Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over koolstoffilter en groeitent.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over koolstoffilter en groeitent.

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik ga binnenkort voor het eerst binnen kweken met LED in een kweektentje van 60 cm x 60 cm x 150 cm. Ik woon in een appartementsgebouw dus ik zou graag de geur zoveel mogelijk beperken. Ik had al vanalles gelezen over buisafvoeren en koolstoffilters maar ik snapte het niet echt helemaal. Ik heb niet zo'n superhoog budget dus de buisafvoer zal voor een volgende kweek worden maar ik had een koolstoffiltertje gevonden dat voor een paar plantjes wel ok zou moeten zijn. Mijn vraag is, zuigt deze koolstoffilter nu ook lucht af of moet ik nog eerst een buisafvoer kopen voordat het werkt? Dit is het model (https://www.bol.com/nl/p/gardenhighp...00000093528035) dat ik wou kopen.

    Bedankt voor de antwoorden en tips!
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Nee, dat is alleen het filter, daar moet je nog een afzuiger op aansluiten.

    Dingen waar je beter niet op kunt besparen zijn licht en geurbestrijding.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Zonder afzuiger gaat dat niet werken nee. Dus daarmee wachten is niet echt een optie. Echt rocketscience is het niet he, je afzuiger trekt de lucht door het filter en die haalt er de geur uit.

      Comment


        #4
        In jouw geval en net zoals bij mij is de filtratie het belangrijkst dus hier mag je echt niet op bezuinigen of je krijgt geurhinder en dus eventueel geuroverlast .

        Ik wil je zeker niet bang maken maar als niemand iets ruikt, ziet of hoort ben je redelijk safe. De rest zal van een grote mond of nonchalance af hangen als je begrijpt wat ik bedoel.
        Ik heb dus voor een goedkopere lamp gekozen maar betere tent en filtratie/afzuiger.
        Er word binnenskamers gefiltert dus er gaat of komt niets van buiten want dat zou opvallen en meer lawaai maken. Met een goede installatie kan dit perfect voor een kleine tent.

        Kom eens naar mijn kweek kijken. De link staat hier onder

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment


          #5
          Bedankt voor de snelle en informatieve antwoorden iedereen, ik apprecieer het echt enorm. Zou er iemand mij wat in de juiste richting kunnen tonen voor een goedkope buisventilator doe genoeg zou zijn voor een kweektent van 60 cm x 60 cm x 140 cm? De holte voor de buis zou volgens de website 152 mm zijn. Ik wil jullie echt niet gewoon gebruiken om mijn setup compleet te maken maar ik zit echt gewoon vast. Bedankt allesinds voor alle antwoorden
          Stay blessed, never stressed

          Comment


            #6
            Helaas werkt het zo allemaal niet. Goedkope buisfans maken een brommend geluid en dat ga je onder en boven je appartement horen. Dus daar hoort dan weer een dimmer bij (variac) om die brom weg te nemen. Reken een 150 euro voor de set, plus de filter. Heb onlangs nog 2 can buisventilaroren zien liggen in een tweedehands shop. Nieuw in de doos, 30 euro per stuk. Zo kan het natuurlijk ook Maar da's een 1000ste van een geluk. Ze hebben er enkele weken gelegen, twijfelde om er eentje te kopen.

            Comment


            • CherryPirate
              CherryPirate commented
              Editing a comment
              Zou het dan de moeite zijn voor zo'n slakkenhuisventilator? Lijkt mij veel minder gedoe en komt bijna goedkoper uit voor de goedkopere modellen.

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Die moeten nog steeds gedimd worden met een variac, anders draaien ze continue aan 100 % en zo'n slak zit dan weer ingebouwd in een box, met een slak alleen kom je er niet. Dus dat komt op hetzelfde neer, alleen nemen ze veel meer plaats in.

            #7
            Kijk eens naar deze

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Neem maar een 350 kuuber, dan heb je overcapaciteit en kan je hem op een lager toerental laten draaien waardoor je minder trillingen hebt, die zijn meestal 125 mm.
          Bezig...
          X