Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x HY-seeds in de ballenbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

    Hier dan een paar foto's van de kleintjes, ze zien er alle 2 goed uit en vinden het lampje ook wel lekker.

    De 2 NY Diesel zaadjes heb ik uit de blokken gevist en die zijn, net als de vorige ronde, maar tot een klein stukje gekomen en daarna stoppen ze met ontwikkelen. Heb de laatste 2 Amnees x WW zaadjes gepot en hoop dat die binnen kort uitkomen dan kunnen de blokken de bak in en kan het feest beginnen.



    Zodra de andere 2 zich hebben laten zien dan komen er weer foto's

    Tot die tijd

    Comment


      #32
      Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

      Vandaag is het 3e zaadje van de amnees x ww uit gekomen en heeft haar kopje laten zien, het helmpje zit er nog wel op maar ze is uit gekomen de 4e heeft ook een worteltje maar laat nog op zich wachten.

      De korrels zijn vandaag wel weer voor de 4e keer gewassen en gespoeld en zijn dus voor 95% schoon. Heb de bak zelf ook goed schoon gemaakt en alvast gevuld met de korrels en alles voor de zekerheid weer even getest en alles werkt nog steeds naar behoren dus dat is klaar. Morgen voeding halen en ijk vloeistof voor de PH meter en dan is het wachten tot alle zaadjes goed zijn uit gekomen en dan kan het feest beginnen

      Zal morgen een paar foto's plaatsen van het systeem. De bak vult zich met 10L water (met korrels erin) in +/- 1 min. en loopt leeg in +/- 2 min. dus de tijden zijn goed en snel. Met dit systeem kan je ook met potten werken er passen precies 9 7.5L hydro potjes in ik moet dan alleen het drain filter aanpassen naar een buis draintje die snellen leeg stroomt maar die kan ik niet zetten met de korrels want dan zit die buis zo vol moet korrels....

      Verder even weinig te melden dus tot morgen

      Comment


        #33
        Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

        Kan je alleen maar succes toewensen, al zal het deze keer weer een pracht van een topic worden neem ik aan

        Grtzzz

        Comment


          #34
          Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

          Thx smowkie, we gaan ons best doen om er wat moois van te maken. En ga ook stap voor stap uitleggen hoe je met dit systeem moet werken, misschien dat sommige mensen dat wel leuk en interessant vinden....

          Super leuk dat je er weer bij bent kerel

          Comment


            #35
            Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

            Ik persoonlijk vind dit zeer interessant makker.
            Laar ons maar eens een poepie ruiken.
            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

            The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
            Spliff Strawberry in scrogg, klaar



            sigpic

            Comment


              #36
              Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

              Eeey berry

              Leuk dat je er bij komt kerel er is toch plek zat

              En morgen worden er foto's geplaatst want het tuincentrum had de voeding nog niet binnen dus morgen kan ik de boel ophalen en dan gaan we morgen van start.

              Comment


                #37
                Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                Daar waren we dan met de foto's van het hele spul in actie

                De zaadjes zijn alle 4 boven, de kleinste staan aan de linkerkant van de bak en de grootste aan de rechterkant. Er zit bijna een week verschil tussen de kanten dus het zal een beetje trikky worden met het punt kiezen voor omschakeling. Anders wordt het de ene kant bijna gelijk 12/12 en de andere kant andere halve week groei achter de kiezen....ze krijgen tot aankomende zaterdag iig geval 16/8 en dan naar 12/12 denk ik....we zullen even aankijken.

                De bak gevuld met korrels en de kleintjes


                De voeding en additieven voor deze ronde, het voordeel van deze voeding is dat deze voor zowel de groei als bloei gebruikt kan worden


                We hebben het watervat gevuld met 50L schoon kraantjes water en daar hebben we het volgende in gemikt;

                Aqua Flakes A&B = 60ml
                Wortel stim. = 50ml
                PH- bloei = 6ml



                EC = 1.0
                PH = 5.5

                De temp. van het water is nog aan de lage kant maar de thermostaat verwarmt het water redelijk vlot + het zonnetje van 450W zal het water ook wel iets sneller verwarmen tot rond de 22c.

                Onder kan je zien dat het vloed is en dat het water niet hoger komt dan het drain zeefje + de waterbak onder de tafel dus je hoeft ook niet bang te zijn dat de bak overstroomt


                Ze krijgen 5x per dag een voetenbadje van 5 min. en de 5e keer is 7 min. omdat ze dan de hele nacht niets meer krijgen. Als alles goed is afgesteld heb je eigenlijk een week geen omkijken naar dit systeem als je maar goede voeding gebruikt wat geschikt is voor recirculatie. Want die voeding houd de PH en EC stabiel gedurende een bepaalde tijd mijn record met AN is 2 weken op PH 5.7 houden zonder wat te doen. Ga nu wachten met verversen van het vat tot het bijna leeg is dat zal 1 1/2 a 2 week duren dus wel in de tussen af en toe de PH eens meten. En dan gaan we elke keer als we het vat verversen een dagje alleen water geven met een PH van 5.5 en dan de volgende dag weer voeding erin om te voorkomen dat het zich kan ophopen in je bak.

                Heb de blokken hun jasje uit getrokken en staan voor 3/4 onder water als het vloed is. Dus ze kunnen alles opnemen wat ze willen. Doordat ze weinig ruimte onder het blok hebben hoop ik dat ze redelijk laag blijven en goed me hok vullen. Heb, zoals eerder aangegeven, de cooltube weer hangen alleen dan zonder wing erop dus we zullen zien wat het gaat doen en of de wing nou echt zo'n groot verschil uitmaakt.


                Verder heb ik weinig te melden dan dat het feest begonnen is en dan dit week 1 groei is....zal in topic zoveel mogelijk info plaatsen zodat alles duidelijk en overzichtelijk is....

                tot de volgende keer

                Comment


                  #38
                  Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                  Goed voorbereid man!! Nu op naar een hopelijk probleemloze ronde!

                  Heel veel succes!

                  Greetz
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                  Comment


                    #39
                    Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                    Thx Plantos, we hopen helemaal met je mee

                    En je weet wat ze zeggen....goed gereedschap en voorbereiding is het halve werk

                    Comment


                      #40
                      Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                      Aloha cannafielen van JD

                      Week 2 groei, dag 1

                      Daar waren we weer met wat foto's en commentaar van het hele zooitje

                      De kleintjes aan de linkerkant zijn ook al redelijk snel gegroeid in die paar daagjes en de rechterkant is al aan de 2e versnelling begonnen dus we hebben de klok op 12/12 gezet vandaag. Nu kan het groei feest beginnen en gaan jullie de power van dit hydro systeem zien



                      Wel heb ik problemen met de Aqua Flakes, want de A voeding slaat in 2 dagen neer in het vat ook al heb ik een circulatie van bijna 800L/u in me vat. Dacht eerst dat het kwam door de lage water temp. maar na 2x het vat ververst te hebben kan ik niets anders vinden dan dat het aan de voeding ligt. Dus we hebben maar besloten om andere voeding te gaan halen nu ze nog klein zijn, en dat is Advanced Nutrients geworden en dan de Sensi Grow en Bloom. Deze voeding heeft het PH perfect systeem (dat werkt perfect en ik spreek uit ervaring) en die slaat niet neer in je vat dat weet ik zeker. Dus die hebben we besteld gister en die krijgen we van de week binnen als het goed is.

                      Verder weinig te melden dan dat de kleintjes er goed en gezond bij staan en dat ze het wel naar hun zin hebben

                      Van de week weer een paar foto's van de kleintjes............

                      Comment


                        #41
                        Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                        Ziet er leuk uit hoor, weer eens wat anders.

                        Mooi dat je weer naar je oude vertrouwde voedingslijn bent overgestapt. Dat geeft je toch wat meer gemoedsrust.

                        Comment


                          #42
                          Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                          Eyy cookappie

                          Thx kerel, en verandering van spijs doet eten zegt men...dus we gaan weer lekker ouderwets knallen.

                          Tenminste alles zelf onder controle wat ze krijgen en wat niet. En die voeding is super voor recirculatie en de PH blijft ook stabiel gedurende het vat niet ververst wordt, als je maar afzuurd met fosfor zuur Ik hoop wel dat ik het voor de kerst binnen heb....

                          Comment


                            #43
                            Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                            De kleintjes zien er zeer gezond uit, mooie start


                            Keep em green maat

                            Comment


                              #44
                              Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                              Ze doen het lekker in je ballenbak!!
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                              Comment


                                #45
                                Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                                Ik krijg wel een beetje uitslag van die elektra naast de bak. Misschien is dat wandje een optie om die aan te hangen ?
                                Succes eh..
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X