Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Feminized zaden of autoflowers?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • joremkrank
    replied
    Voorgroeien onder tl werkt super en kost geen drol

    Leave a comment:


  • Cleargreen
    commented on 's reply
    Voorgroeien in een aparte ruimte is een beetje vals spelen ook natuurlijk, dan kan je bijna net zo goed twee tenten tegelijk draaien en 8 rondes per jaar doen.
    Of op de een of andere manier je hok in 2en delen, je lamp op een automatisch schuifbaar systeem zetten die het elke 12 uur van kant wisselt waardoor je met 1 lamp twee kweekjes tegelijk draait. Maar dan moet je je inderdaad afvragen wat daar het nut allemaal van is als je met minder moeite gewoon een sterkere lamp kan gebruiken.
    Uiteindelijk is het toch je electra verbruik wat de opbrengst bepaald en zoals je al zei is het enkel voor de broodkwekers 'noodzakelijk' om de efficiency te optimaliseren.

  • Cleargreen
    commented on 's reply
    No Mercy heeft het geloof ik over 36 of zelfs 49 planten per vierkante meter plus 'voorgroeien' in een aparte ruimte.
    Ook hebben die het inderdaad over 1 soort per ronde zodat alles tegelijk rijp is. Met meerdere soorten wordt dat al een stuk lastiger.

    Met 9 soorten per ronde in een 90x90cm tent met 240 tot 320 watt aan Quantum Board erboven zou je inderdaad een heel eind moeten komen.
    Je hoeft trouwens ook niet alles dat jaar op te roken, stel je rookt de helft van elke soort en de andere helft laat je lekker lang curen om een mooie cannabis kelder op te bouwen over de jaren, net als wijn liefhebbers die soms wel duizenden flessen wijn hebben. Helaas is dat in het huidige politieke klimaat niet bepaald verstandig

  • Cleargreen
    commented on 's reply

  • QnQ
    replied
    Klopt, daar verkijkt Nicle zich ook op. Het gaat om het gewicht per vierkante meter.
    Dat die mannen 9 of 16 of zelfs 25 plantjes per vierkante meter hebben staan vertellen ze er niet bij.

    Autoflowers doen ongeveer 3 maanden, sommige iets langer.
    Photoperiode planten doen er gemiddeld 4 maanden over.

    Dus met auto's kun je in theorie 1 kweekje per jaar meer doen.
    Maar je gaat niet meer jaar-resultaat hebben dan 3 kweekjes met "echte" planten.

    Je hoeft ook niet elke keer allemaal dezelfde planten te kweken eh...dat is meer iets voor dealers.
    Ik snap dat nooit zo als ik weer een tent vol met 1 soort zie staan, maar da's persoonlijk misschien ?
    Als ik een half jaar dezelfde wiet moet gebruiken ben ik dat snel zat, gewenning komt ook om de hoek kijken dan.
    Als jij 9 verschillende soorten wil zetten dan doe je dat gewoon en duurt het maar 4 maanden voor je 9 verschillende wietjes hebt.

    Bovendien, als jij met 2-3 kilo per jaar niet genoeg wiet voor jezelf kunt kweken wordt het misschien tijd om hulp te zoeken.

    7 rondes per jaar is apekool natuurlijk. Dat kan onder het kopje PR voor No Mercy.

    Leave a comment:


  • Ipie
    commented on 's reply
    Ach, dat lees ik het eerste stukje verkeert denk ik
    Ik zie bijv. bij Northern Light dat die zo'n 500 gram opbrengt, dat lijkt mij veel voor een autoflower van 10 weken:
    https://www.royalqueenseeds.nl/autof...automatic.html

  • Cleargreen
    replied
    IpieNicle met photo periodieke planten kan je ook 6-7 rondes per jaar draaien als het echt moet hoor, de No Mercy methode is een goed voorbeeld hiervan.

    Naar mijn mening zijn autoflowers vooral leuk voor een wat discretere kweek buiten om zonder moeite de planten klein te houden.
    Daarnaast zijn ze ideaal zijn voor in de winter als de lage temperaturen anders een probleem zouden zijn.
    Als je dan je lampen 20+ (tot zelfs 24) uur aan hebt hoef je veel minder tot misschien wel helemaal niet bij te verwarmen.

    Leave a comment:


  • Ipie
    replied

    Leave a comment:


  • Nicle
    replied
    Dan zijn af niet voor mij, blijf dan bij feminized zaadjes.
    Bedankt in ieder geval voor je reactie.

    Leave a comment:


  • flieterke
    replied

    Leave a comment:


  • Nicle
    heeft een topic gestart Feminized zaden of autoflowers?

    Feminized zaden of autoflowers?

    Het valt mij op dat een kweek binnenshuis met een feminized zaadje wel 4 maanden duurt.
    Ik vraag mij af of dit ook zo is met autoflowers.
    3 kweken op jaarbasis vind ik wel erg weinig, dan duurt het zolang voordat je meerdere soorten hebt.

    Zijn er hier mensen die binnen autoflowers kweken?
    Zo ja, om welke reden kies je hiervoor?

    Ik zie bijv. bij Northern Light dat die zo'n 500 gram opbrengt, dat lijkt mij veel voor een autoflower van 10 weken:
    https://www.royalqueenseeds.nl/autof...automatic.html
Bezig...
X