Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH vraagje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • stoonies
    replied

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: PH vraagje

    Een veel voorkomend probleem is dat de pH-meter traag reageert. Indien het tijdens het ijken en het meten meer dan 1 minuut duurt voor de vloeistoffen een stabiele waarde aangeven is er iets mis met de elektrode. Dus dit word een bezoekje aan Alien. Laat me eens weten waneer je gaat .

    Grtz

    Leave a comment:


  • stoonies
    replied
    Re: PH vraagje

    bedankt voor jullie reactie,

    mijn batterijen staan op 95% dus daar kan het probleem niet liggen, heb gisteren nog eens wat water klaar gemaakt en het duurt toch wel 5min voor ie een stabiele waarde aangeeft.
    Kga da eens proberen me hem een nachtje in water te zetten en zien wat ie dan doet.
    anders zal ik nog eens naar den Alien moeten afzakken.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: PH vraagje

    Hey, volgens mij is er iets heftig mis met je meter, normaal moet hij achter 2 ten laatste 3 minuten de juiste waarde aanduiden. bij het toevoegen van je zuur om je ph te verminderen zie je al roerend de waarde zakken. Eens je op de juiste waarde komt en je stopt met roeren kan hij nog iets omhoog gaan waardoor je meestal nog een klein beetje zuur moet toevoegen en nog eens moet roeren. Eens je dan je waarde hebt mag deze niet meer afwijken bij stilstaand water.

    Je kan nog een ultieme test doen : zet hem gedurende een nacht in water en stel hem daarna nog eens af, heb je hetzelfde probleem moet je niet verder zoeken.

    Zijn je baterijen nog goed.

    Grtz

    Leave a comment:


  • JamminG
    replied
    Re: PH vraagje

    ik ken zelf die hanna blabla meter niet want ik werk niet echt met growshop spul maar met iets proff. spul maar om antwoordt te geven en msn heb je er iets aan....

    de neutrale ijkvloestof (pH7) stel je handmatig bij, met de slp ofwel slope knop.
    de zuur ijkvloeistof (pH4) stel je ookweer zelf bij maar dan met de std ofwel stand knop.
    daarna herhaal je enkel de neutrale ijking (pH7) en stel je deze weer bij op 0,01 nauwkeurig.

    wanneer je een meter hebt die werkt zoals ik net beschreven heb kun je concluderen wanneer die nou niet meer stabiel blijft er idd iets fouts is met je meter. ook is t erg belnagrijk dat je niet afwijkt van de bechrijving die gegeven is bij jouw canna app. wanneer t al ff niet klopt is er idd iets aan de hand en (!!! belangrijk !!!) dit hoeft niet de meter te zijn! maarja als pH de parameter is die je wilt analyseren moet het spul wel werken anders weet je nog niks.

    maar nogmaals ik werk met andere spullen waarschijnlijk omdat ik me hele roedeltje van me ouwe werk kan overnemen en dat was een kwal lab bij campina dus...

    maar vragen over chemische bepalingen, zoals de jouwe, zijn altijd welkom
    Greetz

    Leave a comment:


  • stoonies
    heeft een topic gestart PH vraagje

    PH vraagje

    hallo mede growers

    ik heb een probleem met mijn ph meter(denk ik toch) het is een hanna combo meter, die ik samen met een growkast 2de hands gekocht heb.
    Bij het meten van de ph zou ik de waarde moeten aflezen nadat een klokje van het display van de meter verdwenen is (volgens handleiding) maar nadat deze verdwenen is blijft mijn waarde zakken, is dit normaal of scheelt er iets met mijn meter? Wanneer moet ik nu aflezen?
    Heb hem al verschillende keren gecalibreert als ik daarna de vloeistof meet heeft hij bij ph 7.01 de juiste waarde maar bij 4.01 meet hij maar 3.86?
    Ik heb nu ook ondervonden dat mijn waarde weer stijgt als ik in mijn water roer, maar zakt weer waneer ik daar mee stop,moet mijn water stilstaan voor de meting?

    ik hoop dat er mij iemand kan helpen

    greetz stoonies
Bezig...
X