Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filter en afzuiger buiten tent plaatsen (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Filter en afzuiger buiten tent plaatsen (?)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben bezig met mij te orienteren voor een eerste kleinschalige thuiskweek, om eens te testen of dat wat voor mij is. De kweektentjes leken mij opzich wel handig; denk dat ik sowieso daarvoor ga. Qua ruimte ben ik wat beperkt; het wordt waarschijnlijk een 60x60x 140-160 cm tent.

    Anyway: ik wil absoluut geen stankoverlast veroorzaken. Daarom denk ik eraan een relatief wat zware afzuiger en filter voor mijn ruimte te kopen. Ik heb nu een (dimbare) 400m3 afzuiger op het oog, met een filter wat dan 20-30% hogere luchtstroom aan zou moeten kunnen. Mijn eerste vraag is: heeft het zin om een nog groter filter te kopen dan dat; zou deze dan bijv. langer mee gaan / grotere zekerheid bieden dat de geur helemaal gefilterd wordt?


    Wat ik mij ook afvraag (vooral ivm beperkte ruimte in de hoogte ook) is of het een optie is om het filter en de afzuiger beide net buiten de tent te plaatsen? Op een afstand van ongeveer 30-50cm buislengte (125mm doorsnee waarschijnlijk), met 1 of 2 bochtjes erin. Zou dit het rendement vd afzuiger/filter noemenswaardig beperken / zorgen dat het veel warmer wordt id tent / of misschien andere negatieve effecten hebben?


    Alvast erg bedankt voor de reactie!
    Greetz Rob

    #2
    Re: Filter en afzuiger buiten tent plaatsen (?)

    Groter heeft geen zin nee. En er is net een topic aangemaakt met dezelfde vraag, je vindt het vast wel via de zoekfunctie of via verslagen van little dwarf.

    Comment


      #3
      Re: Filter en afzuiger buiten tent plaatsen (?)

      Thanks; het is dus goed mogelijk (misschien iets meer opletten met het aansluiten), alleen ook weer mogelijk een minder goede oplossing...vanwege vochtige lucht die meer id ruimte zou blijven hangen.

      Link naar topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ighlight=dwarf

      Comment

      Bezig...
      X