Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • roller
    replied
    idd hahaha
    slotjeeee!

    Leave a comment:


  • QnQ
    commented on 's reply
    Vragen is niet erg, het slimste is om daar 1 topic van te maken en niet 34 verschillende.
    Wat ik niet fijn vond is dat hij z'n topics ging zitten verknoeien en alle foto's uit verslagen ging deleten terwijl heel veel jd leden daarin geholpen hadden en vragen beantwoord hadden.
    Dat getuigt van weinig respect voor iedereen die daar z'n tijd aan besteed had.

    Mgoe hee, oud topic, problem solved.

  • roller
    commented on 's reply
    die gast bleef maar vragen en dit en dat en dees en ginter en dat en dat en dat ...

    werd er zelf gek van

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Dat heeft niet zoveel tijd gekost hoor, tig topics en wat strubbelingen met q!

    Sindsdien noemen we iemand die niet luistert de nieuwe nicle.

  • roller
    replied
    na al die tijd is hij dan toch verbanne? :d

    Leave a comment:


  • Nicle
    commented on 's reply
    Had het ergens online gelezen.
    Heb de link helaas niet.

  • Nicle
    commented on 's reply
    Kan zijn dat het verschil zo klein is, dat het verwaarloosbaar is, ik geloof er zelf ook niet in dat LED beter zou zijn dan HPS.
    Ik denk dat het meer een verkoop truc is om mensen die medicinaal willen gebruiken op LED te laten kweken.

  • Wietefras
    commented on 's reply
    Ik heb gezien dat kwekers in de VS lab tests hebben laten doen op dezelfde soort onder HPS en onder led en er was eigenlijk nauwelijks verschil. Hij had iets meer cannabinoiden (THC etc) onder led, maar of dat het nou beter maakt voor medicinaal lijkt me stug.

  • Wietefras
    commented on 's reply
    Dat zegt WC Eend?

  • Wietefras
    commented on 's reply
    Wat moet ik daar aan toelichten dan?

    Ik kan hooguit aangeven dat dit de hoogste intensiteit is gemeten midden onder de lamp. Een nutteloos gegeven.

    Buiten dat klopt er ook geen moer van die cijfers. De conversie tussen PAR en lux is een constante bij gelijke lichtkleur. Die laatste waarde zie je dat er ongeveer een factor 30 tussen 700 en 21000 zit. De bovenste waarde zit er een factor 40 tussen. Zo'n verschil kan al niet. Dan is de laatste en een na laatste afstand beide 76,1cm.

    Dat soort centrum metingen nemen normaal gesproken ook kwadratisch af. Dubbel de afstand dan vier keer lagere intenmsiteit (omdat het oppervlak waarover het licht verdeeld is 4 keer zo groot wordt). Daar voldoet deze tekening niet aan.

    Dus ik ga er vanuit dat er maar weinig klopt van deze waardes

  • Nicle
    replied
    Wietefras kan je nog toelichting geven?
    Wil best meer weten over led lampen.
    Overal als mensen het erover hebben zeggen ze dat het beter is voor medicinaal gebruik, maar ik heb nog niet vernomen wat ze daarmee bedoelen.
    Last edited by Nicle; 6 June 2019, 18:35.

    Leave a comment:


  • Nicle
    commented on 's reply
    Wil jij de afbeelding toelichten?
    Ik ben benieuwd wat je erover te zeggen hebt.

  • Nicle
    replied
    Ik lees dat PAR LED lampen zijn zeer zuinig en geven extreem veel licht.
    Nou ben benieuwd.
    Het verbruik is iets over de 250 watt.
    Mijn verwachting is dat die dit ongeveer ook uitstoot, maar hoop natuurlijk op meer, zoals de fabrikant aangeeft.

    Leave a comment:


  • Nicle
    commented on 's reply
    Heb het opgezocht en het bestaat nog echt ook
    Mocht het komen door te weinig licht, dan pak ik gewoon mijn HPS lamp, of haal nog een LED lamp.

    In welk stadium kan je zien dat het fluffy wiet wordt, en je dus beter kunt afhaken?

  • Nicle
    commented on 's reply
    Hij wilt verkopen natuurlijk.
    En dat ging om 1 quantum board.
    Maar eigenlijk moet ik er 4 van hebben als ik het goed wilt doen.
    Goedkoop uit China.

    Ik weet dat hij wel veel verstand heeft van kweken.

    De 2de kweek ga ik doen met mijn huidige LED lamp.
    Wie weet verrast die mij.
    De groeistand geeft veel meer warmte dan de bloeistand.
    Maar kan ze ook beide aanzetten voor optimale uitstoot.
Bezig...
X