Ding moet uit Polen komen, dus die hoop ik deze week te ontvangen en in de tent te installeren.
De vorige ronde is één plantje niet opgekomen en de ander... Geen idee, maar die groeide na een week of twee geen milimeter meer en is de kliko ingegaan.
Resultaat dat er twee planten werden gekweekt ipv vier.
Dat wilde ik dit keer voorkomen dus ik heb 6 Gorilla Glue zaden laten ontkiemen voor het geval dat.
Heb ze allemaal 8 uur laten weken in een glas water en daarna in een koffiefilter gedrukt.
Na iets meer dan 48 uur was dit het resultaat, supernetjes:
20250526_120514.jpg
Hierop besloten om de twee met de langere penwortels elk in een pot te drukken en de overige 4 met korte penwortel twee om twee in de andere twee potten...
Op hoop van zegen dat alles naar boven komt. Mochten ze alle 6 hun kopje laten zien, gaan de twee kleinsten hun kist in.
20250526_114701.jpg
Even lekker geklooid.
Vergeten van tevoren in te wateren...

Een goed begin is het halve werk, nietwaar?
Maar goed, twee zaden moesten de pot in dus we zien het allemaal wel.
Ondiepe kuiltjes gemaakt (5-10mm), plantenspuit er op, zaden er in, wat losse aarde er bovenop opgeschoven, nog een keer de plantenspuit erbij en hoppakee de tent in.
En dat brengt ons hier;
20250526_131430.jpg
Lampje voor de zekerheid maar aangezet.
Klotending van een plantenspuit gebruikt en ben mogelijk wat uitgeschoten.
Goede hoop dat het met de lamp aan enigzins verdampt zodat ik met één a twee dagen met een klein beetje water een cirkel rondom de planten kan gieten.
Dat was 'm voor nu!
Dat ze maar groot en sterk mogen worden.
Goed om weer terug te zijn.
Jala jala,
TBD

Comment