Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start 1x binnen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• bobo
    replied
    Re: Start 1x binnen

Oorspronkelijk geplaatst door Vdb
    zitten aan hun derde internode
    Nog niet denk ik, nog even geduld. Gaat goed, laat ze maar even groeien en kan je ze binnenkort toppen.

Grtz

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Een foto zegt zoveel meer

Hier men favo ze was de eerste boven en groeit het mooist

Vdb

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Plantjes doen het goed, vandaag mogen ze op de grootte speelplaats (20l potten)
    Zitten aan hun derde internode.

Leave a comment:

• bobo
    replied

Je kan ze toppen, maar dan laat je ze wat langer voorgroeien. Toppen kan vanaf de dere internode, je kan ook langer wachten met toppen tot je beslist ze in bloei te plaatsen. Dan nijp je de bovenste bloemknoppen van iedere vertaking eraf.

Grtz

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Nog een vraagje, men hok is 2.40m hoog is het dan nodig om te toppen of laat ik ze beter gewoon doorgroeien. Er staan 6x20l pot op +-1m onder 400watter.
    Hoeveel internodes moeten er zijn voor je kan knippen?

Thanks, Vdb

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Vanbinnen zie je zo twee dikke allubuizen, niet zoals die moderne VSA.
    Moest je intresse hebben , wil wel eentje ruilen tegen wat lekker zaad (femin),
    zonder lamp .
    greetz

Leave a comment:

• bobo
    replied

Is geen plotter dus, waarom plotter omdat dit de beste VSA (voorschakelaperatuur) is die er bestaat en is een oldtimer onder de lampen. Heb er zelf zo n omgebouwd.

Grtz

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Philips SGR 104/400 IC , heb erzo twee liggen.

Leave a comment:

• bobo
    replied

Die noemt zo gewoon die VSA die er inzit in die bak en staat bij de fabrieks beschrijving. Type PL ... moet er staan dan.

Grtz

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Wat bedoel je met plotter?

Leave a comment:

• bobo
    replied

De universele spiegelkap is beter voor het eind resulaat, je belicht hiermee 1m op 1m met een 400 HPS. De lamp die je toont is een wat ouder type en van komt uit de reguliere tuinbouw en belicht die oppervlakte niet. Je kan wel de de lamp demonteren en ze laten draaien met een normale spiegelkap op gemonteerd.

Waar ik benieuwd naar ben, is deze lamp een Phillips vsa plotter ?

Grtz

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Sinds gisteren gangt men lamp op 45cm en plantjes doen het uitstekkend, met lamp op 80cm begonnen ze toch te stretchen.
    Heb ook nog een vraagje over een reflectorkap, nu gebruik ik z'on universele spiegelkap, maar heb hier ook nog een armatuur van een chrysanten kweker en vroeg mij nu af welke de betere is?

Leave a comment:

• DaTom-p
    replied

Al ze nog maar net boven zijn , dan zou ik de lamp nog een dag of 2 op 1m laten hangen en dan pas beginnen met verlagen
    Zo deed ik het en het is prima verlopen zonder Stretchen

Grtzzzz

Leave a comment:

• Vdb
    replied

Zijn alle 6 boven , lamp verlaagt naar 80cm.
    Dit is men eerste binnenkweek en doe het nu zo met die lamp
    Ben wel van plan om een kiem- voorgroeikast(TL) te maken.
    Men planning is 7/10dagen laten groeien dan toppen en ze nog 7/10dagen laten groeien en dan in bloei zetten.
    Nu zitten ze in potjes van 9op9cm waarvan de bodem bijna afgesneden is (gangt nog vast aan de vier hoeken) zo kan ik met gemak de bodem eraf snijden en in een 12liter pot planten zonder ze uit het potje te halen (bodem eraf) en kan ik ze de helft in planten zo kan je gemakkelijk water(nooit tegen de stam) geven + winst in beschikbare grond, is dat goed zo?
    Heb je tips of ...... laat maar horen.

greetz, Vdb

Leave a comment:

• Smokey
    replied

een 400watter alleen verbruikt nog geen 50 per maand dus dat lijkt mij sterk

Leave a comment:

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X