Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er aan de hand???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • fallas
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Hallo allemaal

    Hier weer ff een update
    Met de plantjes gaat het nog goed ze blijven mooi groen op een paar blaadjes na dan en de toppen worden ook steeds dikker.
    Alleen heb ik op 1 plantje wat grauwe aanslag en weet niet of dit nou meeldauw is of niet
    Hier ff een paar foto's de eerste is een blad met die aanslag

    Leave a comment:


  • emiel_s
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Indeed wat een mooie plant
    Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 18:43.

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Oorspronkelijk geplaatst door fallas
    Nog 3 weken en dan kunnen we oogsten tenminste volgens de planning.
    Gister een beetje kalk toegevoegd en nu maar uit laten bloeien. Hopen dat het probleem een beetje opgelost is.
    Een ding heb ik wel geleerd bij deze kweek: volgende keer ga ik zeker ph en ec meter gebruiken .

    grtz

    Fallas
    Maar man, ik sta nog steeds versteld van die heerlijke top daarzo! Echt mooi is die. Sjonge jonge!Volgende keer, als je met een meter werkt, minimaliseer je de kans van dergelijke problemen wel, luister naar de raad van Bobo en z'n kompanen hier en het komt goed
    Goed materiaal is de helft van het werk zeg ik altijd, vandaar dat ik ook niet ga besparen op materiaal die als 'eenmalige' kost doorgaat. Meters kan je blijven gebruiken he... En als je nu zonder meters te werk gaat en je plant sterft midden in de bloei (en je loopt bvb een 100tal gram mis) dan snap je wel wat ik bedoel met 'voorkomen is beter dan genezen'.
    Fingers crossed voor je oogst!!!
    Good luck

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Nog 3 weken en dan kunnen we oogsten tenminste volgens de planning.
    Gister een beetje kalk toegevoegd en nu maar uit laten bloeien. Hopen dat het probleem een beetje opgelost is.
    Een ding heb ik wel geleerd bij deze kweek: volgende keer ga ik zeker ph en ec meter gebruiken .

    grtz

    Fallas

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Getjandorie wat staat die laatste pic er nice bij gvd... Dat belooft! Houden zo dat groen
    Hoeveel weken nog tot oogst ongeveer eigenlijk?
    Greetzzz

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Nog even afblijven, je geduld zal beloond worden .

    Grtz

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    En inderdaad ze staan er een stuk beter bij
    Attached Files

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    thx

    Zal er nog ff over nadenken.
    Ga in ieder geval vanaaf na me werk nog ff wat betere foto's schieten die zal ik dan zo snel mogelijk posten en wie weet staan de dames er vandaag een stuk beter bij

    grtz

    Fallas

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Het kan best nog die pk 13-14 maar zoals ik zei tot het einde van week zeven en daarna enkel water om ze te laten uitbloeien. Zoals je planten nu zijn kan je gerust nog week negen halen en dit geeft enkel maar meer gewicht in de plaats.

    De symptomen op je bladeren is fosfor tekort omdat ze die in de bloei extra nodig hebben en fosfor is een groot bestandeel van pk 13-14.
    Kalk doet niets aan de groei van je planten en magnesium heb je nu in mindere mate nodig.

    Maaaaaaaaaaaaar je kan ze idd laten uitbloeien nu, dat spreek in niet tegen. Ze zitten nu in hun rijpings fase en je zal behoorlijk scoren.

    Grtz

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Ben net ff bij de buurman (growshop) geweest en hij is ff wezen kijken en zegt dat ik een kalk/magnesium tekort heb.
    Dus heb ff een emmertje kalk gehaald. Ook zei hij dat ik beter geen voeding pk 13-14 of topbooster erbij moest doen i.v.m.
    de huidige gesteldheid van de planten en dat ik ze beter gewoon uit kan laten bloeien. Denk dat ik dat ook maar doe want als ze er niet goed op reageren is mijn hele oogst verpest zei de buurman. Of vinden jullie dak het er maar gewoon op moet wagen???

    grtz

    Fallas

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Ik hoor dikwijls problemen bij 1 componeten voeding dat in de laatste weken de bladeren iets te rap afsterven. Mocht het mijn planten zijn zou ik nu nog even in week zes dat rest en week zeven een bloeistimulator meegeven en men voorkeur gaat uit naar pk 13-14. Deze kun je nu nog opbouwen zodat je eind week zeven op volle dossis zit, daarna wel stoppen met de pk 13-14 en enkel nog water geven.

    De gele bladeren die je verwijderd hebt mag je laten hangen tot ze echt verdord of er vanzelf afvallen, ieder blad hoe geel het ook al ziet, heeft nog voeding in zich en word gebruikt bij de bloemvorming. Als je deze vewijderd gaan er gezonde bladeren geel beginnen worden. Wat tevens een normaal verschijnsel is naar het einde van de bloei toe .

    Grtz

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    De planten zijn allemaal pptjes
    Ik heb gister de verdorde en verkleurde bladeren verwijderd en maar hopen dat het niet doorzet. De toppen zien er nog wel prima uit keihard, knalgroen en mooie besneeuwde toppen
    Ph en ec meter heb ik niet wel besteld bij ebay voor de volgende kweek
    Bloeistimulator gebruik ik ook niet omdat dat volgens de growshop niet hoefde bij 1 componenten voeding.
    Heeft het nog nut om nu een bloeistimulator te geven of zal ik ze gewoon nog 3 weekjes uit laten bloeien zo ja wat raden jullie aan PK 13-14 of een flesje bloeisteroiden
    heb ondertussen wel in de gaten dat ze overal andere voorlichting geven dus ik stel me vragen voortaan wel op het forum.
    Ga de volgende kweek wel werken met ph en ec waardes en toevoegingen en daar wil ik ook een verslag van maken..

    Leave a comment:


  • Buizerd
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Oorspronkelijk geplaatst door fallas
    ja me lampen staan gewoon op 50cm vd hoogste top
    Baal der echt van ga ze ook zowieso spoelen de aankomende dagen alleen water en hopen dat het wat bijtrekt
    Heb je de EC van je voedingswater al gemeten?

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Hoe lang moeten ze nog staan ? Welke soort is het ?

    Als het om een indica gaat is het vrij normaal dat naar het einde van de bloei de bladeren beginnen te vergelen.

    Je zit halverwege week 6 en je zegt zelf dat de productie nu pas goed op gang komt, dus nu kunnen ze nog een extra boost gebruiken. Geef je bloeivoeding mee ? Je moet ze in week zes van de bloei verwennen met een bloei stimulator.

    Normaal moet je nu aan het maximum van de voeding zitten (EC 1.8 a 2.2).

    Oorspronkelijk geplaatst door fallas
    de planten krijgen allround voeding van het merk exelent (type compo 1)
    Ken ik persoonlijk niet

    Grtz

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Re: Wat is er aan de hand???

    Oorspronkelijk geplaatst door fallas
    ja me lampen staan gewoon op 50cm vd hoogste top
    Baal der echt van ga ze ook zowieso spoelen de aankomende dagen alleen water en hopen dat het wat bijtrekt
    Als het aan je lampen niet ligt dan zeker aan de voeding
    pm bobo maar, je kan antwoord binnen de 6uur verwachten, no time to lose .
    Good luck

    Leave a comment:

Bezig...
X