Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladeren verwijderen tijdens de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladeren verwijderen tijdens de bloei

    Korting op 420shop
    mag je de bladeren verwijderen tijdens de bloei periode zodanig dat de toppen meer voeding krijgen en dikker worden?
    help mij aub!!!!!!!!!!!!!

    #2
    Re: Help aub!!!!!!!!!

    Ja, dat helpt ook keigoed tegen nat worden. Haal alle bladeren ervan af, dan de plant uit de pot trekken, aarde eraf schudden en dan ondersteboven terug in de pot.

    Je maakt aanzienlijk meer kans op een iets normaler antwoord als je je even voorstelt in de member intro sectie
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Help aub!!!!!!!!!

      een gwn antw was ook goed geweest ze ksta nog geen stap verder nu... het is voor het groene doel he vriend!

      Comment


        #4
        Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei



        Beste criebel,


        De titel van je topic voldeed niet aan de gestelde
        voorwaarden.
        We hebben de titel voor u aangepast. Mocht u nog een wijziging willen aanbrengen is dat mogelijk, neem hiervoor dan contact op met de moderator van het desbetreffende forum.

        Vriendelijke groet,
        vale

        En een antwoord op je vraag: Nee, bladeren zijn de motor van je plant.

        Comment


          #5
          Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

          ik heb een mooi struikje staan maar de zijtakken hiervan zijn al 1.5m lang en nu krijgt alleen het bovenste topje licht en de rest daar onder niet.
          Om de topjes er onder ook licht te gunnen kan ik toch wel gewoon de fanleaves er af halen?
          Of is het misschien beter om alle zijtakken uit elkaar te spreiden met behulp van touwtjes?

          Want ik wil er wel wat meer uithalen dan dat ik hem zo laat staan en er niks aan doe.

          Comment


            #6
            Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

            haal die er maar af. Ik doe dat ook, binnen, en heb eerlijk gezegd geen problemen.

            Comment


              #7
              Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

              je bladeren geven juist de voeding en bouwen reserves op verwijderen is geen goed plan
              tenzij voor de laatste weken (niet teveel!), dat de toppen wat dikker en steviger zouden worden, zeggen ze
              dat het helpt is me een raadsel....

              Comment


                #8
                Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                Kheb inmiddels het een en ander aan groot blad weggehaald en iets of wat gedieft. Maar ik zie weinig verandering, het lijkt wel alsof hij meer groeit dan echt compacte toppen aanmaakt. KLote weer...,

                Comment


                  #9
                  Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                  heb je gedieft in de bloei ?

                  Comment


                    #10
                    Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                    gewwon wat open trekken met wat touwtjes moet wel helpen

                    Comment


                      #11
                      Re: Help aub!!!!!!!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                      Ja, dat helpt ook keigoed tegen nat worden. Haal alle bladeren ervan af, dan de plant uit de pot trekken, aarde eraf schudden en dan ondersteboven terug in de pot.

                      Je maakt aanzienlijk meer kans op een iets normaler antwoord als je je even voorstelt in de member intro sectie
                      hahaha das al de beste dak gehoord heb

                      nu ff reageren bladeren van de toppen doen niet echt slim uw bladeren zijn van groot belang voor uw plant
                      wat je wel kan doen is dieven
                      dat zijn de onderste bladeren verwijderen zodat je enkel een stam hebt van zo een 10 cm a 15 cm
                      en die kleine topjes die daar hangen geen toch niet groeien
                      als je mooiere toppen wilt kan je alle kleine topjes op je plant verijderen en enkel de toppen houden op het uiteinde van de takken
                      anders gebruiken al die kleine plukjes veel voeding voor het aan het einde is van de tak waar uw mooie pluk moet groeien
                      zo zal je ook veel meer gewicht uit uw plant halen
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

                      Comment


                        #12
                        Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                        voorkeur, maar iedereen doet het anders.. en heb respect voor ieder zijn manier.. is om je bladeren niet te verwijderen. wel doe ik zelf soms een uitzondering bij bijvoorbeeld een hele volle ruimte waar planten elkaar teveel belemmeren. als een hoofdtop van een andere plant geen licht krijgt door een ander dominant krengetje dan maak ik foto's van de bovenkant, deze bekijk ik dan op mijn gemak om te kijken wat tactisch is, niet zomaar als een halve tamme blad gaan plukken dus. vaak zijn er maar een paar echt irri en de rest zie ik als zonnepanelen. minder blad is minder fotosynthese.

                        zodra dan deze meestal 3 tot 6 blaadjes per lamp zijn geselecteerd verwijder ik deze max 3 blaadjes per keer met tussenpoos van 2 a 3 dagen vlak voordat de lamp uitgaat. daarnaast hou ik ook rekening met maanstanden bij snoeien enzo..

                        het beste is natuurlijk om geen blad te verwijderen zonder urgente reden.

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                          Oorspronkelijk geplaatst door showtime View Post
                          heb je gedieft in de bloei ?
                          ja, dit omdat ik tot nu toe nog geen een keer een plant heb gehad die echt goed uit kon bloeien.
                          Iedere keer maar topjes die je eigenlijk geen topjes mag noemen maar knipafval.

                          Comment


                            #14
                            Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                            dieven moet je niet in de bloei doen,maar daarvoor anders dan verstoor je je bloei

                            Comment


                              #15
                              Re: bladeren verwijderen tijdens de bloei

                              De bladeren verkleuren vanzelf geel, of drogen uit. Dan pas moet je de bladeren verwijderen. Er zitten in de bladeren heel veel voedingsstoffen die de toppen gebruiken om groot te worden. Ook moet je je bladeren zien als een paar zonne-panelen, dus als je een paneel weghaalt, dan heeft je plant minder energie om te groeien en te bloeien.

                              De plant geeft zelf wel aan welke bladeren niet meer nodig zijn. Maar laat ze zo lang mogelijk eraan hangen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X