Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Victory (1e keer)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • subere
    replied
    lekker rustig hiero..
    maar de toppen beginnen zich te vormen..
    maar weinig feedback, dus waarschijnlijk geen foto updates meer.

    Leave a comment:


  • subere
    replied
    klopt, ze zijn zo langzaam aan aan het beginnen met toppen/bloemen te produceren.
    voor ons de 1e keer, dus weten nog niet helemaal wat ons te wachten staat.
    maar we zullen zien

    Leave a comment:


  • ijscoman1
    replied
    Dat ziet er mooi uit Het lijkt daar erg gezellig met die dames bijelkaar. Ben benieuwd hoe ze er in de bloei uit gaan zien. Ze zullen wel bijna beginnen. Hoop voor jullie dat er dikke toppen aan komen Keep it up!

    Peace!

    Leave a comment:


  • Smeenk
    replied
    Kweekverslag, deel 7

    Hierbij het 7e deel van ons kweekverslag van de Victory.

    De dames doen het goed, zoals ook op de foto's te zien is.
    Ze zijn ongeveer 43 dagen oud en staan nu een week (+een dag) in de bloei.
    Zoals in het begin ook was, is er echter nog wel veel verschil tussen de groottes van de planten...
    Ze zijn gemiddeld ongeveer 55 centimer hoog.

    De EC waarde is: 1,26
    De PH waarde is: 6,0
    Luchtvochtigheid: rond de 50%
    Temperatuur: 23 graden

    Als onze verwarming echter uit is, hebben we problemen dat de temperatuur ver beneden de 23 graden komt, dit willen we voorkomen door een warmteschakelaar tussen de verwarming te zetten.
    Dit zal vandaag of morgen gebeuren.

    Verder gaat het prima dachten we?

    Straks wil ik ook nog even langs de shop om PK13 te kopen, zoals hiervoor vermeld werd...
    Ik zal ze dan onze foto's ook eens laten zien, en kijken wat hun bevindingen zijn....

    [EDIT: In tegenstelling wat hier vaak vermeld wordt, zeiden ze bij de shop dat het helemaal niet erg was dat de temperatuur onder de 18 graden kwam. Zolang de temperatuur maar niet onder de 10 graden kwam, was er niets aan de hand.]
    Attached Files
    Last edited by Smeenk; 30 January 2009, 12:01.

    Leave a comment:


  • subere
    replied
    nu nog hopen op grote dikke toppen

    Leave a comment:


  • darkiess
    replied
    dat ziet er heel mooi groen uit en heel erg bossig ook nog is

    Leave a comment:


  • Smeenk
    replied
    Kweekverslag, deel 6

    Zooow....
    Hierbij deel 6 van het kweekverslag...
    De dames zijn hier rond 36 dagen oud en staan op de foto's voor de eerste dag in de bloei (12/12) nadat ze een week op 14/10 hadden gestaan...

    Onze PH/EC-waardes zijn nog steeds gelijk....
    PH: 6,0
    EC: 1,26/1,27

    Je kunt nu al goed zien dat we de dames behoorlijk lang in de groei hebben gehad, ze worden nu al echt groot...
    Ten tijde van het schrijven zijn ze rond de 45/50 centimeter.

    De foto's zijn enkele dagen geleden al gemaakt, maar door het weekend hebben we ze niet kunnen plaatsen...

    Morgen/overmogen zal er weer een update van het verslag plaatsvinden, met vernieuwde foto's...


    Ons enige probleem tot dusver zit hem nog in de LV, deze krijgen we namelijk niet onder de 50% als de lamp uit is.
    Voor de bloei is dit wat veel, om toprot te voorkomen...
    (Hoe is dit overigens snel op te sporen? Toprot? En dan is het nog te voorkomen?)

    Hoe kunnen we het probleem met de LV het best oplossen?
    Mensen met suggesties?

    We hebben gehoord een andere afzuiging te nemen, maar vanwege de plaats van onze kast etc... Is dat behoorlijk problematisch....
    Attached Files

    Leave a comment:


  • subere
    replied
    wij wilden dan ook een hokje maken speciaal voor het drogen..
    50cm breed, 1meter hoog ongeveer, en iets meer als 1,50 meter lang.
    onderin ventilator, en bovenin aan de andere kant een opening waar de lucht weer uitkan.
    weet niet als dat wat is , maar dat horen we dan wel

    Leave a comment:


  • o21
    replied
    jaja jongens even misverstand ophelderen. Je weed groeid en bloeit. Dan moet men dat drogen in een goede verluchte kamer, Dus afzuig laten branden en maken dat donker blijft. Na 10 dagen is het normaal goe droog. Als men nu wil voor de volle smaak gaan zoals wijn dan verpakt men het weed in een zak of bewaardoos die geen licht doorlaat. Ongeveer na 3 weken is de smaak al voller zeker van indica. Maar de volle smaak bereikt hij na 3 maand gelegen te hebben. Dus zoals ik al zie voor de echte juppie. Maar na 10 dagen drogen is hij ook al heel goe hoor. Sorry voor het misverstand.

    Leave a comment:


  • Smeenk
    replied
    Oke, bedankt voor de reactie...!

    Maar ik denk dat het curen van wiet toch te lang gaat duren...
    We zullen de droogperiode van 10 dagen eerst maar eens aanhouden, en daarna kijken of de toppen goed droog aanvoelen....

    Zoniet, dan wachten we nog wel iets langer

    Leave a comment:


  • Simplex
    replied
    oops, snorry, realiseer me net dat ik totaal off topic gegaan ben

    Mijn manier van curen was de tabak op een was droogrek op te hangen en omgeven met isomo platen langs de zijkanten en boven. Deze had ik met pvc lijm aan elkaar gesmolten en het geheel was zo licht dat ik het gewoon van boven het droogrek af kon liften. Binnenin onder het rek had ik een luchtbevochtiger staan met een verwarmingselement die nu helaas kapot is.
    onderaan een gat voor verse lucht en bovenaan voor uitlaat; geen ventilatie.

    Leave a comment:


  • Simplex
    replied
    Oh ja, wou ik er nog effen aan toevoegen; je kunt heel makkelijk zelf in je tabak supply voorzien door het zelf te telen. Vereist wel wat experimentatie in hoe je het droogt en versnippert, maar bedenk hoeveel geld je dit bespaart. Het is ook volledig legaal zolang je het niet verkoopt; net zoals voor alcohol brouwen geldt.

    Leave a comment:


  • Simplex
    replied
    De absolute experts in het 'Curen' zijn tabakskwekers, daar de smaak van tabak hier grotendeels door wordt beinvloed. Tabak kan echt vies smaken indien niet goed gecured en is veel gevoeliger hieraan dan wiet.

    Ik heb zelf elk jaar tabaksplanten in de tuin gehad omdat ik het heerlijk vindt om een dikke cigaar te roken om de zoveel tijd, liefst in conjunctie met een stokoude whiskey of cognac.

    Ik koop mijn zaadjes bij deze site:

    http://www.coffinails.com/curing_tobacco.html

    hier vindt je genoeg info over hoe je een curing chamber maakt; verschilt niet veel van een growbox. Ik ben gestopt met tabak dus helaas zitten de cigaren er nier meer in voor mij, maar tabaksplanten vind ik zo'n mooie dingen (bijna net zo mooi als wietplanten) dat ik ze elk jaar in de tuin zal blijven zetten. 's avonds beginnen de prachtige bloemen met een haast bedwelmende magische 'musk' te ruiken; heerlijk als je in de tuin zit bij het avondgloren en al die zintuiglijke pracht waarneemt.

    1 kerr dat je ze hebt kun je ettelijke duizenden zaadjes per groep planten oogsten. Het grote nadeel is dat het zaaks is om je soorten niet teveel te intermengen als je betrouwbare smaak/structuur aan cigaretten/cigaren wil maken. Kruisbestuiving is dan ook heel moeilijk te voorkomen. Ik kocht altijd nieuw zaad maar nu dat het enkel voor de 'looks' is zal ik geen nieuw zaad meer kopen

    Leave a comment:


  • Smeenk
    replied
    Wiet Curen

    Wat is curen?


    Curen is simpelweg het proces van cannabis over een langere periode te laten rijpen. Dit komt onder meer de smaak en de high ten goede, het breekt namelijk een aantal ongewenste stoffen af. Een paar voordelen zijn:
    • Betere verdeling van het water percentage door een geleidelijke verdamping welke weer zorgt voor een betere verbranding
    • Betere high
    • Smaak & geur verbeterd tijdens een cure, zelfs de bag-appeal zal beter worden ivm het verdwijnen van onder meer het bladgroen
    Wat gebeurt er tijdens een cure?


    Dit is in een aantal punten samen te vatten:
    • Omzetting van CBG naar THC blijft enige tijd doorgaan
    • Decarboxylatie van een klein percentage THC-COOH naar THC (van de in-actieve vorm naar de actieve)
    • Vermindering in chlorophyl (bladgroen)
    • Vermindering in zetmeel (wordt omgezet in suikers)
    • Vermindering in nitraat levels
    • Verlies van vluchtige terpenoiden
    • Polycyclische aromatizatie van flavonoiden & terpenoiden
    Dit alles representeert een verlies in gewicht en zorgt dus automatisch voor een hogere potentie, op de polycyclische aromatizatie van terpenoiden & flavonoiden na, dit komt vooral de smaak ten goede; alhoewel er aanwijzingen zijn dat deze stoffen ook bijdragen aan de high.
    Hoe ga ik te werk?
    Dit heb ik nog ergens op internet gevonden, hier zou de "droogtijd" van een paar maanden dus wel kunnen....

    Zijn er hier mensen met verstand van/ervaring met Curen??
    Hoe is het bevallen? Extraatje bovenop het drogen?

    Gegroet!

    Leave a comment:


  • subere
    replied
    scheelt, orias zelf zegt ook dat hij normaal gesproken 10 dagen droogt ongeveer.

    Leave a comment:

Bezig...
X