Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter te veel geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koolstoffilter te veel geluid

    Korting op 420shop
    Hi,

    ik heb een koolstoffilter met ventilator maar ik vind dat hij zoveel geluid produceert. Ik kan hier niet mee leven. Zijn er andere opties mogelijk. Denk je dat een negatieve ionen filter gaat werken? Of the neutralizer?Groet

    #2
    Euhm. Je koolstoffilter maakt zo goed als geen geluid. Dat is een passief ding. Word alleen lucht doorheen getrokken, en dat hoor je ongeveer niet.
    je kunt ze zelfs als demper voor geluid gebruiken.
    Wat lawaai maakt is de ventilator/afzuiger. Het motortje kan lawaai maken, maar het verplaatsen van de lucht ook. Zeker in goedkope slangen zonder isolatie kun je dat erg goed horen.

    Een negatieve ionenfilter lijkt mij niet voldoende voor een kweekje. Onderdruk in je tent icm met een filter lijkt mij een must voor het kweken.

    Welke "ventilator"/Afzuiger gebruik je, welke slangen, welke filter? Als het motortje lawaai maak kun je investeren in een stillere afzuiger. Kost wel wat.
    Als het verplaatsen van de lucht lawaai maakt kunnen geluidsdempende sonoconnect slangen, of een pijp-geluidsdemper/extra filter veel verschil maken.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ik weet niet hoe groot je kweekruimte is, maar in mijn 80x80x180 tentje voldoet DEZE uitstekend zonder veel lawaai.

      Comment


        #4
        Heb er diverse geprobeerd, ook die hierboven, ook vanwege het ongewenste geluid. Deze bevalt mij prima, tot 27 graden op de zachtste stand, daarboven gaat hij op halve kracht en hoor je de wind blazen. Afzuiger zelf is zeer stil en zeer goed te dimmen zonder brom....


        pk-125-ec-tc-buisventilator.jpg
        Last edited by GreenBio; 8 March 2021, 18:43.

        Comment


        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          BioMegoggel: Voor elk budget bieden wij een oplossing

        • GreenBio
          GreenBio commented
          Editing a comment
          Yup, maar het werkt wel. Variac is ook een optie in combi met een thermostaat. Ben je niet veel goedkoper uit denk ik....

        • GreenBio
          GreenBio commented
          Editing a comment
          Had eerst deze, maar die bromde echt al heel snel bij het dimmen....

        #5

        Comment


          #6
          Hi,

          bedankt voor de reacties

          het Tentje is 60 bij 60.

          ik gebruikte deze ventilator

          Bekijk GardenHighPro Profan TT Extractor Fan 125mm 2 speed op: https://www.bol.com/nl/p/gardenhighp..._pdp_iphoneapp


          en als slangen gewoon een goedkope simpele aluminium slang. Heb denk ik 70 euro in totaal voor over.

          als koolstoffilter gebruikte ik de can lite pl150

          Comment


            #7
            Ik slaap ook in dezelfde ruimte en ik kweek onder Led

            Comment


            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Ik zou nog niet hebben kunnen slapen naast men softbox toen ik eentje draaien had. En stiller dan dat wordt het niet.

            • GreenBio
              GreenBio commented
              Editing a comment
              Bij mij ook in de slaapkamer, licht overdag aan, 's nachts afzuiger op zijn zachtste stand en een ultrastille pc fan die over de toppen blaast en ik hoor niets.
              PC Fan omdat de Garden Highpro Eco Clipfan 15cm - 5Watt in verhouding gewoon een pokkeherrie maakt, dus die gaat tegelijk met het licht aan en uit....

            • Therapy
              Therapy commented
              Editing a comment
              For real, die Garden Highpro Eco Clipfan 15cm - 5Watt maakt meer lawaai dan mijn afzuiger zelf. Ben blij dat ik gegaan ben voor een AC Infinity T4 ipv de meer budget afzuigers die ik eerst voor ogen had.

            #8
            Ik heb in een drie bij drie kamer geslapen met een kast en 1500 kuub softbox naast m'n bed.
            Licht juist snachts aan, want ik lig daar de hele nacht CO2 uit te blazen, iets waar de planten veel aan kunnen hebben. CO2 is voeding in gas-vorm.
            Dat kun je zo heel simpel in je kast brengen en dat werkte erg goed.

            Gebruik je een thermostaat voor je afzuiger?
            Zonder thermostaat kun je de afzuiger op constante toeren laten draaien.
            Bij een regelmatig geluid kun je prima slapen.

            Er zijn geen andere veilige manieren met luchtverfrissers, ozon of neutralizers. Een koolstoffilter/afzuiger is the way to go.
            En die moet 24/7 aan blijven, gedurende de hele kweek.
            De meeste alternatieven werken niet. Trap niet in die verkooppraatjes!! Het meeste is onzin.

            En een afzuiger maakt geluid ja....kwestie van wennen......of gewend zijn aan ergere dingen.

            Je kunt de afzuiger verplaatsen naar de zolder ofzo. Net als een centraal afzuigsysteem in een huis.
            Dan heb je een veel grotere softbox nodig, en die op je zolder installeren en met geisoleerde slangen door je huis over plafonds door muren naar je kast. Hoe langer de afstand hoe meer vermogen de afzuiger moet hebben. 90 graden bochten zijn verboden, slangen zo kort en recht mogelijk houden.

            Een andere oplossing is die tent de deur uit te doen , en een mooie geisoleerde kast te bouwen.

            Er is geen simpele oplossing die echt werkt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #9
              Denk gewoon aan het eindresultaat bij het inslapen dan hoor je het geluid niet meer

              Comment


              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                In plaats van schapen tellen, toppen tellen, slaapzacht zzzzzzzzzz
            Bezig...
            X