Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

    Korting op 420shop
    Als je een koolstoffilter + verluchtingsysteem wilt monteren. Dan monteer je deze toch in combinatie met elkaar als ik het goed voor heb. Mijn vraag is of je een verluchtingsysteem van 225kub kan combineren met een Koolstoffilter van 160kub. Of moeten deze twee een identiek debiet hebben?
    (excuses mocht dit een idiote vraag zijn)

    thx!

    #2
    Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

    Het is mogelijk, maar is niet aan te raden. Je afzuiger zal zwaarder belast worden om het maximum aantal kub afzuig te behalen. Meer slijtage als gevolg.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      Het is mogelijk, maar is niet aan te raden. Je afzuiger zal zwaarder belast worden om het maximum aantal kub afzuig te behalen. Meer slijtage als gevolg.

      Grtz
      Dus als ik geen probleem met de geur (ga niet echt last hebben van buren...) heb dan hoeft een koolstoffilter gewoon niet? Dan is mijn probleem opgelost.
      Thx

      Comment


        #4
        Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

        Het is goed om de capaciteit van je filter boven dat van je afzuig te houden.
        Je afzuig op 2/3de van je filter houden, dus 200 kuub afzuig op 300 kuub filter.

        Correct me if im wrong...

        Comment


          #5
          Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

          Filter is inderdaad puur om de geur te bestrijden.

          Behalve buren ruikt ook je bezoek niet dat er wietplanten staan, dat heeft wel zijn voordelen.

          Comment


            #6
            Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
            Filter is inderdaad puur om de geur te bestrijden.

            Behalve buren ruikt ook je bezoek niet dat er wietplanten staan, dat heeft wel zijn voordelen.
            Je doet me nu wel zwaar twijfelen
            Misschien is het beter om een aan te schaffen. Zo worden mama en papa niet telkens met de geur geconfronteerd want op de lange termijn werkt dat toch enkel maar op hun systeem .
            Al dat installeren heb ik wel een beetje schrik van... Ben namelijk niet de beste doe-het-zelver .
            Als iemand me wil komen helpen?

            Comment


              #7
              Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

              Filter is supermakkelijk te installeren, je schuift de slang erover, slangenklem eromheen en klaar.

              Comment


                #8
                Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
                Filter is supermakkelijk te installeren, je schuift de slang erover, slangenklem eromheen en klaar.
                Het probleem zal em eerder bij het installeren van de bedrading liggen . Ben namelijk niet zo'n goeie electricien...
                Of is kennis ter zake niet vereist want ik veronderstel dat daar een heel deftige handleiding bij zit... (mag toch wel voor zo'n prijs...)
                yu

                Comment


                  #9
                  Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                  filter zit geen bedrading bij manneke... ;p

                  Comment


                    #10
                    Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
                    filter zit geen bedrading bij manneke... ;p
                    Ik bedoelde het hele pakket. Met verlichting, afzuiging enzo. Omdat ik enorm veel 'gadgets' zie waar er staat dat je zelf voor bedrading moet zorgen of die eventueel bijbestellen (en dus ook zelf monteren ?)...
                    Ben absolute beginner en wil het allemaal weer sneller doen gaan dan dat et al gaat precies
                    Bedankt

                    Comment


                      #11
                      Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                      Nou als er iemand niet technisch is ben ik het wel en het werkt hier allemaal.

                      Gewoon plug en play lamp kopen, ook bij de afzuiger zul je een paar draadjes in de kroonsteen moeten steken.

                      Maar echt als je een gloeilamp kan vervangen kan je ook die toestand aansluiten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
                        Nou als er iemand niet technisch is ben ik het wel en het werkt hier allemaal.

                        Gewoon plug en play lamp kopen, ook bij de afzuiger zul je een paar draadjes in de kroonsteen moeten steken.

                        Maar echt als je een gloeilamp kan vervangen kan je ook die toestand aansluiten.
                        Ben niet van de domste, verre van. Maar als je geen fluit van electrische bedrading afweet dan kan je maar hopen dat er een deftige handleiding bij alles wat ik ga kopen zit. . Enkele draadjes moet wel lukken. Maar al die kleurtjes ... Wordt heel zwaar lachen als ik daar ga aan beginnen! Hopelijk ontploft de boel niet voor ik goed en deftig begonne ben ^_^.

                        En over die gloeilamp vervangen...Heb ik nog nooit gedaan eigenlijk! Kan niet moeilijk zijn . Ja, ik kom van enorm ver...

                        Greetzzz en ik hou je zeker op de hoogte van de grappigheden die zich gaan voordoen aanstaande zaterdag omtrent installatie e.d.

                        EDIT: Van waar ben je eigenlijk afkomstig Buizerd?

                        Comment


                          #13
                          Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                          Nederland woon ik.

                          Ik liep ook te hannesen man toen ik het snoer op mijn afzuiger moest installeren. De growshop zei plug en play maar het was meer prik & pray.. ;p

                          Op internet staat alle info, welke kleur is wat (plus, min, aarde etc).. Mensen hier zullen je ook graag helpen!

                          Comment


                            #14
                            Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
                            Nederland woon ik.

                            Ik liep ook te hannesen man toen ik het snoer op mijn afzuiger moest installeren. De growshop zei plug en play maar het was meer prik & pray.. ;p

                            Op internet staat alle info, welke kleur is wat (plus, min, aarde etc).. Mensen hier zullen je ook graag helpen!
                            Ik kan je wel zeggen dat je best de boel niet onder stroom zet als je van plan bent met de electriciteitsdraden te gaan zooien. Maar aangezien de opstelling niet zo ingewikkeld is zal de bedrading voor een doorsnee persoon ook wel best meevallen...

                            Comment


                              #15
                              Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

                              Ik ben ook van west vlaanderen, dus kan ik je wel een handje komen helpen als je dat wilt.

                              gr,

                              Comment

                              Bezig...
                              X