Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alemeen hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• ArisNorris
    replied
    Re: Alemeen hydro

Thanks guys!!!

Leave a comment:

• Mr_3ppozz
    replied

Ik vind 2 jaar toch behoorlijk lang om te kunnen gebruiken

Leave a comment:

• monty
    replied

Mooi stukje tekst over houden van planten op hydrokorrels Bobo. We hebben het hier niet over specifiek het kweken van cannabis op hydrocultuur, neem ik aan. Toch waardevolle informatie. Enigste wat me opviel is de tegenstrijdigheid m.b.t. het verpotten. Eest staat er dat het om de twee jaar noodzakelijk is maar bij de voordelen staat dat het niet nodig is. beetje vreemd.

Grtz

Leave a comment:

• CelisMan
    replied

hey bobo
    Ik ben wat info aan het verzamelen voor een hydrokweekje volgend jaar, maar ik sta echt enorm achter op het gebied van voeding
    Ik zie ook dat je nog geen topic hierover hebt, zou je mij en de rest van dit forum een enorm plezier willen doen en ons verrijken met jouw sublieme kennis van zaken? (slijm-slijm)

Leave a comment:

• bobo
    heeft een topic gestart Alemeen hydro

Alemeen hydro

Hydrocultuur

Binnengroen brengt sfeer en zorgt voor een goed en gezond
    werkklimaat. Met hydrocultuur bent u verzekerd van een
    groenvoorziening die, met het juiste onderhoud, jaren mee
    gaat. Onderhoud is snel en eenvoudig.
    Hydrokorrels

Hydrocultuur is een kweeksysteem voor planten die groeien op water met een voedingssupplement. De wortels van de plant worden opgepot in kleikorrels. Deze baksteenrood gekleurde kleikorrels zijn poreus van structuur en kunnen dus goed water vasthouden. Ze verspreiden het water van de bodem gelijkmatig over de gehele pot en zijn luchtdoorlatend.

Eb en vloed: de watermeter

Het wortelgestel van hydrocultuurplanten is anders dan van grondplanten. De wortels
    moeten geschikt zijn voor een 'eb en vloed' systeem. Na het bijvullen van het waterbassin van de hydrocultuurplant staan de wortels onder water. De waterhoeveelheid neemt geleidelijk af en de wortels eindigen zonder water. De onderhoudsfrequentie van hydrocultuur is normaliter een keer per maand.

In elke pot van een hydrocultuur zit een watermeter. Als er geen water op de bodem
    van de pot staat, staat de bovenkant van het rode peilstokje op <Min>. Het maximaal toegestane waterniveau wordt aangegeven door het streepje <Max>. Bij het (maandelijkse) water geven vult u het waterniveau aan tot het streepje optimaal. Bijvullen tot de maximum stand is niet nodig. Vul een hydrocultuur niet vaker bij dan nodig is.

Binnen- en buitenpot

De hydrocultuur staat in een (binnen)pot. Voor een aantrekkelijke uitstraling en voor een goede waterhuishouding, wordt de binnenpot in een
    buitenpot geplaatst (het waterbassin). De buitenpot is in vele variëteiten te krijgen.

Voedingsstof

Een hydrocultuur heeft voedingsstof nodig. De voedingsstof kan in vloeibare vorm maandelijks bij het water geven worden toegediend. Het is ook mogelijk de plant te voeden met voedingskorrels. De vaste voedingsstof wordt elk kartaal op de bodem van
    de buitenpot of bovenop de kleikorrels gestrooid. Zonder de benodigde
    voedingsstoffen zal een hydrocultuur plant niet meteen doodgaan, maar stoppen met groeien. Wanneer verdere groei ongewenst is, kan worden volstaan met een lage dosis voedingsstof.

Doorspoelen

In principe hoeft het water niet ververst te worden. Voordat u het water bijvult, is al het water uit het bassin verdampt. Wanneer een plant luis krijgt –dit komt gelukkig sporadisch voor- moet de binnenpot met lauwwarm water worden doorgespoeld. Dan wordt het kleibezinksel en eventuele resten van de voedingsstof uit de korrels en van de wortels gespoeld. Maak de buitenpot met zeep schoon en vul het water aan.

Verpotten

Een hydrocultuurplant moet wanneer zij groeit periodiek (elke twee jaar) worden verpot. Meestal wordt de bestaande binnenpot in zijn geheel in een grotere binnenpot geplaatst die met kleikorrels wordt aangevuld. De ruimte
    tussen de onderkant van de binnenpot en de bodem van de buitenpot bedraagt enkele millimeters.

Voordelen van hydrocultuur

• Eenvoudig in onderhoud
    • Lange levensduur
    • Schoon en geurloos
    • Verpotten niet noodzakelijk
    • De kans op schimmel, meeldauw of andere plantenziekten is klein
    • Hydroculturen zien er aantrekkelijk uit en zijn aan te passen aan elk interieur.

Grtz

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X