Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hangende en krullende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • peelaert
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Nee nog niet getopt, wel van plan. Lamp hangt inderdaad altijd op een 60cm, heb gewoon de zaadjes direct laten uitkomen in de 18l potten, met batmix in de kast, dus met 600 lamp. En direct voeding beginnen geven, heb hier wel al gelezen dat dat niet zo goed is, maar heb daar nog niets van ondervonden. Is ook mijn eerste keer, dus kan ik je niet precies zeggen hoe het komt. Wat ik wel weet is dat ze het zeer goed doen

    Leave a comment:


  • Usernamed
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Nee, ik denk dat dat gewoon aan de juiste afstand van planttop tot lamp ligt.. Indien je lamp wat verder staat gaan ze rekken, staat ze dichter, verbrand je je vers aangemaakte blaadjes en krijg je stress..
    Meestal is het je aantal watt gedeeld door 10. Dus 400 is 40cm, 600 60cm enz..
    Voor micro weet ik niet of dat ook klopt, HPS in ieder geval wel.

    Leave a comment:


  • Bouncer
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Zeg medegrower,

    Heb jij ze getopt omdat ze zo mooi breed zijn???

    Leave a comment:


  • peelaert
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Zal nog enkele dagen afwachten en kijken hoe ze evolueren. Denk wel dat ik ze deze week nog in bloei zal zetten. Keep you posted. Nieuwe foto's komen ook deze week.

    Leave a comment:


  • berry ryder
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Als je de klok op 12/12 zet dan duurt het nog 2 of 3 weken voor ze echt in bloei schieten
    en als ze in bloei staan groeien ze ook nog ,weet ik het wa 2 weken door.
    dus, kijk maar wat je wil



    grtz

    Leave a comment:


  • peelaert
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Paniek volledig weg vandaag daarstraks de dames gaan checken en ze zien er stralend uit. Jullie hadden dus gelijk, teveel water. Beginners foutjes zeker :} heb wel deze morgen voor de donker periode gaan kijken en inderdaad laten ze hun bladeren wat hangen, maar tegen dat de licht periode terug start, staan ze al terug omhoog. Alles komt wel goed. Nu twijfel ik juist nog of ik ze al in bloei zou zetten. Ze zouden nog een metertje moeten groeien om een volle kast te hebben. Twijfel of ze dat zouden halen in die 2 weken die ze nog door groeien. Jullie mening zou me goed verder helpen, dus schiet er maar op los. Grtz

    Leave a comment:


  • Ikaros5959
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Gewoon eens enkele planten apart zetten en blijven water geven, andere geen meer. Als deze zonder water nog herstellen ken je perfect het probleem..

    Leave a comment:


  • peelaert
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Thanx voor de complimenten, probeer alles zo goed mogelijk aan te pakken. Maar is zeker niet gemakkelijk, ik wil echt puur voor kwaliteit gaan, dus doet altijd wel eens deugd om te horen van mede growers dat mijn dames er goed uitzien. Thanx guys, keep on growing.

    Leave a comment:


  • berry ryder
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    je dames zien er echt goed uit

    Leave a comment:


  • Buizerd
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Geen gekke dingen doen, niet teveel water niet teveel vreten, alles staat klaar voor een paar heerlijke toppen!
    Niks aan de hand.

    Leave a comment:


  • peelaert
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Zal inderdaad te nat geweest zijn, heb juist potten wat bijgevuld met aarde, en ze zien er al stukken beter uit. Was grote paniek deze morgen nu gewoon gerust laten. Anders vind ik ook dat ze al mooi beginnen te komen, ben echt benieuwd wat daar af zal komen. Grtz

    Leave a comment:


  • Buizerd
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Op die fotos lijkt het wat te nat staan.
    Echter dat hangende blad is normaal als de lamp uit gaat en vlak ervoor.

    Om de dag een slokkie is prima, gebruik je gevoel en als dat je in de steek laat kun je tensiometertje kopen of je potten wegen etc.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik vind ze er verder erg mooi uitzien, veel vingers en mooie compacte kroppen!

    Leave a comment:


  • berry ryder
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Je kunt ze nu beter even niks geven 2 dagen laten droogtrekken en dan gewoon elke dag een beetje.
    je kan beter elke dag beetjes geven dan om de 2 dagen gelijk veel

    Leave a comment:


  • peelaert
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    Dacht al zo iets, was veel te snel gebeurt. Zal in het vervolg maar om de 2 dagen meer water geven. Zijn daar nu gevolgen aan, of komen ze daar terug bovenop?

    Leave a comment:


  • berry ryder
    replied
    Re: hangende en krullende bladeren

    te veel of te weinig water

    Leave a comment:

Bezig...
X